Σελίδες

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

ΩΡΑΡΙΟ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΩΝ


Η ακόλουθη ανακοίνωση εκδόθηκε από τους γραμματείς των Δ.Δ..
Διαβάστε την τελευταία παράγραφο που πιθανόν αφορά και εμάς (ακόμα δεν έχω ενημερωθεί για κάτι. Αν κάποιος γνωρίζει ας μας ενημερώσει).


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ  ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ
                                                                       

ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ                                                        Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2011
Δ/ΝΣΗ: Λ.ΡΙΑΝΚΟΥΡ 85                                      Αρ. Πρωτ. 33
Τ.Κ. 115 24
ΤΗΛ.: 210-6915658
ΦΑΞ: 210-6962209


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες - συνάδελφοι

Την 14/9/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ένωσής μας με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κ. Νικόλαο Κανελλόπουλο. Κατά  τη συνάντηση αυτή αναπτύχθηκαν τα προβλήματα του κλάδου μας, όπως αυτά είχαν κοινοποιηθεί στον κ. Γενικό με το 32/12-9-2011 υπόμνημα. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος και Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου για να υπάρξει ενημέρωση και από αυτούς για τα  προβλήματα που είναι πολλά και μακροχρόνια.

TA ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΗΔΗ ΣΤΑΛΕΙ ΗΤΑΝ:

1.      Μεταβατικές έδρες.
Ενδεικτικά σας υποβάλλουμε έγγραφα υπηρεσιών που αναφέρουν το μέγεθος και το ύψος του προβλήματος που δημιούργησε στους συναδέλφους μας από την υποχρεωτική συμμετοχή τους στις μεταβατικές έδρες. Αξίζει να σας σημειώσουμε εδώ ότι ο κάθε δικαστικός υπάλληλος που λαμβάνει εντολή να συμμετέχει σε μεταβατική έδρα καταβάλλει από την τσέπη του τα ποσά που απαιτούνται για μετάβαση, διαμονή και διατροφή και τα οποία υπερβαίνουν σε κάποιες περιπτώσεις όπως π.χ. μεταβατικές έδρες του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά στην Μυτιλήνη, Σύρο και Ρόδο, ανέρχονται τουλάχιστον στο ποσό των 500€. Επειδή το γεγονός αυτό σε καιρό μνημονίου και περικοπών είναι απαγορευτικό για το συνάδελφο, αφού το Ελληνικό Δημόσιο επιστρέφει μέρος του ποσού και μετά την πάροδο έξι (6) μηνών έως έτους. Αν δεν βρεθεί άμεσα λύση για προκαταβολή του ποσού θα υπάρξει αδυναμία στελέχωσης μεταβατικών εδρών λόγω οικονομικής αδυναμίας. Σε καμιά περίπτωση οι εργαζόμενοι στα δικαστήρια δεν πρέπει να γίνονται χρηματοδότες του συστήματος απονομής δικαιοσύνης.

2.      Ειδικό Γραφείο Νόμου 3900/10.
Είναι γνωστό σε εσάς ότι ειδικά γραφεία που έχουν συσταθεί με τον παραπάνω νόμο δεν θεωρούνται οικονομικές υπηρεσίες και ως εκ τούτου δεν μπορούν να διεκπεραιώσουν οικονομικής φύσεως διεργασίες (προμήθειες, εντάλματα πληρωμών κλπ) με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η τροφοδοσία των δικαστικών υπηρεσιών με γραφική ύλη, αναλώσιμα κλπ. Πρέπει να δοθεί άμεσα λύση ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν τα γραφεία αυτά και να εκτελέσουν το έργο που τους έχει ανατεθεί, γιατί ήδη πολλές υπηρεσίες δεν έχουν ούτε στυλό για να γράψουν.

3.      Σας υποβάλλουμε έγγραφα από δικαστικές υπηρεσίες της χώρας που μας γνωστοποιούν λειτουργικά και κτηριακά προβλήματα επί των οποίων πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις. Παρακαλώ όπως προσεχθεί ιδιαιτέρως το πρόβλημα του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου, το οποίο ήδη είχε αναφερθεί στον προκάτοχό σας (συνημμένα έγγραφα 11).

Αφού αναπτύχθηκαν και προφορικά τα παραπάνω θέματα ακολούθησε συζήτηση από την οποία προέκυψαν τα παρακάτω:

Ως προς τις μεταβατικές έδρες ζητήσαμε οι δαπάνες να προκαταβάλλονται και εάν γίνεται να τις διαχειρίζονται τα ειδικά γραφεία του ν. 3900/2010 τα οποία έχουν ήδη δημιουργηθεί. Ο κ. Γενικός μας είπε ότι για το θέμα αυτό θα υπάρξει άμεσα λύση καθώς και ό,τι έχει σχέση με την προκαταβολή.

Ειδικά γραφεία του ν. 3900/2010, προχωράει το θέμα σε ρύθμιση και έως τότε τις δαπάνες θα τις χειρίζεται το ΤΑΧΔΙΚ.

