Σελίδες

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΕνΔΕ: Ανακοίνωση για τα όρια της δημόσιας κριτικής των δικαστικών αποφάσεων

08/03/2013




                      ΕΝΩΣΗ
   ΔΙΚΑΣΤΩΝ   & ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ                         
            ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
           (ΠΡΩΗΝ ΣΧΟΛΗ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ)
                 ΚΤΙΡΙΟ 6 –ΓΡΑΦΕΙΟ 210
      ΤΗΛ: 210 88 27 380-  FAX 210 88 41 529
                               Τ.Κ. 101. 71
                e- mail: endikeis@otenet.gr
                                            
Αθήνα, 8-3-2013
                                                                                                Aρ.Πρωτ.:43

                                                ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Όπως και παλαιοτέρα έχουμε τονίσει, ο κάθε Έλληνας πολίτης και κυρίως οι μετέχοντες στο δημόσιο βίο της χώρας, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και συγκρατημένοι, όταν αναφέρονται σε δικαστικές αποφάσεις. Δηλώσεις, οι οποίες αποδοκιμάζουν ή επικροτούν τις δικαστικές αποφάσεις, ανάλογα
με το εάν αυτές είναι ή όχι κατά περίπτωση αρεστές, επιβάλλεται να αποφεύγονται, τουλάχιστον μέχρι την αμετάκλητη κρίση τους, διότι εκλαμβάνονται ευλόγως αφενός μεν ως παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης, κατά ευθεία παράβαση του Συντάγματος, αφετέρου δε ως προσπάθεια κλονισμού της εμπιστοσύνης των πολιτών, προς την αμεροληψία και την ανεξαρτησία των Δικαστών η οποία (ανεξαρτησία) αποτελεί το θεμέλιο του Κράτους Δικαίου. Πολύ περισσότερο δε, να αποφεύγονται δηλώσεις, οι οποίες υπερβαίνουν τα ακραία όρια της δημόσιας κριτικής των δικαστικών αποφάσεων , όπως συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες με τις δηλώσεις σε βάρος των Δικαστών του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, για την απόφαση στην γνωστή υπόθεση της υπεξαίρεσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης και σε βάρος των Δικαστών του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών, για την απόφαση στην υπόθεση του πόθεν έσχες πολιτικού, δεδομένου μάλιστα ότι και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται περί Δικαστών οι οποίοι κατά τη διάρκεια της πολύχρονης δικαστικής διαδρομής τους, έχουν αποδείξει ότι ασκούν με ακεραιότητα και με αυξημένη ευσυνειδησία τα δικαστικά τους καθήκοντα. 
                                                                                                
http://www.ende.gr/anakoinoseis.asp?id=199

38 σχόλια:

  1. "ο κάθε Έλληνας πολίτης", "κατά ευθεία παράβαση του συντάγματος", "σε δικαστικές αποφάσεις ...τουλάχιστον μέχρι την αμετάκλητη κρίση τους", "εκλαμβάνονται ... ως προσπάθεια κλονισμού της εμπιστοσύνης των πολιτών", "η οποία (ανεξαρτησία) είναι το θεμέλιο του Κράτους Δικαίου" (με κεφαλαία γράμματα). Θα ήθελα να μάθω ποιος είναι ο συντάκτης του κειμένου, ώστε να του δώσω τα θερμά συγχαρητήριά μου για το εμπνευσμένο κείμενο, για τον άρτιο χειρισμό της γλώσσας και την τέλεια γνώση της γραμματικής, πραγματικά ήταν μία ιστορική θα έλεγα στιγμή η σύνταξη του εγγράφου αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με όλο το σεβασμό ελπίζουμε να θυμάστε πως και οι κρίνοντες κρίνονται. Η χθεσινή γνωμοδότηση περί αντισυνταγματικότητας στην αναδρομική μείωση των συντάξεών σας μας θλίβει. Όχι μην ανησυχήσετε οι περισσότεροι ταλαίπωροι παπούδες που η σύνταξή τους δεν φτάνει πλέον ούτε για τα φάρμακα δεν θα σας κακοχαρακτηρίσουν. Δεν έμαθαν ούτε τους νόμους ούτε πολλά γράμματα. Εμπιστεύθηκαν όμως σε σας την αξιοπρέπειά τους και δεν δείξατε την αρμόζουσα σπουδή να την προστατεύσετε.
    Υπάρχει ένας κόσμος όμως εκεί έξω, αξιότιμοι κύριοι δικαστές, που ένοιωσε αλληλέγγυος με τον αγώνα σας το προηγούμενο διάστημα και τον απογοητεύσατε. Μπορεί να προασπίζεστε τα εισοδήματά σας και το βιοτικό σας επίπεδο αλλά αναρωτιέμαι πόσο ήσυχη είναι η συνείδησή σας με τα όσα συμβαίνουν.
    Μία Ελληνίδα που πίστευε στη Δικαιοσύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΤΥΧΗΣ. ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΡΙΤΙΚΗ.ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΑΛΛΟΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΑΡΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η δικαστική απόφαση, όταν περιέχει πλήρη αιτιολογία τόσο ως προς τον υπαγωγικό, όσο ως προς τον παράπλευρο αποδεικτικό της συλλογισμό δεν έχει να φοβάται τίποτα. Η δικαστική απόφαση βεβαίως υπόκειται σε επιστημονική κριτική. Διαφορετικά δεν προάγεται η επιστήμη του δικαίου. Η ΕΔΕ δεν θα έπρεπε να ασχοληθεί με το τί λένε οι δημοσιογράφες και ο κάθε άσχετος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ως φαίνεται παρά τις συνεχείς ανακοινώσεις της ΕΔΕ δεν «ιδρώνει» το αυτί κανενός από τους υπότροπους αυτών των πρακτικών. Αναρωτιέμαι μήπως θα έπρεπε πλέον να αρχίσουν να αποδίδονται και οι αντίστοιχες ευθύνες και ότι αυτές επισύρουν για τους μη συμμορφούμενους και αποδεδειγμένα πλέον δολίως πράττοντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ένωση δικαστών και εισαγγελέων θα θέσει τα όρια κριτικής στις δικαστικές αποφάσεις;
    Δεν υπάρχει κάποια διάταξη που να απαγορεύει το να εκφράζεται κανείς, σε όποιον τόνο θέλει, για αποφάσεις της δικαστικής εξουσίας. Το ίδιο ισχύει και για τις αποφάσεις και των άλλων δύο εξουσιών, αλλά και της εξουσίας γενικά.
    Ο πολίτης θα κρίνει τις εξουσίες, είτε αυτό αρέσει στις εξουσίες είτε όχι.
    Δικηγόρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το παιχνίδι για αποδόμηση των παραπάνω δύο αποφάσεων, επαναλαμβάνεται για μία ακόμη φορά. Πίεση για τους επόμενους Δικαστές. Γνωστή τακτική. Υποθέτω οτι όπως και στην υπόθεση της Παντείου, το σύστημα τρομοκρατήθηκε. "Είπαμε καταδίκη αλλά όχι και ετσι". Σ΄αυτό το μήκος κύματος και οι δηλώσεις Αθανασίου περί αναγνώρισης ελαφρυντικού και ανασταλτικού της έφεσης. Ομως ορθά και αιτιολογημένα το Δικαστήριο δεν αναγνώρισε ελαφρυντικό αφού το λευκό ποινικό μητρώο δεν αρκεί και ο καταδικασμένος σε ισόβια δεν μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερος μέχρι να δικαστεί η εφεσή του. Δεν είναι λογικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στο φιλελεύθερο κράτος και οι κρίνοντες κρίνονται. Όποιος δικαστής αιτιολογεί καλά την απόφασή του δεν έχει να φοβηθεί τίποτε και η κριτική εκθέτει αυτούς που την κάνουν και όχι τον ίδιο. Όποιος γράφει πασαλείματα ή αποφασίζει όχι με βάση το νόμο αλλά με βάση σκοπιμότητες και άλλα κίνητρα (από το άχτι του για τη μείωση του μισθού του μέχρι τις κομματικές ή θεολογικές του προτιμήσεις) έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ανασφαλής και ως άλλος "Λουδοβίκος - Βασιλιάς Ήλιος" να θέλει να απαγορεύσει την κριτική. Η Ένωση σπεύδει να καλύψει τους πάντες, αφού όλοι ψηφίζουν, αλλά ευτυχώς δεν νομοθετεί. Δεν περιμέναμε άλλωστε τίποτε άλλο. Εδώ έσπευσε να καλύψει με ανακοίνωσή της ανακριτή, που έκρινε ότι για αδίκημα σε βαθμό πλημμελήματος μπορεί να τεθεί εγγυοδοσία 600.000 ευρώ και διέσυρε διεθνώς της χώρα απελευθερώνοντας επί τρεις μήνες καταζητούμενο, που ευτυχώς τελικά τον συνέλαβε ξανά και μας τον παρέδωσε η ΠΓΔΜ (Σκόπια). Αυτοί είναι οι εκπρόσωποί μας και πρέπει να αισθανόμαστε περήφανοι για αυτούς. Σε λίγο θα θελήσουν να απαγορεύσουν και την κριτική στις ανακοινώσεις τους. Ασπίδα του δικαστή είναι το ήθος και η καλή αιτιολογία και όχι οι ανακοινώσεις με κεφαλαία γράμματα. Αλήθεια οι συνδικαλιστές, που ολημερίς βγάζουν ανακοινώσεις, πότε γράφουν τις αποφάσεις τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κ.ΜΠΕΗΣ:"Κριτική των αποφάσεων και δικαστική ανεξαρτησία

    Ελευθεροτυπία, 8 Μαρτίου 1977

    1. Η αγανάχτηση που προκλήθηκε με την τελευταία απόφαση για το Πολυτε­χνείο συνάντησε σε ορισμένους κύκλους μια αντίρρηση που δεν πρέπει να πε­ράσει απαρατήρητη. Είπαν δηλαδή ότι η κοινή γνώμη δεν έχει δικαίωμα να κρίνει τις δικαστικές αποφάσεις γιατί διαφορετικά θίγεται η συνταγματική ανεξαρτησία των δικαστηρίων.

