Σελίδες

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Αμοιβή Δικαστικών Αντιπροσώπων στις εκλογές των συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β΄ 337/14-2-2012 η 2394/80/9-2-2012 ΥΑ
 "Αμοιβή Δικαστικών Αντιπροσώπων στις εκλογές των συνδικαλιστικών οργανώσεων."




Αριθμ. 2394/80 (4)
Αμοιβή Δικαστικών Αντιπροσώπων στις εκλογές των συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις
α. Του Π.Δ/τος 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα»
(ΦΕΚ 98/Α΄).
β. Του Π.Δ/τος 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (ΦΕΚ 163/Α΄), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα.
γ. Του Ν. 678/77 περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των διατάξεων «περί Οργανισμού Εργατικής Εστίας και άλλων τινών διατάξεων» (ΦΕΚ 246/Α΄), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα.
δ. Τις διατάξεις των άρθρων 11 και 29 παρ. 3 του Ν. 1264/82 «Για τον εκδημοκρατισμό του Συνδικαλιστικού Κινήματος και την κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων» (ΦΕΚ 79/Α΄).
2. Την υπ’ αριθμ. 21738/78/25.11.2011 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Ιωάννη Κουτσούκο» (ΦΕΚ 2741/Β΄).
3. Το γεγονός ότι έχει εγγραφεί πίστωση στον Κ.Α.Ε. 2522 Δ΄ του προϋπολογισμού του Ο.Ε.Ε έτους 2012 για την προκαλούμενη δαπάνη το ύψος της οποίας δεν δύναται να υπολογιστεί επακριβώς και η δαπάνη αυτή δεν βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε το ύψος της αμοιβής των δικαστικών αντιπροσώπων για την παρουσία τους στις εκλογές των οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων καθώς και τον τρόπο καταβολής ως εξής:
α) Για την εκλογή εφορευτικής επιτροπής:
1. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 10 έως 200 μέλη ποσό πενήντα και πενήντα (50,50) €.
2. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 201 έως 600 μέλη ποσό εβδομήντα επτά (77,00) €.
3. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 601 μέλη και άνω, ποσό ογδόντα τέσσερα (84,00) €.
β) Για λήψη απόφασης εκπροσώπησης στην τριτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση:
1. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 10 έως 200 μέλη ποσό τριάντα δύο (32,00) €.
2. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 201 έως 600 μέλη ποσό εξήντα τρία (63,00) €.
3. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 601 μέλη και άνω, ποσό εβδομήντα οκτώ (78,50) €.
γ) Για την εκλογή των λοιπών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων (Διοικητικού Συμβουλίου, Ελεγκτικής Επιτροπής και αντιπροσώπων Εργατικών Κέντρων και Ομοσπονδιών):
1. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 10 έως 200 μέλη ποσό εβδομήντα επτά (77,00) €.
2. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 201 έως 600 μέλη ποσό εκατόν δέκα εννέα (119,00) €.
3. Για συνδικαλιστικές οργανώσεις που αριθμούν από 601 μέλη και άνω, ποσό εκατόν πενήντα (150,00) €.
δ) Προκειμένου για σωματεία με λιγότερα από 300 μέλη, τα οποία εκλέγουν την ίδια ημέρα Εφορευτική  Επιτροπή, Διοικητικό Συμβούλιο, Ελεγκτική Επιτροπή, Αντιπροσώπους Εργατικών Κέντρων και Ομοσπονδιών και λαμβάνουν απόφαση εκπροσώπησης στην τριτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση, η αμοιβή των δικαστικών αντιπροσώπων καθορίζεται στο ποσό των εκατόν τριάντα πέντε (135,00) €.
Όπου στην απόφαση αυτή γίνεται λόγος περί «μελών» νοούνται τα οικονομικώς εντάξει μέλη μέχρι και κατά την ημέρα της ψηφοφορίας.
