Σελίδες

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας περιόδου 2021 - 2022. (ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ) ΦΕΚ B 4860/2021




 


 ΧΑΡΤΗΣ

 

 κδ περίπτωση οι εν ενεργεία δικαστικοί

 

ΦΕΚ B 4860/2021 

 

 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. οικ-289738/Φ.911


Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο
κέντρο της Αθήνας περιόδου 2021 - 2022.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ -
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής
Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α’ 57), σε συνδυασμό με το
άρθρο 31 του ν. 3904/2010 «Εξορθολογισμός και βελτί-
ωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης και άλλες
διατάξεις» (Α’ 218).
2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυ-
βέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005,
Α’ 98), όπως έχει διατηρηθεί σε ισχύ με την παρ. 22 του
άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργά-
νωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των
κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας
διοίκησης» (Α’ 133).
3. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υπο-
δομών και Μεταφορών» (Α’ 151).
4. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλ-
λοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.)» (Α’ 160).
5. Το π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δη-
μόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομα-
σία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α’ 159).
6. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυ-
βέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και
Υφυπουργών» (Α’ 121).
7. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών
Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
8. Το π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώ-
τριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).
9. Τα άρθρα 22 έως 33, 76, 77, 78, 84 και την παρ. 19
του άρθρου 107 του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυ-
βέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της
Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό
Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις»
(Α’ 184).
10. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων
Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανο-
νισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και
του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστα-
σία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας
δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση
στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης
Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

    11. Την υπ’ αρ. 35/20.1.2021 κοινή απόφαση του
Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και
Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό
Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά» (Β’ 178).
12. Την υπ’ αρ. 80/18.7.2019 κοινή απόφαση του Πρω-
θυπουργού και του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη
«Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Προστασίας
του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου» (Β’ 3058).
13. Την υπ’ αρ. 16229/2.5.2012 κοινή απόφαση των
Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής
Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Προ-
στασίας του Πολίτη «Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας
επιβατηγών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων
στο μικρό και μεγάλο δακτύλιο της Αθήνας» (Β’ 1467), η
οποία τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία οικ. Α-49789/
2844/27.9.2017 (Β’ 3653) κοινή απόφαση των Υπουρ-
γών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υπο-
δομών και Μεταφορών και με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/
ΔΚΑΠΑ/26779/602/19.3.2021 (Β’ 1221) κοινή απόφαση
των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος
και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών.
14. Την υπό στοιχεία Δ.Ο.Υ./οικ-2979/Φ.911/31.5.2019
κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη,
Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μετα-
φορών «Μέτρα Περιορισμού Κυκλοφορίας Οχημάτων
στο Κέντρο της Αθήνας Περιόδου 2019 - 2020» (Β’ 2180),
η οποία τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.Ο.Υ./
οικ-3657/Φ.911/3.7.2019 (Β’ 2878) κοινή απόφαση των
Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και
Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών.
15. Την υπ’ αρ. 2500/1/16/16.3.2020 κοινή απόφαση
των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος
και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών «Προσωρι-