    Ο ισχυρισμός αυτός, με την πρώτη ματιά, μπορεί να εντυπωσιάσει όσους δεν έχουν καθαρή εικόνα τι σημαίνει δικαστική ανεξαρτησία και τι σημαίνει κριτι­κή των δικαστικών αποφάσεων.

    Δικαστική ανεξαρτησία σημαίνει ότι οι αποφάσεις πρέπει να στηρίζονται μό­νο στο Σύνταγμα, στους νόμους και στη συνείδηση των δικαστών, οι οποίοι δεν έχουν καμιά νομική ευθύνη για τη δικαιοδοτική τους κρίση, ενώ εξάλλου, η κρίση αυτή είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να πάψει να είναι δεσμευτική παρά μόνο με άλλη δικαστική απόφαση που θα την εξαφανίσει σύμφωνα με το νόμο.

    Κριτική στις δικαστικές αποφάσεις σημαίνει την αντίδραση της κοινής γνώ­μης στις αιτιολογίες των δικαστικών αποφάσεων, δίχως να αμφισβητείται η δεσμευτικότητα του διατακτικού τους και δίχως να καταλογίζονται ευθύνες στους δικαστές που δίκασαν.

    Με το ξεκαθάρισμα αυτό των εννοιών γίνεται φανερό ότι η κριτική των δικα­στικών αποφάσεων από την κοινή γνώμη δε σημαίνει άρνηση της δικαστικής ανεξαρτησίας. Εξάλλου, η κοινή γνώμη έχει δικαίωμα να ασκήσει κριτική στις δικα­στικές αποφάσεις, γιατί και η δικαιοδοτική εξουσία, όπως κάθε κρατική εξουσία, πηγάζει, σύμφωνα με το δημοκρατικό μας Σύνταγμα, από το Λαό και ασκείται στο όνομα του. θα ήταν λοιπόν παράδοξο, ο Λαός να μην έχει το δικαίωμα να κρίνει την πειστικότητα των αποφάσεων που εκδίδονται και εκτελούνται στο όνο­μα του (άρθρο 26 § 3 του Συντ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Ενωση Δικαστων και Εισαγγελεων δεν εχει θεσμικη υποχρεωση να θετει τα ορια κριτικης των δικαστικων αποφασεων,εχει ομως καταστατικη υποχρεωση να στηριζει τα μελη της από αδικες επιθεσεις,ειδικα οταν ειναι κακοβουλες και προερχονται από δημοσια προσωπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στον ανώνυμο 8 Μαρτίου 11.40 μ.μ. Περί συντακτικού και γραμματικής...

    ΄΄Θα ήθελα να μάθω ποιος είναι ο συντάκτης του κειμένου, ΩΣΤΕ (συμπερασματικό!!!) να του ΔΩΣΩ (σαν να λέμε δίνω ρέστα) τα θερμά συγχαρητήρια μου...΄΄ ΄΄για τον άρτιο χειρισμό της γλώσσας... (σαν ο ανώνυμος να σχολιάζει ομιλία)΄΄, ΄΄και την τέλεια γνώση της γραμματικής (προφανώς έχει υπόψη του άλλη γραμματική με το Έλληνας να γράφεται με ΄αι΄΄ και το πολίτης με ΄ω΄΄. Διαφορετικά δεν εξηγείται), ΄΄, πραγματικά ήταν μια ιστορική στιγμή...΄΄(πριν από τη λέξη πραγματικά βάζει ΄΄,΄΄, ενώ θα έπρεπε τελεία.). Από το ΄΄πραγματικά΄΄ως το τέλος παραλείπει τρία ΄΄,΄΄.
    Πραγματικά, ήταν μια ιστορική στιγμή η σύνταξη του σχολίου του ανώνυμου 8 Μαρτίου 11.40 μ.μ. και θα θέλαμε να μάθουμε ποιος είναι ο συντάκτης του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Ν. Τσούκαλης, μιλώντας στην εκπομπή «Λαβύρινθος» (ΕΤ3) , κατακεραύνωσε τον υπουργό αναπληρωτή Εσωτερικών, Χαράλαμπο Αθανασίου για την κριτική που έκανε στην απόφαση του δικαστηρίου για τον Παπαγεωργόπουλο.

    Ο κ. Αθανασίου είχε υποστηρίξει ότι "κακώς δεν αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά στον Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, καθώς και ανασταλτικό αποτέλεσμα στην έφεσή του. Εδώ, αυτά δίνονται σε πιο βαριά κακουργήματα και ανθρωποκτονίες"!

    «Υπέπεσε σε βαρύτατο ατόπημα» , είπε και χαρακτήρισε την κρίση του αυτή «ωμή παρέμβαση» , καθώς ο Αθανασίου κατέχει κυβερνητικό αξίωμα.

    Κατά τον βουλευτή της ΔΗΜΑΡ -που είναι και δικηγόρος- πρόκειται για κλασική περίπτωση παρέμβασης της Εκτελεστικής εξουσίας στη Δικαστική.

