6. 23-8-2015
Δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη
Η προθεσμία υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα φυσικά πρόσωπα έχει παραταθεί (με σημερινή απόφαση) μέχρι και την Κυριακή 30.8.15. Η πρώτη δόση θα είναι την Δευτέρα 31.8.15.
ΥΠΟΙΚ
5. 18-7-2015
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ Αθήνα, 17 Ιουλίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014 ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ
ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 3 ΚΑΙ 45 ΤΟΥ Ν. 4172/2013
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι η
προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014
των φυσικών προσώπων του άρθρου 3 του ν.4172/2013 παρατείνεται μέχρι την 26η
Αυγούστου 2015. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος
φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45
του ν.4172/2013, που δεν έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση της σχετικής
απόφασης παρατείνεται μέχρι την 20η Αυγούστου 2015.
4. 25-6-2015
Παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων
Εκδόθηκε σήμερα από την Αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομικών κ. Νάντια Βαλαβάνη απόφαση για παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων των Φυσικών και Νομικών Προσώπων. Ως προς τα Νομικά Πρόσωπα, η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων παρατείνεται έως την 20η Ιουλίου 2015. Ως προς τα Φυσικά Πρόσωπα, η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων παρατείνεται έως την 27η Ιουλίου 2015.
Επιπλέον με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχ/ν «Μέτρα για την ανακούφιση των ΑμεΑ, την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα.», ορίζεται ότι οι ημερομηνίες πληρωμής των φόρων για τα Φυσικά Πρόσωπα θα παραμείνουν, σύμφωνα και με τον ΚΦΕ, οι 31η Ιουλίου 2015, 30η Σεπτεμβρίου 2015 και 30η Νοεμβρίου 2015.
Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται η κατάθεση τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 έως την 27η Ιουλίου 2015.
ΥΠΟΙΚ
3. 11-6-2015
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της ΠΟΛ 1234/2014 για την καταβολή του επιδόματος βιβλιοθήκης από 1/1/2014 και εφεξής
Φορολογική μεταχείριση πάγιας μηνιαίας αποζημίωσης για δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε συνέδρια κατόπιν των Αποφάσεων του Σ.τ.Ε.
2. 9-6-2015
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
http://dikastis.blogspot.gr/2014/06/blog-post_13.html#more
1. 26-5-2015
Από τις 2/6/2015 οι φορολογούμενοι μπορούν να ενημερώνονται και από το Κέντρο
Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΓΓΔΕ καλώντας τον αριθμό 15515.
30-6-2015 ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ υποβολής φορολογικής δήλωσης Φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2014.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Ερώτηση προς τον διαχειριστή : Με βάση την ΠΟΛ 1234/2014 του Υπουργείου Οικονομικών και το με αριθμ. πρωτ. ΔΕΑΦΑ 1064795 ΕΞ 2015 από 11-5-2015 ενημερωτικό έγγραφο διευκρινίσεων της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, το επίδομα βιβλιοθήκης ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, διότι όπως κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ δίνεται για την κάλυψη δαπανών, συνεπώς δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα. Αυτό δεν ισχύει για τη δική μας περίπτωση (των δικαστικών); σε καταφατική περίπτωση πώς θα αφαιρεθεί από τις βεβαιώσεις που έχουν ήδη καταχωρηθεί στις φορολογικές μας δηλώσεις στο σύστημα TAXIS και έχουν προσυμπληρωθεί τα σχετικά πεδία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εγώ ειχα την ιδια απορια. Αν κάποιος γνωρίζει, ας απαντησει
ΔιαγραφήΣτη φορολογική μας δήλωση είδαμε γι' άλλη μια φορά και φέτος την καταχώρηση της τελευταίας δόσης των αναδρομικών μας σε κωδικό με βάση τον οποίο το ποσόν θα φορολογηθεί με έκτακτη εισφορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικά για όσους προεξόφλησαν τις 3η, 4η και 5η δόσεις των αναδρομικών, η επιβολή εισφοράς στο ποσό αυτό αποτελεί ΚΑΤΑΦΩΡΗ αδικία και είναι παράνομη.
Κατάφωρη αδικία αποτελεί διότι για την προεξόφληση, επιπλέον του 25% που αφαιρέθηκε, παρακρατήθηκε από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο επιτόκιο 11,4% (!!!!!), ποσό, το οποίο επωφελήθηκε τελικά η τράπεζα και κατά το οποίο ζημιώνονταν όσοι προεξόφλησαν (δεν θέτω υπό συζήτηση το λόγο για τον οποίο προβήκαμε στην προεξόφληση, ο οποίος, στις περισσότερες περιπτώσεις συνίστατο στην μερική εξόφληση δανείων, διότι αυτό δεν αφορά τον τύπο αλλά την ουσία του θέματος).
Παράνομη είναι, διότι στον κωδικό αυτό αναγράφονται εισοδήματα έτους 2014, που απαλλάσσονται από τον φόρο ή φορολογούνται αυτοτελώς και το ποσό αυτό ΔΕΝ αποτελεί για εμάς που προεξοφλήσαμε, εισόδημα που αποκτήσαμε το έτος 2014.