νή άρση των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας οχημά-
των στο κέντρο της Αθήνας για το χρονικό διάστημα από
17-3-2020 μέχρι και 30-4-2020» (Β’ 871), όπως η ισχύς
αυτής έχει παραταθεί.
16. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν
προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπο-
λογισμού, αποφασίζουμε:
1. Στο κέντρο της Αθήνας, που περικλείεται από το
δακτύλιο που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ.
Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου -
Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος -
Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Ανδρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού -
Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινου-
πόλεως - Αχιλλέως - Πλατεία Καραϊσκάκη - Καρόλου -
Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας»,
ισχύουν οι εξής περιορισμοί της κυκλοφορίας:
Από 25 Οκτωβρίου 2021 έως και 22 Ιουλίου 2022 για
τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07.00
έως 20.00 και για την Παρασκευή από 07.00 έως 15.00,
επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επι-
βατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτη-
γών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή
μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χι-
λιάδων χιλιογράμμων, με βάση το τελευταίο ψηφίο του
αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:
Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επι-
βατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά
αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα
φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων
χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώ-
νει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις πε-
ριττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά
αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα
ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμέ-
νου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμ-
μων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3,
5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν
ισχύουν τα παραπάνω μέτρα περιορισμού της κυκλο-
φορίας.
Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες, καθώς και
τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζο-
μένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν
να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
2. Από τους περιορισμούς της προηγούμενης παρα-
γράφου εξαιρούνται:
α. Τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο
του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km.
β. όλα τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κα-
τασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχήματα.
γ. Αυτοκίνητα Κρατικών Υπηρεσιών, Ο.Τ.Α, Οργανι-
σμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθ-
μούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών
αυτών.
δ. Το αυτοκίνητο του επικεφαλής κάθε ξένης αποστο-
λής, καθώς και τα αυτοκίνητα των Προξένων, εφ’ όσον
αυτοί εκπροσωπούν τη χώρα τους στην Ελλάδα.
ε. Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτε-
ρικού και ξένων επισκεπτών της χώρας για τις πρώτες
σαράντα (40) ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα.
Η υπαγωγή των εν λόγω αυτοκινήτων στις διατάξεις
του παρόντος, γίνεται με βάση το τελευταίο αριθμητικό
ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.
Επίσης αυτοκίνητα μισθωμένα από ξένους επισκέπτες
της χώρας και Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτε-
ρικού για το ίδιο χρονικό διάστημα, τα οποία δύνανται
να μεταφέρονται με μέριμνα της επιχείρησης στον τόπο
παράδοσης ή παραλαβής (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενο-
δοχεία κ.λπ.) υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει στο
αυτοκίνητο αντίγραφο του αντίστοιχου μισθωτηρίου
συμβολαίου.
στ. Αυτοκίνητα ιατρών, τα οποία φέρουν το ειδικό
σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη
τον ίδιο, όπως θα αποδεικνύεται από την ιατρική ταυτό-
τητα, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
ζ. Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν
ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδη-
γούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μετα-
φέρουν.
η. Επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ειδικά δια-
σκευασμένα ή αυτόματα για τη μεταφορά πολιτικών
αναπήρων εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους
ανάπηρους ή τους μεταφέρουν, με την προϋπόθεση ότι
ο ανάπηρος θα είναι εφοδιασμένος με σχετική βεβαίω-
ση των αρμόδιων Διευθύνσεων των Ο.Τ.Α. της χώρας,
στην οποία θα αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του
αυτοκινήτου.

