Εγκαταλείφθηκαν οι αρισθμητικοί στόχοι για την έκδοση δικαστικών αποφάσεων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21:28
Εγκαταλείφθηκαν οι αριθμητικοί στόχοι, που είχαν τεθεί για την έκδοση δικαστικών αποφάσεων με σκοπό την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης, μετά τις επαφές κλιμακίου της τρόικας με τους επιτελείς του υπουργείου Δικαιοσύνης και με μέλη δικαστικών ενώσεων.
Στην τελευταία συνάντηση, τα μέλη της τρόικας ζήτησαν από τους επικεφαλής του υπουργείου Δικαιοσύνης αναβάθμιση του νομοθετικού πλαισίου, αφενός για την επίσπευση έκδοσης αποφάσεων επί των εκκρεμών υποθέσεων, αφετέρου την καθιέρωση ενός πάγιου συστήματος επιτάχυνσης απονομής της Δικαιοσύνης.
Συγκεκριμένα, ζητήθηκε να εξεταστούν και να αξιολογηθούν όλα εκείνα τα νομοθετικά μέτρα που είχαν ληφθεί τα τελευταία χρόνια για την επίσπευση απονομής της Δικαιοσύνης.
Μετά την αξιολόγηση όλων των νομοθετικών δεδομένων, το υπουργείο Δικαιοσύνης κλήθηκε να καθορίσει τη δράση του με αναβαθμισμένους ποιοτικούς στόχους.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Δικαιοσύνης αναμένεται να επεκτείνει το μέτρο της διαμεσολάβησης (εξωδικαστική επίλυση διαφορών) και στις υποθέσεις των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, όπως και στις αστικές μικροδιαφορές μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ.
Επιπλέον, να καθιερώσει τον θεσμό των ενδικοφανών προσφυγών. Δηλαδή, θα συγκροτηθούν ειδικές επιτροπές, οι οποίες θα απαρτίζονται από συνταξιούχους δικαστές, μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), που έχουν συνταξιοδοτηθεί, καθηγητές πανεπιστημίων, μέλη δικηγορικών συλλόγων και Επιμελητηρίων, κ.λπ, οι οποίες θα αποφασίσουν ποιες υποθέσεις θα μπορούν να εισάγονται στα Διοικητικά Δικαστήρια και ποιες θα απορρίπτονται.
Ακόμη, αναμένεται η αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και η εισαγωγή της ηλεκτρονικής κατάθεσης προσφυγών, δικογραφιών, κ.λπ. και στη Διοικητική Δικαιοσύνη, ενώ θα εφαρμοστεί η τηλεδιάσκεψη στις πολιτικές υποθέσεις.
Τέλος, πρόκειται να γίνει ανακατανομή των διοικητικών δικαστών κατά δικαστήριο, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν, ενώ η ανακατανομή θα πραγματοποιείται στο μέλλον εφόσον μεταβάλλονται τα δεδομένα στα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας.
Στην τελευταία συνάντηση, τα μέλη της τρόικας ζήτησαν από τους επικεφαλής του υπουργείου Δικαιοσύνης αναβάθμιση του νομοθετικού πλαισίου, αφενός για την επίσπευση έκδοσης αποφάσεων επί των εκκρεμών υποθέσεων, αφετέρου την καθιέρωση ενός πάγιου συστήματος επιτάχυνσης απονομής της Δικαιοσύνης.
Συγκεκριμένα, ζητήθηκε να εξεταστούν και να αξιολογηθούν όλα εκείνα τα νομοθετικά μέτρα που είχαν ληφθεί τα τελευταία χρόνια για την επίσπευση απονομής της Δικαιοσύνης.
Μετά την αξιολόγηση όλων των νομοθετικών δεδομένων, το υπουργείο Δικαιοσύνης κλήθηκε να καθορίσει τη δράση του με αναβαθμισμένους ποιοτικούς στόχους.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Δικαιοσύνης αναμένεται να επεκτείνει το μέτρο της διαμεσολάβησης (εξωδικαστική επίλυση διαφορών) και στις υποθέσεις των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, όπως και στις αστικές μικροδιαφορές μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ.
