Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025

Διαγωνισμός ΕΣΔι 32η Σειρά


 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

 


ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ





 


 

 

189 σχόλια:

  1. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟΨΕΙΣ, ΓΝΩΜΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΜΠΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΗΘΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά!!
      Καλή δύναμη και καλή τύχη στους νέους διαγωνιζόμενους!!!
      Στους μεγαλύτερους που στενοχωρήθηκαν...εύχομαι να ανεβεί το όριο ηλικίας και να δοθεί μια ωραία "μάχη" υπομονής δύναμης και διαβάσματος μεταξύ μας!!

      Διαγραφή
    2. Με τις αιτήσεις ακυρώσεις τι έγινε τελικά?!...
      Για τους 39 και πάνω...που έδωσαν με προσωρινή?

      Διαγραφή
    3. συνάδελφε μακάρι να το έβλεπαν έτσι όλοι αλλά δυστυχώς εδώ είναι ο θάνατός σου η ζωή μου...δυστυχώς ξαναλέω.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να λάβω πληροφορίες για το φροντιστήριο της νομικής βιβλιοθήκης (διοικητική κατεύθυνση), καθώς και για τους Δεδελετάκη και Μαρτίνοβιτς. Όποιος επιθυμεί μπορεί να μου στείλει μήνυμα στο eugeniosinlawschool@gmail.com.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα. Σκοπεύω να δώσω για πολιτική ποινική δικαιοσύνη. Εάν διαθέτει κάποιος φροντιστηριακό υλικό που θα ήθελε να μοιραστεί, θα ήμουν ευγνώμων (elena-ki17@windowslive.com).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή Χρονιά! Ας ελπίσουμε και τούτη τη χρονιά να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους υποψήφιους που το αξίζουν και να μην αποτέλεσε η περσινή χρονιά, εξαίρεση στον κανόνα της αυστηρότητας των προηγούμενων ετών. Εύχομαι ακόμη παρότι δεν με αφορά άμεσα, να δοθεί ξανά ευκαιρία στους άνω των 39 που αποκλείσθηκαν να συμμετάσχουν. Να είμαστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να γίνει και φέτος έτσι αλλά δεν το βλέπω... Με βάση ανακοίνωση του ΥπΕσ για την κατανομή των θέσεων ανά υπουργείο για το 2025, οι θέσεις που δίνονται στο Υπ. Δικαιοσύνης είναι πολύ λιγότερες συγκριτικά με το 2024 (πάνω από 1200 το 2024 έναντι μόλις 372 το 2025). Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρονται 272 θέσεις δικ. υπαλλήλων και λοιπού προσωπικού υποβοήθησης του δικ. έργου και 100 θέσεις δικ. λειτουργών. Εάν μπείτε στη σελίδα του ΥπΕσ, θα βρείτε τη συγκεκριμένη ανακοίνωση (νομίζω ανέβηκε τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου). Εάν πράγματι προκηρυχθούν 100 θέσεις για όλες τις κατευθύνσεις, δεν θα είναι μεγάλη η σειρά. Ιδίως για πολιτική - ποινική και εισαγγελείς εάν οι 50 από τις 100 θέσεις δοθούν στην κατεύθυνση της διοικητικής δικαιοσύνης. Το 2024 ήταν μεγάλη ευκαιρία, κακά τα ψέματα. Είθισται μία μεγάλη σειρά να ακολουθείται από μία μικρότερη. Έτσι είχε γίνει και το 2021 μετά τη μεγάλη σειρά του 2020 και εκ πείρας σας λέω ότι είχαν βαθμολογήσει πολύ αυστηρά τα γραπτά (στην πολιτική - ποινική) και είχαν περάσει στα προφορικά μόνο 50 υποψήφιοι... Μακάρι φέτος να μην είναι μόνο τόσες οι θέσεις και να προστεθούν κι άλλες μέχρι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός αλλά σε κάθε περίπτωση αποκλείεται η φετινή σειρά να έχει τόσες θέσεις όσες η περυσινή. Γενικά, στον διαγωνισμό της εσδι ο κανόνας είναι οι λιγότερες θέσεις, η μεγάλη αυστηρότητα κατά τη διόρθωση των γραπτών και το να περνούν στα προφορικά πολύ λίγοι υποψήφιοι (50 - 60) με αποτέλεσμα να μένουν και κάποιες θέσεις ακάλυπτες. Χρονιές όπως το 2020 και το 2024 με περισσότερες θέσεις, σαφώς πιο επιεική διόρθωση των γραπτών, πολλούς υποψηφίους στα προφορικά και κάλυψη όλων των θέσεων της προκήρυξης δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση, μια φορά στα 4 - 5 χρόνια που θα τύχει να είναι μεγαλύτερη η σειρά. Φέτος πέρασαν υποψήφιοι που το πάλευαν από το 2021 χωρίς αποτέλεσμα... Με βάση όμως την ανακοίνωση αυτή του ΥπΕσ, πιθανολογώ ότι δεν θα υπάρξει ανάλογη επιείκεια φέτος και ότι το σκηνικό θα είναι τελείως διαφορετικό. Άλλο 105 θέσεις συνολικά για πολιτικούς - ποινικούς δικαστές και εισαγγελείς και άλλο 50 - 60 θέσεις συνολικά και για τις δύο αυτές κατευθύνσεις δεδομένου και του ότι τα τελευταία χρόνια αρκετές από τις θέσεις της προκήρυξης δίδονται στη διοικητική κατεύθυνση. Εάν είναι μόνο τόσες οι θέσεις με τους ίδιους περίπου ή και περισσότερους υποψηφίους από πέρυσι, τα θέματα θα είναι πολύ πιο απαιτητικά και ο τρόπος διόρθωσης πολύ πιο αυστηρός σε σχέση με το 2024. Εύχομαι να διαψευστώ αλλά καλύτερα να κρατάμε μικρό καλάθι για παν ενδεχόμενο... Καλή χρονιά και καλή δύναμη σε όλους!

      Διαγραφή
    2. Δυστυχώς για τους άνω των 39 ετών υποψηφίους δεν βλέπω να αλλάζει κάτι... Δεν φαίνεται να υπάρχει η απαιτούμενη πολιτική βούληση... Μάθαμε τι έγινε τελικά με την κύρια αίτηση των 40+ υποψηφίων που έδωσαν το 2024 δυνάμει προσωρινής διαταγής και που συζητήθηκε εντός του Δεκεμβρίου;

      Διαγραφή
    3. Εάν λάβουμε υπόψη το τι συμβαίνει διαχρονικά με το διαγωνισμό της εσδι, θα διαπιστώσουμε ότι χρονιές όπως το 2024 αποτελούν την εξαίρεση στον κανόνα της μεγάλης αυστηρότητας που χαρακτηρίζει εν γένει το διαγωνισμό της εσδι. Δεν πιστεύω ότι το 2025 θα είναι εξίσου γενναιόδωρη χρονιά από άποψη θέσεων ώστε να περάσουν και πάλι αρκετοί υποψήφιοι στα προφορικά. Είναι ακόμη νωρίς βέβαια, θα δείξει στην πορεία... Ας είμαστε φειδωλοί όμως γιατί και μετά τη γενναιόδωρη σειρά του 2020 είχε ακολουθήσει αυτή του 2021 που ήταν από τις πιο δύσκολες από κάθε άποψη (πολύ λιγότερες θέσεις, αντικειμενικά αρκετά δύσκολα θέματα, η πλειοψηφία είχε κοπεί ήδη από τα γραπτά με πολύ χαμηλές βαθμολογίες μάλιστα και στα προφορικά είχαν περάσει μόνο 51 άτομα με αποτέλεσμα να μείνουν και κάποιες θέσεις ακάλυπτες). Καλύτερα λοιπόν να μην πάρουν τα μυαλά μας αέρα και να θεωρήσουμε δεδομένο ότι το 2025 θα επαναληφθεί η επιείκεια του 2024.

      Διαγραφή
    4. Θα δείξει εν καιρώ αν και με βάση την έως τώρα πορεία των πραγμάτων λίγο δύσκολο... Μία σειρά με αρκετές θέσεις ακολουθείται κατά κανόνα από μία άλλη με σαφώς λιγότερες θέσεις και αυτό επηρεάζει σημαντικά και όλα τα υπόλοιπα (δυσκολία θεμάτων, αυστηρότητα κλπ.). Ας παραμείνουμε αισιόδοξοι όμως! Καλή χρονιά με υγεία και καλή δύναμη σε όλους!!

      Διαγραφή
    5. Έχουν λογική όλα αυτά, αλλά και τώρα οι δικαστές (πολιτικοί) δεν ήταν πολλοί (62) στη σειρά αυτή, σε σχέση με το 2020 που ήταν 120. Και πάλι τα λίγα άτομα της προκήρυξης δεν δικαιολογεί να κόβονται σχεδόν όλοι, άνθρωποι που είναι ίδιοι πάνω κάτω και πολύ διαβασμένοι. Σε αυτό αναφερόμουν που η Επιτροπή αυτή τη φορά έδειξε να το συνεκτίμησε. Δεν θέλω να πιστέψω ότι κατευθύνεται ανάλογα τις θέσεις κλπ ή από οποιονδηποτε εξωτερικό παράγοντα, γιατί τότε δεν έχει νόημα να προσπαθούμε. Καλύτερα να το πάρουμε απόφαση και να κάνουμε κάτι αλλο τον επόμενο χρόνο αν είναι έτσι η κατάσταση.

      Διαγραφή
    6. Όπως και να 'χει, μην απογοητευεστε και καν' τε την προσπάθεια σας. Απλώς επειδή δίνω από παλιά, έχω παρατηρήσει ότι κάποιες χρονιές είναι πολύ αυστηροί (συνήθως όταν οι θέσεις είναι λιγότερες) ενώ άλλες χρονιές (σπανιότερα και μόνο όταν η προκήρυξη έχει περισσότερες θέσεις απ' ό,τι είθισται) είναι πιο επιεικείς στη διόρθωση των γραπτών και περνούν περισσότεροι στα προφορικά... Δείτε π.χ. τους πίνακες των τριών προηγούμενων ετών (2021 - 2023) και δείτε και του 2024 και θα διαπιστώσετε και εσείς τη μεγάλη διαφοροποίηση. Ελπίζω και εύχομαι και εγώ να μην υπάρχει τάση κάθε χρονιά ανάλογα με τον αριθμό των θέσεων της προκήρυξης γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα προβληματικό... Δεν μπορεί όλες τις χρονιές που οι θέσεις είναι κάτω από 100 για δικαστές και εισαγγελείς μαζί να περνούν στα προφορικά μόνο 50 - 60 υποψήφιοι ενώ τις ελάχιστες χρονιές που η προκήρυξη έχει πάνω από 100 θέσεις να περνάνε στα προφορικά σχεδόν όλοι, όπως έγινε και το 2024 στην κατεύθυνση της πολιτικής / ποινικής δικαιοσύνης... Τι να σας πω; Θα δείξει στο τέλος της φετινής χρονιάς που απ' ό,τι φαίνεται οι θέσεις θα είναι σαφώς λιγότερες σε σχέση με πέρυσι.

      Διαγραφή
    7. Καλώς ή κακώς (μάλλον κακώς), όντως φαίνεται να πηγαίνει τη μία έτσι και την άλλη αλλιώς ο διαγωνισμός. Επί παραδείγματι, όλες τις προηγούμενες χρονιές που οι θέσεις ήταν λιγότερες παρατηρήθηκε βαθμολογική σφαγή κατά τη διόρθωση των γραπτών και ελάχιστοι περνούσαν στο στάδιο της προφορικής εξέτασης. Μόνο το 2020 και το 2024 που οι θέσεις δικαστών και εισαγγελεων μαζί ήταν συνολικά περισσότερες φάνηκε να διορθώνουν κάπως πιο χαλαρά οι επιτροπές και να περνούν περισσότεροι απ' ό,τι συνήθως στα προφορικά. Τυχαίο ή όχι, εμείς δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Έτσι έχουν γίνει όμως τα πράγματα έως τώρα. Γι' αυτό και λέμε ότι χρονιές όπως το 2020 και το 2024 δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση. Εάν οι θέσεις φέτος είναι λιγότερες σε σχέση με πέρυσι (θεωρήστε το βέβαιο), μάλλον δεν θα υπάρξει η παραμικρή επιείκεια και οι περισσότεροι θα κοπούν ήδη από τα γραπτά (ως είθισται). Εξ ου και λέμε ότι εκτός από την προσπάθεια παίζει ρόλο και ο παράγων τύχη και κυρίως το σε τι χρονιά θα πέσεις... Ελάχιστες οι εξαιρέσεις της επιτυχίας με την πρώτη και τη δεύτερη προσπάθεια. Οι περισσότεροι, αν και πολύ διαβασμένοι, δίνουν τρεις και τέσσερις φορές. Και παραπάνω μην σας πω. Γνωρίζω περίπτωση πολύ καλού υποψηφίου που εισήχθη με την έκτη προσπάθεια! Ο διαγωνισμός αυτός για τη συντριπτική πλειοψηφία είναι μαραθώνιος και όχι 100αρι και το χειρότερο όλων είναι ότι η υπέρμετρη ψυχολογική δοκιμασία της πλειοψηφίας των υποψηφίων μέχρι την πολυπόθητη επιτυχία έχει κανονικοποιηθεί πλήρως. Δυστυχώς, έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε οριακά αυτονόητο το να εισάγονται στην εσδι οι περισσότεροι υποψήφιοι μετά από 4 και 5 προσπάθειες, χωρίς καν να μπορούν να αντιληφθούν τον λόγο για τον οποίο καθυστέρησε τόσο η εισαγωγή τους... Οι περισσότεροι, εάν τους ρωτήσετε, θα σας πουν ότι εξ αρχής διάβαζαν πολύ αλλά το επιθυμητό αποτέλεσμα επί χρόνια δεν έλεγε να έρθει... Και κανείς δεν θα σταθεί στο ότι τα 3, 4 και 5 χρόνια ατελεσφορων προσπαθειών δεν είναι εύκολη υπόθεση, όσο και αν το θέλει ο υποψήφιος... Εν πάση περιπτώσει, καλή δύναμη σε όσους αποφασίσουν να το παλέψουν και φέτος. Και καλή τύχη φυσικά γιατί αν δεν σε θέλει λίγο και αυτή άσ' τα να πάνε...