Στη συνέχεια τέθηκαν τα προβλήματα των δικαστικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα αποστελλόμενα, μετά από αίτησή μας, έγγραφά σας. Επιφυλάχθηκε να απαντήσει αφού πρώτα εξετάσει τα ζητήματα όπως αυτά αναπτύχθηκαν.

Σε σχέση με το ωράριο που πρόσφατα δηλώσαμε όλοι, ο Γενικός Γραμματέας μας ενημέρωσε ότι το ωράριο των ακροατηρίων θα είναι 09.00 - 17.00, επομένως κυλιόμενο ωράριο 07.00 – 17.00. Το ΔΣ του Συλλόγου μας, ανέπτυξε τις θέσεις και απόψεις του κλάδου μας και διατύπωσε την αντίθεσή του σε κάθε προσπάθεια αλλαγής του ωραρίου μας. (Ήδη ενημερώθηκε η ΟΔΥΕ για να λάβει γνώση και για προγραμματίσει τις παραπέρα ενέργειές της).

Για το Δ.Σ.

     Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                        Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΠΗ ΜΟΥΡΙΚΗ                                                       ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ 

33 σχόλια:

  1. Προφανώς το ωράριο ακροατηρίων θα λήγει μετά τις 15.00', όταν ανεβαίνουμε με Γραμματέα έδρας, που έχει επιλέξει ωράριο εργασίας που λήγει μετά τις 15.00' (βλ. ΦΕΚ 1824Β/16-8-2011). Άραγε, στην πράξη υπάρχει Γραμματέας έδρας σε κάποια δικαστική υπηρεσία, που να τον συμφέρει και να έχει επιλέξει ένα τέτοιο ωράριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά την άποψή μου πρέπει να αυξηθεί το ωράριο των ακροατηρίων τουλάχιστον κατά μία ώρα, διότι δεν είναι δυνατόν οι δικαστές και οι εισαγγελείς να έχουν την διάθεση να εξυπηρετήσουν τον κόσμο που περιμένει από κάτω από τις 9 και οι γραμματείς να μην κάνουν υπομονή ούτε για μισή ώρα ακόμη και για απλές υπθέσεις για να μην αναγκαστεί ο πολίτης να ξανάρθει, τη στιγμή που κανένας γραμματέας δεν είναι στην υπηρεσία του πριν από τις 8.30 και στις 3 έχουν εξαφανιστεί. Απόλυτα λογικό και δίκαιο να παραταθεί το ωράριο τους για να αεργάζονται τις ώρες για τις οποίες αμείβονται. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νοιαζονται οι δικαστες και οι εισαγγελει που κανουν 1.30 ωρα διακοπή για αναψυχη και κατα τις 3 τους έρχεται η ορεξη να δικάσουν?

      Διαγραφή
    2. τι λές ρε παπαγαλάκι που δεν είναι στη θέση τους , ποια είναι η ισότητά σου?

      Διαγραφή
    3. Άσε μας τώρα "ρε φίλε" που θα μας κουνήσεις και το δάχτυλο.
      Λες και δεν σας ξέρουμε μερικούς σας και εσένα, που βρωμάει το πόδι τους πριν περπατήσουν, εις βάρος των άλλων εργατικών γραμματέων.

      Διαγραφή
  3. Δεν καταλαβαινω, γιατι μας λενε εμας συνεχεια για το ωραριο των ακροατηριων. Εχουμε εμεις κανενα ωραριο? Οι γραμματεις εχουν. Σε εκεινους να απευθυνθουν. Γιατι δηλαδη πρεπει ο πολιτης να νομιζει οτι εμεις φταιμε που ληγει το ωραριο και δινονται μετα αναβολες?
    Προσωπικα ειμαι υπερ της παρατασης του ωραριου των γραμματεων τουλαχιστον ως τις 5. Λογικο ειναι και θα εξυπηρετησει κι εμας, για να μην μαζευονται τοσες υπο παραγραφη υποθεσεις και να δικαζουμε με την ψυχη στο στομα. Δεν θα παθουμε τιποτα με ενα διωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και για τα πολιτικα δικαστηρια εχεις την ιδια άποψη?