Σημειωτέον, πως όταν εισπράξαμε τα χρήματα αυτά, δεν μπορούσαμε να τα συμπεριλάβουμε στη φορολογική μας δήλωση, διότι είχαν λάβει τη μορφή προσωπικού δανείου (σύμβαση προσωπικού δανείου υπογράφηκε) για το οποίο, επαναλαμβάνω είχε ήδη αφαιρεθεί επιτόκιο 11.4%, ενώ στο έντυπο Ε1 του έτους 2009, δεν υπήρχε κωδικός για προσωπικά δάνεια, παρά μόνο για στεγαστικά δάνεια απόκτησης πρώτης κατοικίας, άλλων κατοικιών και αναστήλωσης κλπ. διατηρητέων κτιρίων.
Δηλαδή, δεν φτάνει που τα αναδρομικά μας δόθηκαν μειωμένα κατά 11,4% (εγώ προσωπικά, εισέπραξα το ποσό μειωμένο κατά 6.000 ευρώ), αλλά επιπλέον θα κληθούμε να πληρώσουμε και ένα σωρό χρήματα για την εισφορά αλληλεγγύης για εισόδημα το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αποκτήσαμε το 2014.
Με το από 13-6-2014, ενημερωτικό έγγραφό σας, ενόψει υποβολής των φορολογικών δηλώσεων πέρσι, θίξατε το ζήτημα, ωστόσο, ίσως δεν γνωρίζατε ότι όχι, βεβαίως μόνον, το ποσό αυτό δεν αποτελεί εισόδημα του 2013 ή 2014, εφόσον για όσους προεξόφλησαν, αυτό είναι και λογικά αδύνατον, αλλά, επιπλέον ότι κατά την προεξόφληση παρακρατήθηκε (αφαιρέθηκε) ποσό που αντιστοιχούσε σε επιτόκιο 11,4%.
Δηλαδή, παραιτηθήκαμε από τις αγωγές μας, συμβιβαστήκαμε στο 1/3 αυτών που δικαιούμασταν και μάλιστα, καταβλητέων σε δόσεις, από τα συμφωνηθέντα μας αφαίρεσαν φόρο 25% και επιπλέον για όσους προεξόφλησαν και επιτόκιο 11,4% επί του συνολικού ποσού της 3ης, 4ης και 5ης δόσης των δικών μας αναδρομικών...και ζητούν επιπλέον να φορολογηθούμε στα ποσά αυτά και με εισφορά αλληλεγγύης, μολονότι σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 3620/2007, αυτό απαγορεύεται ρητώς!!!!
Και σεις αντί άλλων, στο έγγραφό σας μιλάτε για "δήλωση με επιφύλαξη" και "ενδικοφανή προσφυγή" κλπ.
Δηλαδή, για να γίνει το αυτονόητο, θα πρέπει να ταλαιπωρηθούμε, να υποβληθούμε σε έξοδα, να δώσουμε ένα σωρό χρήματα -που δεν μας περισσεύουν- για παράβολα, έξοδα κλπ. για να πάρουμε μετά από 10 χρόνια -κι αν τα πάρουμε- τα χρήματα που απαγορευόταν από το νόμο να καταβάλλουμε.
Αν εμείς, οι υπηρέτες της δικαιοσύνης, επιστήμονες, ταγμένοι να ερμηνεύουμε, εφαρμόζουμε και υπηρετούμε το σύνταγμα και τους νόμους, ανεχόμαστε την αδικία και την παρανομία επάνω μας και δεν αντιδρούμε, τότε, τι να πω.....
είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
για πες δηλαδη πως να αντιδρασουμε, εκτος απ' τη νομιμη οδο της προσφυγης?
Διαγραφήνα κατανουμε καταληψη στο Υπουργειο και να κρεμασουμε πανο διαμαρτυριας???