Ο χρόνος ημερήσιας απασχόλησης των δικαστικών αντιπροσώπων καθορίζεται σε 8 ώρες ημερησίως.
Τα ανωτέρω ποσά καταβάλλονται από τη συνδικαλιστική οργάνωση στη Γραμματεία του Δικαστηρίου στο οποίο κατατίθεται η αίτηση διορισμού δικαστικού αντιπροσώπου μαζί με την αίτηση. Σε περίπτωση που η διαδικασία των εκλογών διαρκεί περισσότερες από μία ημέρες, τα αντίστοιχα ποσά αμοιβής καταβάλλονται για τις επιπλέον ημέρες, συμπληρωματικά στην ίδια Γραμματεία, αμέσως μετά το τέλος των εκλογών.

Από την ημέρα που θα ισχύσει η παρούσα απόφαση καταργείται η υπ’ αριθμ. 5896/65/5.2.2009 όμοια.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2012
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ

28 σχόλια:

  1. Οι αμοιβές είναι μειωμένες σε σχεση με την προηγούμενη ΥΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχει μια λογική να μειωθούν οι αμοιβές, αν και δε βλέπω να μειώνεται η τιμή της βενζίνης για το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει ο δικαστής για να μεταβεί στην έδρα του σωματείου, αλλά μπορεί κανείς να μου εξηγήσει αυτό το 50, 50 για την εφορευτική ή τα 77 ευρώ για το ΔΣ; Ας ήταν 50 και 75 ευρώ. Συνάδελφοι, μας ξεφτιλίζουν συνεχώς και με κάθε ευκαιρία. Δικαστές είμαστε κύριοι του Υπουργείου, όχι ταμίες σε σούπερ μάρκετ για να θέλουμε τα κέρματα! Έλεος πια! Έχουμε και μια αξιοπρέπεια όσο κι αν προσπαθείτε να μας την κουρελιάσετε!
    Γ.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τωρα θα πληρωνουμε για την διενεργεια των εκλογων, ας εβαζαν τουλαχιστον και χιλιομετρικη προβλεψη , οπως προβλεπεται στις αμοιβες των δικαστικων επιμελητων οταν κανουν επιδοσεις ,η αντιμετωπιση αυτη προστιθεται σε μια σειρα αλλων που εχει στοχο την απαξιωση μας στη συνειδηση των πολιτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστούμε την παρούσα ιστοσελίδα για την ενημέρωση, διότι δεν είχαμε σχετική ενημέρωση. Συμφωνω και με το προηγούμενο σχόλιο του Γ.Ε
    Α.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιάννης Ευαγγελάτος24 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:03 π.μ.

    Δεν ΕΝΟΧΛΕΙ το γεγονός ότι σε αυτήν την οικονομική συγκυρία μειώθηκαν οι αμοιβές των δικαστικών αντιπροσώπων στις εκλογές των συνδικαλιστικών οργανώσεων σε σημείο που θα πηγαίνουμε για 7 ώρες σε εκλογές σωματείων με 190 μέλη για 77 ευρώ, αλλά πραγματικά πρέπει να μας ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ ο τρόπος που αντιμετωπίζει η νομοθετική και η εκτελεστική εξουσία τους δικαστές. Δηλώσεις Παπακωνσταντίνου στα ΜΜΕ, δηλώσεις Παπανδρέου στη Βουλή, δηλώσεις Παπαϊωάννου παντού, σχέδιο νόμου για την «αρνησιδικία» (μας έκαναν χάρη και άλλαξαν τον τίτλο του νομοσχεδίου), υπουργικές αποφάσεις που μας απαξιώνουν, μας ταπεινώνουν, μας προσβάλλουν, μας λοιδορούν. Με κάθε αφορμή, με την πρώτη ευκαιρία, χωρίς αιτία (;). Το ποσό των 50, 50 ή το ποσό των 78, 50 δε βγαίνει από κανένα αυθαίρετο μαθηματικό υπολογισμό, αλλά καθορίστηκε με σκοπό να προσβάλλει τους δικαστές και να περάσει στον κόσμο το μήνυμα ότι οι δικαστές θέλουν