ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Αθήνα, 25 - 4 - 2024
Αρ. Πρωτ.: 2064
Αρ. Γνωμοδ.: 3
Προς την κ. Διευθύντρια της Γραμματείας της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου
ΘΕΜΑ : Έκθεση Αξιολόγησης δικαστικού υπαλλήλου που συνταξιοδοτήθηκε.
Έχοντας υπόψη το υπ’ αριθμ. πρωτοκ. 2064/ 14-3-2024 ερώτημα της Διευθύντριας της Γραμματείας της υπηρεσίας μας ως προς την σκοπιμότητα σύνταξης ή μη έκθεσης αξιολόγησης υπαλλήλου, του οποίου ύστερα από εξάμηνη υπηρεσία κατά το αξιολογούμενο έτος λύθηκε η υπαλληλική σχέση, λόγω αποδοχής της παραίτησης (ή άλλου νομίμου λόγου), καθώς επίσης τις διατάξεις των άρθρων 28§5 εδ. β', 29§2 και 11 §2 ν. 4938/22 (ΚΟΔ&ΚΔΛ), εκθέτω τα εξής:
1. Ον. 4798/21, Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων (εφεξής : ΚΔΥ) δεν περιέχει ειδική σχετική πρόβλεψη, παρά μόνο για τον αποχωρήσαντα προϊστάμενο αξιολογητή, του οποίου, ύστερα από εξάμηνη άσκηση καθηκόντων κατά το αξιολογούμενο έτος και πριν αυτό παρέλθει, λύθηκε η υπαλληλική σχέση αποκλειστικά λόγω παραίτησης ή αυτοδίκαιης απόλυσης από την υπηρεσία, οπότε αυτός μόνο στις δύο αυτές περιπτώσεις λύσης (και όχι στις λοιπές) συντάσσει έκθεση αξιολόγησης για όλους τους υπαλλήλους αρμοδιότητάς του πριν αποχωρήσει από την υπηρεσία (βλ. άρθρα 212 και 132§2 ΚΔΥ) και βέβαια η περίπτωση αυτή είναι σαφώς διαφορετική από εκείνη, την οποία αφορά το υπόψη αίτημα, οπότε δεν χωρεί σχετική αναλογική εφαρμογή.
2. Σκοπός της έκθεσης αξιολόγησης κατά το άρθρ. 131 §2 εδ. α' ΚΔΥ είναι «να αναδειχθεί επακριβώς η υπηρεσιακή εικόνα του συγκεκριμένου υπαλλήλου και ο βαθμός στον οποίο η άσκηση των καθηκόντων του ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της υπηρεσίας και επιτρέπει τη διατήρηση και την εξέλιξή του σε αυτήν», ενώ κατά τα άρθρ. 133§1 και 134§1 του ίδιου νόμου τα κριτήρια της αξιολόγησης αφενός μεν του δικαστικού υπαλλήλου είναι : α) η γνώση του αντικειμένου, το ενδιαφέρον και η δημιουργικότητα, β) οι υπηρεσιακές σχέσεις και η συμπεριφορά, γ) η αποτελεσματικότητα κατά την άσκηση των καθηκόντων του, αφετέρου δε του προϊσταμένου οργανικής μονάδας είναι τα αμέσως προεκτεθέντα και επί πλέον οι διοικητικές ικανότητες. Εξάλλου οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατά το άρθρ. 132§4 ΚΔΥ υποχρεωτικά εντός του Α' θμήνου κάθε έτους για το αμέσως προηγούμενο, ενώ ουσιώδης τύπος της διαδικασίας αξιολόγησης είναι η υποχρεωτική συνέντευξη του αξιολογούμενου από τον Α' αξιολογητή συντασσομένου πρακτικού περιέχοντος τα προτεινόμενα μέτρα βελτίωσης, που υπογράφεται από αμφοτέρους και επισυνάπτεται στην ύστερα εκδοθείσα έκθεση αξιολόγησης, ο δε σκοπός της συνέντευξης συνίσταται σύμφωνα με το άρθρ. 135§§§1, 2, 3 ΚΔΥ στην ανάπτυξη των πτυχών : (ΐ) της πραγματικότητας που επηρεάζουν την αξιολόγηση, (ii) της προσωπικότητας και της υπηρεσιακής εικόνας του αξιολογούμενου, καθώς επίσης (iii) του βαθμού συνεργασίας του με τον αξιολογητή για την κατάλληλη αντιμετώπιση των προκυψάντων ζητημάτων.
3. Περαιτέρω, η έκθεση αξιολόγησης λαμβάνεται υπόψη και συνεπώς είναι χρήσιμη : α) για την χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης κατά το άρθρ. 129 ΚΔΥ, αφού ένα από τα κριτήρια προς τούτο είναι η υπηρεσιακή επίδοση του υπαλλήλου (βλ. την §4 εδ. α' του ίδιου άρθρου) προδήλως βάσει των εκθέσεων αξιολόγησης αυτού, β) για την βαθμολογική εξέλιξη του δικαστικού υπαλλήλου σύμφωνα με τα άρθρ. 139§4 και 141 §§1, 2 ΚΔΥ, γ) για την επιλογή του ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας, αφού κατά το άρθρ. 145§4 εδ. α' ΚΔΥ λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των βαθμών των πέντε τελευταίων εκθέσεων αξιολόγησης, δ) για την παραμονή του στην υπηρεσία ή την λύση της υπαλληλικής σχέσης, όταν κριθεί ακατάλληλος σε μία ή περισσότερες κατηγορίες κριτηρίων αξιολόγησης ή ανεπαρκής σε μία ή περισσότερες τέτοιες επί τρεις συνεχόμενες αξιολογήσεις, οπότε αποφαίνεται σχετικά το οικείο δικαστικό συμβούλιο σύμφωνα με το άρθρ. 133§§ 12, 13 ΚΔΥ.
4. Από τα προεκτεθέντα καθίσταται σαφές ότι θα ήταν εντελώς άτοπο να κληθεί ο ήδη συνταξιοδοτηθείς υπάλληλος να επανέλθει στην υπηρεσία μόνο για να δώσει συνέντευξη προς αξιολόγησή του, αφού δεν συντρέχει πια ο προαναφερθείς σκοπός έκδοσης σχετικού πρακτικού, ούτε βέβαια ο ανωτέρω σκοπός σύνταξης έκθεσης αξιολόγησης, η οποία αναμφισβήτητα δεν θα χρειασθεί ποτέ πια για κανέναν από τους τέσσερεις αμέσως ανωτέρω ουσιώδεις αντικειμενικούς λόγους. Έτσι η σύνταξη έκθεση αξιολόγησης καταδήλως παρέλκει, αφού κανέναν σκοπό δεν εξυπηρετεί και ο συνταξιοδοτηθείς υπάλληλος κανένα έννομο συμφέρον δεν έχει προς τούτο.
Ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου
Γεώργιος Δ. Σκιαδαρέσης,
=================================================
σσ. Επειδή το κείμενο έχει ληφθεί από pdf μέσω OCR, υπάρχει περίπτωση να έχουν εμφιλοχωρήσει σφάλματα. Το πρωτότυπο κείμενο βρίσκεται
https://eisap.gr/%ce%b3%ce%bd%cf%89%ce%bc%ce%bf%ce%b4%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-3-2024/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