      Διαγραφή
    8. Ό,τι και να συζητάμε εδώ μεταξύ μας, οι πίνακες κάθε χρόνο μιλούν από μόνοι τους. Τις περισσότερες χρονιές γίνεται πολύ αυστηρή διόρθωση των γραπτών με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να κόβονται με μέσο όρο κάτω του 8 και ελάχιστοι να περνούν στα προφορικά και σπανίως, συνήθως όταν οι θέσεις είναι περισσότερες, παρατηρείται κάποια ελαστικότητα και περνούν περισσότεροι υποψήφιοι στα προφορικά. Τα τελευταία αρκετά χρόνια έτσι γίνεται. Κατ' εμέ, ο τρόπος της διόρθωσης των γραπτών δεν θα πρέπει να διαφοροποιείται τόσο πολύ από τη μία χρονιά στην άλλη και ανάλογα με τον αριθμό των θέσεων της προκήρυξης διότι οδηγούμαστε στο παράδοξο ο ίδιος υποψήφιος, έχοντας κάνει την ίδια ακριβώς προετοιμασία, τη μία χρονιά να πατώνει ενώ την άλλη να πετάει... Δεν είναι κάπως αντιφατικό αυτό;

      Διαγραφή
    9. Αν είναι έτσι όπως τα αναφέρει το σχόλιο για τις θέσεις από το υπ.εσωτερικών, δεν έχει νόημα να μπούμε σε τόσο κόπο φέτος.

      Διαγραφή
    10. Λοιπόν το έψαξα και υπάρχει όντως σχετική ανακοίνωση του Υπ. Εσωτερικών (τέλη Σεπτεμβρίου του 2024) στην οποία πράγματι αναφέρεται αυτός ο αριθμός θέσεων για το 2025. Να σας πω την αλήθεια δεν εξεπλάγην καθώς στην εσδι οι θέσεις κατά κανόνα δεν είναι πολλές. Χρονιές όπως π.χ. το 2020 είναι μία φορά στα πόσα χρόνια. Δεν είναι ο κανόνας.

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα. Γνωρίζω ότι οι διοικητικοί δικαστές δεν έχουν πολλές υπηρεσίες το μήνυμα γεγονός που διευκολύνει την διαμονή τους σε άλλο τόπο από αυτόν του διορισμού. Τι ισχύει με τους λοιπούς; Εισαγγελείς και δικαστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολιτικοί / ποινικοι δικαστές και εισαγγελείς έχουν αρκετές υπηρεσίες μέσα στο μήνα και αναγκαστικά μετακομίζουν στον τόπο του διορισμού τους. Δεν είναι όπως οι διοικητικοι που πράγματι έχουν λίγες υπηρεσίες και μπορούν να πηγαινοερχονται.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα σας και καλή δύναμη σε όλους! Υπάρχει κάποιο σύγγραμμα πολιτικής δικονομίας (εκτός του Νίκα) που σας βοήθησε στην κατανόηση; Ίσως κάποια κατ άρθρο ερμηνεία που βρήκατε βοηθητική; Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, εχω ακούσει οτι η Ερμηνεία Απαλαγάκη - Σταματόπουλου είναι καλή αν και ειναι μεγάλη

      Διαγραφή
    2. Νομολογία!!!
      Το Α και το Ω....για κατανόηση και διάβασμα!!!

      Διαγραφή
    3. Κατ άρθρο ερμηνεία Μιχαήλ και Άντας Μαργαρίτη, συνδυάζει νομολογία και θεωρία

      Διαγραφή
    4. Καλησπέρα. Όντως, η νομολογία θεωρώ ότι βοηθάει αρκετά, αρκεί να τη μελετάς με σωστό τρόπο. Το σύγγραμμα Μαργαρίτη είναι καλό σε γενικές γραμμές.

      Διαγραφή
  7. Για ποια επιείκεια μιλάτε συνάδελφοι συνεχώς;ήμουν και γω υποψήφια και δεν κατάφερα να περάσω γιατί κόπηκα με 5.5 στην έκθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην κατεύθυνση της πολιτικής - ποινικής δικαιοσύνης πέρασαν σχεδόν όλοι στα προφορικά και γενικά μπήκαν πολύ υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Το 2023 στην ίδια κατεύθυνση με τις ίδιες περίπου θέσεις είχαν περάσει στα προφορικά μόλις 55 υποψήφιοι ενώ το 2024 πέρασαν 216... Ε αυτό από μόνο του δεν λέει κάτι; Οι ίδιοι άνθρωποι έδωσαν κατά κανόνα και το 2023 και το 2024... Πώς γίνεται τη μία χρονιά να μην πέρασαν καν στα προφορικά ενώ την αμέσως επόμενη να πετούσαν; Προφανώς ήταν διαβασμένοι και τις προηγούμενες χρονιές αλλά λόγω της υπέρμετρης αυστηρότητας των τότε επιτροπών τους έπαιρνε η μπάλα και δεν κατάφερναν να φτάσουν ούτε μέχρι τα προφορικά ενώ το 2024 που η επιτροπή υπήρξε σαφώς πιο επιεικής (και καλά έκανε) αρκετοί εκ των παλαιότερων υποψηφίων κατάφεραν μετά από αρκετές άκαρπες προσπάθειες να εισαχθούν. Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Άλλο 216 στα προφορικά και άλλο 55 για τις ίδιες περίπου θέσεις... Τώρα σε σχέση με τη γενική παιδεία που αναφέρατε, έχουμε επισημάνει πολλάκις τις τεράστιες αδικίες στις οποίες οδηγεί η συμπερίληψη του μαθήματος αυτού στα εξεταζόμενα και φυσικά έχετε απόλυτο δίκιο από την πλευρά σας. Χρόνια τώρα χαντακωνονται βαθμολογικά άριστοι υποψήφιοι λόγω του συγκεκριμένου μαθήματος. Μην το ψάχνετε, όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν όπως λέει και το γνωστό άσμα... Γι' αυτό οπλιστείτε με υπομονή διότι ο διαγωνισμός αυτός είναι πρωτίστως ψυχολογίας και υπομονής... Δυστυχώς!

      Διαγραφή
    2. Στα νομικά μαθήματα αναφέρονται μάλλον. Η νομική παιδεία αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της χρόνια τώρα...

      Διαγραφή
    3. Αχ και εγώ το ίδιο έπαθα ενώ έγραψα εξαιρετικά στα νομικά μαθήματα και φορτώθηκα άλλη μία χρονιά για το τίποτα... Το καλύτερο δε της υπόθεσης; Τις προηγούμενες χρονιές που έδωσα έπαιρνα πάντα πολύ καλό βαθμό στη γενική παιδεία (πάνω από 9). Δηλαδή τις προηγούμενες χρονιές μπόρεσα να γράψω πολύ καλή έκθεση ενώ το 2024 όχι και πήρα κάτω από τη βάση... Βρείτε το λάθος...

      Διαγραφή
    4. Κοπήκατε και εσείς λοιπόν στη γενική παιδεία; Μα τι πιο σύνηθες!

      Διαγραφή
    5. Συνάδελφέ μου κι εγώ που έγραψα το αρχικό σχόλιο από την έκθεση βγήκα εκτός, δε μπορώ όμως να μην παραδεχτώ οτι βαθμολογηθήκαμε επιεικέστερα-πιο δίκαια, σε σχέση με άλλες χρονιές. Στη νομική παιδεία έτυχε να μην είμαι καλά και να μη γράψω, δεν τα ρίχνω στους βαθμολογητές. Γενικά συμφωνώ πάντως οτι ως μάθημα η νομική παιδεία θα έπρεπε να λάβει χαμηλότερο συντελεστή άσχετα με το τί έκανα εγώ.

      Διαγραφή
  8. Ακόμα ελπίζουμε...στην αύξηση του ορίου ηλικιας...τίποτα δεν χάθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η συζήτηση για το ηλικιακό όριο έχει αναβληθεί για αρχές Φεβρουαρίου 2025

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, συνάδελφε...

      Διαγραφή
    2. Από την ολομέλεια ή από τμήμα?
      Ευχαριστούμε για την πληροφόρηση, να είσαι καλα

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.

      Διαγραφή
    4. Είναι στις 06.02.25, δεν γνωρίζω για Ολομέλεια ή Τμήμα όμως

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα σε όλους.
    Η ομάδα στο fb που έγινε για την προσπάθεια επαναφοράς τους ορίου ηλικίας...χάθηκε στον ορίζοντα?!
    Και ήταν πραγματικά μια τόσο καλή προσπάθεια!!!

    Έχει κανείς κάποια ενημέρωση τι απέγιναν οι αιτήσεις ακύρωσης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ ψάχνω την ομάδα αυτή εδώ και πολύ καιρό στο fb αλλά αδυνατώ να την εντοπίσω... Πολύ κρίμα πάντως εάν χάθηκε στον ορίζοντα όπως είπατε και εσείς... Με τις μισοτελειωμένες προσπάθειες και τα ευχολόγια δεν θα αλλάξει κάτι... Να το έχουν αυτό κατά νου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι! Γιατί αν κρίνω και από το πόσοι λίγοι ήταν αυτοί που ρίσκαραν και έδωσαν το 2024 δυνάμει προσωρινής διαταγής, μάλλον οι περισσότεροι από τους αποκλεισμένους επέλεξαν να μην κινητοποιηθουν και αντ' αυτού να περιμένουν κάποιο θαύμα για την επαναφορά του ανώτατου ορίου στα 45 έτη... Και ναι μεν είναι σεβαστό το να μην επιθυμεί κάποιος για τους δικούς του λόγους να κινηθεί νομικά και να μπει σε αυτή τη διαδικασία, πλην όμως δεν έχει λογική το να παραπονιέται διαρκώς για το ζήτημα αυτό από τη στιγμή που δεν ενήργησε αναλόγως. Σε κάθε περίπτωση, εύχομαι να δικαιωθούν πρωτίστως οι πιο δυναμικοί που τόλμησαν και κινήθηκαν νομικά και αντανακλαστικα και οι υπόλοιποι.

      Διαγραφή
    2. πραγματικά χάθηκε στον ορίζοντα, παλμός υπό του μηδενός

      Διαγραφή
    3. Μάλλον χάθηκε στον ορίζοντα...

      Διαγραφή
    4. Από τη στιγμή που οι περισσότεροι εκ των αποκλεισμένων υποψηφίων δεν ασχολήθηκαν και δεν κινήθηκαν νομικά (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) και αντ' αυτού επέλεξαν τον ανέξοδο σχολιασμό δια του πληκτρολογιου, μην απασχολείτε το μυαλό σας με το εν λόγω ζήτημα όσοι υποψήφιοι δεν θίγεστε άμεσα. Να μάθουν επιτέλους να διεκδικούν αυτοί που αδικούνται και όχι να κρύβονται και να περιμένουν να βγάλουν οι άλλοι το φίδι από την τρύπα... Με τέτοια νοοτροπία δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα! Πολλή ατολμία και δειλία ο κλάδος μας βρε παιδιά σε όλα τα επίπεδα και το έχουν διαπιστώσει αυτό και οι αρμόδιοι. Γι' αυτό και μας χορεύουν στο ταψί κάθε λίγο και λιγάκι... Που να μην ήμασταν και νομικοί δηλαδή! Κρίμα!!

      Διαγραφή
    5. Συνάδελφε με την καλή προαίρεση της 15ης Ιανουαρίου, ο σχολιασμός στο εθιστικό αυτό μπλογκ δεν αποκλείει τις άλλες κινήσεις.

      Διαγραφή
    6. Προς 16/1
      Μακάρι να είναι όπως τα λέτε διότι εγώ δεν βλέπω και πολλές κινήσεις... Ελάχιστοι το πάλεψαν και το παλεύουν ακόμη.

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα σε όλες/όλους, χρόνια πολλά και καλή χρονιά, γνωρίζει κάποιος υποψήφιος εάν συζητήθηκε στις 19/12 στο ΣτΕ η αίτηση ακυρώσεως για το ηλικιακό όριο των 39 ετών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συζήτηση αναβλήθηκε για τις αρχές Φεβρουαρίου του 2025. Άντε να δούμε τι θα δούμε...

      Διαγραφή
  12. Δύο συμβουλές για την έκθεση, σε όποιον τυχόν φανούν χρήσιμες... Στο θέμα των εισαγγελέων αμφότεροι οι διορθωτές με βαθμολόγησαν με 9, και το γραπτό μου ήταν arguably το πιο σύντομο, ήτοι δυόμισι τσαπατσούλικες (λόγω άγχους) σελίδες, όπου κυρίως έγραψα για το τεκμήριο της αθωότητας. Ανεξαρτήτως θέματος, η συμβουλή μου είναι να μην διαβάζετε θέματα, αλλά νομικά άρθρα στα οποία οδηγείσθε από φιλομάθεια και ενδιαφέρον. Χρήσιμο είναι και το παρόν ιστολόγιο... Το δε βιβλίο που κυκλοφορεί ως ενδεικνυόμενο για τη συγκεκριμένη εξέταση το βρήκα κάκιστο και βαρετό. Κατάφερα να διαβάσω το κεφάλαιο για τη διαφθορά και κατά τα άλλα το διέτρεξα, για να έχω άποψη. Είχε ακόμη και συντακτικά λάθη, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι ότι θυμίζει εκθέσεις Λυκείου. Η ταπεινή μου συμβουλή είναι ότι πρέπει να βασισθείτε στην πραγματική νομική σας παιδεία και στην ελεύθερη σκέψη σας. Και όλα θα πάνε καλά, ή τουλάχιστον όχι άσχημα...
    Εγώ βέβαια προτείνω κατάργηση της έκθεσης και αντικατάσταση από IQ και -κυρίως- emotional test.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα σας! Γνωρίζετε αν για την κατεύθυνση Εισαγγελέων μόνο, χρειάζεται η ύλη του εμπορικού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται, αδελφάκι μου.