ακόμα και τα πενήντα λεπτά για να ασκήσουν τα καθήκοντά τους (άλλο θέμα κατά πόσο οι εκλογές ανάγονται στα καθήκοντα των δικαστών…). Φανταστείτε τον αιτούντα στη γραμματεία του δικαστηρίου: «Δεν έχω ψιλά. Να σας δώσω τώρα τα 50 ευρώ και τα 50 λεπτά θα τα δώσω στον δικαστικό αντιπρόσωπο όταν έρθει…» ή «Δεν έχω ψιλά. Κρατήστε 51 ευρώ και τα ρέστα δικά σας!» ή ακόμη «Δεν έχω μισό ευρώ, αλλά έχω πέντε δεκάλεπτα, δεν σας πειράζει να σας φορτώσω με ψιλά;»… Δεν ξέρω αν είναι για γέλια η για κλάματα, αλλά νομίζω ότι πλέον, αφού δε μπορούμε να ζητήσουμε τη ζωή που θέλουμε, μπορούμε να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ να μην μας την εξευτελίζουν άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι συνδικαλιστές είναι οι ρυθμιστές των πάντων σε αυτή τη χώρα. Οι πολιτικοί δεν παίρνουν εδώ και δύο χρόνια τα μέτρα που πρέπει γιατί φοβούνται τους συνδικαλιστές. Κλείνουν ανενόχλητοι λιμάνια, καταλαμβάνουν και κλείνουν επιχειρήσεις, εμποδίζουν τη λειτουργία ΔΕΚΟ κλπ.Και κανείς δεν τους πειράζει. Τον τελευταίο χρόνο, όποτε πήγαινα σε εκλογές σωματείων, οι συνδικαλιστές μου διαμαρτύρονταν έντονα για το ό,τι οι αμοιβές των αντιπροσώπων για τις εκλογές σωματείων είναι υπερβολικά υψηλές και κοινή συνισταμένη όλων ήταν ότι θα προέβαιναν σε διαμαρτυρία στον αρμόδιο υπουργό, ώστε να μειωθούν οι αμοιβές.Να λοιπόν που το κατάφεραν και αυτό! Ας κάτσουμε για άλλα μια φορά παθητικά να παρακαλουθούμε το σίριαλ του εξευτελισμού μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ κι εγώ με τους συναδέλφους. Το θέμα δεν είναι η μείωση των ποσών, αλλά το πόσο μας ξευτιλίζουν. Τί νόημα έχει το 50, 50;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα πρέπει με απόφαση της ΕΔΕ να κληθούμε να απέχουμε στο εξής από τις εκλογές σωματείων. Στο κάτω κάτω η διενέργεια εκλογών σε σωματεία σε καμία περίπτωση δεν εντάσσεται στα συνταγματικά μας καθήκοντα, ώστε η αποχή μας αυτή να θεωρηθεί ως αντισυνταγματική απεργία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παραβλέπει ο συνάδελφος των 6:31, ότι για κάποιους εξ ημών οι εκλογές των σωματείων δεν είναι μία ακόμη υπηρεσιακή απασχόληση ή αγγαρεία εντός των «συνταγματικών καθηκόντων μας», αλλά απλώς ένας τρόπος πορισμού ενός επιπλέον εισοδήματος (χαρτζιλικιού μάλλον), ιδίως όταν δεν υπάρχουν άλλα εισοδήματα εκτός από τον μισθό...Για την ακρίβεια, τα σωματεία και κάποιες αμειβόμενες επιτροπές είναι το κατά το Σύνταγμα μοναδικό έσοδο πέραν του μισθού στην εργασία μας. Διαφορετικά κανείς δεν θα άφηνε τις δικογραφίες στο σπίτι να πάει να μαλώσει με συνδικαλιστές και να τρώει το χρόνο του ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε 25/12 12:15 το σχόλιο σου "Διαφορετικά κανείς δεν θα άφηνε τις δικογραφίες στο σπίτι να πάει να μαλώσει με συνδικαλιστές και να τρώει το χρόνο του ..." υπονοεί ότι έχεις επιλογή εάν θα το κάνεις ή όχι, αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα. Προσωπικά θα επιθυμούσα πολύ να απαλλαγώ, αλλά στο πρωτοδικείο που υπηρετώ τηρήται αυστηρά σειρά, άγνωστο γιατί.