θ. Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζο-
νται συχνή θεραπεία (όπως νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς,
άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρία), εφ’ όσον
μεταφέρουν τα ανωτέρω άτομα, με την προϋπόθεση
ότι οι ασθενείς θα έχουν εφοδιαστεί με σχετική βεβαί-
ωση των αρμοδίων Διευθύνσεων των Περιφερειών της
χώρας.
Η βεβαίωση θα χορηγείται στους ενδιαφερόμενους
από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας των
Περιφερειών, κατόπιν ανάλογης βεβαίωσης του Νοση-
λευτικού Ιδρύματος στο οποίο υποβάλλεται σε θεραπεία
ο ασθενής και όπου θα αναγράφεται η διάρκεια και η
συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας, και ο αριθμός
κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
ι. Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδι-
οχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή
ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών
ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και
εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.
Η παραπάνω χρήση πρέπει να αποδεικνύεται από
σχετική ένδειξη στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
ια. Μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια
εφημερίδα των Αθηνών που ευρίσκεται εντός του δα-
κτυλίου και μέχρι σαράντα (40) για εκτός, μέχρι επτά (7)
αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Θεσσα-
λονίκης, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια
εφημερίδα του Πειραιά και των επαρχιών, μέχρι πέντε
(5) αυτοκίνητα για κάθε αθλητική εφημερίδα, για την
κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από
έγγραφο του Διευθυντή των εφημερίδων αυτών.
Μέχρι δεκαπέντε (15) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων
εφημερίδων της Αθήνας, και μέχρι δύο (2) της υπόλοι-
πης Ελλάδας, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα των εβδομα-
διαίων ειδησεογραφικών περιοδικών της Αθήνας, και
μέχρι δύο (2) της υπόλοιπης Ελλάδας, και μέχρι δύο (2)
αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών οικο-
νομικών περιοδικών, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών
πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του Διευθυντή των
εφημερίδων και περιοδικών αυτών.
Μέχρι δεκαπέντε (15) αυτοκίνητα για το Διοικητικό
Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ ύστερα από έγγραφο
του Προέδρου τους.
ιβ. Δύο (2) αυτοκίνητα για κάθε αεροπορική εταιρεία,
η ύπαρξη της οποίας θα αποδεικνύεται από σχετική κα-
τάσταση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
ιγ. Μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα του Πρακτορείου Εφη-
μερίδων και Περιοδικών «ΑΡΓΟΣ Α.Ε.», μέχρι δέκα (10)
αυτοκίνητα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και
μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα του Μακεδονικού Πρακτο-
ρείου Ειδήσεων.
ιδ. Μέχρι επτά (7) αυτοκίνητα για την Τράπεζα της
Ελλάδος, μέχρι τέσσερα (4) αυτοκίνητα για την Εθνική
Τράπεζα, τέσσερα (4) αυτοκίνητα για κάθε άλλη Τράπεζα,
ύστερα από έγγραφο των κεντρικών Διοικήσεων αυτών,
και μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για την Ένωση Ελληνικών
Τραπεζών.
ιε. Αυτοκίνητα των κομμάτων που εκπροσωπούνται
στην Ελληνική Βουλή ως εξής:
