Το
έργο του Πιερ-Πωλ Προυντόν «Η θεϊκή εκδίκηση (Νέμεσις) και η Δικαιοσύνη
(Θέμις) καταδιώκουν το έγκλημα», που εκτίθεται σήμερα στο Λούβρο,
ζωγραφίστηκε το 1808 κατόπιν παραγγελίας του λεγόμενου Νομάρχη του
Σηκουάνα. Προοριζόταν για το Κακουργιοδικείο του Παρισιού προκειμένου να αντικαταστήσει την εικόνα του Εσταυρωμένου που παραδοσιακά ήταν αναρτημένη πάνω απ’ την έδρα του Δικαστηρίου. Στον πίνακα απεικονίζεται ο φονιάς που εγκαταλείπει το θύμα του αφού το λήστεψε· φεύγοντας τού ρίχνει μια τελευταία ματιά κρατώντας στα χέρια τα κλοπιμαία· πίσω του όμως η Θέμις και η Νέμεσις ήδη τον ακολουθούν. Προπορεύεται η Νέμεσις, κρατώντας τον αναμμένο δαυλό, που φωτίζει το φρικτό έγκλημα. Έπεται η Θέμις, κρατώντας στο ένα χέρι ξίφος και στο άλλο τον ζυγό. Το συγκεκριμένο έργο συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που επηρέασαν τον Πικάσο κατά την διαμόρφωση της Γκουέρνικα.
Γιώργος Ρόρρης
Εξελίξεις της εγκληματικότητας,
In dubio pro libertate
Οι Νευροεπιστήμες στη Δικαστική Ψυχιατρική: εκτίμηση της επικινδυνότητας και αναβίωση
Φόνος χωρίς τιμωρία: Η προσωπική ευθύνη στο «Απιστίες και αμαρτίες» του
Getting Away with Murder: Personal Responsibility
Ο Παπαδιαμάντης συναντά τον Σαίξπηρ:
Αποστολή πεισιθάνατων μηνυμάτων:
Διάγνωση των στοιχείων της παρακμής ή αλλοίωσης της γραφής και της υπογραφής –
Η Τεχνητή Νοημοσύνη «πουλάει»…
«Νομίζεις ότι είσαι μαζί τους…»
Μία «ΠΝΟΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ»
Η πρώτη αγροτική φυλακή για κρατούμενες: Η αποκατάσταση της αρχής της ισότητας
Η οδηγία ΕΕ 2016/681 για τη χρήση των δεδομένων που περιέχονται στις καταστάσεις
H πρόσβαση των ανακριτικών αρχών
Η επιβολή του περιοριστικού όρου
Σηκουάνα. Προοριζόταν για το Κακουργιοδικείο του Παρισιού προκειμένου να αντικαταστήσει την εικόνα του Εσταυρωμένου που παραδοσιακά ήταν αναρτημένη πάνω απ’ την έδρα του Δικαστηρίου. Στον πίνακα απεικονίζεται ο φονιάς που εγκαταλείπει το θύμα του αφού το λήστεψε· φεύγοντας τού ρίχνει μια τελευταία ματιά κρατώντας στα χέρια τα κλοπιμαία· πίσω του όμως η Θέμις και η Νέμεσις ήδη τον ακολουθούν. Προπορεύεται η Νέμεσις, κρατώντας τον αναμμένο δαυλό, που φωτίζει το φρικτό έγκλημα. Έπεται η Θέμις, κρατώντας στο ένα χέρι ξίφος και στο άλλο τον ζυγό. Το συγκεκριμένο έργο συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που επηρέασαν τον Πικάσο κατά την διαμόρφωση της Γκουέρνικα.
Γιώργος Ρόρρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