    Νομίζω ότι είναι λάθος ο υπολογισμός της αμοιβής αποκλειστικά με βάση τον αριθμό των μελών του σωματείου, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος που απασχολείται ο δικαστής (συμπεριλαμβανομένης και της καταμέτρησης). Έχω κάνει εκλογές σωματείου με πάνω από 300 μελή που κράτησαν συνολικά 3 ώρες και δέχομαι ότι ήταν λογικό η αμοιβή που εισέπραξα να τους φάνηκε υπερβολική. Αλλά με έχουν απασχολήσει για πάνω από δέκα ώρες για σωματείο 50 ατόμων, δηλαδή έχασα ολόκληρη την μέρα και εισέπραξα ένα γελοίο ποσό. Αν μη τι άλλο, θα έπρεπε η διάρκεια των εκλογών να ρυθμίζεται σε σχέση με τον αριθμό των μελών(υποχρεωτική ρύθμιση, γιατί εάν εξαρτάται από τους συνδικαλιστές, θέλουν να περιμένεις με τις ώρες "μήπως έρθει και κανένας άλλος").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. MΙΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΥ ΜΑΣ.ΜΗΠΩΣ ΒΟΗΘΗΣΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΛΙΓΑΚΙ;ΤΟ ΣτΕ ΔΕΝ ΕΚΡΙΝΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αληθεια γιατι οι εισαγγελεις αποκλειονται από τα καθηκοντα των δικαστικων αντιπροσώπων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θερμή παράκληση προς την Ενωση Δικαστών: ζητήστε από τον Υφυπουργό να τροποποιήσει την ΥΑ και να στρογγυλοποιήσει τα ποσά προς τα κάτω. Νομίζω ότι θα το κάνει ασμένως. Έτσι και εμείς θα σταματήσουμε να εμφανιζόμαστε ως μπακάληδες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προς τον ανώνυμο της 26-02-2012 των 02.20 π.μ.: Ο λαϊκισμός δεν αρμόζει στους δικαστές αλλά στους πολιτικούς. Καλά θα κάνουμε λοιπόν όσοι φέρουμε την ιδιότητα του δικαστικού να μην προβαίνουμε σε δηλώσεις λαϊκισμού. Οι πολιτικοί βγαίνουν στα κανάλια και φωνάζουν κατά του μνημονίου, εκ του ασφαλούς (αφού πλέον όλα ψηφίσθηκαν), με αποκλειστικό σκοπό να αδράξουν ψήφους στις επόμενες εκλογές, να εξασφαλίσουν τη θεσούλα τους και τα κεκτημένα τους. Οι δικαστές δεν είναι λαϊκιστές, δεν είναι πολιτικοί ούτε λαμόγια. Κρίνουν με βάση τη δικογραφία που έχουν μπροστά τους, το νόμο και το Σύνταγμα και όχι με βάση το τι λένε τα κανάλια. Εσείς λοιπόν που γράψατε το ανωτέρω σχόλιο γενικού αφορισμού, γράψτε μας συγκεκριμένα για ποιους νομικούς λόγους θα έπρεπε να κριθεί το μνημόνιο αντισυνταγματικό και σε ποια σημεία έσφαλε το ΣτΕ, και αφήστε τις γενικότητες, τους αφορισμούς και τους λαϊκισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ύψος της καθορισθείσης αποζημιώσεως είναι οπωσδήποτε απαξιωτικό και μη ανταποκρινόμενο ούτε στο λειτούργημα των δικαστών ούτε στην απασχόλησή τους για το συγκεκριμένο έργο. Ανεξάρτητα όμως από αυτό έχω την γνώμη ότι τα καθήκοντα των δικαστών, ως δικαστικών αντιπροσώπων σε εκλογές συνδικαλιστικών οργανώσεων, δεν συνάδουν με το λειτούργημά τους και κακώς φορτώνονται σε αυτούς από την Πολιτεία. Η Πολιτεία (ποιά Πολιτεία δηλαδή, στην ουσία οι πολιτικοί) εξοβέλισε τους δικαστές από τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια των πολιτικών υπαλλήλων, προκειμένου να ελέγχει τη δημόσια διοίκηση και μάλιστα το παρουσίασε ως καινοτομία, η νομιμότητα των εκλογών στις συνδικαλιστικές οργανώσεις τη μάρανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΣΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ 26.2.8.50
    ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟ ΝΙΟ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΕ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΑΙΚΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ:ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΘΗΚΕ Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ, ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΥΛΙΑ ΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ, ΟΤΙ ΕΘΙΓΗΣΑΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΌΛΙΤΩΝ ΟΠΩΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ,ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΥΓΕΙΑΣ,ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΣΥΜΦΗΦΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ,ΜΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ,ΝΑ ΔΙΕΝΕΡΓΗΣΟΥΜΕ ΕΚΛΟΓΕΣ,ΔΗΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ Κ.Α.ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΩΣ ΑΠΛΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ (ΆΡΘΡ.28 Σ)ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ,ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΣΕΙΣ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν δεν κάνω λάθος ένα δικαστήριο δεν μπορεί να ελέγξει την εξωτερική συνταγματικότητα ενός νόμου, ήτοι το εάν τηρήθηκαν οι διαδικασίες ψήφισης του. Εν πάσει περιπτώσει κάποτε πριν καμιά 5ετία κουβέντιαζα με ένα συνάδελφο και λέγαμε οτι μελλοντικά θα κληθούμε να ερμηνεύσουμε το Σύνταγμα. Ένα τομέα του δικαίου, που μαζί με το εργατικό ελάχιστα διδάσκεσαι στο πανεπιστήμιο. Ένα τομέα (Συνταγματικό) που συναντήσαμε στο πρώτο εξάμηνο της Νομικής χωρίς ιδιαίτερες νομικές γνώσεις και μάλιστα αποσπασματικά και στη συνέχεια νομίζω κάπου προς το τρίτο έτος και πάλι αποσπασματικά συνταγματικές ελευθερίες. Για οργάνωση πολιτεύματος κλπ. ουδέποτε ουδείς λόγος. Αποτέλεσμαν αυτών; να είναι το Συνταγματικό Δίκαιο προνόμιο γνώσης συγκεκριμένων ιθυνόντων της επιστήμης του, οι οποίοι μέχρι στιγμής σιωπούν. φανταστείτε τι θα γινόταν εάν κάποιος έγκριτος συνταγματολόγος έβγαινε και δήλωνε δημόσια οτι το μνημόνιο είναι αντισυνταγματικό. Ουδείς όμως από αυτούς τοποθετείται. Τα δικαστήρια δε, διαχρονικά επιχειρούν όσο γίνεται ποιο λογικές και κοντά στα πράγματα προσεγγίσεις σε ζητήματα, που συνήθως οδηγούν σε άγνωστα μονοπάτια στα οποία δεν μπορείς να αντιληφθείς τους κινδύνους. Τελικά δεν είναι τυχαίο, που η Νομική πανεπιστημιακή παιδεία δεν σου γνωρίζει αυτά τα μονοπάτια. Διότι εάν τα γνωρίσεις επισταμένα μπορεί μελλοντικά ως δικαστής να γίνεις επικίνδυνος για την εξουσία. Πρέπει να έχεις πάντα την αίσθηση της αβεβαιότητας για να σταματάς και να μην προχωράς παραπέρα και να μην βασίζεσαι μόνο σε μία διαίσθηση αντισυνταγματικότητας. Πρόκειται για ένα τομέα του δικαίου, που πολλές φορές όλα κρέμονται από μία κλωστή στην οποία δεν βρίσκεις εύκολα την άκρη. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε οτι ο δικαστής είναι αυθεντικός ερμνευτής και του Συντάγματος. Και η διάχυτη διαίσθηση ενός λαού περί του οτι η χώρα χάνεται δεν είναι λαικισμός αλλά μία ένδειξη οτι κάτι δεν πάει καλά με το Σύνταγμα. Ας το ψάξουμε και ας πράξουμε αναλόγως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς ανωνυμο των 2:14 : Αν ειστε δικαστης, πρεπει να ξερετε οτι ο δικαστης εφαρμοζει το νομο.. δεν τον κρινει..