      Διαγραφή
    2. Εσείς οι δικαστές πάνω στην έδρα τρο μόνο που κάνετε είναι να παρακολουθείτε, να ρωτάτε ή να "κοιμάστε" (ανάλογα με την περίπτωση) και αυτό μόνο. Πολύ κουραστική δουλειά! Πάρε όμως το στυλό και κάτσε να κρατάς σημειώσεις και πρακτικά επί έξι ώρες και το μυαλό σου να είναι συνέχεια σε εγρήγορση μη χάσεις καμία λέξη και σε επιπλήξει ο δικαστής σου στο τέλος για τη ελλιπή πρακτικά σου και έλα να μου πεις μετά αν θα καθόσουν, χωρίς να πληρώνεσαι, να κρατήσεις πρακτικά για δυο ώρες επιλέον!!!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμε 22.10.2014 έχεις απόλυτο δίκιο.
      Άλλωστε το ίδιο δεν κάνει και ο καπετάνιος του πλοίου που κάθεται στην καρεκλάρα του χωρίς να κάνει τίποτα ενώ το πλήρωμα τρέχει αγκομαχώντας;
      Ή ο μηχανικός που κάθεται στη γραφειάρα του και δουλεύουν τα μαστόρια στην οικοδομή;
      Τι να πεις. Αδικία παντού. Οι δουλευταράδες να αδικούνται και οι τεμπέληδες να κάθονται και να πληρώνονται.
      Μια συμβουλή: Μην καρφώνεσαι τόσο για το μίσος σου προς τους δικαστές. Χαλάρωσε λίγο. Και η ανοησία έχει όρια.
      Δεύτερη συμβουλή: Γιατί δεν δίνεις και εσύ για δικαστής για να κάαααααθεσαι;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμε 25 Οκτωβρίου 2014 έχεις δίκιο!!!
      Οι δουλευταράδες είναι μόνο οι δικαστές και οι γραμματείς κάαααθονται!!! Γιατί δεν έγινες τότε γραμματέας να κάθεσαι κι εσύ!!!
      Δεν έχω αγαπήτέ μου μίσος προς τους δίκαστές. Η πραγματικότητα είναι αυτή που περιγράφω!! Δουλευταράδες και τεμπέληδες υπάρχουν και στους δύο κλάδους!!!
      Η δουλειά στην έδρα δεν είναι και πολύ κουραστική για ένα δικαστή. Αυτό είναι γεγονός!!! Μετά βέβαια εσείς έχετε homework στο σπίτι να κάνετε. Αυτό, ναι, είναι δύσκολο, κουραστικό και δεν σταματάει ποτέ. Αν μάλιστα έχεις και οικογένεια είναι ακόμη πιο δύσκολά τα πράγματα!!! Δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό. Επίσης έχετε και προθεσμία, αν δεν κάνω λάθος για να βγάλετε τις αποφάσεις σας στις πολιτικές υποθέσεις αλλά και να θεωρήσετε στις ποινικές ! Το ότι τις ξεχνάτε μερικοί από εσάς και βγάζετε ή θεωρείτε αποφάσεις μέτά από μήνες ή σε μερικές περιπτώσεις και χρόνια ... δεν έχει καμία επίπτωση στην ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης!!! Το μόνο πρόβλημα είναι το ωράριο των γραμματέων, που ολόκληρος ο μισθός τους, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το ένα τρίτο του μισθού ενός δικαστή!!!

      ΥΓ. Μην υποτιμάτε ποτέ τη δουλεια ούτε του "ναυτη", ούτε του ¨εργάτη στην οικοδομή". Χωρίς αυτούς ούτε ο καπετάνιος θα είχε καράβι να κυβερνήσει, ούτε ο μηχανικός οικοδομή να χτίσει!!! Και χωρίς γραμματείς δυστυχώς ούτε εσείς θα είχατε αποφάσεις να βγάλετε!!

      Διαγραφή
  4. Εγω προσωπικα εχω μια διαφορετικη αποψη για το ολο ζητημα. Δεν θεωρω οτι ειναι σωστο για την ουσια της απονομης της δικαιοσύνης να παραταθουν τα ακροατηρια μεχρι της 4 ή της 5. Εξηγώ: Στα ποινικά εάν ανεβουμε με γραμματεα που εχει δηλώσει ωραριο στις 17.00 αυτοι που καταδικαζονται τελευταιοι θελουν τον υπαλληλο εκκαθαριστη ο οποίος πιθανοτατα να εχει δηλωσει ωραριο στις 15.00 Επιπλέον ειναι δεδομενο οτι μετα της 2.30 με 3.00 η πεινα η διψα και η κουραση μας καταβαλουν, ειδικα αν το διαλειμα τον 12 ειναι κενο γραμμα με αυτοφωρα, ενω προσωπικα δεν μου αρεσει να τη βγαζω με τοστ στην αιθουσα δικαστων. Επιπλεον ειμαστε και οικογενειαρχες με οτι αυτο συνεπαγεται για οικογενειακες υποχρεωσεις με τα παιδια και τη συζυγό μας. Συγνώμη αλλα για μενα ορθη λυση θα ηταν η ουσιαστικοτερη προδικασια ολων των υποθεσεων. θεωρω οτι τουλαχιστον το 50% των ποινικων του μονομελους και του τριμελους, δεν χρειαζεται να φτανουν ακροατηριο, ενω επισης μπορουν να επιλυονται εκτος ακροατηριου. Νησαφι πια με τα κακουργηματα της εξύβρισης και της συκοφαντικης δυσφήμησης με τουλαχιστον 8-10 μαρτυρες. περιορισμος σε 2-3. Τι να μας πουν δηλαδη οι επιπλεον. νομοθετηση της δια πληρεξουσιου εκπροσωπησης σε όλα τα αδικηματα του μονομελους (και σε αρκετα του τριμελους) ως λογος που αποκλειει την δυνατοτητα αναβολης για 349 κωλυμα εμφανισης κατηγορουμενου για ασθενεια και επαγγελματικους λογους. Εχω παρα πολλες σκεψεις. Θεωρω οτι χρειαζονται λυσεις δυναμικες και ουσιαστικες, οχι ημιμετρα και "επιταχυνση" Τελος για την τηρηση του ωραριου προσελευσης των υπαλληλων στις 7.00 θεωρω οτι δεν ειναι δικη μας μεν δουλεια, αλλά μια καλη ιδεα θα ηταν να συνδυαζεται με ισοχρονη παραμονη στην υπηρεσια τοση οση και η καθυστερηση στην προσελευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρέπει να θεσπιστεί ωράριο εργασίας των γραμματέων 09.00 - 17.00. Έτσι κι αλιώς, όπως έχει σήμερα, ελάχιστοι γραμματείς είναι στη θέση τους πριν τις 08.30 και ουδείς τους ελέγχει. Λίγοι όμως κάθονται έστω και για λίγο μετά τις 15.00, ακόμη και για τη διεκπεραίωση απλών και σύντομων υποθέσεων. Καλό είναι στη λήξη της συνεδρίασης να διευκρινίζουμε ότι το ωράριο είναι των γραμματέων, ώστε να μην πέφτει και πάλι το "ανάθεμα" σε μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είσαι σοβαρος ? εσυ έρχεσαι 7 το πρωί για να δεις αν είναι στη θέση τους?

