Απόφαση του Δικαστηρίου (τμήμα μείζονος
συνθέσεως) της 10ης Οκτωβρίου 2017 [αίτηση του Supreme Court (Ιρλανδία)
για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Elaine Farrell κατά Alan
Whitty, The Minister for the Environment, Ireland, Attorney General,
Motor Insurers Bureau of Ireland (MIBI)
(Υπόθεση C-413/15) (1)
((Προδικαστική παραπομπή - Προσέγγιση των
νομοθεσιών - Ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία
αυτοκινήτων οχημάτων - Οδηγία 90/232/ΕΟΚ - Άρθρο 1 - Ευθύνη για
σωματικές βλάβες όλων των επιβατών, πλην του οδηγού - Υποχρεωτική
ασφάλιση - Άμεσο αποτέλεσμα - Οδηγία 84/5/ΕΟΚ - Άρθρο 1, παράγραφος 4 -
Οργανισμός που καταβάλλει αποζημίωση για υλικές ζημίες ή σωματικές
βλάβες που προκαλούνται από όχημα αγνώστων στοιχείων ή ανασφάλιστο -
Δυνατότητα επίκλησης οδηγίας έναντι του κράτους - Προϋποθέσεις υπό τις
οποίες ένας ιδιωτικός οργανισμός μπορεί να θεωρηθεί κρατικός φορέας, με
συνέπεια να είναι δυνατή η επίκληση έναντι αυτού διατάξεων οδηγίας
δυνάμενων να έχουν άμεσο αποτέλεσμα))
(2017/C 412/09)
Γλώσσα διαδικασίας: η αγγλική
Αιτούν δικαστήριο
Supreme Court
Διάδικοι στην υπόθεση της κύριας δίκης
Elaine Farrell
κατά
Alan Whitty, The Minister for the Environment, Ireland, Attorney General, Motor Insurers Bureau of Ireland (MIBI)
Διατακτικό
1)
|
Το άρθρο 288 ΣΛΕΕ δεν αποκλείει, αυτό
καθαυτό, την επίκληση διατάξεων οδηγίας δυνάμενων να έχουν άμεσο
αποτέλεσμα έναντι φορέα ο οποίος δεν πληροί όλα τα χαρακτηριστικά που
παρατίθενται στη σκέψη 20 της αποφάσεως της 12ης Ιουλίου 1990, Foster
κ.λπ. (C-188/89, EU:C:1990:313), ερμηνευόμενων υπό το πρίσμα των
χαρακτηριστικών που παρατίθενται στη σκέψη 18 της ίδιας αποφάσεως.
|
2)
|
Είναι δυνατή η επίκληση διατάξεων
οδηγίας δυνάμενων να έχουν άμεσο αποτέλεσμα έναντι οργανισμού ιδιωτικού
δικαίου στον οποίον έχει ανατεθεί από κράτος μέλος η εκτέλεση αποστολής
δημοσίου συμφέροντος, όπως είναι η αποστολή που είναι συνυφασμένη με την
υποχρέωση που έχει επιβληθεί στα κράτη μέλη από το άρθρο 1,
παράγραφος 4, της οδηγίας 84/5/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 30ής Δεκεμβρίου
1983, για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με
την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία
αυτοκινήτων οχημάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με την τρίτη οδηγία
90/232/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Μαΐου 1990, και ο οποίος διαθέτει
προς τούτο εξαιρετικές εξουσίες, όπως είναι η εξουσία επιβολής στους
ασφαλιστικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ασφάλισης
μηχανοκίνητων οχημάτων στο έδαφος του κράτους μέλους της υποχρέωσης να
γίνουν μέλη του οργανισμού και να τον χρηματοδοτούν.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