    Αμα οι ελληνες πολιτες δεν θελουν το μνημονιο, εχουν τη δυνατοτητα στις επερχομενες εκλογες να εκλεξουν στη κυβερνηση το ή τα κομματα που εχουν πει οτι δεν θα σεβαστουν τις υπογραφες και θα καταργησουν το μνημονιο..
    αλλα ο δικαστης δεν εχει εξουσια να το πει αυτο.. σε καμμια δημοκρατικη χωρα του κοσμου..
    εκτος αμα η εκπεφρασμενη αυτη αποψη απο εμας κρυβει μια μυχια επιθυμια να περναμε πισω τα 3.000 ευρω που ειχαμε μισθο πριν το μνημονιο..
    ΥΓ αληθεια, αν το ΣτΕ εκρινε αντισυνταγματικο το μνημονιο εχετε σκεφτει τις συνεπειες? ξερετε οτι επρεπε να επιστρεψουμε παραυτα τα δανεια που πηραμε (αφου ως αντισυνταγματικο ειναι ακυρο το μνημονιο), και μετα να ζουσαμε αν βρισκοταν κανενας να μας δωσει δανεικα?

    Δεν επικεντρωνομαστε λεω εγω στην ασκηση των καθηκοντων μας, που οπως εγραφε καποιος αλλος σχολιαστης ακομα και σημερα οργιαζει η φοροδιαφυγη, οι μαιμου επιδοτησεις, κ.α, να αποδωσουμε δικαιοσυνη και να δημιουργησουμε την αίσθηση οτι οι παραβατες τιμωρουνται σε αυτην την χωρα, και δεν αφηνουμε την πολιτικη στους πολιτικους??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ 11.42.ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΣΤΗΣ, ΕΣΕΙΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΕΙΣΤΕ.ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΑς ΠΡΟΤΡΕΠΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕς ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΧΟΥΝ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ 11.42.ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΣΤΗΣ, ΕΣΕΙΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΕΙΣΤΕ.ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΑς ΠΡΟΤΡΕΠΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕς ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΧΟΥΝ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συμφωνώ με τον ανώνυμο της 26/2 ώρα 9:29 . Κάποτε ως πρωτοδίκης προήδρευα στο πειθαρχικό Συμβούλιο της Νομαρχίας Αθηνών και αποτελούσα μειοψηφία στις αποφάσεις του γιατί απλά εφάρμοζα τις κείμενες διατάξεις για το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων! Λίγο καιρό αφότου τελείωσε η θητεία μου σ’ αυτό έμαθα ότι με νόμο η θέση του Προέδρου έπαψε πια να καταλαμβάνεται από δικαστικό λειτουργό, προφανώς διότι αποτελούσε εμπόδιο στους εκάστοτε συνδικαλιστές….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μια ερώτηση:
    Αμοιβή δικαστικού 1200€ για εκλογές σωματείου στις 7 Ιουλίου 2013, είναι εντάξει; Γιατι εμένα μου φαίνονται πολλά!