      Διαγραφή
    2. Δεν χρειάζεται γιατί δεν εξετάζεται πλέον το εμπορικό στην κατεύθυνση των εισαγγελεων.

      Διαγραφή
    3. Μπορούμε να καταλήξουμε στο αν εξετάζεται; Νομίζω και η τελευταία προκήρυξη έλεγε και Εμπορικό στην κατεύθυνση εισαγγελέων, για θέματα που άπτονται του αντικειμένου τους.

      Διαγραφή
    4. Δεν εξετάζεται το Εμπορικό στην κατεύθυνση των Εισαγγελέων.

      Διαγραφή
  14. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση για την αίτηση ακύρωσης ...
    Όταν λετε αρχές Φλεβάρη...συγκεκριμένα ?
    Παραπέμφθηκε η εκδίκαση στην ολομελεια αν γνωρίζετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα. Μπορούμε να βρούμε από κάπου παλαιότερα θέματα ΕΣΔΙ πολιτικής - ποινικής κατεύθυνσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπείτε στη σελίδα της εσδι. Αναρτώνται εκεί τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο.

      Διαγραφή
    2. Μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμα εδώ (στην ενότητα "Θέματα εισαγωγικού διαγωνισμού", στο κάτω μέρος της σελίδας): https://www.esdi.gr/%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82/ .

      Διαγραφή
    3. Χαίρετε, υπάρχουν διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της σχολής!
      https://www.esdi.gr/%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/

      Διαγραφή
  16. Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει πλέον το αρχείο 18 - 29, μόνο της 30ής (εκτός αν δεν ανοίγει σ' εμένα). Όχι ότι έχει τόση σημασία.

      Διαγραφή
    2. ναι πράγματι δεν ανοίγει

      Διαγραφή
    3. Δεν μας ανοίγει το αρχείο.

      Διαγραφή
  17. Συνάδελφοι αναφορικά με το όριο ηλικίας, πέρα από το να τα λέμε μεταξύ μας εδώ που δεν είναι κακό, καλύτερο είναι να κινούμαστε νομικά, αφού είμαστε και νομικοί οι ίδιοι. Προσωπικά δε με αγγίζει άμεσα καθώς έχω χρόνια μπροστά μου, όμως συμμετείχα στην ομάδα και έβαλα την υπογραφή μου στο ψήφισμα που κατατέθηκε. Και εφόσον δεν έχω καταφέρει να εισαχθώ και αντιμετωπίσω το πρόβλημα που το απεύχομαι στο απώτερο μέλλον αν επιθυμώ να προσπαθήσω ξανά, θα κινηθώ αναλόγως, δε θα το αφήσω. Καλό θα ήταν να υπάρξει κάποια οργάνωση για όσους θίγονται και μια στοιχειώδης συνεργασία στο κομμάτι αυτό. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ εύχομαι να περάσεις. Για τα υπόλοιπα, κάτσε να δούμε πρώτα τι θα γίνει την 6/1/2025...

      Διαγραφή
    2. (εννοούσα 6/2, μάλλον έγραψα 6/1 πριν)

      Διαγραφή
    3. Μακάρι να έχει μια θετική έκβαση... η όλη προσπάθεια!!

      Διαγραφή
    4. Ας ελπίσουμε να έχει θετική κατάληξη η όλη προσπάθεια...και για εμάς τους άνω 40...και κυρίως για τις δύο κοπέλες που έδωσαν με προσωρινή διαταγή και κατάφεραν και πέρασαν.. μακάρι!

      Διαγραφή
    5. Κατάφεραν να εισαχθούν οι δύο αυτές υποψήφιες; Πολύ χαίρομαι γι' αυτές και ελπίζω να δικαιωθούν δικαστικά και εκείνες καθώς και όλοι οι άνω των 40 που τόσο άδικα και αιφνιδιαστικα αποκλείστηκαν από τον διαγωνισμό.

      Διαγραφή
    6. Τι τραβούν και αυτοί οι έρημοι οι υποψήφιοι του διαγωνισμού της εσδι απλώς και μόνο για να επικρατήσει η κοινή λογική; Να έχεις επιτύχει σε έναν τόσο απαιτητικό διαγωνισμό και να κοντεύεις να σκάσεις από την αγωνία σου για την έκβαση της δίκης επί της αιτήσεως ακυρώσεως επειδή προ τριετίας κάποιοι "σοφοί" θεώρησαν για τους δικούς τους λόγους ότι οι υποψήφιοι άνω των 40 και έως 45 ετών είναι ηλικιωμένοι και δεν θα είναι σε θέση να ασκήσουν αποτελεσματικά τα καθήκοντα τους στα 45+ έτη που θα αποφοιτησουν από τη Σχολή! Βρείτε μου άλλο σοβαρό κράτος της Ευρώπης ή και εκτός αυτής στο οποίο να ψηφίστηκε τέτοια εκτρωματικη διάταξη σε βάρος των υποψηφίων του αντίστοιχου διαγωνισμού και δη με την ανοχή μεγάλης μερίδας των εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών και των ενώσεων τους!! Ειλικρινά χάνεις τα λόγια σου από ένα σημείο και μετά... Δυστυχώς, οι υποψήφιοι του εν λόγω διαγωνισμού τα τελευταία χρόνια δεν δίνουν μάχη μόνο για την εισαγωγή τους αλλά και για την επικράτηση της κοινής λογικής και του δικαίου έναντι του απόλυτου παραλογισμου που δοκιμάζει απροκάλυπτα την υπομονή και τις ψυχικές τους αντοχές. Να δούμε έως πότε θα συνεχιστεί αυτή η κακόγουστη παράσταση και αν θα ρίξει αυλαία με την απόφαση του Στε...

      Διαγραφή
    7. Τρεις υποψήφιες κατάφεραν να περάσουν άνω των σαράντα, όχι δύο.

      Διαγραφή
    8. Πολιτική ή διοικητική κατεύθυνση?

      Διαγραφή
  18. Γελάω με το πόσο αφελής ήμουν. Εννοείται ότι εάν το αντιπροσωπευτικό όργανο του Σώματος δεν ήταν υπέρ της αναπροσαρμογής του ορίου εισαγωγής προς τα κάτω, κατά πάσα πιθανότητα αυτό δεν θα είχε αλλάξει. Και εννοείται ότι εάν ήθελε την επαναφορά του εκεί που ήταν, αυτό ίσως να συνέβαινε. Τέλος πάντων, ας μην ξανανοίξουμε αυτή την κουβέντα, καθώς έχει εξαντληθεί. Αλλά σήμερα, διαβάζοντας τις θέσεις του για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου, έκανα τον συνειρμό και με έπιασε μια πίκρα. Θεωρώ λάθος αυτό το όριο σε κάθε περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς, με τις ευλογίες τους έγιναν όλα... Γι' αυτό και επιβάλλεται να κινηθούν νομικά όλοι όσοι αποκλείστηκαν και θα αποκλειστούν στο μέλλον. Ειδάλλως, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Και εννοείται ότι δεν είστε αφελείς. Κάθε άλλο, γι' αυτό και γνωρίζετε πώς πρέπει να κινηθείτε από εδώ και στο εξής. Μην αφήνετε τους διάφορους επιτήδειους να σας μπερδεύουν με κούφιες υποσχέσεις... Εάν ήθελαν να επαναφέρουν το ανώτατο ηλικιακό όριο στα 45 θα το είχαν κάνει με το νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο. Από τη στιγμή που δεν το έπραξαν τότε, μην πιστεύετε τις ψεύτικες υποσχέσεις. Από λόγια χορτάσαμε τόσα χρόνια!

      Διαγραφή
    2. Σε ποιό υπό ψήφιση σχέδιο νόμου αναφέρεστε;

      Διαγραφή
    3. Συνάδελφε της 23/1, εννοώ αυτό με τον μεγάλο τίτλο, με τις αλλαγές σε ΠΚ και ΚΠΔ, Eurojust, & ΚΟΔΚΔΛ. Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου δεν έχει να κάνει, απλώς εγώ έκανα τον συνειρμό, καθώς η ΕνΔΕ κατέθεσε τις θέσεις της και τις διάβαζα. Το έφερα ως παράδειγμα.

      Διαγραφή
  19. Αγαπητή/έ της 21ης Γενάρη, προσωπικά μόλις τώρα εκτελέστηκα λόγω ηλικίας, δεν έχω συνέλθει, είμαι σε πένθος. Θα συνέλθω όμως... Το πρώτο είναι να δούμε τι θα γίνει με τις αιτήσεις ακυρώσεως των προηγούμενων που "εκτελέστηκαν" λόγω ηλικίας, με αυτή την οπισθοδρομική και ηλικιακά ρατσιστική ρύθμιση, που δεν λαμβάνει υπόψιν κοινωνικά κριτήρια και ψυχοκοινωνική ωρίμανση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα!

      Διαγραφή
    2. Ορθά τα λέτε. Δυστυχώς, σχεδόν κάθε αλλαγή που επιχειρήθηκε στον συγκεκριμένο διαγωνισμό "εκτέλεσε" όχι μόνο αρκετούς υποψηφίους αλλά και την ίδια την κοινή λογική τολμώ να πω... Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Το επί δύο έτη προκριματικό στάδιο της ξένης γλώσσας, την εξομοίωση του συντελεστή βαρύτητας του άκρως προβληματικου μαθήματος της γενικής παιδείας με αυτόν των νομικών μαθημάτων; Και πόσα άλλα... Εάν αρχίσει κανείς να απαριθμεί τις νομοθετικές αστοχίες και εν γένει τα παράλογα του εν λόγω διαγωνισμού, δεν θα τελειώσει ούτε το 2026... Εννοείται βέβαια ότι το χειρότερο όλων ήταν η αιφνίδια μείωση του ανώτατου ορίου ηλικίας από τα 45 στα 39 έτη... Ας αναμεινουμε όμως και τη δικαστική έκβαση της υπόθεσης, αν και δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.

      Διαγραφή
    3. Ειλικρινά λυπάμαι πολύ. Είναι απόλυτα λογικό να αισθάνεστε βαθιά απογοήτευση και ματαίωση αλλά θα συνέλθετε και θα ανακάμψετε εν καιρώ. Δυστυχώς επιμένουν εμμονικα στον αποκλεισμό των 40+ υποψηφίων από τον διαγωνισμό, κάτι που μελλοντικά και στην πράξη θα τους γυρίσει μπούμερανγκ από πολλές απόψεις. Ας δούμε όμως τι θα αποφανθεί το Στε στις 6/2.

      Διαγραφή
  20. Αιτούμαι αναπροσαρμογή των συντελεστών για τους Εισαγγελείς, και, εάν θα ήταν δυνατόν, να εξετάζονται μόνο σε Ποινικά και Αγγλικά, και τεστ μυστηρίου (εντάξει, το τελευταίο ήταν αστείο, αλλά γιατί όχι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Άλλη μία ορκωμοσία άλλης μίας σειράς ως είθισται κάθε χρόνο. Προς τι η συγκίνηση; Ίσα - ίσα που το 2024 ήταν αντικειμενικά πιο βατή χρονιά σε σχέση με τις προηγούμενες. Το 2025 να δούμε πώς θα είναι... Αυτό θα πρέπει να μας απασχολεί καθώς και η επαναφορά του ανώτατου ηλικιακου ορίου στα 45 έτη όπως ισχύει σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Όλα τα άλλα ανήκουν στο παρελθόν και δεν μας αφορούν. Όπως και οι σημερινοί επιτυχόντες που ως μελλοντικοί δικαστικοί λειτουργοί δεν θα ασχολούνται με τα ζητήματα του εισαγωγικου διαγωνισμού και των υποψηφίων της εσδι. Κάνω κάπου λάθος; Έτσι δεν πηγαίνει; Εάν κάνω, τότε γιατί οι περισσότεροι εν ενεργεία δικαστικοί λειτουργοί που υπήρξαν και οι ίδιοι υποψήφιοι τάχθηκαν υπέρ του αποκλεισμού των άνω των 40 υποψηφίων από τον διαγωνισμό; Τέλος, μετά λύπης σας πληροφορώ πως αρκετοί (ευτυχώς όχι όλοι) εκ των επιτυχοντων της 31ης σειράς, που τυγχάνει να έχω γνωρίσει προσωπικά, όχι μόνο ήταν παντελώς αδιάφοροι για το ζήτημα της επαναφοράς του ορίου στα 45 αλλά χαίρονταν με τον αποκλεισμό των 40+ από τον διαγωνισμό που κατά την άποψή τους οδήγησε στη μείωση του αριθμού των υποψηφίων και κατ' επέκταση και του ανταγωνισμού... Με δυο λόγια "ο θάνατος σου, η ζωή μου". Θερμά συγχαρητήρια λοιπόν και από εμένα αλλά μόνο στους επιτυχόντες που εκτός από καλές γνώσεις διαθέτουν και ήθος. Οι υπόλοιποι απλώς θα μεταφέρουν όλη αυτή την κακή νοοτροπία τους στο δικαστικό σώμα. Γι' αυτούς ούτε συγχαρητήρια, ούτε συγκίνηση. Παγερή αδιαφορία και μόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ θα θέλαμε να επίκειτο η ορκωμοσία μας αλλά πού; Χαχαχα... Εδώ μπαίνουμε και σχολιάζουμε κατά κανόνα οι υποψήφιοι της 32ης σειράς που δεν τα καταφέραμε πέρυσι και θα ξαναδώσουμε μαζί με όσους θα δώσουν για πρώτη φορά φέτος. Οι επιτυχόντες της 31ης σειράς δεν ξέρω εάν μπαίνουν πλέον στο παρόν ιστολογιο μιας και το περσινό έχει πλέον κλειδωθεί. Σε κάθε περίπτωση, να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υπάρχει καμία ενημέρωση για τη διακσιμο σήμερα στο Στε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ (31η ΣΕΙΡΑ, 2024) ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΣΔΙ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ''ΑΝΕΒΑΣΕΙ'' ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Συνάδελφοι καλή δύναμη σε όλους, έχουν και άλλοι πρόβλημα να ανοίξουν τα παλαιότερα θέματα που υπήρχαν στο site της σχολής δικαστών; Συγκεκριμένα αναφέρομαι στα θέματα των εισαγγελέων που βγάζει πως το αρχείο δεν υπάρχει (θέματα 18ης-29ης σειράς, τα 30ης τα βγάζει κανονικά). Το αντιμετωπίζουν κι άλλοι το πρόβλημα, να επικοινωνήσουμε με τη σχολή;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Έχουμε κάτι νεότερο σχετικά με τη συνεδρίαση της 6/2 για τις αιτήσεις ακύρωσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συζητήθηκε...και περιμένουμε απόφαση. Οψόμεθα