      Διαγραφή
    2. το ωραριο 9 με 5 θα ισχυει και στις πολιτικες να ξερεις ....

      Διαγραφή
    3. Αυτό το 9 με 5 θα ισχύει και στις πολιτικές, ακούγεται σαν απειλή. Δηλαδή, όσες υποθέσεις δεν συζητούνται εντός ωραρίου υπαλλήλων, τί γίνονται; μήπως αναβάλλονται; στην επαρχία πάντως, δεν αναβάλλονται, αλλά διακόπτονται για άλλη ημέρα. Οπότε, τέτοιες απειλές δεν ισχύουν.
      Όσο για το εάν οι γραμματείες είναι στη θέση τους στις 7.00, όλοι γνωρίζουν και ιδίως οι πρόεδροι που κάνουν εφνιδιαστικές εφόδους, οτι εκείνη την ώρα συνήθως υπάρχει μόνο ένας γραμματέας - εκ περιτροπής - και οι λοιποί εμφανίζονται γύρω στις 8.30 π.μ.

      Διαγραφή
    4. στην Αθηνα βεβαια αναβαλλονται οι πολιτικες στις 3 μμ (κατα ευθεια παραβαση του νομου που μιλαει για διακοπη της υποθεσης αλλη ημερα)

      Διαγραφή
    5. Μην γίνεστε ανθρωπάκια μίζερα και υποταγμένα πλήρως στο τι λέει ο κάθε τυχαίος που συντάσσει ένα νομοσχέδιο, αν και δεν έχει περάσει ούτε έξω από τα δικαστήρια. Πράγματι, γίνεται λόγος για διακοπές συνεδριάσεων, όπως και ο νομοθέτης δεν αναγνωρίζει συγκεκριμένο ωράριο στη λειτουργία των δικαστηρίων. Όμως προϋπόθεση για τη λειτουργία όλων αυτών των ρυθμίσεων είναι ο δικαστής να έχει την απαιτούμενη διαύγεια αφενός να συνεχίσει την εκδίκαση των υποθέσεων αφετέρου να έχει την ηρεμία και τον χρόνο να γράψει τις αποφάσεις στο σπίτι του. Κατά συνέπεια, όλες αυτές οι ρυθμίσεις είναι ανεφάρμοστες. Τίποτα λιγότερο. Μην προσπαθείτε να βρείτε άλλοθι στα ωράρια των γραμματέων. Καλή σας ημέρα

