Σελίδες

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Περισσότερα ή λιγότερα δικαστήρια είναι η απάντηση στην κρίση απονομής της δικαιοσύνης;


Σ. Βεργώνης, Περισσότερα ή λιγότερα δικαστήρια είναι η απάντηση στην κρίση απονομής της δικαιοσύνης;
ΣΤΑΘΗ Κ. ΒΕΡΓΩΝΗ, Εισαγγελέα Πρωτοδικών
Η στόχευση του άρθρου είναι ο περιορισμός των επαρχιακών δικαστηρίων, ενώ θα πρέπει να υπάρξει δημόσιος διάλογος και για το μέλλον των μεγάλων δικαστηρίων (Αθήνας και Θεσσαλονίκης), με βάση και το συγκριτικό δίκαιο, καθώς και για την στόχευση της πλήρους ψηφιοποίησης της δικαιοσύνης.

=======================================================
The target article is the restriction of the district courts, while there should be public debate on the future of large courts (Athens and Thessaloniki), with base and comparative law, and the targeting of full digitization of justice.
========================================================
Μια σημαντική πλευρά της κρίσης της ελληνικής κοινωνίας, πολύ πιο σημαντική από όσο φαίνεται, είναι η κρίση στην απονομή της δικαιοσύνης, τόσο ως προς την ταχύτητα όσο και ως προς την ποιότητα. Ο διάλογος όμως για την κρίση και για την έξοδο της δικαιοδοτικής λειτουργίας από αυτή είναι τις περισσότερες φορές ευκαιριακός, κυρίως γιατί τα προβλήματα δεν εντοπίζονται με γενικότερη θεώρηση του συστήματος απονομής αλλά με πολύ στενή αντίληψη, ευκαιριακά και εντός του υπάρχοντος συστήματος. Παράδειγμα, η δυσχέρεια στη θεσμοθέτηση οικονομικού εισαγγελέα, λόγω αδυναμίας του συστήματος να χωρέσει τον, απαραίτητο σήμερα, θεσμό.
Ήδη από τον Νοέμβριο του 2011 λειτουργούν τέσσερα νέα Εφετεία που περιλαμβάνουν στην αρμοδιότητά τους από δύο έως τέσσερα Πρωτοδικεία. Ήδη από την 10.2.2010 είχε δημοσιευθεί η θετική γνωμοδότηση του ΣτΕ σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία τεσσάρων νέων Εφετείων στη χώρα. Είναι ευτύχημα το ότι στις γνωμοδοτήσεις διατυπώνεται η γνώμη για αμφίβολη αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των νέων Εφετείων, που είχε διατυπωθεί και στην προηγούμενη (αρνητική τότε ως προς τη νομιμότητα) γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ίδιου δικαστηρίου, γιατί με αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται η αναγκαιότητα συζήτησης σε βάθος και σύντομης λήψης και υλοποίησης αποφάσεων για τη ριζική αλλαγή της λειτουργίας της δικαιοσύνης στη χώρα. Η σημερινή χωροθέτηση των δικαστηρίων ανά την Ελλάδα προέρχεται από εποχές όπου η μετάβαση των πολιτών ακόμη και σε κοντινά αστικά κέντρα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, χρονοβόρα και δαπανηρή, και με κάποιο τρόπο θα έπρεπε να ικανοποιηθεί το αίτημα για εύκολη πρόσβαση των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αποτέλεσμα ήταν η επιλογή ίδρυσης και λειτουργίας μικρών μονάδων πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης, προσιτών στους πολίτες με μικρή μετακίνηση. Τα ίδια ίσχυσαν και μεταπολεμικά, οπότε ιδρύθηκαν αρκετά νέα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα νομοί με μεγάλο αριθμό δικαστηρίων. Για παράδειγμα στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπου πλέον υπάρχει και η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου να λειτουργούν επτά πρωτοδικεία και δύο Εφετεία. Όπως φαίνεται και από τη δημόσια συζήτηση σχετικά με την ίδρυση των Εφετείων, η ίδρυση νέων δικαστηρίων δεν αποτελεί κοινωνική αναγκαιότητα, αλλά απλώς πολιτική ικανοποίηση κοινωνικών συντεχνιακών τοπικιστικών κ.λπ. επιδιώξεων άσχετων με την απονομή της δικαιοσύνης.
Εδώ βέβαια αναδεικνύεται και ένα γενικότερο πρόβλημα νομοθετικής πρωτοβουλίας, όχι μόνο για τα ζητήματα δικαιοσύνης, αλλά γενικότερο. Η απουσία στατιστικής από οποιαδήποτε δημόσια κοινωνική δράση δείχνει απλούστατα ότι δεν υπάρχει και αποτίμηση του πλαισίου λειτουργίας της, που είναι ο νόμος που τη διέπει. Η όποια νομοθετική πρωτοβουλία απαιτεί αποτίμηση της δράσης των ήδη ισχυόντων και όραμα γι’ αυτά που πρέπει να γίνουν. Δυστυχώς σ’ εμάς η όποια νομοθετική πρωτοβουλία, 
όπως είναι και η ίδρυση νέων δικαστηρίων, πηγάζει αποκλειστικά από τη συγκυρία και τις διαθέσεις κοινωνικών ομάδων, ενώ αυτά θα έπρεπε να αποτελούν απαραίτητα μεν, επικουρικά δε, στοιχεία της νομοθετικής παρέμβασης.