      Διαγραφή
  27. Συνάδελφοι μπορεί να ανεβάσει κάποιος τα θέματα παλαιοτέρων ετών εδώ παρακαλώ γιατί το site της σχολής εξακολουθεί να μην τα έχει για κάποιο λόγο; Ενδιαφέρομαι για τα θέματα πολιτικών δικαστών και εισαγγελέων. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Συνάδελφοι έχουμε κάποια ενημέρωση σχετικά με τις προκηρυχθείσες θέσεις για φέτος; Διαβάζω ένα σχόλιο περί μιας ανακοίνωσης του υπ. εσωτερικών παραπάνω για ελάχιστες θέσεις και αν είναι έτσι δεν υπάρχει νόημα συμμετοχής. Ισχύει ότι θα είναι ελάχιστες οι θέσεις; Αν κάποιος κάνει μαθήματα σε φροντιστήριο και έχει ενημέρωση ας την μοιραστεί αν θέλει. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπαίνοντας στην Διαύγεια στον προγραμματισμό προσλήψεων για το 2025 θα δεις συνολικά 100 θέσεις για δικαστικούς λειτουργούς

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει αυτή η ανακοίνωση του Υπ. Εσωτερικών. Εάν την αναζητήσετε στην ιστοσελίδα του υπουργείου, θα την εντοπίσετε.

      Διαγραφή
    3. Ποια φροντιστήρια; Μα οι φροντιστες δεν ξέρουν ποτέ τίποτα μέχρι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός (και καλά). Δηλαδή εάν είναι όντως λίγες οι θέσεις που θα προκηρυχθούν φέτος και οι φροντιστες ήδη το γνωρίζουν, πιστεύετε ότι θα το πουν στους υποψηφίους που είναι πελάτες τους; Φυσικά και όχι και σας μιλώ εκ πείρας... Κανένας δεν πυροβολεί τα πόδια του αγαπητέ / ή... Βρείτε την ανακοίνωση του Υπ. Εσ. και θα καταλάβετε.

      Διαγραφή
    4. Φυσικά και υπάρχει νόημα συμμετοχής.Καλυτερα να προσπαθήσεις κι ας αποτύχεις παρά να μετανιώσεις που δεν προσπάθησες.Ποτε δεν ξέρεις τις συγκυρίες.

      Διαγραφή
    5. Προς μεγάλη μου απογοήτευση έχω διαπιστώσει και εγώ ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό οι διάφορες συγκυρίες, όπως ενδεικτικά ο αριθμός των θέσεων και των υποψηφίων, ο διορισμός ως ειρηνοδικων εκατοντάδων επιλαχοντων του 2015 που στέρησε όλες αυτές τις θέσεις από τον εισαγωγικό διαγωνισμό καθώς πιθανότατα και ο πρόσφατος διπλασιασμός του αριθμού των πρωτοδικων μέσω της προαγωγής όλων των πρώην ειρηνοδικων σε πρωτοδικες ειδικής επετηρίδας, έχουν ιδίως τα τελευταία χρόνια επηρεάσει άμεσα τα του εισαγωγικου διαγωνισμού και δυστυχώς όλες τις φορές επί τα χείρω και σε βάρος των υποψηφίων. Γι' αυτό και λίγο - πολύ όλοι έχουμε υπόψη μας πολύ καλά διαβασμένους υποψηφίους που παιδεύτηκαν χρόνια ολόκληρα μέχρι να εισαχθούν... Δεν είναι τόσο απλό λοιπόν το όλο θέμα και αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κάθε υποψήφιος που το παλεύει επί δύο και πλέον έτη... Προσωπικά, θα ήθελα ο αριθμός των θέσεων της προκήρυξης να μην επηρεάζει τόσο πολύ τον τρόπο διόρθωσης των γραπτών και να δίνεται κάθε χρόνο η ευκαιρία σε αρκετούς υποψηφίους, που ομολογουμένως έχουν προσπαθήσει πολύ και το αξίζουν, να περνούν έστω στα προφορικά και να διεκδικούν μέχρι τέλους την εισαγωγή τους και όχι να βλέπουμε να συμβαίνει αυτό μόνο μία φορά στα 4 - 5 χρόνια που θα τύχει οι θέσεις να είναι περισσότερες... Επίσης, θα ήθελα οι 550 περίπου θέσεις που διατέθηκαν τα τελευταία χρόνια για τον διορισμό σχεδόν όλων των επιλαχοντων του μακρινού διαγωνισμού ειρηνοδικων του 2015 να είχαν δοθεί στον ετήσιο εισαγωγικό διαγωνισμό. Τέλος, θα ήθελα ο διπλασιασμός του αριθμού των πρωτοδικων προς επιτάχυνση του ρυθμού απονομής της δικαιοσύνης στον πρώτο βαθμό να είχε πραγματοποιηθεί σταδιακά μέσω του ετήσιου διαγωνισμού και όχι πρόχειρα με την εν μία νυκτί και δια σεμιναρίων προαγωγή όλων των ειρηνοδικων σε πρωτοδικες ειδικής επετηρίδας διότι πολύ φοβάμαι ότι και το γεγονός αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τον αριθμό των θέσεων της φετινής (και όχι μόνο) προκήρυξης... Εν πάση περιπτώσει, καλή τύχη σε όσους θα το παλέψουν (και) φέτος και διαθέτουν ακόμη το απαιτούμενο ψυχολογικό απόθεμα όχι μόνο για να ξαναδιαβασουν πολύ αλλά και για να παραβλεψουν όλα αυτά και να μην επηρεαστούν αρνητικά... Ευελπιστώ τουλάχιστον από εδώ και στο εξής όλες οι κενές θέσεις δικαστικών και εισαγγελικων λειτουργών να καλυφθούν αποκλειστικά από τους επιτυχόντες του ετήσιου εισαγωγικου διαγωνισμού της εσδι και να μην χαριστουν πάλι αριστερά και δεξιά ενδεχομένως προς άγρα ψήφων ενόψει των επικείμενων εκλογών γιατί με όλες αυτές τις αλχημείες κοντεύουν να τον διαλύσουν τον διαγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της απαράδεκτης μείωσης του ανώτατου ορίου ηλικίας από τα 45 στα 39 έτη... Μετά από όλα αυτά που έχουν λάβει χώρα, αρκετοί υποψήφιοι έχουν εύλογα την πεποίθηση και τον ενδόμυχο φόβο ότι, επειδή τα τελευταία χρόνια οι "σοφοί" αρμόδιοι φρόντισαν να καλυφθούν τα περισσότερα κενά στη δικαιοσύνη με τους ως άνω ανορθόδοξους τρόπους και όχι μέσω του εισαγωγικου διαγωνισμού όπως θα έπρεπε, ίσως να επιθυμούν πλέον την επιστροφή στις προκηρύξεις των 30 - 40 θέσεων με χαμηλή συμμετοχή το πολύ 150 - 200 υποψηφίων... Δείτε και την ανακοίνωση του Υπ. Εσ. για την κατανομή των θέσεων ανά υπουργείο για το 2025 και θα καταλάβετε τι μέλλει γενέσθαι...

      Διαγραφή
  29. Καλησπέρα, γνωρίζετε αν συζητήθηκε η αίτηση ακύρωσης στις 6/2;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναφέρει συνάδελφος ανωτέρω ότι συζητήθηκε και περιμένουμε απόφαση. Τον ευχαριστούμε και θα αναμένουμε τη νεότερη ενημέρωση...

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την ενημέρωση! Καλή δύναμη σε όλες/όλους!

      Διαγραφή
  30. Αντί να διεκδικείται η επαναφορά του ορίου ηλικίας πάντως, ζητούν να διορίσουν και τους υπόλοιπους απο το διαγωνισμό ειρηνοδικών του 2015. Εμείς δεν θέτουμε επίσημα το ζήτημα πουθενά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί διεκδικούν για τον εαυτό τους συνεχώς και αν με ρωτάτε καλά κάνουν. Οι υποψήφιοι της εσδι τι ακριβώς κάνουν; Εξαιρουμένων φυσικά όσων αποκλείστηκαν, κινήθηκαν νομικά και αναμένουν την απόφαση του Στε. Κάτι υπογραφές που συλλέχθηκαν μέσω σχετικής ομάδας στο fb τι ακριβώς έγιναν; Ούτε που μάθαμε... Δυστυχώς, δεν κρατιέται ψηλά το θέμα της επαναφοράς του ορίου στα 45 έτη. Θα έπρεπε συνεχώς και αδιαλείπτως να ασκούνται πιέσεις για το ζήτημα αυτό... Δεν πειράζει, ας καθόμαστε να χαζεύουμε και τους υπόλοιπους επιλαχοντες του 2015 να διεκδικούν μετά μανίας ουρανοκατεβατους διορισμούς ως πρωτοδικες μάλιστα ειδικής επετηρίδας πλέον. Η δε ενδε που για το ζήτημα της επαναφοράς του ανώτατου ηλικιακου ορίου στα 45 έτη σφυρίζει αδιάφορα εδώ και χρόνια έχει δώσει τα ρέστα της για την προάσπιση των συμφερόντων των πρώην ειρηνοδικων - νυν πρωτοδικών ειδικής επετηρίδας μέσω σεμιναρίων... Και αφού βολευτούν όλοι αυτοί με το καλό θα βγει το καλοκαιράκι προκήρυξη με καμιά 50αρια θέσεις το πολύ για κάθε κατεύθυνση... Το γνωστό παραμυθάκι των τελευταίων ετών... Κατάντια!

      Διαγραφή
    2. Αυτό το "τι προτείνεις" κάθε φορά που τίθεται το εν λόγω ζήτημα (και όχι μόνο) καθόλου δεν το καταλαβαίνω ως σχόλιο. Να υπάρξει οργάνωση από πλευράς των υποψηφίων και συντονισμένες ενέργειες διαμαρτυρίας για την επαναφορά του ορίου στα 45 έτη! Τι άλλο μπορεί να προτείνει δηλαδή ο άνθρωπος; Πολύ μυαλό θέλει;

      Διαγραφή
  31. Προς ενημέρωση και των λοιπών υποψηφίων, το σωματείο επιτυχόντων ειρηνοδικών διαγωνισμού 2014 που συστάθηκε με σκοπό την απορρόφηση όλων των επιτυχόντων του εν λόγω διαγωνισμού, προέβη σε διαμαρτυρία στο υπουργείο Δικαιοσύνης, την ώρα που οι υποψήφιοι και ιδίως όσοι αποκλείστηκαν προσφάτως από τον διαγωνισμό ΕΣΔΙ λόγω του ορίου ηλικίας σε ουδεμία διαμαρτυρία ή άλλη δραστική ενέργεια δηλούσα την παρουσία τους και την υποστήριξη των δικαιωμάτων τους έχουν προβεί. Το να τα γράφουμε εδώ ξανά και ξανά δεν θα έχει κάποιο αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια στις υποψήφιες που κινήθηκαν με αιτήσεις ακύρωσης. Πρέπει όμως να υπάρξουν και συντονισμένες ενέργειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπήρξαν κινήσεις και επαφές με τον υφυπουργό. Αλλά άκαρπες.

      Διαγραφή
    2. Έχετε κάποια πρόταση?
      Νομίζω αρκετοί θα είμασταν δίπλα σας

      Διαγραφή
    3. Πείτε τα! Οι επιλαχοντες του διαγωνισμού του 2015 σχεδόν εξαρχής οργανώθηκαν σε σωματείο και επί τόσα έτη δεν σταμάτησαν στιγμή να διεκδικούν τον διορισμό τους ασκώντας εμπράκτως και αδιαλείπτως πιέσεις προς την κατεύθυνση αυτή και προβαινοντας τακτικά σε συντονισμένες ενέργειες. Οι αποκλεισμένοι αλλά και οι λοιποί υποψήφιοι της εσδι, πλην των ελαχίστων που κινήθηκαν δικαστικά, τι ακριβώς έκαναν; Συνέστησαν σωματείο ή προέβησαν σε κάποια διαμαρτυρία στο Υπ. Δικαιοσύνης και μας διέφυγε; Γιατί εγώ οι μόνες "κινήσεις" που έχω δει από πλευράς τους είναι η συλλογή υπογραφών μέσω σχετικής ομάδας στο fb (btw ούτε που μάθαμε τι έγινε με τις υπογραφές αυτές τελικά) και η βροχή σχολίων διαμαρτυρίας στο παρόν ιστολογιο... Έτσι θα επανέλθει το ανώτατο ηλικιακό όριο στα 45 έτη βρε παιδιά; Προσωπικά δεν αποκλείω να δούμε στο άμεσο μέλλον να διορίζονται και οι υπόλοιποι του πίνακα επιλαχοντων του 2015 ως πρωτοδικες ειδικής επετηρίδας όσο οι υποψήφιοι της εσδι θα περιοριζονται αποκλειστικά σε ανούσιες δηλώσεις διαμαρτυρίας και παραπόνων στα διάφορα blogs... Για το δικό σας πρωτίστως καλό εύχομαι να σταματήσετε να αναλώνεστε με σχόλια και λοιπά χαζά και να οργανωθείτε άμεσα γιατί δεν το βλέπω να πηγαίνει καλά το όλο θέμα... Τα χρόνια περνάνε και μαζί με αυτά και οι ευκαιρίες αγαπητοί μου...