    Η εκλογή περιλάμβανε α) εκλογή εφορευτικής επιτροπής β) εκλογη ΔΣ γ) Εκλογή αντιπροσώπων σε Ομοσπονδία
    Τα ταμειακώς εντάξει μέλη ήταν 100 επι συνόλου εγγεγραμένων 550.
    Η διάρκεια ήταν λίγο παραπάνω απο 9 ώρες και η μέρα ήταν Κυριακή.
    Τι λέτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Προς ανώνυμο 17 Ιουλίου 2013 - 1:18 μ.μ. Δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: Είτε λέτε ψέματα, είτε κάποιος από το σωματείο έβαλε στην τσέπη του περίπου 900 ευρώ. Γιατί δεν κάνετε μια επώνυμη καταγγελία; Διαβάσατε το νόμο πιο πάνω και κάνατε τον υπολογισμό. Είδατε, λοιπόν, τη διαφορά. Γιατί αρκείστε σε μια αναφορά σε ένα blog ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανωνυμε 17 Ιουλίου 2013 - 1:18 μ.μ., λέμε οτι ειτε λετε ψεματα, ειτε καποιος ειπε σε εσας ψεματα απο το σωματειο και σας βουτηξε τα λεφτα.
    Τετοιες αμοιβες δεν υπαρχουν.
    Να προσεχετε τι γραφετε σε αυτο το μπλογκ, παρακαλω.Δεν απευθυνεστε σε ασχετους.
    Εννοειται βεβαια, οτι περιμενουμε την απαντηση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Να προσθέσω και εγώ οτι για την κάθε καταβολή εκδίδεται απόδειξη απο το κάθε πρωτοδικειο . Μια επίσκεψη στο αρμόδιο γραφείο προς αναζητηση του παραστατικού θα απαντήσει στις απορίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλημέρα,
    και ευχαριστώ για τις απαντήσεις σχετικά με την αμοιβή των 1200€.
    Εφόσον εγώ φυσικά γνωρίζω ότι δεν λέω ψέμματα απομένει ή άλλη περίπτωση.
    Θα προσπαθήσω να έχω μια καλύτερη εικόνα άμεσα. Η απορία μου έχει να κανει καθαρά με τους συναδέλφους του σωματείου και όχι με τον δικαστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Φανταστείτε ένα σενάριο: Ο Πρόεδρος του σωματείου πηγαίνει στο Πρωτοδικείο και κάνει αίτηση για διορισμό δικαστικού αντιπροσώπου. Του λέει η Γραμματέας μαζί με την αίτηση πρέπει να μας φέρετε και 200 ευρώ. Εκείνος, ισχυρίζεται στα μέλη του σωματείου ότι ζήτησε 600 ή 800 ή 1.000 ευρώ και φυσικά ότι δεν του έδωσε και απόδειξη. Στα έξοδα του σωματείου αναγράφεται ως ποσό 1.000 ευρώ για αμοιβή δικαστικού. Πολλοί που δεν έχουν εικόνα, δεν ξέρουν φυσικά και το νόμο, ακούν ίσως ότι οι δικαστικοί παίρνουν πολλά λεφτά, το πιστεύουν ότι όντως η αμοιβή ήταν αυτή και μένει εκεί το θέμα. Θα παρακαλούσα τον ανώνυμο, ΑΜΕΣΑ, να ψάξει καλύτερα τι έγινε και να ενημερώσει τόσο τον εισαγγελέα όσο και το blog για να μην μένουν σκιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Προς ανωνυμο,18 Ιουλίου 2013 - 10:17 π.μ. καλη τυχη στην έρευνά σας, και συγχωρηστε μας το ισως λιγο αποτομο της αντιδρασης μας, αλλά αντιλαμβανεστε οτι σε αυτα εχουμε μια ιδιαιτερη ευαισθησια. Δεν θελουμε να εγειρονται υπονοιες τετοιου ειδους σε βαρος μας, για να μην προκαλουνται εσφαλμενες εντυπωσεις στον πολυ κοσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