Σελίδες

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ




ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ   ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ


Στις 12.12.2016 κατατέθηκε στη Βουλή Σχέδιο Νόμου των Υπουργείων Οικονομικών, Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το άρθρο 52 του οποίου προβλέπει ότι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής στις αρχαιρεσίες συνδικαλιστικών οργανώσεων, επιμελητηρίων, συνεταιρισμών, σωματείων και λοιπών ενώσεων προσώπων διορίζονται πλέον αποκλειστικά Δικηγόροι και όχι Δικαστικοί Λειτουργοί, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα από την ψήφιση του Ν. 1264/1982.
            Κατά την Αιτιολογική Έκθεση του Σχεδίου Νόμου με την προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρείται η απεμπλοκή των Δικαστικών Λειτουργών και η αποφόρτισή τους από δευτερεύοντα καθήκοντα, ώστε να μείνουν προσηλωμένοι στο κύριο δικαιοδοτικό τους έργο. Ωστόσο, η Έκθεση Αξιολόγησης των Συνεπειών των Ρυθμίσεων του Σχεδίου Νόμου δηλώνει ξεκάθαρα το σκοπό της προτεινόμενης διάταξης που δεν είναι άλλος από την αύξηση της δικηγορικής ύλης.
            Κατά την χθεσινή ημέρα η Ε.Δ.Ε. προσκλήθηκε εσπευσμένα να παραστεί στη διάρκεια συζήτησης του σχεδίου Νόμου στη Βουλή. Την Ένωσή μας εκπροσώπησαν ο Χαράλαμπος Σεβαστίδης – Εκπρόσωπος Τύπου και η Ακριβή Ερμίδου- Αναπληρώτρια Υπεύθυνη Διαχείρισης Οικονομικών. Η Ένωση επισήμανε τα ακόλουθα:
           1ον. Ένας από τους κύριους λόγους της πετυχημένης εφαρμογής του ν. 1264/82 στην πράξη ήταν και η ομαλή διεξαγωγή των αρχαιρεσιών στα συνδικαλιστικά σωματεία, που διασφαλιζόταν από την παρουσία δικαστικού λειτουργού ως δικαστικού αντιπροσώπου. Οι δικαστικοί λειτουργοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι αρχαιρεσίες στα σωματεία είναι εντελώς διαφορετικές από τις εθνικές και δημοτικές εκλογές. Στα πολυμελή σωματεία επικρατεί ιδιαίτερη ένταση και αρκετές φορές η παρέμβαση του δικαστικού λειτουργού λειτούργησε κατευναστικά προς τις συνδικαλιστικές παρατάξεις και διέσωσε την ομαλή συνέχεια των αρχαιρεσιών. Οι υποψήφιοι γνώριζαν και αποδέχονταν την αμεροληψία των δικαστικών λειτουργών τους οποίους και εμπιστεύονταν, χωρίς να δημιουργηθεί ποτέ κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Για το λόγο αυτό άλλωστε καμία συνδικαλιστική οργάνωση δεν υπέβαλε ποτέ αίτημα αλλαγής του τρόπου διορισμού των δικαστικών αντιπροσώπων. Εκφράσαμε την εκτίμηση ότι η παρουσία δικηγόρου ως δικαστικού αντιπροσώπου, ιδίως σε περιφερειακά Πρωτοδικεία, θα δημιουργήσει προβλήματα, αφενός λόγω έλλειψης εμπειρίας και αφετέρου λόγω των επαγγελματικών δεσμών που επιτρεπτά μπορεί να έχει ένας δικηγόρος με κάποια συνδικαλιστική παράταξη ή με κάποιο πολιτικό κόμμα.
         2ον Αναφορικά με την διατύπωση της αιτιολογικής έκθεσης διαμαρτυρηθήκαμε πιστεύοντας ότι η καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υπερσυσσώρευση υποθέσεων στα ακροατήρια και όχι στην καθυστέρηση έκδοσης αποφάσεων από τους Δικαστικούς Λειτουργούς. Συνεπώς η συγκεκριμένη αιτιολογία αποτελεί πρόσχημα δεδομένου μάλιστα ότι η απασχόληση Δικαστικών Λειτουργών στις εκλογικές διαδικασίες συνδικαλιστικών οργανώσεων δεν ξεπερνάει κατά μέσο όρο τις 5 ημέρες ετησίως και γίνεται κατά κύριο λόγο αργίες (Σάββατα ή Κυριακές) χωρίς να επηρεάζει το δικαιοδοτικό τους έργο.
      3ον Υπενθυμίσαμε στον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ότι ως Υφυπουργός Αθλητισμού το 2015 μετέβαλε τη διαδικασία συγκρότησης των πειθαρχικών επιτροπών της Ε.Π.Ο. και με το Ν. 4326/2015 προβλέπεται πλέον η συμμετοχή Δικαστικών Λειτουργών. Η μεταρρύθμιση εκείνη είχε χαρακτηριστεί (και ορθά) αναγκαία από τον κ. Υπουργό για την εδραίωση της ουδετερότητας, της αμεροληψίας και της ευθυκρισίας. Η ανάγκη τήρησης μιας διαφανούς διαδικασίας με την εγγύηση Δικαστικών Λειτουργών είναι περισσότερο αναγκαία στις αρχαιρεσίες συνδικαλιστικών οργανώσεων.
     4ον Ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος της απεμπλοκής των Δικαστικών Λειτουργών από «δευτερεύοντα» καθήκοντα θα επέβαλε την άμεση κατάργηση όλων των διατάξεων εκείνων που προβλέπουν τη συμμετοχή Δικαστικών Λειτουργών και σε άλλες επιτροπές (αμειβόμενες και μη), όπως Επιτροπές Ασύλου, Πειθαρχικά Συμβούλια, Πειθαρχικές Επιτροπές ΕΠΟ, Επιτροπές Προμηθειών κ.α.
            Η Ε.Δ.Ε. θεωρεί αναγκαία την επανεξέταση του ζητήματος από τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και την επίσπευση της συνάντησης του με το Διοικητικό μας Συμβούλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