      Διαγραφή
    4. Μέχρι να ξυπνήσουν οι υποψήφιοι της εσδι οι εναπομειναντες επιλαχοντες του 2015 όχι μόνο θα έχουν διοριστεί αλλά θα έχουν πάρει και σύνταξη! Οι περισσότεροι δεν προσεφυγαν καν δικαστικά, τι συζητάμε ακριβώς; Η μαλθακοτητα σε όλο της το μεγαλείο!!

      Διαγραφή
    5. Καλημέρα σε όλους! Με αφορμή το αρχικό σχόλιο, θα ήθελα να ρωτήσω εάν η ισχύς του πίνακα επιλαχοντων του διαγωνισμού ειρηνοδικων του 2015 έχει πάψει ή διατηρείται. Διότι, εάν ο πίνακας αυτός διατηρείται σε ισχύ, δεν αποκλείεται να διορίσουν και τους υπόλοιπους επιλαχοντες την επόμενη φορά που θα θελήσουν να επιχειρήσουν "μεταρρύθμιση" για την επιτάχυνση της δικαιοσύνης... Έχω την αίσθηση, δεδομένων και των γενόμενων διορισμών ως ειρηνοδικων εκατοντάδων επιλαχοντων εκ του πίνακα αυτού, ότι παράλληλα με τον ετήσιο εισαγωγικό διαγωνισμό θέλουν να διατηρούν και τη συγκεκριμένη δεξαμενή επιλαχοντων που θα μπορούν να τους διορίσουν ως πρωτοδικες ειδικής επετηρίδας ανά πάσα στιγμή χωρίς φοίτηση, μέσω επιμορφωτικων σεμιναρίων, όπως άλλωστε έχουν ήδη πράξει κατά τα τελευταία έτη. Παρακαλώ όποιον / α γνωρίζει να μου απαντήσει στο ερώτημα αυτό διότι, εάν διατηρείται ακόμη η ισχύς του εν λόγω πίνακα, προτιμώ να ξεκινήσω προετοιμασία για άλλο διαγωνισμό που με ενδιαφέρει και όχι για εσδι... Δεν θα ήθελα να ταλαιπωρηθώ επί χρόνια εξαιτίας των κατά κανόνα λίγων θέσεων και ταυτόχρονα να βλέπω άλλους να διορίζονται από έναν πίνακα επιλαχοντων διαγωνισμού που έγινε προ δεκαετίας... Το θεωρώ μεγάλη κοροϊδία αυτό για κάθε υποψήφιο της εσδι που εξ όσων γνωρίζω κάνει υπερπροσπαθεια μέχρι να επιτύχει. Παρακαλώ όποιον / α γνωρίζει να με ενημερώσει σχετικά. Το ψάχνω και εγώ εδώ και καιρό αλλά δεν βγάζω άκρη... Έχω δει ότι οι διορισμοί από τον πίνακα αυτόν έχουν σταματήσει από το 2022 (αν δεν κάνω λάθος) αλλά δεν μπορώ να εντοπίσω εάν ο πίνακας αυτός διατηρείται σε ισχύ.

      Διαγραφή
  32. Είχε γίνει μια προσπάθεια μέσω fb...για το όριο ηλικίας.
    Πλέον η ομάδα είναι σε"" αδράνεια "".
    Τι προτείνετε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι...ώστε να ξεκουνηθουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι, μετά το μεγάλο αγώνα δια της συλλογής υπογραφών εξαντλήθηκαν και αποσύρθηκαν για ξεκούραση... Αλήθεια, τις υπογραφές αυτές τι τις έκαναν;

      Διαγραφή
  33. Μεταξύ των δύο κατευθύνσεων δικαστών και εισαγγελέων, ποια είναι η καλύτερη από άποψη φόρτου εργασίας, υπηρεσιών κλπ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα δεν το 'δαμε, Γιάννη το βαφτίσαμε! 😂 Αστειεύομαι φυσικά. Με ενδιαφέρει και εμένα να μάθω.

      Διαγραφή
    2. Και εμένα θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω πόσες είναι οι υπηρεσίες το μήνα, τι φόρτο εργασίας έχουν κλπ.

      Διαγραφή
    3. Συγνώμη εν δυνάμει συνάδελφοι, αλλά ξεκινάτε από λάθος αφετηρία. Το ζήτημα είναι να σου αρέσει αυτό που θα κάνεις, να το αγαπάς, να το τιμάς και να σε ελκύει τώρα που δεν το έχεις. Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε καν να συνυπολογίζετε το θέμα των υπηρεσιών στις επιλογές σας.
      Και για να σας βγάλω από το δίλημμα: ατελείωτη δουλειά και οι δύο κλάδοι, πολλές υπηρεσίες ανάλογα με τον τόπο που υπηρετείς.

      Διαγραφή
    4. Εμένα δεν με νοιάζει ο φόρτος εργασίας και οι υπηρεσίες, αλλά έχω αποκλειστεί προς το παρόν λόγω ηλικίας. Ακόμη, αναρωτιέμαι καμιά φορά αν αυτή η παροιμία που ανέφερε ο συνάδελφος προέρχεται από την ιστορία του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και Βαπτιστή.

      Διαγραφή
    5. Με όλο το σεβασμό αλλά δεν κατανοώ γιατί ενόχλησε τόσο η ερώτηση περί του φόρτου εργασίας, του αριθμού των υπηρεσιών κλπ. Γιατί είναι τόσο αρνητικό το να διερωτάται ένας υποψήφιος για τα ζητήματα αυτά και να θέλει να έχει μία εικόνα της καθημερινότητας ενός δικαστικού / εισαγγελικου λειτουργού; Είναι καλύτερο δηλαδή το να είναι κανείς στο σκοτάδι και απλώς να υποθέτει τι ισχύει εν τοις πραγμασι από το να ρωτήσει ευθέως και να πληροφορηθεί; Τόσο κόπο και χρόνο αφιερώνει ο κάθε υποψήφιος για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου και δεν δικαιούται να γνωρίζει εκ των προτέρων κάποια τόσο βασικά ζητήματα ώστε να είναι και πιο συνειδητοποιημενος για το πού κατευθύνεται; Προτιμούμε δηλαδή τον υποψήφιο που δεν διερωτάται καν για τα θέματα αυτά και επιθυμεί να εισαχθεί στο δικαστικό σώμα απλώς και μόνο για το κύρος που περιβάλλει το λειτούργημα; Με συγχωρείτε αλλά στα τυφλά δεν θέλει να πορεύεται κανένας νοήμων άνθρωπος. Επίσης, ορισμένοι υποψήφιοι έχουν και άλλες υποχρεώσεις όπως π.χ. παιδιά. Δεν δικαιούνται να γνωρίζουν τι ισχύει με μεταθέσεις, υπηρεσίες ανά μήνα κλπ. προκειμένου να αποφασίσουν επί τη βάσει δεδομένων και όχι εικασιων; Τέλος, το να συμπεραινουμε ή να υπονοούμε ότι όποιος διερωτάται περί των ως άνω ζητημάτων δεν το αγαπά κλπ. είναι εντελώς αυθαίρετο. Ουδείς λογικός άνθρωπος θα έμπαινε σε όλη αυτή τη διαδικασία για κάτι που δεν τον ενδιαφέρει πραγματικά, να είστε βέβαιοι περί αυτού.

      Διαγραφή
    6. Μία ερώτηση έκανε ο άνθρωπος και σπεύσατε κάποιοι να ασκήσετε κριτική... Τόσο πολύ σας ενόχλησε που ρώτησε για τις δύο κατευθύνσεις ώστε να έχει μία εικόνα; Εάν δεν γίνουν τέτοιες ερωτήσεις στο παρόν ιστολογιο, πού θα γίνουν; Προφανώς δεν έχουν όλοι στο περιβάλλον τους κάποιο δικαστή ή εισαγγελέα για να ενημερωθούν. Εάν δεν θέλετε, μην απαντάτε. Αποφύγετε όμως να βγάζετε συμπεράσματα για τους άλλους τόσο αβίαστα (εάν το αγαπάνε κλπ.). Όταν κάποιος πρόκειται να αφιερώσει κατά μέσο όρο δύο με τρία χρόνια από τη ζωή του διαβάζοντας και θυσιάζοντας ουκ ολίγα πράγματα προκειμένου να επιτύχει στις συγκεκριμένες εξετάσεις δεν είναι παράλογο να θέλει να γνωρίζει εξαρχής κάποια βασικά πράγματα. Αντιθέτως, θεωρώ καλό να γνωρίζουν όλοι οι υποψήφιοι τι ισχύει ώστε να είναι εξαρχής πιο συνειδητοποιημενοι δεδομένου μάλιστα και του κατώτατου ορίου των 28 ετών.

      Διαγραφή

    7. Κατ' εμέ, όλα πρέπει να είναι εκ των προτέρων γνωστά και να συνεκτιμωνται διότι πρόκειται για σημαντική απόφαση. Εύκολο να λέει κάποιος που δεν έχει ακόμη εισαχθεί ότι δεν τον ενδιαφέρει καν ο φόρτος εργασίας που θα έχει αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ανά τα χρόνια δικαστικοί και εισαγγελικοι λειτουργοί έχουν αποπεμφθει από το δικαστικό σώμα επειδή δεν κατάφεραν για διάφορους λόγους να τα βγάλουν πέρα με τον όγκο της εργασίας. Δεν είναι τόσο απλό το όλο ζήτημα. Τέλος, έχει παρατηρηθεί υποψήφιοι να κάνουν βαρύγδουπες δηλώσεις απλώς με βάση τα όσα υποθέτουν χωρίς να γνωρίζουν επακριβώς το τι ισχύει και κατόπιν, ως διορισμένοι πρωτοδικες / εισαγγελείς πλέον, να παραπονιούνται συνεχώς για το φόρτο της εργασίας... Είναι προτιμότερο λοιπόν να ρωτάει, ακόμη και εκ των προτέρων, όποιος / α θέλει να πληροφορηθεί κάτι από το να κάνει εικασίες και μετά να πέφτει από τα σύννεφα. Δεν είναι αρνητικό ο υποψήφιος να σκέπτεται και πιο πρακτικά και να θέλει να συνυπολογισει διάφορους παράγοντες.

      Διαγραφή
    8. Μόνο όποιος είναι πλήρως ενημερωμένος και συνειδητοποιημένος για τις πραγματικές συνθήκες του επαγγέλματος θα είναι και πραγματικά καλός και αποδοτικός. Διότι μην ξεχνάμε, πως κάποιοι έχουν παιδιά, οικογένεια , δεν μπορούν να λάβουν αψήφιστα μία απόφαση και δεν σημαίνει αυτό ότι δεν αγαπούν το επάγγελμα. Στην κατηγορία αυτή είμαι και εγώ. Σκοπεύω να δώσω στις επόμενες εξετάσεις, είναι κάτι που θέλω πολύ όμως έχω και ένα μωράκι και σίγουρα οι μεταθέσεις με απασχολούν και με προβληματίζουν πάρα πολύ.. Μην βιάζεστε να κρίνετε λοιπόν. Αντιθέτως, η ημιμάθεια είναι χειρότερη.

      Διαγραφή
    9. Καλησπέρα σας. Λοιπόν μιλαμε για τελείως διαφορετικό είδος δουλειάς. Ο εισαγγελέας καλείται να διαχειριστει α) παραπάνω δικαστήρια και υπηρεσιες ερευνων/υπηρεσιες στην εισαγγελια, β) μεγαλο αριθμο προκαταρκτικων και μηνυσεων (ενδεχομενως και ανω των 1.000 ανά μηνα στην Αθηνα σε ενα συγκεκριμενο τμημα)- που ο μεγαλυτερος αριθμος τους θελει λιγο χρονο για να περαιωθει, ο οποιος μειωνεται με τα χρονια εμπειριας και γ) μικροτερο αριθμο (2-3 ανα μηνα) ανακριτικων δικογραφιων που χρειαζονται αρκετο χρονο και εμβαθυνση. Μιλαω για το βαθμο του αντεισαγγελεα σε εισαγγελια χωρις φυλακες-εαν υπαρχουν και φυλακες υπαρχουν αντιστοιχες υπηρεσιες και σχετικες προτασεις για υφ ορον απολυσεις κλπ. Επιπλέον εχει-αναλογα με την εισαγγελια-και διαφορες προτασεις επι παρεπιπτοντων ζητηματων (λχ για ανακριτικες διαταξεις κλπ).
      Ο πρωτοδίκης απο την αλλη εχει λιγοτερα αριθμητικα δικαστηρια-επι των οποιων αποφασιζει. Στα μεν ποινικα η καθαρογραφη των αποφασεων-συνηθως-απαιτει λιγο χρονο, στα δε αστικα εξαρταται απο την υποθεση-μπορει η έρευνα και μονο να απαιτει βδομαδες. Στην αθηνα-πειραια-θεσσαλονικη συγκροτουνται τμηματα οποτε και ο καθε δικαστης παιρνει αστικες υποθεσεις ενος αντικειμενου-ενω στην αθηνα, πλεον, εχει χωρισθει το πρωτοδικειο σε ποινικο και αστικο τμημα-οποτε οι ποινικοι δικαστες εχουν αρκετα μεγαλυτερο αριθμο υπηρεσιων. Εν γένει ειναι απαιτητικες οι συνθηκες και οι συγκυριες κρινουν σε ποιο κλαδο ειναι καλυτερα. Εξαρταται ομως απο τι μπορει και τι προτιμα να κανει ο καθενας. Ο εισαγγελεας λχ καλειται να ακουει (ως εισαγγελεας υπηρεσιας) πολιτες που μπορει να εχουν απο μεγαλο πραγματικο προβλημα μεχρι… τσακωθει με το γειτονα. Ο δικαστης απο την αλλη μπορει να ειναι στο σπιτι του νυχθημερον να παλευει με μια υποθεση εμπορικου και να μη βγαζει ακρη.