Μέχρι εκατό (100) αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό
κόμμα, μέχρι εξήντα πέντε (65) για το δεύτερο, μέχρι εί-
κοσι (20) για το τρίτο, μέχρι δεκαεπτά (17) για το τέταρτο,
μέχρι δεκατρία (13) για το πέμπτο, μέχρι δέκα (10) για το
έκτο, μέχρι έξι (6) για το έβδομο και πέραν αυτού.
Αυτοκίνητα των κομμάτων που εκπροσωπούνται στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως εξής: Μέχρι δεκαπέντε (15)
αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι δέκα (10)
για το δεύτερο, μέχρι τρία (3) για το τρίτο, μέχρι τρία (3)
για το τέταρτο, μέχρι δύο (2) για το πέμπτο, ένα (1) για
το έκτο και πέραν αυτού.
Δύο (2) αυτοκίνητα για κάθε Βουλευτή ή Ευρωβουλευ-
τή, μέχρι επτά (7) για τις ανάγκες των γραφείων Υπουρ-
γών και Υφυπουργών, μέχρι τρία (3) για τις ανάγκες των
γραφείων Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων.
Ένα (1) αυτοκίνητο για κάθε Υπηρεσιακό Γραμματέα.
Ένα (1) αυτοκίνητο για κάθε τέως Βουλευτή (που δεν
εξελέγη στις τελευταίες εκλογές εφόσον αυτές έγιναν
κατά τον χρόνο ισχύος του Δακτυλίου).
Μέχρι τριάντα δύο (32) αυτοκίνητα για τις ανάγκες
των γραφείων της Βουλής των Ελλήνων, που καθορίζε-
ται ύστερα από έγγραφο του Προέδρου της και μέχρι
είκοσι (20) αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της
Προεδρίας της Δημοκρατίας.
Τρία (3) αυτοκίνητα για τις ανάγκες κάθε πρώην Προ-
έδρου της Δημοκρατίας, πρώην Πρωθυπουργού και
πρώην Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων.
ιστ. Μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα για την Ένωση Αντα-
ποκριτών Ξένου Τύπου, εφ’ όσον οδηγούνται από ξένο
ανταποκριτή.
ιζ. Μέχρι δεκαπέντε (15) αυτοκίνητα για την Ελληνική
Ραδιοφωνία Τηλεόραση, μέχρι οκτώ (8) αυτοκίνητα για
κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και
εδρεύει εντός του Δακτυλίου, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα
για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα
και εδρεύει εκτός του Δακτυλίου, μέχρι δεκαπέντε (15)
αυτοκίνητα για κάθε τηλεοπτικό σταθμό που λειτουρ-
γεί νόμιμα και εδρεύει εντός του δακτυλίου και μέχρι
δέκα (10) αυτοκίνητα για εκτός, και μέχρι δώδεκα (12)
αυτοκίνητα για τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και
Επικοινωνίας για την κάλυψη των αναγκών τους.
ιη. Δύο (2) αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών
Ελληνικού Τύπου του Εξωτερικού.
ιθ. Ειδικά αυτοκίνητα χρηματαποστολών, η χρήση των
οποίων θα προκύπτει από ένδειξη που θα αναγράφεται
στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
κ. Μέχρι δεκαεπτά (17) αυτοκίνητα των φυσιοθερα-
πευτών του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Αθήνας για την εκτέ-
λεση υπηρεσίας. Επίσης μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα των
φυσιοθεραπευτών ελευθέρων επαγγελματιών, που δεν
διατηρούν εργαστήριο, ούτε είναι υπάλληλοι Νοσοκο-
μείου ή άλλου Ιδρύματος και προσφέρουν τις υπηρεσίες
τους σε κατάκοιτους, εφ’ όσον επιβαίνουν μόνοι στα αυ-
τοκίνητά τους, με βάση πίνακα που θα υποβάλλει στην
Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής το Δ.Σ. του Πανελληνίου
Συλλόγου Φυσιοθεραπευτών.
κα. Τρία (3) αυτοκίνητα της ΓΣΕΕ, τρία (3) αυτοκίνητα
της ΓΕΣΕΒΕ, τρία (3) αυτοκίνητα της ΑΔΕΔΥ και δύο (2)
αυτοκίνητα του ΕΚΑ.

Μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα για το ΤΕΕ, τρία (3) αυτοκί-
νητα για το ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ και τρία (3)
αυτοκίνητα για το ΕΒΕΑ.
κβ. Από έξι (6) αυτοκίνητα για την Εθνική Ένωση Φωτο-
ρεπόρτερ Ελλάδος, για την Ένωση Νέων Ελλήνων Φωτο-
ρεπόρτερ, για την Ένωση Φωτοειδησεογράφων Ελλάδος
και για την Πανελλαδική Ένωση Φωτοειδησεογράφων,
για επαγγελματικές ανάγκες των μελών της, με πίνακες
που θα υποβάλλουν στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
μόνο τα Δ.Σ. των Ενώσεών τους.
κγ. Τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών
εκπαιδευτών οδηγών αυτοκινήτων που η επαγγελματική
τους έδρα βρίσκεται μέσα στα όρια του δακτυλίου της
παρ. 1 της παρούσας απόφασης.
κδ. Τα αυτοκίνητα των εν ενεργεία δικαστικών, των
οποίων η έδρα της εργασίας τους ή η κατοικία τους ευ
ρίσκεται εντός των ορίων του δακτυλίου, και εφ’ όσον
οδηγούνται από τους ίδιους.

κε. Αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που
περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική
κάρτα εισόδου-εξόδου.
Η ειδική κάρτα χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες
του Δήμου Αθηναίων.
Τα αυτοκίνητα αυτά για την έξοδό τους από τον δα-
κτύλιο και την είσοδό τους σε αυτόν, θα κινούνται μόνο
μέσα σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου, αναλό-
γως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας
τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία
του ιδιοκτήτη.
Οι ζώνες αυτές είναι οι εξής:
Α Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό-
ρους και οδούς: Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογεί-
ων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη -
Ριζάρη - Λ. Βασ. Σοφίας - Βασ. Γεωργίου Α’ - Σταδίου -
Αιόλου - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.
Β Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό-
ρους και οδούς: 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Αιόλου -
Σταδίου - Ερμού - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνστα-
ντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου -
Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων).
Γ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό-
ρους και οδούς: Ερμού - Πλατεία Συντάγματος - Λ. Αμαλί-
ας - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Καλλιρρόης - Παναγή Τσαλδάρη -
Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ερμού.
Δ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό-
ρους και οδούς: Λ. Βασ. Σοφίας - Ριζάρη - Σπ. Μερκούρη -
Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Α. Φραντζή - Καλλιρρόης - Λ. Ανδρ.
Συγγρού - Λ. Βασ. Αμαλίας - Λ. Βασ. Σοφίας.
Οι ειδικές αυτές κάρτες θα φέρουν χρώμα που αντι-
στοιχεί στη συγκεκριμένη ζώνη κυκλοφορίας, και θα
αναγράφουν το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοι-
κίας του κατόχου, και τον αριθμό κυκλοφορίας του αυ-
τοκινήτου.
κστ. Μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η
«ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» για την επίβλεψη των έργων κα-
τασκευής του «ΜΕΤΡΟ».
κζ. Συνολικά μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα που χρησιμο-
ποιούν οι Γενικές Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας
Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Γενικής
Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών.
Μέχρι δεκαοκτώ (18) αυτοκίνητα της Διεύθυνσης
Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Με-
ταφορών.
κη. Μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν
οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής.
κθ. Δύο (2) αυτοκίνητα για την Εθνική Μετεωρολογική
Υπηρεσία (ΕΜΥ).
λ. Δύο (2) αυτοκίνητα για τη Διεύθυνση Κλιματικής
Αλλαγής και Ποιότητας Ατμόσφαιρας του Υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
λα. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για το Γεωδυναμικό Ιν-
στιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
λβ. Μέχρι πέντε (5) φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής
χρήσεως της εταιρείας που έχει, τη συντήρηση του συ-
στήματος φωτεινής σηματοδότησης ή τη συντήρηση
του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας Ν. Αττικής,
στην περιοχή ισχύος των περιοριστικών μέτρων, και για
όσο διάστημα είναι σε ισχύ η σύμβασή της.
λγ. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (με μέγιστη
αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέ-
χρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων), εφ’ όσον μεταφέρουν
τρόφιμα ή ποτά, είδη για νοσοκομεία ή κάνουν διανομή
τύπου.
λδ. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (με μέγιστη
αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι
2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων), από 14.30 μέχρι 17.00, εφ’
όσον διανέμουν εμπορεύματα, που δεν καλύπτονται από
την προηγούμενη περίπτωση.
λε. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη
αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι
2.200 χιλιάδων χιλιόγραμμων, των οποίων οι ιδιοκτήτες
κατέχουν άδεια πωλητή υπαίθριου εμπορίου (περιλαμ-
βάνονται όσοι δραστηριοποιούνται στο στάσιμο και στο
πλανόδιο εμπόριο) σε περιοχές εντός του δακτυλίου.
Η άδεια επαγγελματία πωλητή, αποτελεί συνοδευτικό
έγγραφο μεταφοράς, βάσει του οποίου αποδεικνύεται
η περιοχή άσκησης εμπορίου.
Η ανωτέρω άδεια θα βρίσκεται επί του οχήματος, θε-
ωρημένη και σε ισχύ και θα επιδεικνύεται σε περίπτωση
καθοδόν ελέγχου.
3. α) Δικαιούχοι του ειδικού σήματος για την κατ’ εξαί-
ρεση κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας,
ορίζονται οι κύριοι ή/και οι κάτοχοι των οχημάτων που
αναφέρονται στις περ. α’ και β’ της παρ. 2.
β) Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος της παρούσας
δημιουργείται ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.
γ) Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος απαιτείται
πρόσβαση του αιτούντος/χρήστη στην ηλεκτρονική
εφαρμογή της περ. β’ και προηγούμενη αυθεντικοποίη-
σή του με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της
Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δη-
μόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρ-
νησης (taxisnet), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο
28 του ν. 4727/2020. Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση
υπεύθυνης δήλωσης. Η χρήση της εφαρμογής επιτρέπε-