Σήμερα πια τα βασικά κριτήρια οργάνωσης της δικαιοσύνης, με την έννοια της κατανομής των δικαστηρίων, δεν μπορεί να είναι τα κριτήρια τα προερχόμενα από μια άλλη Ελλάδα με άλλες ανάγκες και είναι φανερή η αναγκαιότητα να δούμε τι χρειάζεται η κοινωνία μας ώστε να μπορέσει η δικαιοσύνη να είναι ο εγγυητής της ομαλής κοινωνικής και οικονομικής ζωής, γιατί αυτός είναι ο ρόλος της ως ανεξάρτητης συνταγματικής εξουσίας, πέρα από ιδεολογήματα. Και αυτός ο ρόλος δεν μπορεί να υπάρξει μέσα από τη σημερινή οργάνωσή της, με βάση το παλιό μοντέλο που απαιτεί δικαστές και εισαγγελείς ασχολούμενους με όλα τα αντικείμενα, χωρίς εξειδίκευση, δηλαδή με ευκαιριακή και αποσπασματική γνώση των ζητημάτων. Μόνο μέσα από την εξειδίκευση μπορεί πλέον να παραχθεί αποτελεσματικά η απονομή της δικαιοσύνης.
Ο μόνος δρόμος είναι μια τολμηρή αναδιοργάνωση του δικαστικού χάρτη της χώρας με βάση τα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα και τη δημιουργία μεσαίου μεγέθους δικαστηρίων, ώστε σε κάθε τομέα να υπάρχουν δικαστικοί λειτουργοί με σχεδόν αποκλειστική ενασχόληση για συγκεκριμένο αντικείμενο, π.χ. να υπάρχει εισαγγελέας και δικαστές ανηλίκων, χωρίς άλλη ενασχόληση, εισαγγελέας και δικαστής περιβάλλοντος, εισαγγελέας και δικαστές οικονομικού εγκλήματος κ.ο.κ. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με τη σημερινή διάρθρωση των περίπου 60 Πρωτοδικείων και Εισαγγελιών της χώρας, λόγω του κατακερματισμού των δικαστηρίων, με βάση τα συγκοινωνιακά και πληθυσμιακά δεδομένα της δεκαετίας του 1950, και την άκριτη αποδοχή τοπικιστικών και συντεχνιακών αιτημάτων, που έχει σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη εισαγγελιών με έναν ή δύο εισαγγελείς και Πρωτοδικείων με τρεις έως έξι δικαστές. Ο μικρός αριθμός θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μόνο αν μοναδικά κριτήρια ήταν αφ’ ενός η εξυπηρέτηση μιας τοπικής κοινωνίας αποκομμένης από το ευρύτερο περιβάλλον, που τέτοια δεν υπάρχει σήμερα, και αφ’ ετέρου για τη συντήρηση του πλήθους των τοπικών δικηγορικών συλλόγων, με τους περιορισμούς του κλειστού, δηλ. προστατευόμενου επαγγέλματος, που και αυτό δεν θα υπάρχει σύντομα. Με τα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα οι αποστάσεις μεταξύ διαφόρων Πρωτοδικείων είναι από είκοσι λεπτά έως μισή ώρα, όπως Πάτρα-Αίγιο-Καλάβρυτα, Πύργος-Αμαλιάδα, Έδεσσα-Γιαννιτσά, Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Άρτα-Πρέβεζα κ.λπ., ενώ το εύρος των οικονομικών και κοινωνικών σχέσεων έχει καταργήσει τους χωρικούς περιορισμούς. Παράλληλα τα νομικά προβλήματα είναι πολυπλοκότερα και η δικαστική προστασία ειδικότερων συμφερόντων απαιτεί εξειδίκευση, έστω και εμπειρική. Με αυτά τα δεδομένα θα είναι εύκολο να προχωρήσουμε σε συνενώσεις Πρωτοδικείων και Εισαγγελιών, με στόχο να υπάρχουν κατά μέσο όρο σε κάθε ένα σαράντα δικαστές και δεκαπέντε εισαγγελείς, χωρίς αύξηση των οργανικών θέσεων και στο σύνολο της χώρας τριάντα πέντε (35) περίπου πρωτοβάθμια δικαστήρια και Εισαγγελίες. Έτσι και σε συνδυασμό με την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τόσο σε επίπεδο αμιγούς δικαιοδοτικής λειτουργίας όσο και σε επίπεδο γραμματειών θα είναι ευχερής η επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης. Ανάλογη θα μπορεί να είναι η μείωση και των δευτεροβαθμίων δικαστηρίων με ευεργετικά αποτελέσματα. Αυτό βέβαια δεν θα πρέπει να γίνει σε βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών, και θα πρέπει τα ήδη υπάρχοντα δικαστήρια να διατηρηθούν ως μεταβατικές έδρες και γραμματείες με χρονοδιάγραμμα μείωσης των δράσεών τους μέχρι να παραμείνουν τα άκρως απαραίτητα.
Ας κρατήσουμε λοιπόν την εύστοχη διαπίστωση αμφιβολιών από την Ολομέλεια του ΣτΕ για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των νέων Εφετείων, όχι απλά λόγω έλλειψης δικαστών και υπαλλήλων, αλλά και για να τεθεί επί τάπητος μια άλλη αντίληψη για την οργάνωση του δικαστικού χάρτη της Ελλάδας, προσαρμοσμένου στη νέα κοινωνική και διοικητική πραγματικότητα. Γιατί πραγματικά είναι παράδοξο σε μια εποχή που με βάση κοινωνικές και οικονομικές αναγκαιότητες, κάθε τομέας της δημόσια ζωής οργανώνεται σε σημαντικά μεγαλύτερες σε μέγεθος και μικρότερες σε αριθμό μονάδες (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ για τη διοίκηση, συνένωση νοσοκομείων, αναδιάρθρωση των υπηρεσιών τάξης και ασφάλειας), να δημιουργούνται νέα Εφετεία με σαφώς αρνητικές επιπτώσεις στην ταχύτητα και την ποιότητα της απονομής της δικαιοσύνης.