      Διαγραφή
    10. Προς 11/3
      Ευχαριστούμε πολύ για τα δεδομένα που παραθέσατε και τη σαφήνεια της απάντησης.

      Διαγραφή
    11. Ευχαριστούμε τον (πιθανό) Αντεισαγγελέα για την παρέμβαση. Αυτό ακριβώς θέλω κι εγώ.

      Διαγραφή
  34. Συνεπώς, όπως πάει για φέτος, λογικά θα περάσουν καμιά 50αρια στους δικαστές πολιτικής κατ/σης, καμιά 15αρια εισαγγελείς και ο,τι περισσέψει στους διοικητικούς. Γιατί δε θα έχουμε γράψει καλά. Πολύ ωραία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι... Ό,τι συνέβη το 2021 και το 2023 και πολλές ακόμη χρονιές... Ε και απλώς μία φορά στα πόσα χρόνια μπορεί να βγει προκήρυξη με περισσότερες θέσεις και λόγω αυτού να υπάρξει κάποια επιείκεια. Όσες χρονιές οι θέσεις δικαστών και εισαγγελεων μαζί ήταν κάτω από 100 έπεφτε τσεκούρι κατά τη διόρθωση των γραπτών και καμιά 50αρια μόνο περνούσαν στα προφορικά και τελικώς εισάγονταν. Και το 2021 και το 2023 στην κατεύθυνση της πολιτικής - ποινικής έγιναν έτσι τα πράγματα με αποτέλεσμα να μείνουν και κάποιες θέσεις ακάλυπτες... Εντάξει, εξαρτάται πάντα και από τα μέλη της επιτροπής το πώς θα πάει αλλά μέχρι στιγμής έτσι έχουν γίνει τα πράγματα... Μόνο στην κατεύθυνση των εισαγγελεων φαίνεται να υπάρχει μία πιο σταθερή στάση και να περνούν πάνω κάτω 100 άτομα στα προφορικά. Εκεί όμως οι θέσεις είναι κάθε χρόνο 15, το πολύ 20, οπότε τι να το κάνεις; Και να περάσεις στα προφορικά, εάν δεν είσαι σε καλή θέση, δεν θα καταφέρεις να εισαχθείς. Η μεγάλη πληγή είναι στην κατεύθυνση των δικαστών δυστυχώς... Εκεί που οι θέσεις είναι πάντα περισσότερες και με το δεδομένο αυτό σαφώς θα ήταν εύλογο να περνούν περισσότεροι στα προφορικά και όχι μόνο 50...

      Διαγραφή
    2. Εάν οι θέσεις είναι όσες λέει η ανακοίνωση του Υπ. Εσ., είναι η πλέον πιθανή εξέλιξη αυτή που αναφέρετε. Άρα, δύο είναι οι δρόμοι: είτε συμμετέχει κανείς κάθε χρόνο, ανεξαρτήτως των θέσεων, μήπως και του βγει, είτε (εάν έχει άλλες προτεραιότητες ή υποχρεώσεις ή απλώς δεν γουστάρει να τρέχει κάθε χρόνο) ανεβαίνει μόνο τις χρονιές που βγαίνει προκήρυξη με περισσότερες θέσεις. Το κακό της υπόθεσης είναι ότι η προκήρυξη βγαίνει σχετικά αργά και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε έγκαιρα ώστε να μην παιδευόμαστε κάθε χρόνο άσκοπα...

      Διαγραφή
  35. Σχετικά με την προσπάθεια επαναφορας του ορίου ηλικίας, εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω και δεν ξέρω πως να κινηθώ για να μας συντονισω όλους . Και το λέω χωρίς ντροπή...
    Αλλά σε κάθε κίνηση που θα ξεκινήσει από κάποιον άλλον...εγώ θα προσφέρω ότι μπορώ σε αυτή την προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία ντροπή να μην νιώθετε. Δεν χρειάζεται να παριστάνουμε πάντα τους φωτεινούς παντογνωστες. Και εγώ τα ίδια ακριβώς σκεφτόμουν. Θέλω πολύ να συνδράμω στην προσπάθεια αυτή αλλά δεν βλέπω να υπάρχει δυναμική κινητοποίηση, πρωτίστως από την πλευρά των αποκλεισμένων. Εντάξει, η συλλογή υπογραφών ήταν ένα πρώτο βήμα, αναμένουμε εν καιρώ και την απόφαση του ΣτΕ αλλά απαιτούνται άμεσα και περαιτέρω ενέργειες. Κατ' εμέ, πρέπει να βγουν μπροστά, αν όχι όλοι, σίγουρα όσο το δυνατόν περισσότεροι από τους αποκλεισμενους υποψηφίους διότι είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και φυσικά να στηρίξουμε και οι υπόλοιποι υποψήφιοι τις όποιες ενέργειες τους. Το λέω αυτό διότι δυστυχώς γνωρίζω περιπτώσεις που δεν κινήθηκαν καν δικαστικά και απλώς περιμένουν από τους άλλους λες και είχαν ή έχουν κάτι να χάσουν πλέον... Τέλος πάντων, ας ενεργησουμε πιο δυναμικά όσοι ενδιαφερόμαστε για το ζήτημα αυτό!

      Διαγραφή
  36. Δεν ανήκω σε αυτούς που αποκλείστηκαν, θέλω όμως να βοηθήσω όπως μπορώ. Παρακαλώ, εάν θέλετε, ενημερώστε μας με σχετικό σχόλιο στο παρόν ιστολογιο για τις όποιες περαιτέρω ενέργειες σας ώστε να λάβουμε έγκαιρα γνώση αυτών και όσοι από εμάς το επιθυμούν να σας στηρίξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. η ενδε τί κάνει για όλα αυτα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μην χαθεί αυτή η ευκαιρία παιδιά! Τώρα πρέπει να τεθεί το ζήτημα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. συνάδελφοι αν δημιουργηθεί κάποια ομάδα για τον σκοπό αυτο, παρακαλούμε ενημερώστε μας και εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Συνάδελφοι πού μπορούμε να βρούμε ΟΛΑ τα θέματα των προηγούμενων ετών; Στο site της σχολής δεν τα ανοίγει και στο παρόν ιστολόγιο είναι των τελευταίων δυο ετών όσο αφορά στους πολιτικούς δικαστές και εισαγγελείς. Αν τα έχει κάποιος και θέλει, παρακαλώ ας τα ανεβάσει εδώ εφόσον υπάρχει δυνατότητα. Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Καλησπέρα σας. Έχουν αναρτηθεί τα θέματα της 31ης σειράς στο site της ΕΣΔι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Των προηγούμενων ετών τα ανέβασαν πάλι ή αγνοείται ακόμη η τύχη τους;

      Διαγραφή
  42. Προς 21/2 2:09 μ.μ.
    Προφανώς υποστηρίζει τη μείωση του ορίου ηλικίας από τα 45 στα 39 έτη οπότε από εκεί δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα. Μόνοι μας πρέπει να κινητοποιηθουμε όπως μπορούμε και ό,τι κάνουμε. Άλλωστε, όπως ειπώθηκε και κατά το παρελθόν από δικαστικό λειτουργό, η ενδε ασχολείται μόνο με τα ζητήματα των εν ενεργεία δικαστών και εισαγγελεων. Τους υποψηφίους του διαγωνισμού δεν τους βλέπει καν σαν να λέμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Καλησπέρα και από εμένα. Δυστυχώς παθών και εγώ στο κομμάτι των ηλικιακών ορίων και συμμερίζομαι την αγωνία όλων των παιδιών που δεν κατάφεραν ΚΑΝ να συμμετάσχουν στις φετινές εξετάσεις. Ωστόσο συνάδελφοι καλό είναι να μην τρέφουμε φρούδες ελπίδες για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το ζήτημα της συνταγματικότητας των διατάξεων που τροποποίησαν τα όρια ηλικίας. Κι αυτό γιατί προσπαθούμε να πετύχουμε κάτι πολύ δύσκολο, να ανατρέψουμε ένα νομοθέτημα το οποίο το πρότειναν οι ίδιοι οι Δικαστές (κάποιοι εξ αυτών από το ίδιο το ΣτΕ) και την συνταγματικότητα του οποίου καλούνται να κρίνουν 3 χρόνια μετά την θέσπισή του (και πρώτη χρονιά που εφαρμόζεται). Κι όλα αυτά πάνω σε ένα ζήτημα που δυστυχώς έχει απασχολήσει στο παρελθόν την νομολογία του Δικαστηρίου, μέσω άλλων διατάξεων που τροποποίησαν τα όρια ηλικίας για συμμετοχή στις εξετάσεις της ΕΣΔΙ και η οποία νομολογία τάσσεται κάθετα υπέρ της συνταγματικότητας εκείνων των διατάξεων και της ευχέρειας του νομοθέτη να τροποποιεί τα εν λόγω όρια κατά το δοκούν, από τη στιγμή που δεν εκφεύγουν πρόδηλα πέρα από κάποια ακραία όρια που τίθενται από το Σύνταγμα. Αυτό ορίζει ως έλεγχο συνταγματικότητας των νόμων γενικά το συγκεκριμένο Δικαστήριο, από την στιγμή που είναι αποθετικός και όλως οριακώς (οι της διοικητικής κατεύθυνσης συνάδελφοι φρονώ πως καταλαβαίνουν καλύτερα). Αν είχαμε απέναντι μας ένα συνταγματικό δικαστήριο και όχι το Συμβούλιο της Επικρατείας τότε ίσως υπήρχαν περισσότερες ελπίδες, λόγω της έκτασης και της έντασης του ελέγχου της συνταγματικότητας που ασκεί, αλλά με το ΣτΕ... Δύσκολα τα πράγματα! Υπομονή και ας ελπίσουμε στο ανέλπιστο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ορθά τα λέτε. Το ερώτημα όμως είναι το εξής: με δεδομένο ότι υπάρχουν δύο - τρεις επιτυχουσες που έδωσαν πέρυσι δυνάμει προσωρινής διαταγής, όπως αναφέρθηκε σε κάποιο σχόλιο, θα είναι νομικά εύκολο να απορριφθεί η κύρια αίτηση τους; Έγινε κάτι τέτοιο στο παρελθόν ενώ υπήρχαν επιτυχόντες; Όποιος γνωρίζει, ας μας πει.

      Διαγραφή
    2. Διάβασα και στα σχόλια αλλά έμαθα κιόλας για τις πολύ αξίες κοπέλες που τα κατάφεραν στο διαγωνισμό την περασμένη χρόνια. Καθαρά νομικά φυσικά και γίνεται. Θεωρείτε πιο πιθανό να γίνει δεκτή μια αίτηση ακύρωσης που θα αναγνωρίζει αντισυνταγματικότητα διάταξης νόμου μόνο και μόνο επειδή θα είναι "δύσκολο" για την ΕΣΔΙ να διαγράψει το ατομο το οποίο την έχει ασκήσει? Εικάζω ότι όλοι όσοι εμπλέκονται σε αυτή την υπόθεση (αιτούντες και επιλαχόντες) θα έχουν ενημερωθεί για το τι θα συμβεί σε ενδεχόμενη αρνητική (για τα συμφέροντα του καθενός) απόφαση. Το αν μετά θεωρεί κάποιος από αυτούς ότι έχει αξιώσεις έναντι της σχολής/του Δημοσίου για όλη αυτή την ταλαιπωρία στην οποία θα έχει υποβληθεί για το πρακτικό τίποτα, αυτό είναι αντικείμενο άλλης δικής που θα ανοιχτεί στο πλαίσιο αγωγής αποζημίωσης κατά τις διατάξεις για την αστική ευθύνη του Δημοσίου και δεν πρόκειται να απασχολήσει ούτε στο ελάχιστο το Συμβούλιο της Επικρατείας όσον αφορά την κρίση περί συνταγματικότητας η μη, το οποίο επίσης δεν έχει εισάγει απ' όσο ξέρω καν το ζήτημα στην Ολομέλεια του, όπως έχει την ευχέρεια οίκοθεν να κάνει, αλλά σε Τμήμα (μάλλον ένδειξη ότι σε ένα πρώτο στάδιο το δικαστήριο δεν "διακρίνει" κάποιο ζήτημα αντίθεσης με το Σύνταγμα ή κάποιο νεοπαγές νομικό θέμα που χρήζει αντιμετώπισης από την Ολομέλεια του). Γενικά τα δικαιοπολιτικά μας επιχειρήματα θα πρέπει να τα προβάλλουμε σε πολιτικά πρόσωπα (βλέπε Υπουργείο Δικαιοσύνης) και όχι σε ένα δικαστήριο, γι' αυτό και (παρότι παθών όπως έγραψα και στο πρώτο σχόλιο) πιστεύω ότι οι όποιες πιέσεις μας και αναφορές μας θα πρέπει να στοχεύουν όχι στο Συμβούλιο της Επικρατείας που έχει ήδη εκφράσει θέση για αυτό το ζήτημα (και προσωπικά θεωρώ ότι οι ελπίδες να αποκλίνει είναι νομικά απειροελάχιστες) αλλά στο ίδιο το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπου με μια ομάδα πίεσης θα πρέπει να διεκδικήσουμε την επαναφορά του ορίου ηλικίας εκεί που βρισκόταν πριν και όχι να περιμένουμε από ένα δικαστήριο να πάρει θέση για ένα ζήτημα πολιτικών επιλογών... Αλλά αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη.