ται μόνον από πιστοποιημένους χρήστες, γεγονός που
διασφαλίζεται από την εισαγωγή του αριθμού Αναγνώ-
ρισης (αριθμός πινακίδων κυκλοφορίας) του οχήματος
και του αριθμού φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του
κύριου ή/και κατόχου του οχήματος.
δ) Ο έλεγχος πληρότητας των προϋποθέσεων για την
απόκτηση του ειδικού σήματος διενεργείται αυτομάτως
από την ηλεκτρονική εφαρμογή, με άντληση των στοι-
χείων της παρ. α, από τα στοιχεία της άδειας κυκλοφο-
ρίας του οχήματος, όπως αυτά έχουν καταχωρισθεί στο
Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων που τηρεί το
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τις αρμόδιες
Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων
Περιφερειών της χώρας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουρ-
γικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συ-
στημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφια-
κής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με το ισχύον Πλαίσιο
Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.
του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο χρήστης
ακολουθεί τα βήματα, σύμφωνα με τις οδηγίες που του
δίνονται από την ηλεκτρονική εφαρμογή και εκτυπώνει
το ειδικό σήμα.
ε) Το ειδικό σήμα φέρει:
α. Μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με
σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου
από τον λήπτη. Η επαλήθευση γίνεται μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με
το άρθρο 27 του ν. 4727/2020.
β. Προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα
του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ν. 4727/2020. Η ημε-
ρομηνία που αναγράφεται στην ηλεκτρονική σφραγίδα
αποτελεί την ημερομηνία έκδοσης του ειδικού σήματος.
Το ειδικό σήμα, που εκδίδεται μέσω της Ενιαίας Ψη-
φιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), γίνεται
αποδεκτό σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του
άρθρου 27 του ν. 4727/2020.
στ) Το ειδικό σήμα εκδίδεται είτε σε έγχαρτη είτε σε
ηλεκτρονική μορφή μέσω εφαρμογής που καταχωρείται
σε κινητό τηλέφωνο και επιδεικνύεται στα αρμόδια για
την αστυνόμευση του μέτρου της κυκλοφορίας οχημά-
των στο κέντρο της Αθήνας ελεγκτικά όργανα.
ζ) Το ειδικό σήμα εκδίδεται άπαξ. Σε περίπτωση απώ-
λειας, ο κύριος ή/και κάτοχος του οχήματος δύναται να
το ανακτά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύ-
λης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) ακολουθώντας τη
διαδικασία της παρούσας παραγράφου.
4. Τα αυτοκίνητα που αναφέρονται στις περ. ια, ιβ, ιγ,
ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη, ιθ, κ, κα, κβ, κγ, κδ, κστ, κζ, κη, κθ, λ, λα
και λβ, της παρ. 2, επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον
δακτύλιο μόνον εφ’ όσον έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές
άδειες κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Οι άδειες κυκλοφορίας στον δακτύλιο χορηγούνται
μετά από αίτηση των δικαιούμενων προς τη Διεύθυνση
Τροχαίας Αττικής, στην οποία υποβάλλονται και τυχόν
αιτήματα ενδιαφερόμενων για χορήγηση ιδίων αδειών
πέραν των προβλεπόμενων στην παρούσα, οι οποίες
ικανοποιούνται ύστερα από σχετική έγκριση του Υπουρ-
γείου Προστασίας του Πολίτη.
Στις άδειες κυκλοφορίας του Δακτυλίου αναγράφεται
ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, το ονοματε-
πώνυμο του οδηγού και του ιδιοκτήτη ή κατόχου, καθώς
και η ημερομηνία λήξης αυτών.
Ειδικά για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας στο
δακτύλιο της περ. (ια) της παρ. 2, συνεκτιμώνται οι πραγ-