=========================================

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Ποινική Δικαιοσύνη του 2011, τεύχος Νοεμβρίου, σελίδα 1204 και μας απεστάλη από τον κ. Εισαγγελέα, ΣΤΑΘΗ Κ. ΒΕΡΓΩΝΗ τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ. 

15 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρουσα άποψη για τη συνένωση των δικαστηρίων, αλλά δε νομίζω ότι αυτό είναι το ουσιαστικό πρόβλημα της δικαιοσύνης. Για παράδειγμα, αν καταργηθούν τα Πρωτοδικεία Αιγίου και Καλαβρύτων και τοποθετηθούν οι 9-10 δικαστές που υπηρετούν συνολικά σε αυτά τα δύο Πρωτοδικεία στην Πάτρα, σε τι θα ωφελήσει αυτό τη δικαιοσύνη; Θα αυξηθούν κατά 10 οι δικαστές της Πάτρας, αλλά θα αυξηθούν αντίστοιχα και οι υποθέσεις του Πρωτοδικείου.Επίσης, σε ποιες αίθουσες θα δικάζουν οι δικαστές αυτοί και με ποιους γραμματείς;Κατά τη γνώμη μου αυτά είναι ημίμετρα και δε διορθώνουν το πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πέτρος Αλικάκος, Πρωτοδίκης13 Ιανουαρίου 2012 στις 1:58 μ.μ.

    Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του συναδέλφου. Προσωπικά υποστηρίζω ανεπιφύλακτα τη γεωγραφική αναδιάρθρωση των Δικαστηρίων της χώρας. Κάτι τέτοιο θα διευκολύνει το δικαιοδοτικό μας έργο και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης. Οι αρμόδιοι πρέπει να ενδιαφερθούν να γίνει άμεσα τέτοια αναδιάρθρωση. Είναι επιτακτική ανάγκη και ουσιαστική βοήθεια στο έργο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στη Γερμανία σε παρόμοιο ζήτημα, που αφορούσε την συγχώνευση των πρωτοδικείων και εφετείων Mainz και Koblenz, η γερμανική ομοσπονδία δικαστών (Deutscher Richterbund) είχε την άποψη (εκεί ιδιως οι εισαγγελείς) ότι "δεν μπορει να εξαρτάται η απονομή της δικαιοσύνης και κατά συνέπεια ο αριθμός των δικαστηρίων, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση του κρατικού ταμείου. Ή υπάρχει δικαιοσύνη ή δεν υπάρχει" Αυτά και αυτούσια από σχετικό ανακοινωθέν των γερμανών συναδέλφων.
    Δημήτρης Αντεισαγγελέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μία σημείωση μόνο από πότε το Πάτρα-Αίγιο έγινε 20 λεπτά??

    Σωστα τίθενται τα ζητήματα, αλλά πρώτα πρέπει να περάσουμε σε ένα επίπεδο επαρκούς e-justice και μετά να δούμε και τις μειώσεις των δικαστηρίων.
    οταν σήμερα ο διαδίκος δεν μπορεί να προμηθευτεί επίσημο αντίγραφο απόφασης μέσω ιντερνετ...δεν μπορουμε να μιλησουμε καν για μειώσεις υλικών υποδομών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλό το άρθρο σου συνάδελφε,αν και πιστεύω ότι η ίδρυση των νέων εφετείων εξυπηρετεί όντως την εύκολη πρόσβαση των πολιτών στην δικαιοσύνη.Η αναγκαιότητα της ορθολογικής χωροθέτησης των δικαστηρίων ανά την Ελλάδα,είχε διαπιστωθεί πολλά χρόνια πριν,μάλιστα θυμάμαι τον άλλοτε υπουργό δ/νης Χατζηγάκη να μιλά γιά ανάγκη δημιουργίας Καποδίστρια(τότε)και στην δικαιοσύνη.Όμως αγαπητέ συνάδελφε,ακόμα δεν πήρες χαμπάρι(ας μου επιτραπεί η έκφραση), ότι η Ελλάδα αργά αλλά σταθερά μετατρέπεται σε μιά τριτοκοσμική χώρα,με αποτέλεσμα,η
    λειτουργία των μικρών μονάδων πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης, προσιτών στους πολίτες με μικρή μετακίνηση,να είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ?Έτσι όπως πάνε τα πράγματα θα οδηγηθούμε(στα πλαίσια της συρρίκνωσης του κράτους γιά λόγους λιτότητας και ελέω τρόϊκας,αλλά και γιά λόγους μείωσης της δικηγορικής ύλης ελλείψει πελατών),στη λειτουργία στις πρωτεύουσες κάθε νομού μόνον ειρηνοδικείων, στις πρωτεύουσες κάθε περιφέρειας πρωτοδικείων και ενδεχομένως εφετείων(τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργούν σε έδρα πχ δύο περιφερειών!)Ας είμαστε ρεαλιστές!Δεν μπορούμε πχ να μιλάμε γιά ψηφιοποίηση της δ/νης όταν οι δύο οικονομικοί εισαγγελείς δεν είχαν ούτε ένα υπολογιστή γιά να δουλέψουν,όταν σε πολλά δικαστήρια πληρώνουν τις καθαρίστριες και το πετρέλαιο γιά την θέρμανση οι υπάλληλοι και οι δικαστές.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς φοβάμαι πως αν γίνει κάτι τέτοιο θα υποχρεωνόμαστε να δικάζουμε συνεχώς σε μεταβατικές έδρες. Διότι αν για παράδειγμα συγχωνευτεί το πρωτοδικείο της Βέροιας με αυτό της Θεσσαλονίκης (όπου η απόσταση είναι περίπου 1 ώρα, και για όσους το πατάμε και λίγο παραπάνω τουλάχιστον 45 λεπτά) τότε θα αναγκαζόμαστε να δικάζουμε -μεταβατικό- μονομελές πρωτοδικείο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα στη Βέροια, επειδή ακριβώς δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε το διάδικο (π.χ. αγρότη από τη Νάουσσα που αξιώνει την καταβολή του τιμήματος των αγροτικών προϊόντων που πώλησε για να μπορέσει στη συνέχεια να εξοφλήσει το γεωπόνο του κλπ)να μετακινείται μέχρι τη Θεσσαλονίκη πληρώνοντας βενζίνες, διόδια κλπ.για τη συζήτηση της υπόθεσής του (που μπορεί και να αναβληθεί), τη λήψη αντιγράφου της απόφασης, τη λήψη πιστοποιητικού τελεσιδικίας, τη λήψη εκτελεστού τίτλου κ.ο.κ. (ούτε και το δικηγόρο του βέβαια).Και όλοι γνωρίζουμε πως η σημερινή οιονομική κατάσταση κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Οπότε η αναδιάρθωση που προτείνει ο συνάδελφος θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάργηση των πρωτοδικείων ως διοικητικών υπηρεσιών (γραμματείς, αρχεία κλπ) αλλά τη συνέχιση της λειτουργίας τους ως μεταβατικών εδρών. Η πρόταση του συναδέλφου,ωστόσο, θεωρώ ότι είναι ορθή όσον αφορά τα μεγάλα πρωτοδικεία (Αθήνα, Θεσσαλονίκη κλπ). Συμφωνώ, επίσης, με τον ανώνυμο 13-1-2012 (1.14 μ.μ.).
    President.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    συνάδελφοι, σαφώς και η αύξηση των εφετειών εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες..