Επιπλέον, να καθιερώσει τον θεσμό των ενδικοφανών προσφυγών. Δηλαδή, θα συγκροτηθούν ειδικές επιτροπές, οι οποίες θα απαρτίζονται από συνταξιούχους δικαστές, μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), που έχουν συνταξιοδοτηθεί, καθηγητές πανεπιστημίων, μέλη δικηγορικών συλλόγων και Επιμελητηρίων, κ.λπ, οι οποίες θα αποφασίσουν ποιες υποθέσεις θα μπορούν να εισάγονται στα Διοικητικά Δικαστήρια και ποιες θα απορρίπτονται.
Ακόμη, αναμένεται η αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και η εισαγωγή της ηλεκτρονικής κατάθεσης προσφυγών, δικογραφιών, κ.λπ. και στη Διοικητική Δικαιοσύνη, ενώ θα εφαρμοστεί η τηλεδιάσκεψη στις πολιτικές υποθέσεις.
Τέλος, πρόκειται να γίνει ανακατανομή των διοικητικών δικαστών κατά δικαστήριο, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν, ενώ η ανακατανομή θα πραγματοποιείται στο μέλλον εφόσον μεταβάλλονται τα δεδομένα στα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας.
Αύξηση αριθμού δικαστών θα έπρεπε να εξεταστεί ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Δικαστές και οι δικηγόροι που είναι ενεργοί ξέρουν καλύτερα από οποιονδήποτε τα προβλήματα στην απονομή της δικαιοσύνης .Θα πρέπει
ΑπάντησηΔιαγραφήνα κάνουν αυτοί εισηγήσεις για τη βελτίωσή της και όχι
οι καθηγητάδες ,που έχουν νέους δικηγόρους να τρέχουν ,ενώ οι καθηγητάδες εισπράττουν τα περισσότερα χρήματα από τον πελάτη.
Ενα από τα μέτρα για την επιτάχυνση
της απονομής δικαιοσύνης είναι να καθιερωθεί ξεχωριστή διαδικασία για την λήψη μαρτυρικών καταθέσεων.Ολοι γνωρίζουν ποσο καθυστερεί η εκδίκαση των υποθέσεων στο Πρωτοδικείο με την διαδικασία λήψης μαρτυρικών καταθέσεων κατά την διάρκεια της δίκης .
η Τροικα απαιτει την επιταχυνση των φορολογικων δικων..
ΑπάντησηΔιαγραφήη κυβερνηση εδω και 2 χρονια επιταχυνει τις πολιτικες δικες μισθωτικων διαφορων, αυτοκινητικων, ανακοπών...
Παραλογο????
Δεν απανταει κανεις???
Αρα λογικο......
Ευκαιρία για περαιτέρω μείωση του χρόνου έκδοσης απόφασης στα πολιτικά δικαστήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε φτάνει που έχουμε να γράψουμε, δεν ξέρω και εγώ πόσα, πρέπεινα δίνουμε και έγγραφες εξηγήσεις.
Ωραία τακτική. Μπράβο τους.