      Διαγραφή
  6. Υπάρχει και μία άλλη λύση: Οι ποινικές και μόνο έδρες, διότι με το ποινικό υπάρχει το πρόβλημα και αν όχι παντού τουλάχιστον στα μεγάλα Πρωτοδικεία της χώρας να ξεκινάνε νωρίτερα από τις 9 το πρωί τουλάχιστον κατά μία ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εγώ πάλι προτείνω να αρχίζουν οι έδρες στις 8 το πρωί και όχι στις 9, η διακοπή των 30 λεπτών "προς αναψυχή" να μην γίνεται 2 ωρών και τέλος στις 14.55 και ενώ η υπόθεση στο πινάκιο που είναι σειρά της να εκφωνηθεί είναι ΠΟΛΥ δύσκολη, να μην κοιτάει η έδρα το γραμματέα στα μάτια για να πει οτι τηρεί το ωράριό του, μήπως και καθίσουν και τη δικάσουν.........άλλη λύση είναι βέβαια να συνεχίζουν όλες οι έδρες 2η ημέρα. Υπάρχουν ικανότατοι δικαστές που τελειώνουν δύσκολο πινάκιο Τριμελούς στην ώρα του. Προσπαθήστε το και εσείς !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ανώνυμος είπε...
    εγώ πάλι προτείνω να αρχίζουν οι έδρες στις 8 ...
    ============
    Το τι είναι δύσκολο πινάκιο και τι ικανότατος δικαστής είναι κάπως σχετικό. Πράγματι κάποιοι συνάδελφοι έχουν το χάρισμα να τελειώνουν γρήγορα την υπόθεση και να διευθύνουν κατά τέτοιο τρόπο τη συζήτηση, ώστε τελικά το πινάκιο να τελειώνει. Όμως όσο ικανός και να είσαι, αν η αντιδικία είναι σφοδρή και αν η υπόθεση έχει πολλούς μάρτυρες και πολλούς συνηγόρους, δεν τη βγάζεις "καθαρή".
    Όχι πως αρνούμαι ότι συμβαίνει και αυτό που λέτε (το να επιχειρήσω να σας πείσω για το αντίθετο μάλλον είναι σα να σας θεωρώ αφελή).
    Όμως, συμβαίνει και το αντίθετο ξέρετε: να θέλει ο δικαστής να δικάσει και μόλις πάει 15.00 να λέει η γραμματέας ότι τηρεί ωράριο ή να παραπονούνται οι δικηγόροι πως έχουν λάβει απόφαση μετά τις 15.00 να μη δικάζουν. Και μόλις ο δικαστής λέει ότι θα διακόψει για άλλη ημέρα να ξαναλένε οι δικηγόροι ότι σύμφωνα με μία ολομέλεια δε δικάζουν άλλη ημέρα (!!!!!!!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ο όγκος των ποινικών πια εχει αυξηθει σε τέτοιο βαθμό, που πραγματικά όσο και να κάποιοι ψάχνουν δικαιολογίες σε δικαστές, γραμματείς και δικηγόρους, η κατάσταση δεν έχει επιστροφή. Πρέπει να μειωθούν στο 50% (η ομοιότητα με καταστάσεις που αφορούν το δημόσιο χρέος είναι συμπτωματική) τουλάχιστον οι υποθέσεις που φτάνουν ακροατήριο. Δεν είναι δυνατόν να σέρνονται υποθέσεις με επιταγές, εξυβρίσεις, αυτοδικίες, ΚΟΚ, ΤΕΒΕ, ΙΚΑ, σωματικές βλάβες από τροχαία και η διαδικασία να τραβάει σε χρόνο, επειδή υπάρχουν 5,6,7... μάρτυρες. Η προδικασία πρέπει να γίνει πιο ουσιαστική. Αφού ο πταισματοδίκης και ο αρμόδιος ανακριτικός υπάλληλος παίρνει καταθέσεις σε χρόνο πολύ κοντινό από την τέλεση της πράξης, πρέπει να αναβαθμιστεί αυτό το στάδιο και οχι να αναλωνεται το Δικαστήριο εκ νέου σε ατέρμωνες μαρτυρικές καταθέσεις. Αυτοτελείς ισχυρισμοί (περιορισμένοι) και ενστάσεις μπορούν να προβάλλονται μετά την παραπομπή και να επιλύονται από Συμβούλιο - με απλή απόφαση και αιτιολογία -. Η συνθεση του Δικαστηρίου να μην αναλώνεται σε αναβολές 1 ώρα περίπου στην αρχή γιατί χάνεται πολύτιμος χρόνος και μάλιστα τη στιγμή που όλοι είναι πιο ξεκούραστοι. Οι κ.κ. δικηγόροι να πάρουν αποφαση σαν ολομελεια και να δικαζουν 2η μερα υποθέσεις που είναι σε 1ο βαθμό ακόμα και εχει περασει 4ετία. Οχι πινακια με 60 και 70 υποθεσεις. Είναι αστειο. κοροϊδεύουν τον κόσμο. χρειάζεται εκ βάθρων αλλαγή των διατάξεων για τη διαδικασία στο ακροατήριο και ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΔΙΚΑΣΙΑΣ. Πρέπει να γίνουν προτάσεις όμως και το νόμο να τον συνταξουν νομικοί και όχι οι υπάλληλοι του Υπουργείου. Αυτά. Ελπίζω να μην σας κούρασα. Πραγματικά πιστεύω ότι χρειάζεται ένα ΣΟΚ, αλλιώς τίποτα δεν θα αλλάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάντως πολλά εξαρτώνται και από τον τρόπο κατανομής των υποθέσεων. Και εξηγώ: Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα Πρωτοδικείο με 20 Τριμελή το μήνα με τριάντα υποθέσεις κατά μέσο όρο άρα σύνολο 600 υποθέσεις το μήνα. Αν υποθέσουμε οτι οι ιδιαίτερης βαρύτητας υποθέσεις είναι περί τις 30 (παραπάνω δεν είναι ) και αναφέρομαι σε ανθρωποκτονίες από αμέλεια, ιατρικές αμέλειες, ιδιάζουσες ψευδορκίες, συκοφαντικές δυσφημίσεις κλπ. θα μπορούσαν αυτές να κατανεμηθούν σε 10 πινάκια ανά τρεις ώστε να εκδικαστούν με άνεση χρόνου. Και οι υπόλοιπες 570 να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα 10 πινάκια, μεταξύ των οποίων από έρευνα σχετική, που έχω κάνει σε μεγάλο πρωτοδικείο μεγάλο αριθμό αποτελούσan μέχρι πρότινος οι υποθέσεις των παιγνίων, που τελειώνουν σύντομα, καθώς και άλλα αδικήματα, εφέσεις κλπ. που δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και που θα μπορούσαν βέβαια να προσδιορίζονται