    (αδημοσίευτο σχόλιο)

    ===============

    Η καταγγελία σας για το συγκεκριμένο δικαστήριο είναι τόσο σοβαρή που μπορεί να δημοσιευθεί μόνον επωνύμως (αφού διασταυρωθεί η ταυτότητά σας) και με στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εάν ως παραδείγματα εφετειακών περιφερειών έχετε μόνο αυτά της νότιας Ελλάδας τότε το άρθρο σας ενδεχομένως να στοχεύει σωστα. Ρωτήστε όμως τον μάρτυρα που ξεκινάει από την Αλιστράτη ή Το Κ. Νευροκόπι Δράμας για το Εφετείο Θράκης, όπου υπάγεται δικαστικά (2 και πλέον ταξιδιού κι άλλες τόσες η επιστροφή), προκειμένου να παραστεί στην 3η αναβολή (λόγω παρέλευσης ωραρίου) της υπόθεσης όπου θα πρέπει να εξεταστεί. Αλλίμονο δε αν το Δικαστήριο αποφασίσει να διακόψει για την επόμενη ημέρα !!! Βλέπετε στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στην Αν. Μακεδονία - Θράκη έχουμε το προνόμιο να διαθέτουμε για 5 Νομούς ένα (1) Εφετείο !!! Αλήθεια τι μορφής δικαστικός Καλλικράτης θα πρέπει να εφαρμοστεί σ` αυτήν την περίπτωση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η κύρια αιτία καθυστέρησης στην απονομή της δικαιοσύνης είναι η κακη χωροταξική κατανομή των δικαστηρίων. Πρέπει άμεσα να διασπαστεί το υπερτροφικό και δυσλειτουργικό Πρωτοδικείο Αθηνών . Δεν γίνεται αυτό να λειτουργήσει ομαλά με 4 εκατ. πολίτες περιφέρεια. Εξ ου και οι μακρινές δικασίμους που δίνει σε όλες τις διαδικασίες. Επίσης, πρέπει να καταργηθουν και τα μικρά Πρωτοδικεία για εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων (λ.χ υπάρχει Πρωτοδικειο στα Καλάβρυτα των 800 κατοίκων). Τέλος, πρέπει τα δικαστήρια να εισχυθούν σε υποδομές και προσωπικό. Με τις αλλεπάλληλες τροποποιησεις της νομοθεσίας, πέραν της αναστάτωσης που δημιουργείται, δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της καθυστέρησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εδώ προσπαθούν να ταυτοποιήσουν ανώνυμο ιστολόγιο με δικαστή. εμένα θα με πειράξει το ότι δε δημοσιεύετε το σχόλιό μου? σημασία δεν έχει η επώνυμη καταγγελία, αλλά να γαλβανιστούμε όλοι να καταγγέλλουμε αυτά που πρέπει εκεί που πρέπει , και με τον τρόπο που πρέπει..ελπίζω όλα να προχωρήσουν πιο ομαλά στη δικαιοσύνη πάντως..γιατί αρκετά! και μη μου πείτε ότι κι εσείς δε βλέπετε στη δικαιοσύνη διαφθορά, ανεντιμότητα, ανεπάρκεια, ημιμάθεια, εμπάθεια...αυτό κάνει κακό στους νέους δικαστές ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΤΑΘΗΣ ΒΕΡΓΩΝΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ15 Ιανουαρίου 2012 στις 7:50 μ.μ.