ματικές ανάγκες, η ελάχιστη κυκλοφορία του εντύπου κ.λπ.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων καθορίζεται,
από την ισχύ της παρούσας ενώ οι άδειες που θα χορη-
γηθούν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, ισχύουν
μέχρι και την 22α Ιουλίου 2022.
Κάθε προγενέστερη απόφαση που καθόριζε διαφο-
ρετικά την κυκλοφορία των οχημάτων στο Κέντρο της
Αθήνας παύει να ισχύει.
Οι άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο που είχαν χορη-
γηθεί για την περίοδο 2019-2020 παύουν να ισχύουν.
5. Για την αντιμετώπιση επειγόντων και εκτάκτων περι-
στατικών η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μπορεί να χορη-
γεί, κατά την κρίση της, προσωρινές άδειες κυκλοφορίας
στο δακτύλιο, ολιγοήμερης διάρκειας, οι οποίες δεν είναι
δυνατόν να υπερβαίνουν τις πέντε (5) ημέρες.
Οι προσωρινές αυτές άδειες χορηγούνται μετά από
αίτηση των ενδιαφερομένων προς την ανωτέρω Διεύ-
θυνση Τροχαίας και θα αναγράφουν τον αριθμό κυκλο-
φορίας του αυτοκινήτου, τον ιδιοκτήτη και οδηγό αυτού,
καθώς και το χρονικό διάστημα ισχύος αυτών.
6. Δεν θίγονται από την παρούσα και εξακολουθούν
να ισχύουν:
α. Οι περιορισμοί κυκλοφορίας οχημάτων στην πε-
ριοχή του Εμπορικού Τριγώνου, η οποία περικλείεται
από τις οδούς: Αθηνάς - Πλ. Ομονοίας - Σταδίου - Πλ.
Συντάγματος - Μητροπόλεως - Αθηνάς, όπως αυτοί κα-
θορίζονται από την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/στ/οικ./1894/
Φ919/1.8.1997 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 684),
όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/
στ/οικ/2317/Φ919/5.11.1998 και την υπό στοιχεία ΔΟΥ
οικ. 3462/Φ.919/3.7.2018 (Β’ 2760) και η ισχύς της παρα-
τάθηκε μέχρι νεωτέρας με την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/στ/
οικ./3611/Φ.919 /30.11.2004 (Β’ 1851) όμοια απόφαση
και β. οι περιορισμοί, οι εξαιρέσεις και οι ειδικές περιπτώ-
σεις κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή της «ΜΠΛΕ
ΖΩΝΗΣ», η οποία περικλείεται από τις λεωφόρους και
οδούς: Αθηνάς - Ερμού - δεξιά Πλ. Συντάγματος - συνέχεια
Φιλελλήνων - δεξιά Λ. Αμαλίας - αριστερά Λ. Βασ. Όλγας -
αριστερά Λ. Βασ. Κωνσταντίνου - αριστερά Παυσανίου -
συνέχεια Ρηγίλλης - αριστερά Λ. Βασ. Σοφίας - δεξιά Σέ-
κερη - συνέχεια Σόλωνος - δεξιά Μπόταση - αριστερά
Στουρνάρη - αριστερά Μάρνη - αριστερά Μενάνδρου -
αριστερά Πειραιώς - δεξιά Σωκράτους - αριστερά Λυ-
κούργου - δεξιά Αθηνάς, ως αυτοί καθορίζονται με Από-
φαση του Διευθυντή Τροχαίας Αττικής.
7. Οι παραβάτες της παρούσας, τιμωρούνται σύμφωνα
με την παρ. 6 του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλο-
φορίας (ν. 2696/1999, Α’ 57), όπως τροποποιήθηκε με τον
ν. 4313/2014 (Α’ 261) και τον ν. 4530/2018 (Α’ 59), σε συν-
δυασμό και με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α’ 218).
Οι ίδιες ποινές επιβάλλονται και στους κατοίκους του
δακτυλίου, κατόχους της ειδικής κάρτας, σε περίπτωση
κυκλοφορίας τους σε ζώνη διαφορετική από την επιτρε-
πόμενη ή σε ώρες άλλες από τις προβλεπόμενες για τις
ζώνες αυτές, από την παρούσα απόφαση.

8. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, είναι δυνατόν να τροποποιούνται προσωρινά τα
όρια του δακτυλίου, καθώς και η χρονική διάρκεια εφαρμογής αυτού σε τοπική κλίμακα για τις ανάγκες εκτέλεσης
εργασιών του «ΜΕΤΡΟ».
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2021
Οι Υπουργοί
Περιβάλλοντος και Ενέργειας Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
Προστασίας του Πολίτη Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Υποδομών και Μεταφορών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