σε μεγάλο αριθμό σε κάθε πινάκιο ώστε να ΄΄φεύγουν΄΄. Το ζήτημα βέβαια αυτό απαιτεί μία προηγούμενη στατιστική έρευνα για να βαδίσει κανείς με σχετική βεβαιότητα. Αλλά είναι κάπως έτσι σε γενικές γραμμές. Να πούμε βέβαια οτι το πρόβλημα με το ποινικό εντοπίζεται κυρίως στα μεγάλα πρωτοδικεία, ενώ στα υπόλοιπα η κατάσταση είναι σε γενικές γραμμές προβλέψιμη. Να πω επίσης με αφορμή το σχόλιο 20ΣΕΠ 4.28 οτι προσωπικά δεν έχω δει μέχρι τώρα σύνθεση δικαστηρίου να διακόπτει δύο ώρες μόνο για αναψυχή, ούτε και έχω ακούσει σχετικά. Σίγουρα θα ακουγόταν αυτό και οι πρώτοι που θα το κατακρίναμε θα ήμασταν εμείς. Και μάλιστα η διακοπή στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων εξυπηρετεί τις ανάγκες διάσκεψης προς έκδοση μιας ορθής δικαστικής απόφασης από την οποία εξαρτάται η ελευθερία του πολίτη χωρίς αυτή (διάσκεψη) να τελεί υπό χρονικούς περιορισμούς. Επίσης έχω δει πολλές φορές συνθέσεις να εκφωνούν και ξεκινούν δύσκολες υποθέσεις στις 14.55 και φυσικά λόγω ωραρίου να διακόπτουν και να συνεχίζουν επειδή άρχισαν τρεις ή και τέσσερις συνεδρίες σε διαφορετικές ημέρες για να τις τελειώσουν. Τέλος, η ολοκλήρωση του πινακίου δεν είναι μόνο θέμα ικανότητας και γρηγοράδας του δικαστή, αλλά και αποτελέσματος της δίκης. Διότι οι αθωωτικές αποφάσεις δεν απαιτούν και πολύ χρόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάντως πολλά εξαρτώνται και από τον τρόπο κατανομής των υποθέσεων. Και εξηγώ: Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα Πρωτοδικείο με 20 Τριμελή το μήνα με τριάντα υποθέσεις κατά μέσο όρο άρα σύνολο 600 υποθέσεις το μήνα. Αν υποθέσουμε οτι οι ιδιαίτερης βαρύτητας υποθέσεις είναι περί τις 30 (παραπάνω δεν είναι ) και αναφέρομαι σε ανθρωποκτονίες από αμέλεια, ιατρικές αμέλειες, ιδιάζουσες ψευδορκίες, συκοφαντικές δυσφημίσεις κλπ. θα μπορούσαν αυτές να κατανεμηθούν σε 10 πινάκια ανά τρεις ώστε να εκδικαστούν με άνεση χρόνου. Και οι υπόλοιπες 570 να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα 10 πινάκια, μεταξύ των οποίων από έρευνα σχετική, που έχω κάνει σε μεγάλο πρωτοδικείο μεγάλο αριθμό αποτελούσan μέχρι πρότινος οι υποθέσεις των παιγνίων, που τελειώνουν σύντομα, καθώς και άλλα αδικήματα, εφέσεις κλπ. που δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και που θα μπορούσαν βέβαια να προσδιορίζονται σε μεγάλο αριθμό σε κάθε πινάκιο ώστε να ΄΄φεύγουν΄΄. Το ζήτημα βέβαια αυτό απαιτεί μία προηγούμενη στατιστική έρευνα για να βαδίσει κανείς με σχετική βεβαιότητα. Αλλά είναι κάπως έτσι σε γενικές γραμμές. Να πούμε βέβαια οτι το πρόβλημα με το ποινικό εντοπίζεται κυρίως στα μεγάλα πρωτοδικεία, ενώ στα υπόλοιπα η κατάσταση είναι σε γενικές γραμμές προβλέψιμη. Να πω επίσης με αφορμή το σχόλιο 20ΣΕΠ 4.28 οτι προσωπικά δεν έχω δει μέχρι τώρα σύνθεση δικαστηρίου να διακόπτει δύο ώρες μόνο για αναψυχή, ούτε και έχω ακούσει σχετικά. Σίγουρα θα ακουγόταν αυτό και οι πρώτοι που θα το κατακρίναμε θα ήμασταν εμείς. Και μάλιστα η διακοπή στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων εξυπηρετεί τις ανάγκες διάσκεψης προς έκδοση μιας ορθής δικαστικής απόφασης από την οποία εξαρτάται η ελευθερία του πολίτη χωρίς αυτή (διάσκεψη) να τελεί υπό χρονικούς περιορισμούς. Επίσης έχω δει πολλές φορές συνθέσεις να εκφωνούν και ξεκινούν δύσκολες υποθέσεις στις 14.55 και φυσικά λόγω ωραρίου να διακόπτουν και να συνεχίζουν επειδή άρχισαν τρεις ή και τέσσερις συνεδρίες σε διαφορετικές ημέρες για να τις τελειώσουν. Τέλος, η ολοκλήρωση του πινακίου δεν είναι μόνο θέμα ικανότητας και γρηγοράδας του δικαστή, αλλά και αποτελέσματος της δίκης. Διότι οι αθωωτικές αποφάσεις δεν απαιτούν και πολύ χρόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ωράριο των δικαστηρίων είναι μια πονεμένη υπόθεση. Κατ' αρχήν είναι θέμα προσδιορισμού. Και σωστότερης χρήσης του σταδίου της προδικασίας. Επίσης: από τις 700.000 υποθέσεις που εκκρεμούν συνολικά στα ποινικά δικαστήρια, ζήτημα, αν οι 60.000 έχουν κάποιο ουσιαστικό αντικείμενο. Οι υπόλοιπες οφείλονται είτε στο ότι οι υποθέσεις στέλνονται αβασάνιστα στο ακροατήριο απο τους εισαγγελείς, στην φιλοδικία των ελλήνων, αλλά και απο το γεγονός ότι και οι εισαγγελείς να ήθελαν να κάνουν χρήση του σταδίου της προδικασίας, είναι αντιμέτωποι με καθυστερήσεις ως προς τη δουλειά, με το κυνήγι της παραγραφής (δεν το καταλαβα ποτέ αυτό, η παραγραφή είναι θεσμός δημόσιας τάξης) και με την ιεραρχική εξάρτηση, που αρκετές φορές ακυρώνει την προσωπική τους ανεξαρτησία. Όμως: όσον αφορά το ωράριο, εστω και αν στη πραγματικότητα εμείς δεν έχουμε ωράριο αφού ωράριο έχει ο γραμματέας, στα μάτια του ακροατηρίου φαίνεται πολλές φορές, σχεδόν εξόφθαλμα, ότι το ωράριο το τηρεί η σύνθεση.