Στην ΠΟΛ 1072/2015 (παρ.IV) και στο βιβλίο οδηγιών του Υπουργείου Οικονομικών για τη συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων έτους 2015 (σελ. 16), ορίζεται ρητά και με απόλυτη σαφήνεια ότι: ".....κάθε είδους καθαρές αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν το 2014 βάσει νόμου, απόφασης δικαστηρίου......φορολογούνται στα έτη που ανάγονται, καθόσον χρόνος απόκτησης τους θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απόκτησε το δικαίωμα είσπραξης και θα δηλωθούν με συμπληρωματική δήλωση στο χρόνο που αφορούν..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά παράβαση των ως άνω και με εξόφθαλμη δυσμενή διακριτική μεταχείριση των συναδέλφων καταχωρήθηκαν (προσυμπληρώθηκαν) και φέτος στις φορολογικές δηλώσεις τα ποσά των αναδρομικών (ετών προγενεστέρων του 2007) που καταβλήθηκαν το έτος 2014 και μάλιστα πλασματικά, αφού είχαν προεξοφληθεί από το έτος 2008, με άμεση συνέπεια την αδικαιολόγητη αύξηση (σχεδόν διπλασιασμό) της εισφοράς αλληλεγγύης και πολύ πιθανή συνέπεια την επιβολή στο μέλλον και άλλης έκτακτης εισφοράς (αφού τα ελλείματα των φορολογικών εσόδων πάντα καλύπτονται από τους συνεπείς φορολογούμενους)
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ¨ Έγινε κάποια παράσταση προς τους αρμοδίους του Υπ. οικονομικών, αφού πρόκειται για πρόδηλη και προκλητική δυσμενή διακριτική μεταχείριση μας? Αν ναι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΜΕ ποια η απάντηση των αρμοδίων (Γ.Γ. Εσόδων) και πως ερμηνεύουν σε βάρος των Δικαστών όσα οι ίδιοι θεσπίζουν. Αν όχι, επιβάλλεται οι Ενώσεις να προβούν στις δέουσες ενέργειες για τη διοικητική επίλυση του "ζητήματος" (διόρθωση των φορολογικών δηλώσεων, τροποποίηση εκκαθάρισης για όσες ήδη υποβλήθηκαν), πριν την ανάγκη δικαστικής επίλυσης του προφανούς.
Με βάση την ΠΟΛ 1072/2015 (παρ. IV), αλλά και το βιβλίο οδηγιών για τη συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων έτους 2015 (σελ. 16), «….κάθε είδους καθαρές αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις κ.ο.κ. που καταβλήθηκαν αναδρομικά μέσα στο 2014 βάσει νόμου, δικαστικής απόφασης….φορολογούνται στα έτη που ανάγονται, καθόσον ο χρόνος απόκτησης των αναδρομικών αυτών θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απόκτησε δικαίωμα είσπραξης και θα δηλωθούν στο χρόνο που αφορούν….».
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρά τη ρητή και απόλυτα σαφή αυτή διάταξη και στις φορολογικές δηλώσεις έτους 2015 έχουν προσυμπληρωθεί τα αναδρομικά που καταβλήθηκαν (πλασματικά διότι είχαν προεξοφληθεί τα έτη 2008-2009 από το σύνολο σχεδόν των συναδέλφων), με άμεση συνέπεια την αδικαιολόγητη αύξηση (σχεδόν διπλασιασμό για τους αρχαιότερους) της εισφοράς αλληλεγγύης και πολύ πιθανή μελλοντική συνέπεια την επί πλέον αδικαιολόγητη επιβάρυνση μας σε περίπτωση επιβολής και νέας έκτακτης εισφοράς στα εισοδήματα του έτους 2014 (είναι γνωστό ότι τα ελλείμματα στα φορολογικά έσοδα καλούνται να πληρώσουν οι συνεπείς φορολογούμενοι). Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω αναδρομικά είχαν δηλωθεί στις φορολογικές δηλώσεις μας όταν είχαν εισπραχθεί.
Η προαναφερθείσα ρητή διάταξη της ΠΟΛ 1072/2015 και το γεγονός ότι τα αναδρομικά θεσπίστηκαν ως έκτακτη παροχή το έτος 2007 (άρ. 5§9 Ν. 3620/2007) καθιστά πρόδηλο το γεγονός ότι καταχωρήθηκαν παράνομα στις δηλώσεις του έτους 2015. Το Υπουργείο Οικονομικών (TAXIS) παραπέμπει στους αρμοδίους του Υπουργείου Δ/νης και των Δικαστικών Υπηρεσιών που τα ανάρτησαν τους σχετικούς μισθοδοτικού πίνακες, χωρίς να αναφέρουν σε ποιο έτος ανάγονται τα συγκεκριμένα ποσά.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ: Το ζήτημα αφορά το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων και επομένως πρέπει να επιδιωχθεί η διοικητική επίλυση του, με τις απαιτούμενες παραστάσεις προς τους αρμοδίους των ανωτέρω Υπουργείων ενόψει της ανωτέρω ΠΟΛ και του Ν. 3620/2007, ώστε να διορθωθούν οι φορολογικές δηλώσεις και οι εκκαθαρίσεις όσων έχουν υποβληθεί. Είναι εξωφρενικό να ζητούμε δικαστική προστασία με προσφυγές στα Δικαστήρια για το προφανές και το αυτονόητο.
ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ: Αν επιδιώχθηκε η διοικητική επίλυση του θέματος, να μας γνωρίσουν τις θέσεις των αρμοδίων και το σκεπτικό τους αναφορικά με την ερμηνεία των ανωτέρω.
Ως γνωστόν, η Ένωση ασχολείται με κατασκηνώσεις, βραβεύσεις, ιαματικά λουτρά και άλλα τέτοια. Τα ανωτέρω δεν την ενδιαφέρουν. Πόσα ακόμη πρέπει να γίνουν ή να μη γίνουν για να το καταλάβουμε; Πόσα ακόμη πρέπει να γίνουν ή να μη γίνουν για να το θυμόμαστε στις επόμενες εκλογές;
ΑπάντησηΔιαγραφή