    Αγαπητοί συνάδελφοι ευχαριστώ για τα σχολιά σας και προχωράω σε ορισμένες διευκρινίσεις.
    1η Το βασικό και βέβαια δεν είναι το οικονομικό πρόβλημα, αν και η σημερινή συγκυρία επαυξάνει την σημασία της μείωσης της δαπάνης λειτουργίας. Το βασικό κίνητρο είναι η ποιότητα της απονεμόμενης δικαιοσύνης και η ευχερέστερη λειτουργία της. Παράδειγμα του τελευταίου μήνα. Σε δύο εισαγγελίες Πρωτοδικών του ίδιου Εφετείου που έχουν από έναν αντεισαγγελέα και 2500 μηνύσεις η κάθε μια, οι συνάδελφοι Αντεισαγγελείς είναι σε άδειες κυήσεως κλπ. Αναγκαστικά θα γίνουν δύο αποσπάσεις από ολιγάνθρωπες Εισαγγελίες με σημαντικό κόστος τόσο για την λειτουργία τους όσο και για τις συνθήκες εργασίας των υπολοίπων συναδέλφων, και μέχρι τότε συνάδελφοι της μεγαλύτερης Εισαγγελίας μεταβαίνουν για να δικάσουν τα μονομελή και τα τριμελή, με ανάλογες συνέπειες. Η αναγκαιότητα αποσπάσεων δεν είναι δε για έξι μόνο μήνες αλλά για δύο έτη. Το πρόβλημα σαφώς και θα ήταν μικρότερο και πολύ λιγότερο επώδυνο αν όλοι υπηρετούσαν σε μια εισαγγελία των δέκα αντεισαγγελέων.
    2η Σαφώς, όπως φαίνεται και από το εισαγωγικό σημείωμα δεν μιλάω για συνένωση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης ή Αθηνών με άλλο, αντίθετα πιστεύω ότι εκεί χρειάζεται διάσπαση, στην Αθήνα τουλάχιστον.3η
    Όποια και να είναι η χρονική απόσταση Πάτρας-Αιγίου, Κοζάνης-Γρεβενών, Αμαλιάδας-Πύργου, είναι μικρότερη από Λαύριο-Ευελπίδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συνάδελφοι και μη, προφανώς και το πνεύμα της σοβαρότατης πρότασης του συναδέλφου δεν θα πρέπει να εγκλωβίζεται στην υπάρχουσα κτηριακή υποδομή ή στην παρούσα οικονομική συγκυρία. Ούτε θα πρέπει να υλοποιηθεί η πρόταση του συναδέλφου και να μη γίνουν και άλλες αναγκαίες τομές, όπως μείωση της δικαστηριακής ύλης μέσω επικαιροποίησης του συνόλου του δικαίου στις ανάγκες της παρούσας και μέλλουσας εποχής, ώστε να μην ανταποκρίνεται πλέον μόνο στο πνεύμα του μεγίσοτυ νομοδιδασκάλου Maurer. Συμφωνώ λοιπόν με τον κ. Βεργώνη. Άλλωστε πιστεύω ότι με χρηστή διοίκηση θα ήταν εφικτή η δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων και υποδομών σε μικρό βάθος χρόνου.
    Δουλειά δε θα πάψει να υπάρχει ποτέ, αλλά ποιος φοβάται τον κακό λύκο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    εδώ προσπαθούν να ταυτοποιήσουν
    ==============
    Απλά μια παρατήρηση: η μη δημοσιοποίηση των ανωνύμων καταγγελιών (αν ψάξετε στα σχόλια θα βρείτε ανάλογες περιπτώσεις)δε γίνετε όχι επειδή θέλουμε να λογοκρίνουμε τα γραφόμενα των σχολιαστών. Όμως, πιστεύω να συμφωνείτε, ότι δεν είναι δυνατόν το βάρος και τις συνέπειες μιας σοβαρής και συγκεκριμένης καταγγελίας να το επωμιστεί η σύνταξη του blog αντί του ανωνύμου καταγγέλλοντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. σαφώς και θα ήθελα να ΜΗΝ επωμιστείτε εσείς οποιαδήποτε ευθύνη..αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το σχόλιό μου δεν ήταν υβριστικό...και εκεί έγκειται και ένα ανώνυμο ιστολόγιο όπως το δικό σας, να κρατάει την ανωνυμία όχι μόνον τη δική του , αλλά και των τρίτων. δεν φοβήθηκα ποτέ τα λόγια μου, αλλά επώνυμα μιλάω μόνον σε επώνυμο χώρο, και όχι στο ιστολόγιο, του οποίου την ανωνυμία σέβομαι..άλλωστε υπάρχουν και έντιμοι δικαστές,,και εκεί ελπίζουμε όλοι για να είμαστε περισσότεροι..και σέβομαι και το έργο σας ασφαλώς,,αλλά όταν βλέπω κάποιους επώνυμα να μιλάνε για κάτι απλό, ενώ γνωρίζουν πολλά σύνθετα,, τότε ανατριχιάζω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΛΑΚΗΣ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ25 Ιανουαρίου 2012 στις 3:29 μ.μ.