    Δημήτρης Αντεισαγγελέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν ξέρω αν ο αγαπητός dikastis θεωρήσει το σχόλιό μου άσχετο, μπορεί και να είναι. Αλλά σαν μια γενικότερη σίσθηση από το διάλογο, που παρακολουθώ με ενδιαφέρον, αυτό που μου έρχεται είναι να φωνάξω πως επιτέλους: Κατεβείτε από τα σύννεφα. Ναι είστε λειτουργοί δικαστικοί, εισαγγελικοί, είστε φορείς εξουσίας, είστε εκπρόσωποι του θεσμού της Δικαιοσύνης. Ωραία. Αυτό από μόνο του τα λύνει όλα; Αυτό λύνει όλα σας τα προβλήματα και είστε απερίσπαστοι να δικαιοδοτείτε και να εκδίδετε αποφάσεις;
    Πότε θα γίνει κατανοητό (πρωτίστως από εσάς τους ίδιους) ότι είστε ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ και μάλιστα σκληρά κάτω από ΑΘΛΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ και κυρίως με περισσότερες υποχρεώσεις από δικαιώματα; Είναι δυνατόν να διαβάζω εδώ μέσα ότι δεν σας πειράζει να επεκταθεί το ωράριο των ακροατηρίων; Γιατί, μόνο στο ακροατήριο εργάζεστε και μπορείτε να κάνετε αυτή την παραχώρηση; Επιτέλους, δεν έχετε οικογένειες; Ποιος μεγαλώνει τα παιδιά σας; Σας έχω νεα! Με τα λεφτουδάκια που θα παίρνετε όπως όλοι μας δε νομίζω ότι θα σας παίρνει να πληρώνετε τη νταντά (έστω οι λίγοι από σας που το κάνατε ως τώρα). Κάντε το σταυρό σας που υπάρχουν και οι δικαστικοί υπάλληλοι (όσο θα μπορούν ακόμα να αντιστέκονται και αυτοί)που τηρούν ωράριο και δεν κοιμάστε μέσα στα δικαστικά μέγαρα, μην τυχόν και μείνει αδίκαστη καμιά εξύβριση των θείων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θέλω να δω τι θα κάνουν οι υποστηρικτές της επέκτασης του ωραρίου όταν οι δικαστικοί υπάλληλοι, λόγω της φοβερής πίεσης που δέχονται, αποφασίσουν να μην τηρούν το ωράριό τους στις έδρες. Τα Τριμελή Πλημ/κεία θα αρχίζουν στις 9 το πρωί και θα τελειώνουν στις 9 το βράδυ. Όσο δε για τα Εφετεία.......καλό κουράγιο ! Τότε να δούμε αν θα ασχοληθεί κάποιος με την ώρα προσέλευσης του γραμματέα και τον τρόπο που ελέγχεται από τους Προϊσταμένους του. Είπαμε να πάμε μπροστά, όχι πίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. εχω να κανω μια προταση προς το blog. Πιστεύω πως θα ηταν ιδιαίτερα χρησιμο στα σχολια πλην της επιλογης ανωνυμος, να προστεθούν οι επιλογες δικαστης, δικηγορος, δικαστικός υπάλληλος και τρίτος. Με αυτό τον τρόπο θα είναι θεωρώ πιο εύκολο και πιο χρήσιμο να γίνεται μια συζήτηση, όπως εν προκειμένου, χωρίς να παραβιάζεται η ανωνυμία την οποία αν όχι όλοι σχεδόν όλοι όσοι δημοσιεύουν σχόλια την χρησιμοποιούν. Συγχαρητήρια για την πολύ καλή προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παρεμπιπτόντως οι πληροφορίες της τελευταίας στιγμής λένε οτι μαζεύτηκε ο απαιτούμενος αριθμός υπογραφών για έκτακτη γενική συνέλευση και όλα είναι έτοιμα. Πάμε για Οκτώβριο. Να δώσουμε όλοι το δυναμικό παρόν πάση θυσία. Όλοι οι δικαστές της Ελλάδος. Όλων των βαθμών ανεξαιρέτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Ανώνυμος είπε... (21 Σεπτεμβρίου 2011 9:54 π.μ.)
    "...μην τυχόν και μείνει αδίκαστη καμιά εξύβριση των θείων..."
    ============

