ΣτΕ Δ΄ 510/2024: Αποκλειστική αρμοδιότητα του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου και του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου για το παράβολο υποβολής συνδυασμού στις ευρωεκλογές. Απαράδεκτη αίτηση ακυρώσεως κατά πληροφοριακού εγγράφου του Υπ. Εσωτερικών
11/04/2024
Πρόεδρος: Σπ. Χρυσικοπούλου, Αντιπρόεδρος ΣτΕ
Εισηγητής: Ι. Παπαγιάννης, Πάρεδρος ΣτΕ
Αποκλειστική
αρμοδιότητα του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου και του Ανωτάτου Ειδικού
Δικαστηρίου για το παράβολο υποβολής συνδυασμού στις ευρωεκλογές (άρ. 3
παρ. 7 του ν. 4255/2014, όπως αντικ. με άρ. 4 ν. 5083/2024) - Απαράδεκτη
αίτηση ακυρώσεως κατά πληροφοριακού εγγράφου του Υπ. Εσωτερικών
Η
αρμοδιότητα για την επίλυση οποιουδήποτε ζητήματος ανακύπτει κατά τη
διαδικασία της ηλεκτρονικά υποβαλλόμενης πρότασης συνδυασμού υποψηφίων
στις εκλογές και τις ευρωεκλογές (εν προκειμένω στις ευρωεκλογές),
συμπεριλαμβανομένου τόσο του ζητήματος της νομιμότητας της μη ανακήρυξης
συνδυασμού λόγω μη καταβολής του οριζομένου στην παρ. 7 του άρθρου 3
του ν. 4255/2014 (όπως αντικ. με το άρ. 4 του ν. 5083/2024) παραβόλου
(20.000 ευρώ για τις ευρωεκλογές), όσο και του ζητήματος του κύρους, από
συνταγματική άποψη, των διατάξεων που προβλέπουν το παράβολο, ανήκει
αποκλειστικά στο αρμόδιο για την ανακήρυξη των υποψηφίων βουλευτών ή
ευρωβουλευτών Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου και εν τέλει στην αρμοδιότητα
του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, εφ' όσον εγερθεί ενώπιόν του εκλογική
διαφορά με ένσταση κατά του κύρους της απόφασης ανακήρυξης των
εκλεγέντων βουλευτών ή ευρωβουλευτών. - Το Υπουργείο Εσωτερικών
στερείται οποιασδήποτε σχετικής με το παράβολο αρμοδιότητας και το
έγγραφο που πληροφορεί απλώς τον αιτούντα, ως ενδιαφερόμενο να υποβάλει
συνδυασμό στις ευρωεκλογές, για τη νομοθετική ρύθμιση του παραβόλου και
τις συνέπειες της μη καταβολής του στερείται εκτελεστότητας. - Δεν
συντρέχει περίπτωση να θεωρηθεί ως παραδεκτώς προσβαλλόμενο το έγγραφο
αυτό με βάση τη νομολογία του ΣτΕ για τις περιπτώσεις ατομικών τυπικών
νόμων που περιέχουν εξαντλητικές ρυθμίσεις, μη καταλείπουσες περιθώριο
έκδοσης ατομικών πράξεων, καθ' όσον και ο νόμος που ρυθμίζει το παράβολο
δεν είναι ατομικός και εφαρμοστικές πράξεις του νόμου αυτού
προβλέπονται (αποφάσεις του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου για την
ανακήρυξη υποψηφίων), οι οποίες ελέγχονται τελικώς από το Ανώτατο Ειδικό
Δικαστήριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