Ανώνυμε 16 Μαρτίου 3:28΄, δεν έχεις ακούσει για τη διαδικασία ενώπιον του εισηγητή δικαστή, που ίσχυε στην Ελλάδα από συστάσεως του Κράτους μέχρι και το 2001, οπότε αντικαταστάθηκε με το ν. 2915/2001; Δεν γνωρίζεις ότι αυτή ήταν η πάγια διαδικασία ενώπιον του πολυμελούς; Και δεν γνωρίζεις που είχε οδηγήσει εκείνη η διαδικασία; Μήπως σε "διεξαγωγές" δέκα ή και είκοσι ετών; Δεν είναι αλήθεια ότι με το σύστημα των διεξαγωγών οι δικηγόροι έθρεψαν τα παιδιά και τα εγγόνια τους ακόμη μέχρι την ολοκλήρωση μίας μόνο "διεξαγωγής"; Τι είναι αυτά που λες; πως είναι δυνατό να ακούγονται τέτοια πράγματα; ελπίζω μόνο και εύχομαι να μην είσαι δικαστής, γιατί αν είσαι...! Ο μάρτυρας πρέπει να εξετάζεται από το δικαστήριο, για να διαμορφώνει αντίληψη για την αξιοπιστία του το δικαστήριο. Πρέπει βέβαια να εξετάζεται μόνο ως προς τα ουσιώδη και με χρονική οριοθέτηση της εξέτασης εκ μέρους των δικηγόρων με απόφαση του δικαστηρίου, αναλόγως του αποδεικτέου θέματος. Αυτό ισχύει σε όλα τα κράτη της Ευρώπης, αλλά ακόμα και στην Ελληνική Βουλή, όταν ασκεί καθήκοντα εισαγγελέα. Εκεί τίθεται χρόνος για την υποβολή ερωτήσεων προς τους μάρτυρες από κάθε μέλος της ειδικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης και σωστά τίθεται χρόνος. Με τέτοιες επιπόλαιες απόψεις που ακούγονται, που πολύ συχνά διατυπώνονται από μέλη νομοπαρασκευαστικών επιτροπών και στο τέλος γίνονται νόμοι, όπως ο πρόσφατος 4052/2012, η δικαιοσύνη έχει οδηγηθεί σε έσχατο σημείο στην Ελλάδα. Η λύση είναι η επιστροφή της νομολογίας στο γράμμα του νόμου, αφού πρώτα καταργηθούν όλοι οι ιδιοτελείς - γελοίοι νόμοι της τελευταίας εικοσαετίας, που έχουν καταστρέψει τους θαυμάσιους κάποτε τέσσερις βασικούς κώδικες της ελληνικής νομοθεσίας, έργο βεβαίως των καθηγητών των νομικών σχολών κατά βάση, όχι των δικαστών ή των δικηγόρων. Επιστροφή λοιπόν στις ρίζες είναι η λύση, με τις αναγκαίες τεχνολογικές προσαρμογές, αποτελεί δε αυτό πεποίθηση ενός δικαστή, που αποκρούει την συνεχιζόμενη απομάκρυνση της νομολογίας από τη θεωρία, η οποία έχει λάβει σχισματικές διαστάσεις και αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του κράτους δικαίου, διότι οδηγεί σε μία νομοθέτηση μέσω της νομολογίας contra legem και συνεπώς σε μία σοβαρή ανασφάλεια του δικαίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λύση πλέον είναι η έκδοση τηλεγραφικών αποφάσεων, μετά από αναθεώρηση του συντάγματος, όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιους. Αυτό άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα ανεπτυγμένα ευρωπαϊκά κράτη του κόσμου. Στη γερμανία οι διάδικοι πληρώνουν αδρά το δικαστή για μια επαρκώς αιτιολογημένη απόφαση. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην επιτάχυνση της δικαιοσύνης είναι η αιτιολογία των αποφάσεων, όσο και αν ενοχλεί κάποιους αυτό. Πρέπει να το παραδεχτούμε και να το αποδεχτούμε όλοι. Πρέπει να σκύψουμε όλοι πάνω σε αυτό το ζήτημα και να προτείνουμε λύσεις. Όχι μόνο να μειώνονται οι οργανικές θέσεις των δικαστών ανά την επικράτεια. Θα πρέπει οι προσωρινές διαταγές να αντικατασταθούν με τα ασφ. μέτρα και τα τελευταία, ως αποφάσεις, να έχουν μόνο ένα πολύ σύντομο σκεπτικό και τη διάταξη της προσωρινής διαταγής (τα οποία ωστόσο θα εκδίδονται σε διάστημα 30 ημερών το πολύ ώστε ο δικαστής να μελετήσει τη δικογραφία). Θα πρέπει να επεξεταστεί η διαδικασία στις εμπράγματες υποθέσεις ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο του τύπου "δεν έχω να χάσω κάτι αν κάνω μια αγωγή για το ακίνητο αυτό και πω ότι το απέκτησα με χρησικτησία, το πολύ-πολύ να χάσω το δικαστήριο. αν όμως το κερδίσω;". Τα επαρχιακά δικαστήρια απασχολούνται σε μεγάλο βαθμό με τέτοιου είδους υποθέσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήβεβαίως επιτάχυνση, αλλά 47 από τους 95 εισήχθησαν στην ΕΣΔΙ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύτερα όχι σε συνταξιούχους δικαστές. Ο δικαστής, όταν φεύγει, πρέπει να φεύγει... Διαιτητές να ορίζονται δικηγόροι με αυξημένη επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία (μεταπτυχιακά, έτη δικηγορίας και αριθμός παραστάσεων κ.λ.π.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΟΤΑΣΕΙΣ EΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Τροποποίηση του άρθρου 470 ΚΠΔ με την κατάργηση της Αρχής της μη χειροτέρευσης της θέσης του κατηγορουμένου (τουλάχιστον επί πλημμελημάτων).
Αποτέλεσμα :Άμεση εκτέλεση των ποινών-ελάφρυνση των πινακίων -αποτροπή από την εκ του ασφαλούς και αζημίως άσκηση παρελκυστικών εφέσεων.....(με τη λογική .. «πέσαμε ήδη στα μαλακά...ας κάνουμε μία έφεση προσμένοντας εκ του ασφαλούς σε ακόμα ευνοικότερη μεταχείριση στο β’ θμιο δικαστήριο....»
2)Αληθινή έκτιση μέρους της ποινής εξαρτόμενη από την κρίση του δικαστηρίου και για ειδικά αιτιολογημένους λόγους (στη δυνατότητα του δικαστηρίου (επί πλημμελημάτων π.χ για επικίνδυνη σωματική βλάβη, κλοπή,απάτη κ.λ.π ) να επιβάλλει ένα σκέλος ποινής πραγματικής έκτισης –μη μετατρέψιμης και μη αναστελόμενης. Αποτέλεσμα: Σίγουρα θα δράσει εγκληματοπροληπτικά.....αλλά και κατασταλτικά.......... Ακόμα και οι δικηγορικοί σύλλογοι θα ενθάρρυναν την προπτική της ως άνω νομοθετική ρύθμισης αφού ο φόβος της πραγματικής έκτισης ποινής θα ανάγκαζε πολλούς κατηγορούμενους να παρίστανται μετά συνηγόρου στην ακροαματική διαδικασία......
3)Η υποβολή σε καθεστώς Δοσοποίησης –Κοινωφελούς εργασίας υποχρεωτικά να εξαρτάται από την ταυτόχρονη παραίτηση από τα ένδικα μέσα. (σε πρωτόδικες αποφάσεις). Σε κάθε περίπτωση δε νοείται το ποινικό δικαστήριο να μετατρέπεται σε πολυκατάστημα άτοκων δόσεων.....
4)Παράβολο 100 ευρώ στην έφεση ως προυπόθεση του παραδεκτού όταν η απόφαση είναι ομόφωνη-και επί της ενοχής και επί της ποινής-(να λαμβάνεται υπόψη και η εισαγγελική πρόταση στο μονομελές)
5)Επιβολή δικαστικών εξόδων 300 ευρώ στις προφανώς αβάσιμες –εν γνώσει ψευδείς μηνυσεις ή αναφορές (όσες αρχειοθετούνται σύμφωνα με το άρθρο 43ΚΠΔ).