      Διαγραφή
    3. Πρόσφατα είχαμε θετική απόφαση για τους συμβολαιογράφους, παλαιοτερα ειχε κρίνει ομοιως και το Στε, θεωρώ καλό να ειμαστε αισιόδοξοι και να μην καλλιεργούμε κλίμα απαισιοδοξίας. Το ηλικιακό όριο αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία πρωτίστως.

      Διαγραφή
    4. Ορθά τα λέτε άπαντες. Ας ελπίσουμε στη δικαστική δικαίωση αλλά δεν θα πρέπει να μείνουμε εκεί εάν αυτή δεν έρθει.

      Διαγραφή
    5. Προς 9/3
      Δεν έχετε άδικο στα όσα λέτε. Ωστόσο, αναφέρθηκε σε σχόλιο ανωτέρω ότι έγινε συνάντηση με τον Υφυπουργό Δικαιοσύνης για το ζήτημα της επαναφοράς του ορίου ηλικίας στα 45 έτη η οποία δυστυχώς απέβη άκαρπη... Φανταστείτε λοιπόν να μην είχαν ασκηθεί και οι αιτήσεις ακύρωσης! Κατ' εμέ, η επαναφορά θα πρέπει να διεκδικηθει με κάθε δυνατό τρόπο, τόσο δικαστικά όσο και με την άσκηση συνεχών πιέσεων προς πολιτικά πρόσωπα, όπως ορθά επισημάνατε και εσείς. Παρά ταύτα, θεωρώ ότι η δικαστική οδός ήταν επιβεβλημένη καθότι είμαστε νομικοί και δεν νοείται να την παρακαμπτουμε.

      Διαγραφή
  44. Γνωρίζει κάποιος, πότε αναμένεται να βγει η απόφαση του Στε?
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Δηλαδή, για τους Εισαγγελείς δεν διαβάζουμε καθόλου Εταιρείες και Αξιόγραφα, συνάδελφοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το εμπορικό συνολικά είναι εκτός της ύλης της κατεύθυνσης των εισαγγελεων.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ. Μου είναι πλέον σαφές.

      Διαγραφή
  46. Παρακαλούμε αν υπάρξει νεότερο σχετικά με τις αιτήσεις ακύρωσης να μας το μεταφέρει όποιος τυχόν ενημερωθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για όποιους ενδιαφέρονται για την προσπάθεια αλλαγής του ορίου ηλικίας, η ομάδα που έχει δημιουργηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέγεται, "Όριο ηλικίας ΕΣΔΙ" και είναι ενεργή, όποιος θέλει να την υποστηρίξει μπορεί να γίνει μέλος.

      Διαγραφή
  47. Tο Στε έχει ξανακρινει αρνητικά!!για όριο ηλικίας σε εξετάσεις. Μην έχουμε αυταπάτες.. στη διοικητική κατεύθυνση, γράφτηκαν στη σχολή φέτος και η κοπέλα που πέρασε, που έδωσε με προσωρινη και ο πρώτος επιλαχών...δεν είναι τυχαίο!!!πολύ πιθανόν η κοπέλα να διαγραφεί...και να παραμείνει ο πρώτος επιλαχών...μόλις δημοσιευθεί η απόφαση επι της αίτησης ακύρωσης. Που με τα δεδομένα του Στε θα είναι αρνητική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλιστα... Εύχομαι να μην συμβεί τελικά κάτι τέτοιο διότι θα είναι πραγματικά άδικο για τη συγκεκριμένη υποψήφια... Δυστυχώς όμως, όπως επισημάνατε και εσείς, οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος μας...

      Διαγραφή
    2. Άδικο κατ εμέ να παρακολουθούν τόσο καιρό μαθήματα και οι δυο και τελικά ο ένας να διαγραφεί.

      Διαγραφή
    3. Συνάδελφε πρόσφατα κρίθηκε ως παράνομο το όριο ηλικίας (45 έτη) για τις εξετάσεις των συμβολαιογράφων, παλαιότερα είχε κριθεί ομοίως το 42ο απο το ΣτΕ..Δεν ξέρω σε τί αναφέρεστε και γιατί γράφετε αυτά.

      Διαγραφή
    4. Όπως τα λέτε είναι... Μακάρι να μην επαληθευτουν όλα αυτά (θα είναι εξαιρετικά άδικο για τις επιτυχουσες) αλλά δεν μπορούμε να ελπίζουμε και πολλά...

      Διαγραφή
    5. Οι " επιτυχουσες" όπως λέτε, συμμετείχαν στο διαγωνισμό με γνώση του ρίσκου να μείνουν εκτός σχολής. Οπότε σίγουρα δεν είναι ούτε άδικο ούτε κρίμα. Κρίμα είναι οι επιλαχόντες, όσοι είχαν υπερβεί το 40ο έτος και δε συμμετείχαν καν στο διαγωνισμό σεβόμενοι το νόμο του 2022, και όσοι σεβάστηκαν γενικά το νόμο και τις οποιες αλλαγές ( υποψήφιοι που με βάση τις αλλαγές του ίδιου νόμου κόπηκαν στα αγγλικά και δε συμμετείχαν καν στο διαγωνισμό, υποψήφιοι που είχαν υψηλό βαθμό στα γραπτά και έμειναν εκτός λόγω της αύξησης της βαρύτητας των προφορικών με το ν. 2022).Και στην τελική , αν έρθει αύριο ένας μη πτυχιούχος νομικής ή 26 χρονών ή με ένα έτος δικηγορίας και συμμετάσχει στο διαγωνισμό με προσωρινή διαταγή , ισχυριζόμενος αντισυνταγματικότητα του νόμου, θα είναι κρίμα αν περάσει και φύγει από τη σχολή; Ο συγκεκριμένος νόμος ούτε αιφνιδίασε ούτε τίποτα. Είχε δώσει 2 χρόνια μεταβατική διάταξη. Καλοί και σεβαστοί οι συναισθηματισμοί, αλλά είμαστε νομικοί. Είναι ΣτΕ, όχι φιλανθρωπικό ίδρυμα για να αποφασίσει με βάση το συναίσθημα και όχι με βάση το γράμμα του νόμου.

      Διαγραφή
    6. Καλησπέρα, στο αρχικό σχόλιο, σε ποια απόφαση αναφέρεστε ότι έχει αποφασίσει αρνητικά το ΣτΕ για το όριο της ΕΣΔΙ; Απ' όσο γνωρίζω δεν υπάρχει σχετική απόφαση. Μόνο για τους συμβ/φους έχει κριθεί παράνομο. Αν κάνω λάθος, παρακαλώ πείτε μας αν έχετε αριθμό απόφασης.

      Διαγραφή
    7. Να μην προδικάζετε παρακαλώ πολύ ορισμένοι την απόφαση του ΣτΕ ως απορριπτικη. Και σε κάθε περίπτωση ακολουθούν και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.

      Διαγραφή
    8. Υπάρχει σχετική απόφαση για τους ( πρώην) ειρηνοδικες

      Διαγραφή
  48. Καλημέρα, παρακαλώ κι εγώ αν κάποιος/α μάθει για αριθμό θέσεων στους διοικητικούς δικαστές, να μας ενημερώσει... Ευχαριστώ θερμά και καλή δύναμη σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για πολιτική - ποινική και εισαγγελείς, εάν κάποιος πληροφορηθεί κάτι σχετικά με τον αριθμό των θέσεων, ας μας πει.

      Διαγραφή
  49. Συνάδελφοι βάση του ορίου ηλικίας συμμετέχουν στον διαγωνισμό όσοι είναι μέχρι και 40 ή μέχρι 39; Είναι αρκετά ασαφής, κακότεχνη θα έλεγα η διατύπωση. Για κάποιους είναι σημαντικό αυτό και είναι κρίμα να αποκλεισθούν για μια κακοτεχνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύμφωνα με τη διατύπωση, οι γεννημένοι το 1985 απορρίπτονται φέτος, όπως πέρυσι αποκλείστηκαν οι του 1984.

      Διαγραφή
    2. Πέρυσι δυστυχώς....39 και μια ημέρα...αποκλείστηκαν!!!

      Διαγραφή
    3. αυτό τουλάχιστον δε μπορεί να τεθεί στο Υπουργείο; σίγουρα υπάρχουν άμεσα ενδιαφερόμενοι..

      Διαγραφή
    4. Το γνωρίζουν αυτό. Το αν θα επαναδιατυπωθεί δεν το ξέρουμε. Όμως δεν αρκεί, είναι μεσοβέζικο.

      Διαγραφή
  50. Συνάδελφοι λέγεται κάτι από τα φροντιστήρια σχετικά με τον αριθμό εισακτέων με την φετινή προκήρυξη; Για πολιτικούς δικαστές και εισαγγελείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Συνάδελφοι σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες ώστε να ανέβει το ηλικιακό όριο, είναι κρίμα να κόβεται κάποιος αν ειναι 39+1 ημέρα..Είναι μια παραγωγική ηλικία που έχει και την εμπειρία των χρονων μαζί, δεν αντιλαμβάνομαι την σκοπιμότητα της αλλαγής..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Όσοι υπερθεματιζουν για την αύξηση του ορίου ηλικίας στα 45 έτη, θεωρώ ότι δεν έχουν αντιληφθεί την υπηρεσιακή πραγματικότητα, δυστυχώς. Και εξηγουμαι: αν κάποιος εισέλθει στη σχολή δικαστών στα 45 έτη, θα αναλάβει τη θέση του πρωτόδικη στα 48, αφού δηλαδή ολοκληρώσει το στάδιο της θεωρητικής κατάρτισης, της πρακτικής άσκησης και της παρεδριας. Η συνταξιοδότηση από το δικαστικό σώμα είναι στα 67 έτη χωρίς δυνατότητα περαιτέρω παραμονής. Θα ασκήσουν, δηλαδή τα καθήκοντά τους ΓΙΑ ΜΌΛΙΣ 19 ΕΤΗ!!! Δε θα προλάβουν να ολοκληρώσουν ούτε καν τη θητεία του στον πρώτο βαθμό δικαιοδοσίας. Αντιλαμβάνεστε τι πρόσκομμα στην λειτουργία μιας υπηρεσίας δημιουργεί αυτό; Είναι αδιανόητο να εισέρχονται άτομα που θα παραμείνουν στο σώμα για μόλις 19 ετη, όταν το κράτος δαπανά χιλιάδες ευρώ για την κατάρτιση τους, ενώ παράλληλα στερούν τη θέση σε άτομα με περισσότερο χρόνο παραμονής στην υπηρεσία. Όσοι θέλουν να εισέλθουν σε αυτό το σώμα, εκτός των υπολοίπων στοιχείων που πρέπει να έχουν ως προσωπικότητες και ως επιστήμονες, θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι σε θέση να προταξουν το υπηρεσιακό " καλό" έναντι του προσωπικού. Και αυτό σίγουρα δεν συμβαίνει από τους θιασώτες της άποψης της αύξησης του ορίου ηλικίας στα 45 έτη. Και για να σας προλάβω: ο γράφων έχει ηλικία 37 έτη, που σημαίνει ότι έχει ακόμη 2 προσπάθειες για την εισαγωγή του στο σώμα, έχοντας συμμετάσχει άλλες 5 φορές. Ας κοιτάξουμε τι πραγματικά εξυπηρετεί τι Δικαιοσύνη και όχι τι εξυπηρετεί τα προσωπικά μας συμφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μας εξηγείς ποιο το όφελος της δικαιοσύνης, αν παραμείνουν στο σώμα παραπάνω χρόνια οι επιτυχόντες στην Εσδι.... αν μπει ένας 45 χρόνων...με εμπειρία και με σεβασμο στη δικαιοσύνη και ας μην προαχθεί ποτέ σε εφέτη η πρόεδρο Εφετών...δεν έχει να προσφέρει στο δικαστικό σώμα?!μόνο η προοπτική της προαγωγής προσφέρει στο δικαστικό σώμα?!
      Είναι σεβαστή η κάθε άποψη, προφανώς.. αλλά μάλλον υπερισχύει το προσωπικό σου συμφέρον στην άποψη που εκφράζεις...

      Διαγραφή
    2. Εσείς συνάδελφε αυτό δηλαδή θεωρείτε ότι αυτό δημιουργεί τα προβλήματα στην απονομή της δικαιοσύνης; Άποψή σας αλλά επιτρέψτε μου προσωπικά να αμφισβητώ το γεγονός ότι είστε σε αυτή την ηλικία με τόσες προσπάθειες όπως ισχυρίζεστε και γράφετε αυτά. Την σκοπιμότητα την γνωρίζετε καλύτερα ο/η ίδιος/α.