    ...ου μην αλλά και των ανιψιών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ μεγάλο το θέμα του ωραρίου, έχει ταλανίσει πολλούς συναδέλφους και χρειάζεται μαεστρία και εξυπνάδα για να καταφέρει κάποιος μεταξύ αντιτιθεμένων συμφερόντων (π.χ. πολιτικώς ενάγοντος και κατηγορουμένου κ.α.) να προωθήσει τις προς εκδίκαση υποθέσεις ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος. Όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες επιγράφονται "...για την επιτάχυνση απονομής της δικαιοσύνης" με φτωχά ωστόσο αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Να αρχίζουν οι συνεδριάσεις στις 7:30...και να τελειώνουν στις 3
    (ποιός δικαστής έρχεται τέτοια ώρα....???)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σε λίγο δεν θα υπάρχουν δικαστήρια, εκτός κι αν υπάρξουν δικαστικοί γραμματείς που θα δέχονται να δουλεύουν με 700 ευρώ, δικαστές με 1.500 και δικηγόροι με φέσι. Σιγά μην είναι το ωράριο το θέμα μας, οι συνθήκες είναι άθλιες και οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων δεν είναι πρόβατα. Έχουν οικογένειες, τις οποίες δεν θα διαλύσουν για κανέναν. Καμία μητέρα δεν μπορεί να μην πάρει τα παιδιά της από το σχολείο ή να μην τα πάει στο φροντιστήριο ή στη λογοθεραπεία. Δεν τίθεται θέμα ωραρίου για τους υπαλλήλους ή για μας τις δικηγόρους.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αν αποφασίσουμε όλοι να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον, ίσως όλα λυθούν με πιο εύκολο τρόπο. Υπάρχουν δικαστές που δημοσιεύουν μετά από ένα χρόνο και χρειάζονται άλλο τόσο για να θεωρήσουν. Υπάρχουν γραμματείς που βγαίνουν για ψώνια κάθε μέρα και λείπουν από την υπηρεσία ένα τετράωρο αλλά τα έχουν καλά με τον προϊστάμενο και δεν ανοίγει μύτη. Υπάρχουν δικηγόροι που δεν δίνουν καν την παράσταση και φέρονται χυδαία στους γραμματείς. Υπάρχουν όλα και παντού. Μια ερώτηση όμως θα κάνω και ίσως τότε λυθούν όλες οι απορίες και απαντηθούν όλα τα ερωτήματα: Δικαιοσύνη υπάρχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