Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων και άλλες διατάξεις

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α΄ 150/27-6-2011 ο ν. 3984/2011 "Δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων και άλλες διατάξεις"
Δύο είναι οι διατάξεις που προβληματίζουν
Α) Σύμφωνα με τον νόμο (αρ. 9) θεσμοθετείται η εικαζόμενη συναίνεση του θανόντος. Δηλαδή, αν δεν έχει δηλώσει ότι ΔΕ θέλει να είναι δωρητής οργάνων, τότε μπορεί να γίνει αφαίρεση χωρίς την άδεια του ιδίου ή των συγγενών (αν είναι σε κώμα). Μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση θα βρείτε στην ανάρτηση "
 
Εγώ περιορίζομαι στο να διατυπώσω τις επιφυλάξεις μου για το κατά πόσο δε θα υπάρξουν αθρόες αρνητικές δηλώσεις από τους πολίτες. Πριν την ψήφιση του ν/δ σε φιλικές συζητήσεις, αρκετοί δεν έκρυβαν τον προβληματισμό τους (λέγε με φόβο) μήπως σε περίπτωση π.χ. ατυχήματος, εσκεμμένα δεν τους παρασχεθεί η δέουσα ιατρική βοήθεια από επίορκο ιατρό, ώστε να καταλήξουν    και να πωληθούν τα όργανά τους.
Β) στο αρ. 8 ορίζεται ότι : 
1. Η αφαίρεση οργάνων από ζώντα δότη επιτρέπεται μόνον όταν πρόκειται να γίνει μεταμόσχευση: α) σύζυγο του, β) σε ασθενή με τον οποίο ο δότης συνδέεται με σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 3719/2008, άνω των τριών χρόνων, γ) σε συγγενή μέχρι και τον τέταρτο βαθμό εξ αίματος, σε ευθεία ή πλάγια γραμμή, δ) σε συγγενή μέχρι το δεύτερο βαθμό εξ αγχιστείας, ε) σε πρόσωπο με το οποίο έχει προσωπική σχέση και συνδέεται συναισθηματικά. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται άδεια με δικαστική απόφαση που εκδίδεται με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, ύστερα από έλεγχο όλων των προϋποθέσεις αφαίρεσης οργάνου από ζώντα πρόσωπο και επιπλέον της ψυχικής υγείας του δυνητικού δότη, της προσωπική σχέσης και του συναισθηματικού δεσμού του με τον υποψήφιο λήπτη, όπως και της ανιδιοτέλειας της προσφοράς, ..."

Τι σημαίνει 
πρόσωπο με το οποίο έχει προσωπική σχέση και συνδέεται συναισθηματικά ο λήπτης;
Τελικά μήπως το δικαστήριο καλείται να διαγιγνώσκει όχι τα λεπτά αλλά τα ΛΕΦΤΑ αισθήματα των δοτών και ληπτών (βλ. και σκάνδαλα υιοθεσιών, όπου οι μητέρες δήλωναν στο δικαστήριο ότι  δέχονταν να υιοθετηθεί το παιδί τους και ότι το κάνουν αφιλοκερδώς); 
Μήπως τελικά ανοίγει ο δρόμος να γίνεται νόμιμα η πώληση οργάνων σώματος και με τη σφραγίδα της δικαιοσύνης; 
Και μήπως οι οικονομικά ασθενέστεροι (και δη σήμερα, σε περίοδο ύφεσης), γίνουν "ανταλλακτικά" (συγχωρέστε μου τον όρο) για τους έχοντες;

1 σχόλιο:

  1. Είμαι εθελοντής αιμοδότης. Σε περίπτωση μοιραίου, έχω ήδη εκφράσει την επιθυμία μου στους οικείους μου για παροχή των οργάνων μου. Τώρα με το νέο νόμο ήδη έχω κανονίσει να προβώ σε αρνητική δήλωση για μενα και την οικογένειά μου, καθόσον γνωρίζω ότι, χάριν χρημάτων, θα αποτελέσω ανταλλακτικά για ανθρώπους που διαθπέτουν τον οβολόν τους. Σιγά μην σκάσουν να μου σώσουν τη ζωή μετά από π.χ. ένα τροχαίο. Και δεν σκοπεύω να αφήσω το τέκνο μου ορφανό και να γίνω κομματάκια για να αυξήσω τα εισοδήματα των ιατρών.
    Προσοχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