      Διαγραφή
    3. Πρώτον, όλα αυτά που αναφέρατε ως ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις της επαναφοράς του ανώτατου ηλικιακου ορίου συμμετοχής στα 45 έτη ούτε στην αιτιολογική έκθεση του νόμου του 2021 (δια του οποίου μειώθηκε το ανώτατο ηλικιακό όριο συμμετοχής) αναφέρονται αλλά ούτε και σε κάποια άλλη αξιόπιστη πηγή (π.χ. σε κάποια σχετική έκθεση) και συνεπώς δεν τεκμηριωνονται με κάποιο τρόπο αλλά είναι απλώς η άποψή σας επί του ζητήματος. Δεύτερον, το κράτος 50 χρόνια τώρα (ακόμη και μετά τη δεκαετή περιπέτεια της χώρας με τα μνημόνια) αποδεδειγμένα δαπανά ελαφρά τη καρδια τεράστια χρηματικά ποσά για την πληρωμή των μισθών εκατοντάδων χιλιάδων (αν όχι εκατομμυρίων) υπαλλήλων, κατά κανόνα ρουσφετολογικα διορισμενων σε όλο τον δημόσιο τομέα (είμαστε πανευρωπαϊκά η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό δ.υ. σε περίπτωση που σας διαφεύγει). Τα ποσά αυτά είναι πολύ πιο ιλιγγιώδη σε σχέση με αυτά που διαθέτει για την κατάρτιση των ούτε 200 σπουδαστών της εσδι κάθε χρόνο. Τρίτον, η εκπαίδευση των σπουδαστών της εσδι αποτελεί υποχρέωση (και όχι αγαθοεργια) του κράτους τόσο απέναντι σε αυτούς όσο και απέναντι στους πολίτες της χώρας των οποίων οι υποθέσεις πρέπει να δικάζονται με σοβαρότητα και όχι στου Κασίδη το κεφάλι. Θα καταργήσουμε μήπως και τη φοίτηση των αυριανων δικαστικών και εισαγγελικων λειτουργών για να μην ξοδεύεται το κράτος; Μήπως πιστεύετε και ότι η χώρα εισήλθε στο ΔΝΤ και στα μνημόνια εξαιτίας της "δαπανηρης" φοίτησης των σπουδαστών της εσδι; Τέταρτον, η Δικαιοσύνη είναι πυλώνας και ακρογωνιαιος λίθος της δημοκρατίας και όχι εμπορική επιχείρηση για να λειτουργεί αποκλειστικά ή πρωτίστως με αμιγώς οικονομικούς όρους εσόδων - εξόδων και απόσβεσης. Πέμπτον, τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, στα οποία ισχύει ανώτατο ηλικιακό όριο τουλάχιστον 45 ετών και παράλληλα συνταξιοδοτικο όριο χαμηλότερο των 67 ετών, πώς έχουν επιλύσει το φλέγον για εσάς ζήτημα της απόσβεσης; Έκτον, είναι τουλάχιστον αστείο και υποκριτικό να κουνάτε το δάχτυλο σε συνυποψηφιους σας που έχουν αποκλειστεί από τον διαγωνισμό, έχοντας κάνει ενδεχομένως λιγότερες προσπάθειες από όσες εσείς, όχι επειδή δεν θέλησαν να κάνουν περισσότερες αλλά επειδή δεν πρόλαβαν καθώς ενδέχεται να ξεκίνησαν να διαγωνιζονται στα 35+ έτη πιστεύοντας εύλογα, με βάση το επί πολλά έτη ισχύσαν όριο των 45 ετών, ότι θα έχουν περιθώριο αρκετών προσπαθειών, δεδομένο που ανατράπηκε αιφνιδιαστικα και τους έθεσε εκτός του διαγωνισμού πολύ γρηγορότερα απ' ό,τι υπολόγιζαν και χωρίς να συντρέχει έστω ένας σοβαρός λόγος προς τούτο. Έβδομον, τα ηλικιακά όρια ενός τόσο απαιτητικού διαγωνισμού, για τον οποίο ο κάθε υποψήφιος αφιερώνει πολύ κόπο, χρόνο και χρήμα, δεν μπορούν να μεταβαλλονται τόσο πολύ για πλάκα προκαλώντας ανασφάλεια και φθείροντας ψυχολογικά τους υποψηφίους που έχουν ήδη υποβληθεί σε όλη αυτή τη διαδικασία. Δεν μειώθηκε κατά ένα - δύο έτη το ανώτατο όριο αλλά κατά έξι ολόκληρα έτη! Τώρα, εάν εσείς δεν είστε σε θέση αντιληφθείτε αυτά τα πολύ βασικά και αυτονόητα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί, ίσως καλώς δεν έχετε ακόμη επιτύχει στον διαγωνισμό. Αν και 37 ετών, χρειάζεται να ωριμάσει περισσότερο η σκέψη σας και να εγκαταλείψετε οριστικά τη νοοτροπία του υπέρμετρου ανταγωνισμού που μάλλον είναι κατάλοιπο των μαθητικών σας χρόνων.
      Υγ: είμαι 30 ετών με περιθώριο 9 ακόμη προσπαθειών και παρά το ότι με το δεδομένο αυτό θα μπορούσα να αδιαφορώ πλήρως για τη μείωση του ηλικιακου ορίου που ούτε με έθιξε ούτε και θα με θίξει μελλοντικά και να προσπεράσω το σχόλιό σας, το βρήκα τόσο άστοχο και ψευτοδιδακτικο που ένιωσα την ανάγκη να το σχολιάσω.

      Διαγραφή
    4. 'Εχει κάποια βάση η άποψη αυτή.

      Διαγραφή
    5. Αρχικά μία επισήμανση. Οι κορώνες περί κράτους είναι εμφανείς στην απάντηση σας. Δημιουργεί εντύπωση αυτό ειδικά όταν, σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, υπήρξατε υποψήφιος 5 φορές. Δεν γνωρίζετε πως πρέπει να τις αποφεύγετε στο γραπτό λόγο; Κρατήστε το ως συμβουλή για το μάθημα της γενικής παιδείας. Επί της ουσίας τώρα, το υπηρεσιακό αυτό "πρόβλημα", όπως εσείς το παρουσιάζετε, λύνεται με συντομότερες και πιο γρήγορες προαγωγές σε συνδυασμό με εθελούσια έξοδο. Το τελευταίο ήδη εξετάζεται. Τι ποιο προφανές! Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε το ηλικιακό όριο και την διάκριση;

      Διαγραφή
  53. Συνάδελφοι καλησπέρα! Έχετε δει την προς ψήφιση αλλαγή αναφορικά με τον τρόπο εισαγωγής? Οτι στα νομικά η εξέταση θα γινεται με την μορφή αξιολόγησης δικογράφου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα συνάδελφε! Μπορείτε να μας ενημερώσετε που βρήκατε αυτήν την, προς ψήφιση, αναθεώρηση του τρόπου αξιολόγησης των γραπτών μας; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

      Διαγραφή
    2. Όχι. Κατατόπισέ μας να μην ψάχνουμε, παρακαλώ...

      Διαγραφή
    3. Που το βρήκατε αυτό?να το βλέπαμε και εμείς...
      Ευχαριστώ

      Διαγραφή
    4. Συνάδελφε πού αναφέρεται αυτή η αλλαγή; Δεν το έχω προσέξει.

      Διαγραφή
    5. Όχι... Πάλι αλλαγές; Πώς τιτλοφορειται το νομοσχέδιο;

      Διαγραφή
    6. Σε ποιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η διάταξη αυτή; Προβλέπονται και άλλες αλλαγές σε σχέση με το διαγωνισμό;

      Διαγραφή
    7. Συγγνώμη αλλά για τι αλλαγές μιλάμε πάλι φέτος λίγους μόλις μήνες πριν από τον διαγωνισμό; Σε ποιο νομοσχέδιο έχει συμπεριληφθεί η εν λόγω αλλαγή; Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει με αυτό τον διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια και γίνονται αλλαγές κάθε τρεις και λίγο και μάλιστα στη μέση της χρονιάς... Επί 30 και πλέον έτη ο διαγωνισμός είχε σταθερότητα τουλάχιστον ως προς την ύλη και τη μορφή των θεμάτων. Οι όποιες κατά καιρούς αλλαγές αφορούσαν στους συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων καθώς και των δύο σταδίων (γραπτών και προφορικών) και δυστυχώς και στο ανώτατο ηλικιακό όριο συμμετοχής, αλλαγές όχι αμελητέες βέβαια που επηρέασαν αρνητικά αρκετούς υποψηφίους. Δεν μας έφταναν όλα αυτά και αρχίσαμε τώρα τις "μεγάλες μεταρρυθμίσεις" και στη μορφή των θεμάτων της γραπτής εξέτασης; Τι άλλο θα μας βρει πια μετά την απόλυτη παρωδία του προκριματικου σταδίου της ξένης γλώσσας στα μέσα Ιουλίου και εν μέσω καύσωνα που ίσχυσε επί δύο έτη (επιβαρυνοντας οικονομικά πολλούς υποψηφίους με δύο μεταβάσεις στη Θεσσ/κη) και την απαράδεκτη μείωση του ορίου ηλικίας από τα 45 στα 39 έτη; Τους υποψηφίους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθούν κάθε χρόνο φροντιστήριο και προετοιμαζονται μόνοι τους (δεν θέλω να σας σοκάρω αλλά - ω ναι - υπάρχουν και αυτοί) τους λαμβάνει κανείς υπόψιν όταν επιχειρούνται τόσο συχνά αλλαγές σε καίρια ζητήματα όπως η μορφή της γραπτής εξέτασης ή θα πρέπει να ψάχνουν φροντιστήριο Απρίλιο / Μάιο μήνα για τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου; Αν είναι δυνατόν πια! Η πλειοψηφία των υποψηφίων αιτείται επιτακτικά εδώ και τρία χρόνια την επάνοδο του ορίου ηλικίας στα 45 έτη και οι αρμόδιοι όχι απλώς κωφευουν προκλητικά στο αίτημα αυτό (αν και οι ίδιοι διαβεβαιωναν κάποτε περί της επαναφοράς του σε σχετικές ομιλίες τους) αλλά φροντίζουν τα τελευταία τέσσερα περίπου χρόνια να αιφνιδιαζουν κάθε λίγο και λιγάκι τους υποψηφίους με αλλαγές της τελευταίας στιγμής! Πού θα πάει αυτή η βαλίτσα επιτέλους; Έχουν αντιληφθεί ότι ο κάθε υποψήφιος που διαθέτει - εκτός από πολύ χρόνο - και ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για να προετοιμαστει για τον εν λόγω διαγωνισμό αγχώνεται υπέρμετρα με αυτές τις συχνές "μεταρρυθμίσεις"; Επί 30 και πλέον έτη τα θέματα είχαν συγκεκριμένη μορφή, αδιαμφισβητητα κατάλληλη για τη διαπίστωση του επιπέδου των γνώσεων των υποψηφίων, τώρα ξαφνικά κρίνεται ακατάλληλη η μορφή τους και επιχειρείται αλλαγή; Λυπάμαι που θα το πω αλλά εάν όντως ψηφιστεί τέτοια αλλαγή λίγους μήνες πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και ισχύσει δε από τον φετινό διαγωνισμό, σε βάρος κυρίως των υποψηφίων που δεν παρακολουθούν φέτος φροντιστήριο, θα είναι μία ακόμη εκδήλωση ασέβειας προς το πρόσωπο των υποψηφίων και αντιμετώπισης τους πλέον ως πειραματόζωων... Είναι αδιανόητο και παράλογο να μπαίνει κάποιος σε όλη αυτή την πολυετή και πολυδαπανη διαδικασία και να μην μπορεί καν να είναι βέβαιος για το αν την επόμενη χρονιά θα ξαναδιαγωνιστει με τα ίδια δεδομένα ή με τελείως διαφορετικά εξαιτίας κάποιας αλλαγής της τελευταίας στιγμής που ενδεχομένως θα του στοιχίσει βαθμολογικά επειδή δεν μπορούσε να τη γνωρίζει εξαρχής!
      Παρακαλώ πολύ όποιον / α έγραψε το αρχικό σχόλιο να γράψει σε νέο σχόλιο τον τίτλο του νομοσχεδίου που εμπεριέχει την εν λόγω τροποποίηση ώστε να εντοπίσω και να διαβάσω την επίμαχη διάταξη. Σας το ζητώ επειδή θορυβηθηκα από τη στιγμή που διάβασα το σχόλιό σας και ενώ κοίταξα τα υπό διαβούλευση νομοσχέδια του Υπ. Δικαιοσύνης δεν εντόπισα κάτι. Μία τέτοια αλλαγή στη μορφή των θεμάτων, που ενδεχομένως ισχύσει ήδη από τον φετινό διαγωνισμό, δεν είναι αμελητέα. Θα ζητούσα να μας αναφέρει κάτι, εάν γνωρίζει, κάποιος / α από όσους παρακολουθούν φέτος φροντιστήριο αλλά επειδή απάντηση δεν θα πάρουμε (όπως άλλωστε και σε πολλά άλλα ερωτήματα που έχουν τεθεί κατά καιρούς) δεν μπαίνω καν στον κόπο και ρωτάω απευθείας εκείνον / η που έγραψε το αρχικό σχόλιο.

      Διαγραφή
    8. Σε ποιο νομοσχέδιο είναι ;

      Διαγραφή
    9. Αδερφέ / ή μου σε πιστεύω, αλλά σε ποιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αλλαγή που λες; Ψάχνω εδώ και ώρα σαν τον χαζό αλλά δεν έχω εντοπίσει κάτι. Έχει περαστεί σχετική διάταξη σε υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ή αναμένεται να γίνει αυτό; Δώσε μας τα φώτα σου ρε αλάνι!

      Διαγραφή
    10. Σε ποιο νομοσχέδιο συνάδελφε; Θα ισχύσει από φέτος εάν ψηφιστεί; Τώρα το ακούω αυτό... Άντε ωραία, κάθε χρόνο και με άλλα δεδομένα σε αυτό το διαγωνισμό. Έτσι, για να μη βαριόμαστε... Ό,τι να 'ναι...

      Διαγραφή
    11. Καλησπέρα, θα μπορούσατε μήπως να παραθεσετε το σχετικό link στο οποίο αναφέρεστε;

      Διαγραφή
  54. Καλησπέρα σας! Υπάρχει κάποιος που να έχει εμπειρία παρακολούθησης ιδιαίτερων μαθημάτων (πολιτική/ποινική κατεύθυνση); Έδωσα πέρυσι και κόπηκα στο αστικό με σχετικά χαμηλό βαθμό (για τα φροντιστήρια δεν έχω καθόλου καλή εντύπωση: πήγα σε ένα πέρυσι και νιώθω ότι «πέταξα» τα χρήματα που δυστυχώς μάζευα καιρό για αυτό το σκοπό). Απογοητεύτηκα αλλά σκέφτομαι να δοκιμάσω να ξαναδωσω και τώρα διαβάζω μόνη μου με κακή ψυχολογία για να είμαι ειλικρινής. Καταλαβαίνω ότι -είτε με μαθήματα είτε χωρίς- είναι μια προσωπική προσπάθεια αλλά σίγουρα θα ήταν βοηθητική μια αλληλεπίδραση με κάποιον πιο έμπειρο. Ευχαριστώ πολύ όποιον απαντήσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