    1/Είναι κρίμα κ. Βεργώνη σε όλο το άρθρο σας να μην αναφέρεστε ΚΑΘΟΛΟΥ στις συνέπειες που θα χουν όλα αυτά,στους δικαστικούς υπαλλήλους και στις οικογένειές τους.Ειδικά με τη φράση σας "....και θα πρέπει τα ήδη υπάρχοντα δικαστήρια να διατηρηθούν ως μεταβατικές έδρες και γραμματείες με χρονοδιάγραμμα μείωσης των δράσεών τους μέχρι να παραμείνουν τα άκρως απαραίτητα.",δίνετε την εντύπωση ότι είστε "εκπρόσωπος" της Τρόικας!!!!
    2/Σε τέτοιες περιπτώσεις σημαντικό ρόλο παίζουν οι γεωγραφικές και άλλες ιδιαιτερότητες γιατί η απόσταση Λαύριο-Ευελπίδων που αναφέρετε ως παράδειγμα κ.Βεργώνη δεν κατέχει την θλιβερή Ευρωπαϊκή πρωτιά σε ατυχήματα της Αιγίου-Πάτρας ούτε έχει τους γκρεμούς και τους πάγους της Καλαβρύτων-Πάτρας.
    3/Θα έπρεπε επίσης να υπάρχει στο άρθρο σας και κάποια αναφορά στο τι θα απογίνουν αυτά τα μεγαθήρια των εκατοντάδων εκατομμυρίων που σε πολλές περιπτώσεις ανά την επικράτεια έχουν κατασκευαστεί τα προηγούμενα χρόνια και στεγάζουν τις υπηρεσίες που προτείνετε να περιοριστούν.
    4/Στον ανώνυμο πρέπει να πω ότι προφανώς είναι λάθος το (Καλάβρυτα των 800 κατοίκων)γιατί το ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ εξυπηρετεί πια περί τους 20.000 κατοίκους και αυτό του ΑΙΓΙΟΥ περί τους 60.000(στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ για Καλλικρατικούς Δήμους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