    Ας σημειωθεί δε, όπως είπε ο κύριος Τσούκαλης ότι ο Χ. Αθανασίου υπήρξε δικαστής και ως πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων ασκούσε δριμεία κριτική σε όσους πολιτικούς τότε αποτολμούσαν κάτι παρόμοιο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η κριτική όταν είναι είναι αιτιολογημένη και καλόπιστη , μπορεί να είναι και εποικοδομητική . Αυτό που πρέπει να αποκρούεται είναι η κακόπιστη , επιφανειακή και ατεκμηρίωτη κριτική και βέβαια οι αφορισμοί και οι χαρακτηρισμοί Δικαστών. Τρείς πρόσφατες δίκες δώσανε αφορμή για κοινωνικές αντιδράσεις . Σωστό είναι να κατανοήσουμε αυτές τις αντιδράσεις για να βγάλουμε συμπεράσματα .Στις δύο πρώτες δίκες (ενός πρώην Δήμαρχου και ενός πρώην Υπουργού) ακούστηκε ότι ικανοποιήθηκε "το περί δικαίου αίσθημα τής κοινωνίας". Δεν πρέπει να μάς προβληματίσει το ενδεχόμενο μήπως αυτή η «λαϊκή απαίτηση» επηρέασε ή και επηρεάσει και στο μέλλον τις κρίσεις των Δικαστών ; Στην δίκη τού πρώην Δημάρχου υπήρξε και μια πρωτοτυπία , με την επί μιάμιση περίπου ώρα ανάλυση τού σκεπτικού τής καταδικαστικής απόφασης ˙ εάν και εφ’ όσον αυτό δεν είναι το δικονομικώς αναγκαίον , δεν υπάρχει κίνδυνος να παρεξηγηθεί ως απολογία τού Δικαστηρίου , από ανασφαλούς θέσεως ; Αυτά μάλλον πρέπει να συζητηθούν Διαφορετικά πώς θα λυθούν οι απορίες και πώς θα προωθηθεί η επέκταση αυτής τής πρακτικής (εάν ωφελεί την Δικαιοσύνη) ή η αποφυγή της στο μέλλον , εάν Την βλάπτει ; Υπήρξε και μια τρίτη δίκη , με αθώση βουλευτή τής Χρυσής Αυγής για συμμετοχή σε βιαία επίθεση . Για την δίκη αυτή κατεγράφη στα μέσα πληροφόρησης ότι με τέχνασμα κομματικών φίλων και μελών , συνέβη ώστε το ακροατήριο να αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από συντεταγμένες ομάδες συμπαραστατών τού κατηγορουμένου , με πρακτικό αποτέλεσμα την παρεμπόδιση παρακολούθησης τής δίκης από απλούς ενδιαφερόμενου πολίτες . Ούτε αυτό να συζητηθεί ; Είναι «ανεπίτρεπτη κριτική τής απόφασης τού Δικαστηρίου» να προβληματιστούμε εάν οφείλει το Δικαστήριο να ελέγξει την εικόνα τού ακροατηρίου και εφ’ όσον διαπιστώσει παρουσία οργανωμένων ομάδων υποστηρικτών τού υπόδικου (που μάλιστα ενδέχεται να επηρεάσουν την ψυχολογική κατάσταση των μαρτύρων και την άνευ φόβου κατάθεσή τους) να βρεί τρόπο να τις διαλύσει ; Επιτρέπεται μέσα στο Δικαστήριο παρουσία «λόχων υποστήριξης» ; Ανεξαρτήτως αποτελέσματος και χωρίς να αμφισβητηθεί το ανεπηρέαστο τού Δικαστηρίου , τέτοιες πρακτικές δεν πρέπει να αποφεύγονται ; Διότι είναι βέβαιον ότι όσον Ολύμπιος και αδέκαστος , ψύχραιμος και θαρραλέος και να είναι ο Δικαστής και όσο και να παρέχει εχέγγυα ανεπηρέαστης κρίσης , η εικόνα ενός Δικαστηρίου γεμάτου συντεταγμένους συμπαραστάτες τού κατηγορούμενου , οπωσδήποτε δεν είναι δικονομικώς ορθή, εφ’ όσον έστω και ένας μάρτυς ενδέχεται , βασίμως , έστω και επ’ ολίγο να φοβηθεί . Πάντοτε άσχετα από το αθωωτικό αποτέλεσμα τής συγκεκριμένης δίκης και στα πλαίσια δημιουργικού συμπροβληματισμού , χάριν τής ορθής απονομής τής Δικαιοσύνης ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εδώ που φτάσαμε θα περιμέναμε στην πολύ σωστή ανακοίνωση της Ένωσης να λέγονται τα πράγματα με το όνομά τους και ειδικότερα οι "δηλωσίες" - ασκούντες εκτελεστική εξουσία να ονοματίζονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ένας αξιόλογος συνάδελφος μου είπε κάποτε 'δεν θα ακούς ούτε τα καλά σχόλια ούτε τα άσχημα,είσαι δικαστής και μιλάς με τις αποφάσεις σου'.Πάντα κλείνω τα αυτιά μου και επιτελώ το έργο μου βάση του όρκου που έδωσα. Σημασία έχει το βράδυ να κοιμάσαι με ήσυχη τη συνείδησή σου.

    κουραμπιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "άρτιο χειρισμό γλώσσας και τέλεια χρήση γραμματικής"; Κράτα μικρό καλάθι και για τα δύο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Και οι κριτές κρίνονται κύριες και κύριοι Δικαστές! Άνθρωποι είσαστε οχι θεοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του προηγούμενου Δικηγόρου σχολιαστή.
    Λάθος της ΕΔΕ να κάνει τον υπερασπιστή των δικαστών των επίμαχων αποφάσεων. Με ποια αρμοδιότητα άλλωστε έκρινε το ακέραιο του χαρακτήρα τους και την αυξημένη ευσυνειδησία τους; έκανε έλεγχο των εκθέσεών τους ή διενήργησε έρευνα για το ποιόν τους;
    Γιατί ξέρουμε εμείς και κάτι δικαστές που ανελίχθηκαν στις ανώτατες βαθμίδες χωρίς να είναι ικανοί ούτε επιστολή να γράψουν σωστά κι όχι δικαστική απόφαση.
    Οι δικαστικές αποφάσεις εκδίδονται και εκτελούνται εν ονόματι του Ελληνικού λαού και ο Ελληνικός λαός δικαιούται να τις κρίνει και να τις κατακρίνει αν έτσι νομίζει. Και ο κλονισμός της εμπιστοσύνης των πολιτών προς την αμεροληψία και την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης δεν κινδυνεύει από τέτοιου είδους κριτικές. Από άλλου είδους πράξεις ή "απραξίες" ανώτατων ή και κατώτατων δικαστών κινδυνεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μεχρι ενός σημείου συμφωνώ. Πλην ενός : Η ελευθερία του λόγου δεν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη; Μια θετική η αρνητική κρίση εφόσον δεν έχει το χαρακτηρα εξυβρίσεως ή δυσφημίσεως είναι ευθεία παραβίαση του συντάγματος; Νομίζω ότι πλέον η χώρα μας έχει πολίτες φιμωμένους. Και εν πάσει περιπτώσει το ακρογωνιαίο άρθρο του συντάγματος λέει ότι κάθε πολίτης οφείλει να προστατεύει τη δημοκρατία και το συνταγμα . Και το Συνταγμα έχει 120 άρθρα . Γιατί ξεχνάμε τις πολιτικές ελευθερίες;

    Και κάτι προσωπικό οι καθηγητές του Συνταγματικού Δικαίου στο πρώτο μάθημα στη Νομική αυτό διδάσκουν ότι πάνω από όλα είναι το Σύνταγμα και όλοι ανεξαρτήτως ιδιότητας οφείλουμε να το σεβόμαστε. Ο καθε πολίτης πρέπει να σέβεται την ανεξαρτησία των Δικαστών αλλά και οι Δικαστές την ελευθερία της γνώμης. Τότε θα αξίζουμε να έχουμε τη δημοκρατία που επιθυμούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δηλαδή αν είμαι εισαγγελέας μπορώ να κάνω λόγο για κυβέρνηση δοσιλόγων, για βουλή οπερέτα, και αν είμαι βουλευτής δεν μπορώ να πώ ότι μία δικαστική απόφαση είναι αυτστηρή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι εννοείς Εύα "δεν είμαστε θεοί" ; Λάθος νόμιζα μέχρι τώρα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Λαό ,υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα. (Άρθρο 1 παρ 3 Σ)

    Ένας απλός πολίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Και οι κρίνοντες κρίνονται, ουδεμία αντίρρησις περί τούτου...

    Όμως, και οι κρίνοντες τους κρίνοντες κρίνονται, ποιος διαφωνεί;

    Ου μην αλλά, και οι κρίνοντες των κρινόντων τους κρίνοντες (ω κρίνοντες!) κρίνονται...

    Και πάει λέγοντας...

    Είναι προφανές ότι η χώρα βρίσκεται σε ΚΡΙΣΗ!

    Σε όλους τους παραπάνω, ένα έχω να πω: «Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· ἐν ᾧ γὰρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, καὶ ἐν ᾧ μέτρῳ μετρεῖτε μετρηθήσεται ὑμῖν» (Κατά Ματθαίον, Κεφ. Ζ’, στ. 1-2).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Προς το σχολιαστή της 10ης Μαρτίου (10:59):
    Ή δεν έχεις γνωρίσει κάποιο από τα μέλη του ΔΣ της Ένωσης ή προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις. Μάθε ότι τα μέλη του ΔΣ έχουν το κακό συνήθειο να μην ασχολούνται με την Ένωση σε βάρος της δουλειάς τους. Ρώτησες να μάθεις τι χρέωση έχουν και σε τι εκκρεμότητα βρίσκονται; Μάλλον όχι. Και προφανώς δε σε ενδιαφέρει να ψάξεις μήπως «κλέβουν» χρόνο από τους/τις συζύγους και τα παιδιά τους, κυρίως εκείνοι που ταξιδεύουν από την επαρχία για να παρευρεθούν στις συνεδριάσεις του ΔΣ. Να τολμήσω να ρωτήσω αν έτσι τακα – τακα, ξεπετάς και τις υποθέσεις που κρίνεις στο δικαστήριο, δηλαδή χωρίς έλεγχο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Προς Ανώνυμο 13 Μαρτίου 2013 - 10:17 μ.μ.: :). θέλω να πω πώς είναι αδύνατον να μην κρίνει κάποιος μια λανθασμένη-έστω και κατά τη γνώμη του-απόφαση. Η δημοσίευση της Ένωσης είναι σαν να διεκδικούν οι Δικαστικοί το αλάθητο. Βέβαια από την άλλη η κριτική θα πρέπει πάντοτε να είναι κόσμια και να μην προσβάλει τον Δικαστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμε 10 Μαρτίου 8:12΄, με βάση την κατάληξη του σχολίου, να υποθέσω ότι είστε πολλοί οι υποψήψιοι για Νόμπελ λογοτεχνίας, που περιστασιακά μόνο και ως ένδειξη αλτρουισμού βέβαια ασχολείστε και με τη διοίκηση της ένωσης δικαστών και εισαγγελέων; Ποτέ δεν είχα καμία αμφιβολία γι' αυτό, αν καταλαβαίνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ύψος της επιβληθείσας ποινής στην υπόθεση της υπεξαίρεσης στο Δήμο Θεσ/νίκης ενόχλησε ορισμένους.Μήπως δεν προβλέπεται απ'το νόμο?Εξάλλου, το δικαιικό μας σύστημα δεν εξομοιώνει την ισόβια καταδίκη με τη θανατική ποινή, αφού αφήνει το περιθώριο επιβεβαίωσης της αποτελεσματικότητας του ποινικού σωφρονισμού.Αλλά και στο ζήτημα της μη αναγνώρισης ελαφρυντικών και πάλι το δικαστήριο κινήθηκε εντός των νομοθετικών πλαισίων. Όπως έχει γραφεί,"όσο κι αν σοκάρει η σύγκριση, η επιχειρηματολογία για τον πρότερο έντιμο βίο του Παπαγεωργόπουλου δεν θα άφηνε κανένα περιθώριο μη αναγνώρισης του ίδιου ελαφρυντικού στους απριλιανούς πραξικοπηματίες".Όσο κιαν δεν μας συμφέρει,υπάρχουν όρια στην δημόσια κριτική των δικαστικών αποφάσεων,όπως επισημαίνει η ανακοίνωση της ΕΔΕ,τα οποία σωστά έθεσε ο καθηγητής Κ.Μπέης:"Κριτική στις δικαστικές αποφάσεις σημαίνει η αντίδραση της κοινής γνώ­μης στις αιτιολογίες των δικαστικών αποφάσεων, δίχως να αμφισβητείται η δεσμευτικότητα του διατακτικού τους και δίχως να καταλογίζονται ευθύνες στους δικαστές που δίκασαν".Άρα η κριτική θα ήταν εντός των θεμιτών ορίων,εάν αμφισβητούνταν η πειστικότητα του αιτιολογικού της συγκεκριμένης απόφασης,το οποίο
    η συγκεκριμένη δικαστική σύνθεση, για πρώτη φορά στα δικαστικά χρονικά,ίσως λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης και έχοντας επίγνωση του αντικτύπου της,απήγγειλε αναλυτικά επί σχεδόν δύο ώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σωστή η ανακοίνωση της Ένωσης.Πως έβγαλε το συμπέρασμα η Eva ότι με αυτή φαίνεται ότι οι δικαστές διεκδικούν το αλάθητο,δεν κατάλαβα.Αντίθετα,εγώ κατάλαβα ότι η θέση της Ένωσης είναι: ναι στην κριτική των αποφάσεων,αρκεί να είναι αιτιολογημένη και καλόπιστη.Και όσοι μιλούν γιά ελευθερία του λόγου κλπ.,μάλλον δεν γνωρίζουν το επικοινωνιακό παιχνίδι της αποδόμησης αποφάσεων,ενόψει δευτεροβάθμιας κρίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Όλα τα είχαμε, οι χριστιανοί μας έλειπαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Θα πρέπει να σέβεται ο πολιτης το θεσμό της Δικαιοσύνης .Θα πρέπει όμως να τον σέβονται και οι πολιτικοί και να μην εκφράζονται απαξιωτικά .
    Πρέπει όμως και να ληφθούν μέτρα για να είναι περισσότερο σεβαστοί οι δικαστές .Δεν είναι δυνατό να σεβεται κανείς πραγματικά τους δικαστές όταν γίνονται δικαστές στην ηλικία των 27 ετών ,αφού πάνε σε ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΩΝ !
    Στη Μ.Βρεττανία π.χ. για να γίνει κανείς δικαστής πρέπει να ειναι 45 ετών τουλάχιστον και κορυφαίος νομικος .Πρεπει να εχει αρκετά χρόνια προϋπηρεσία σαν δικηγόρος ,ο νομικός που θα γίνει δικαστής .Μόλις όμως τέθηκε τετοια πρόταση πολιτική ,έσπασαν τα τηλέφωνα από δικαστές ,δικηγόρους ,πολιτικούς κτλ που θέλουν να "τακτοποιήσουν" επαγγελματικά τα παιδιά τους ,και να τα κανουν δικαστές .ΔΕΝ είναι όμως ο θεσμός της Δικαιοσύνης για να τακτοποιήσει τον γιόκα του και την κορούλα του ,ο δικηγόρος ,ο δικαστής ,ο πολιτικός κτλ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Προς Ανώνυμο 3.59

    1) Τι υπονοείτε με την "τακτοποίηση" ; Ξέρετε κάτι για το διαβλητό των εξετάσεων που εμείς δεν ξέρουμε ;
    2) Ως προς το θέμα της ηλικίας : κατ' αρχήν δεν ανεβαίνει στην έδρα κανένας 27χρονος, 28 νομίζω είναι το όριο εισαγωγής στη σχολή, σε κάθε περίπτωση ανεβαίνεις στην έδρα στην χειρότερη περίπτωση στην ηλικία των 30 (προσωπικά ανέβηκα στα 33 μου). Αν θέλετε όμως, συμφωνώ. Πρέπει να ανέβει κι άλλο το ελάχιστο όριο εισαγωγής-όχι πολύ όμως, εξάλλου σε τι ηλικία θα ανέλθει στα ανώτατα αξιώματα της Δικαιοσύνης ; Να σας πω όμως κάτι ; Όταν έδωσα εξετάσεις, το ανώτατο όριο εισαγωγής ήταν τα 40 χρόνια. Από την πληθώρα υποψηφίων, πόσοι νομίζατε ήταν οι κοντά-40αρηδες ; Μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού, άντε δύο, κυριολεκτικά. Κανένας 40αρης, με στρωμένη λίγο-πολύ καριέρα, δεν την παρατάει για να τρέχει στα νησιά, και στα μεταβατικά τους, με απαγορευτικά (αλλά πρέπει να πας,πολλές φορές με διαταγές του τύπου "δεν με νοιάζει, να βρεις τρόπο να πας"), με ξενοδοχεία (φυσικά όλα με δικά σου έξοδα, προσωπικά περιμένω έξοδα μεταβατικών πάνω από χρόνο, και μου είπαν ότι μάλλον "χάθηκαν",μάλλον τα χρωστούσα) με λοιπές ταλαιπωρίες, με απαξιώσεις από δικηγόρους και διαδίκους, και όλα αυτά για το "κύριε Πρόεδρε" ; 45αρης θα γίνει νέος Δικαστής ; Σοβαρά μιλάτε ; Στη Μ.Βρετανία δεν μαλώνουν για 5 μτρ γης (έχω γράψει σελίδες απόφασης σε έφεση κατά απόφασης Ειρηνοδικείου για 35τμ), δεν κάνουν μηνύσεις για φθορά ξένης ιδιοκτησίας γιατί μπήκε μέσα η κατσίκα του γείτονα, και δεν ασχολείται η σύνθεση Πολυμελούς γιατί ο γείτονας έχει κακές σωληνώσεις βοθρολυμάτων και να ζητάει την καθαίρεση τους. Και όσο για αυτή την εμπειρία των δικηγόρων, εντάξει, από την δικιά μου μικρή εμπειρία ως Δικαστής, το επίπεδο των δικηγόρων στα μικρά Πρωτοδικεία που υπηρέτησα είναι τραγικό (και μιλάω και για τους τοπικούς "σταρ" των μεγάλων αμοιβών), δεν μπορούν να συντάξουν ούτε μια έρμη αίτηση εκουσίας, να κάνουν ούτε μια ένσταση της προκοπής. Πάντα καταφεύγουμε στο "κατ' εκτίμηση του δικογράφου". Πάντα κυνηγάμε τον δικηγόρο να συμπληρώσει τον φάκελο, σπάνια βρίσκω ένα φάκελο έτοιμο που να μην έχει τραγικές ελλείψεις. Αυτούς τους δικηγόρους με πείρα θέλετε ως Δικαστές; Be my guest ! Ας αφήσουν λοιπόν τα γραφεία τους και την οικογένεια τους στα 45, να δώσουν δύσκολες εξετάσεις-τις οποίες αμφιβάλλω αν περάσουν-να σπουδάσουν υποαμοιβόμενοι για 1,5 χρόνο στη Σχολή Δικαστών στη Θεσνικη, και μετά ας περιοδεύσουν στην Ελλάδα με μειωμένο μισθό. Σύμφωνοι ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Προς τον/την αγαπητό/η κύριο/κυρία για το σχόλιο "οι χριστιανοί μας έλειπαν".Ναι κύριε/α πριν ανέβω να δικάσω κάνω το σταυρό μου για να θυμάμαι οτι είμαι άνθρωπος και ΟΧΙ Θεός!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανωνυμε 15 Μαρτίου 2013 - 4:57 μ.μ., Δεν ξερω αν μας λειπανε οι χριστιανοι, οι εξυπνακηδες ομως οπως φαινεται δεν μας λειπουν καθολου.
    Αξιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Να μας πει ο παραπανω ανωνυμος, απο ποια ηλικια και πάνω σέβεται καποιον, ωστε να θεσουμε αναλογως και το οριο για την εισαγωγη στη σχολη δικαστων.
    Στα 30? Στα 40? Γιατι οχι στα 50?
