Η Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών σε συνεργασία με
την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και με την αρωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, διοργανώνει στις 4 και 5 Μαρτίου διημερίδα προβολής κινηματογραφικών ταινιών στον κινηματογράφο «Ολύμπιον» της Θεσσαλονίκης με θέμα «Δικαιοσύνη και Κινηματογράφος».
Πρόγραμμα:
Παρασκευή 4 Μαρτίου
ώρα11.30΄ Μ-«Ο Δράκος του Ντύσελντορφ» του Φριτς Λάνγκ
ώρα14.00΄ «Τα Πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη
ώρα17.00΄- 18.30 Στρογγυλό τραπέζι - Συζήτηση
συμμετέχουν: Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης, Θωμάς Κοροβίνης, συγγραφέας, Νότης Φόρσος Διευθυντής Κινηματογράφου ΟΛΥΜΠΙΟΝ - κριτικός κινηματογράφου, Δημοσθένης Κούρτοβικ δημοσιογράφος - συγγραφέας.
Συντονίζει: Ηλίας Κοντοζαμάνης, Πρόεδρος Εφετών Δ.Δ.
Σάββατο 5 Μαρτίου
ώρα10.30΄ «Η δίκη της Νυρεμβέργης» του Στάνλευ Κράμερ
ώρα14.30 «Ζ» του Κώστα Γαβρά
ώρα17.00΄- 18.30 Στρογγυλό τραπέζι – Συζήτηση
Συμμετέχουν: Κώστας Γαβράς, σκηνοθέτης, Γιάννης Αναστασάκης ηθοποιός (Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ), Παναγιώτης Δόϊκος καθηγητής φιλοσοφίας στο ΑΠΘ, Αλέξης Παπαχελάς δημοσιογράφος
Συντονίζει: Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, Αντιπρόεδρος Συμβουλίου της Επικρατείας
Είσοδος ελεύθερη
την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και με την αρωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, διοργανώνει στις 4 και 5 Μαρτίου διημερίδα προβολής κινηματογραφικών ταινιών στον κινηματογράφο «Ολύμπιον» της Θεσσαλονίκης με θέμα «Δικαιοσύνη και Κινηματογράφος».
Πρόγραμμα:
Παρασκευή 4 Μαρτίου
ώρα11.30΄ Μ-«Ο Δράκος του Ντύσελντορφ» του Φριτς Λάνγκ
ώρα14.00΄ «Τα Πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη
ώρα17.00΄- 18.30 Στρογγυλό τραπέζι - Συζήτηση
συμμετέχουν: Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης, Θωμάς Κοροβίνης, συγγραφέας, Νότης Φόρσος Διευθυντής Κινηματογράφου ΟΛΥΜΠΙΟΝ - κριτικός κινηματογράφου, Δημοσθένης Κούρτοβικ δημοσιογράφος - συγγραφέας.
Συντονίζει: Ηλίας Κοντοζαμάνης, Πρόεδρος Εφετών Δ.Δ.
Σάββατο 5 Μαρτίου
ώρα10.30΄ «Η δίκη της Νυρεμβέργης» του Στάνλευ Κράμερ
ώρα14.30 «Ζ» του Κώστα Γαβρά
ώρα17.00΄- 18.30 Στρογγυλό τραπέζι – Συζήτηση
Συμμετέχουν: Κώστας Γαβράς, σκηνοθέτης, Γιάννης Αναστασάκης ηθοποιός (Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ), Παναγιώτης Δόϊκος καθηγητής φιλοσοφίας στο ΑΠΘ, Αλέξης Παπαχελάς δημοσιογράφος
Συντονίζει: Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, Αντιπρόεδρος Συμβουλίου της Επικρατείας
Είσοδος ελεύθερη
Άδικο και ποίηση, χημεία και μόντελιγκ, δημοσιογραφία και αλκοόλ, φυσική και καψούρα, πολυτεχνείο και πρέφα κλπ
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως λέμε μαθηματικά και κηπουρική ή ζωγραφική και μαγειρική
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ ενθαρρυντικό για τις καινούργιες γενιές δικαστών και την ποιότητά τους ότι η ίδια η Σχολή Δικαστών τολμά πλέον και αναδεικνύει χωρίς ενοχές θέματα, όπως η υπόθεση Λαμπράκη, που κάποτε θεωρούνταν απαγορευμένα, αφού αφορούσαν την εσωτερική λειτουργία και τις άνωθεν παρεμβάσεις στην απονομή της Δικαιοσύνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχιτεκτονική και άρμεγμα, θεολογία και πατινάζ, όργωμα και σκέιτμπορντ κ.ο.κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαθηκε ενας Τζον Γκρισαμ, ενα legal drama, ενας Πολ Νιουμαν, μια Ετυμηγορια, μια Δικαιοσυνη για Ολους,ενα δικαστικο θριλερ, ενα A Few Good Men "I want the truth", "You can‘t handle the truth" ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατι τετοια βλεπαμε,και μετα γινομασταν δικαστες και ασχολουμασταν με την "επιδικη εδαφικη λωριδα 1 μετρου"
Ή βλεπαμε το Ζ, σου λεει θα γινω ανακριτης σαν τον Τρεντινιαν, και μονο σκελετους δεν εχεις βρει στο ντουλαπι της ανακρισης.
"Nom, prénom, profession."
ΔιαγραφήΤι φοβερή ταινία...
Τι τρομερή μουσική ("Ο Αντώνης", "Ποιος δεν μιλά για την λαμπρή")...
Ε, ναι λοιπόν, κι εγώ όταν έγινα ανακριτής, το πρώτο που σκέφτηκα ήταν τα παραπάνω λόγια του Jean-Louis Trintignant... Λίγο αργότερα, με απασχολούσαν πιο πεζά πράγματα, όπως το πού θα βρω ντουλάπα που να κλειδώνει για τις δικογραφίες της ανάκρισης...
Πάντως, ως ταινία που να αφορά την (ορθή ή μη) απονομή της δικαιοσύνης, προτείνω το "Law Abiding Citizen"(Νομοταγής Πολίτης - 2009), όχι με τον Σωτήρη Μουστάκα, αλλά με τους Gerard Butler και Jamie Foxx. Δοκιμάζεται η θεωρία "καλύτερα λίγη δικαιοσύνη παρά καθόλου". Για γερά νεύρα...
Μία ήταν η σειρά....Βίρνα Δράκου αντεισαγγελέας εφετών-ανακρίτρια και ανακριτής Καποδίστριας. Ειδικά η σκηνή που η Βίρνα χαστούκιζε τον κρατούμενο παρουσία του δικηγόρου του για να μιλήσει με άψογο στύλ σε ένα τεράστιο ανακριτικό γραφείο...και η δικονομία είχε βγεί βόλτα από το παράθυρο. Γιατί όμως δεν προβλήθηκε, χωρίς να κάνω πλάκα, η ταινία "η δίκη των δικαστών"? Ελληνική, αξιοπρεπέστατη παραγωγή με πολύ καλές ερμηνείες και σωστή μεταφορά της δίκης του Γέρου του Μωριά? Τερτσέτης και Πολυζωίδης οι Δικαστές,υπόδειγμα ήθους και συνείδησης.
Διαγραφή