6)Θέσπιση του θεσμού «της έμπρακτης μετάνοιας» σε ελαφρά πλημμελήματα (π.χ υγειονομικά, αγορανομικά, αφισοκόλληση, οίκοι ανοχής κ.τ.λ) με παθόν το δημόσιο.(εξάλειψη του αξιοποίνου ακόμα και κατά την προδικασία με την καταβολή υψηλού διοικητικού προστίμου –αρχειοθέτηση 43 και μη εισαγωγή στο αυτόφωρο). Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο θα υπερδιπλασιάζεται και θα θεσπίζεται και δυνατότητα εισαγωγής της υπόθεσης στο ακροατήριο με αυστηρές ποινικές κυρώσεις....Είναι αδιανόητο η έμπρακτη μετάνοια να οδηγεί στην απαλλαγή του δράστη σε πράξεις όπως η κλοπή, η υπεξαίρεση και η απάτη (άρθα 384Α, 393 ΠΚ κλπ) με παθόντες φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ακόμα και σε φορολογικές ή ασφαλιστικές παραβάσεις με παθόν το δημόσιο (Ν.2523/97, ΑΝ 86/67) και όχι στα παραπάνω.....
7)Υποβολή μήνυσης για παράβαση άρθρων 229, 224, 363-2,225 ΠΚ μόνο μετά το αμετάκλητο της αντίθετης μη υπολογιζομένου του χρόνου –αναστελλόμενης(από την τέλεση μέχρι την αμετάκλητη περαίωση της αντίθετης) για τη παραγραφή. Αποτέλεσμα: Απεμπλοκή, εισαγγελέων, προανακριτικών υπαλλήλων από τον διεκπεραιωτικό χειρισμό δικογραφιών με προδιαγραγραμμένη πορεία την προσωρινή αρχειοθέτηση του άρθρου 59 παρ.2 ΚΠΔ. Oι μάρτυρες (π.χ σε σοβαρές ανακριτικές δικογραφίες) θα ήταν πιο απελευθερωμένοι και ουχί απειλούμενοι από τις εκβιαστικές, εκφοβιστικές και παρελκυστικές σε βάρος τους μηνύσεις τέτοιου τύπου.
8)Δυνατότητα άπαξ υποβολής αιτήσεων αντικατάστασης καθ’όλο το στάδιο της ανάκρισης. (από κει και πέρα ο κρατούμενος μόνο με αίτηση στον ανακριτή -την οποία θα μπορεί να απορρίψει άνευ αιτιολογίας με αναγραφή «απορρίπτεται» επ’ αυτής- θα μπορεί να ζητήσει την αυτεπάγγελτη κίνηση της διαδικασίας υπογραμμίζοντάς του ευνοικά γι αυτόν στοιχεία της δικογραφίας που μπορεί να προέκυψαν από την ανάκριση).Αποτέλεσμα: Eπιτάχυνση της ανάκρισης.Εξάλειψη του φαινομένου αποφυλακίσεων λόγω παρέλευσης 18 μηνου κ.λ.π
9)Περαιτέρω κατάργηση της ενδιάμεσης διαδικασίας των συμβουλίων για όλα τα αδικήματα (θα οδηγούνται στο αρμόδιο ακροατήριο με σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα εφετών και προέδρου εφετών ως ήδη συμβαίνει ήδη σε αρκετά απ’αυτά..)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
Ι.Π.Π
ΜΕΛΟΣ Ε.Ε.Ε
Δεν είναι μόνο ζήτημα φορολογικών δικών. Για να γίνει ελκυστική στις επιχειρήσεις η Ελλάδα, πρέπει και τα πολιτικά δικαστήρια να λειτουργούν αποτελεσματικά και οι δανειστές να μπορούν να εισπράττουν τις απαιτήσεις τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτάχυνση μόνο για τις τράπεζες. Εκεί υπάρχει πολιτική βούληση.
ΑπάντησηΔιαγραφή