    Τι περιεργο, κι εγω που νομιζα οτι ο σεβασμος κερδιζεται με τη συμπεριφορα και με τη γνωση...
    Λαθος εκανα. Θεμα ηλικιας ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλά τα λες συνάδελφε της 16-3, 11.07!Και.δεν κατάλαβα!Άξιοι σεβασμού είναι μόνο οι ηλικιωμένοι?Ο Δικαστης, όταν είναι στην έδρα, εκπροσωπεί έναν θεσμό και σε αυτόν πρωτίστως οφείλουμε να δείχνουμε σεβασμό, ανεξάρτητα από ηλικία και φύλο.Και η ίδια η Θέμις, νεαρή γυναίκα είναι,εμπνέει όμως σεβασμό η μορφή της, γι'αυτό που εκφράζει.Άλλο το θέμα της συμπεριφοράς, που καθιστά κάποιον ανάξιο σεβασμού και πάλι όμως ως ανθρώπου και όχι ως προς την ιδιότητα του ως Δικαστή, την οποία ο ίδιος πρώτος οφείλει να σέβεται!Τα χιονισμένα μαλλιά, βοηθούν στο να εμπνεύσει κανείς σεβασμό.Αλλά αυτό δεν αποκλείει όσα ανωτέρω επισημαίνονται.Ύστερα, είναι και θέμα κάποιου είδους συμπλέγματος το να αρνείται μέσα του, κάποιος δικηγόρος, πχ, μεγαλύτερης ηλικίας, να δείξει σεβασμό στο πρόσωπο ενός η μιας νεαρού ή νεαρας Πρωτοδικη...Αν σκεφθεί, ώριμα και σοφά, ότι το.σεβασμό τον δείχνει στο θεσμικό μανδύα και όχι απλώς στο νεαρό απέναντί του, ίσως ηρεμήσει και ίσως μπορέσει τότε να ανακαλύψει ότι ίσως και να είναι άξιος σεβασμού!!!Και κάτι ακόμα.Ακόμη και στα παιδιά μας οφείλουμε σεβασμό.Αν δηλ. ο ηλικιωμένος πατέρας προσβάλει και υποτιμά το γιο.του, αυτός έχει το δικαίωμα να το κάνει, ενώ ο γιος θα οφείλει σεβασμό και μάλιστα θα απαιτεί και σεβασμό αυτός ο πατέρας?Ο σεβασμός κερδίζεται.Αλλά πρέπει πρώτα να μάθουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους, ανεξαρτήτως ηλικίας.Μήπως, αλήθεια, ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ηλικιωμένος?Και τόσα αλλά παραδείγματα από την ιστορία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ο ανώνυμος συνάδελφος της 16 Μαρτίου 2013 - 11:07 π.μ. τα είπε όλα σε δεκα αράδες, συμφωνώ απόλυτα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμε 16 Μαρτίου 2013 - 3:59 π.μ, πολύ διασκεδαστικος εισαι, ομολογω.
    Αλλά προφανως οταν ποσταρεις στις 4 το ξημερωμα, μαλλον δεν πρεπει να περιμενουμε και μεγαλη σοβαροτητα.
    Υπαρχουν πολλα παιδια πολιτικων που ειναι δικαστες; Για πες μας μερικους. Προσωπικά δεν ξερω κανεναν.
    Επισης, θελω να σου πω ειλικρινα οτι συμφωνω μαζι σου.
    Ναι. Ξέρεις πόσους 45αρηδες κορυφαίους νομικους γνωριζω, που θα εσπευδαν να γινουν πρωτοδιοριζομενοι δικαστες οπως στην Αγγλία που επικαλείσαι, για να παιρνουν πρωτο μισθο 1.300 ευρω;
    Αμετρητους.
    Τωρα να υλοποιηθεί η πρότασή σου.
    Για να γελασει και λιγο το πικραμενο το χειλακι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σέβομαι όλους τους δικαστές, νέους, γέρους, άνδρες, γυναίκες...Και να παίρνουν και καλούς μισθούς, εμένα δε με νοιλάζει πόσα παίρνουν...Εκτιμώ όμως και εμπιστεύομαι εκείνους που καταλαβαίνουν τι θα πει αντιλογισμός στην τράπεζα, τι θα πει τοκοχρεωλύσιο, τι θα πει 'μπαρ' και 'κλαμπ', τι θα πει έρωτας, ανθρώπινη σχέση, εξάρτηση από ναρκωτικά. αυτούς εκτιμώ και εμπιστεύομαι, όχι κάποιους δήθεν με υφάκι, εκτός πραγματικότητας ειτε είναι νέοι, είτα γέροι, είτε άνδρες, είτε γυναίκες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