ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ
ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Αρ. πρωτ.: 6899
Αρ. Γνωμοδότησης: 12
Αθήνα, 2-9-2020
Προς
Τους κ.κ. Εισαγγελείς Εφετών της χώρας και δι'αυτών στους κ.κ. Εισαγγελείς Πρωτοδικών περιφέρειάς τους
I. Αφού λάβαμε υπόψη την από αίτηση τ...
, κατοίκου , με την οποία αιτείται την
Γνωμοδότησή μας επί θέματος σχετικού με την ορθή διαχείριση αναφοράς Έλληνα πολίτη προς την Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, που απευθύνεται σε Υπουργό, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Βουλής των Ελλήνων, εκθέτουμε τα ακόλουθα:
II. Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 25παρ.2 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ΚΟΔΚΔΛ- Ν. 1756/988, όπως ισχύει), η γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Εισαγγελέα του Αρείου συνίσταται στη διατύπωση της γνώμης του γενικώς και αφηρημένως ως προς την αμφιλεγόμενη έννοια διατάξεων νόμων επί ζητημάτων γενικότερου ενδιαφέροντος και πάντως όχι επί υποθέσεων επί των οποίων επελήφθησαν οι αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές ή επί θεμάτων που απασχόλησαν ή πρόκειται να απασχολήσουν τα δικαστήρια ή τα δικαστικά συμβούλια προς αποφυγή επηρεασμού της κρίσης τους ενόψει μάλιστα των προβλεπομένων ενδίκων μέσων και βοηθημάτων (ενδεικτικά Γνωμ ΕισΑΠ 10/2018(Παπαγεωργίου), 10/2020 (Μπρακουμάτσου). Η δε πάγια αυτή θέση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου ως προς τη Γνωμοδοτική της αρμοδιότητα με βάση την διάταξη του άρθρου 25παρ.2 ΚΟΔΚΔΛ, συνδυάζεται και με την παραδοχή ότι το αντικείμενο της Γνωμοδότησης του Ανώτατου Εισαγγελέα πρέπει να αφορά ευρύτατες κατηγορίες προσώπων, αφού μόνον τότε πρόκειται περί νομικού ζητήματος που παρουσιάζει γενικότερο ενδιαφέρον (ΓνωμΕισΑΠ 1/2005 (Μαρκή), ΓνωμΕισΑΠ 10/2018 (ο.π.), για τον οποίο λόγο, και δε νοείται τέτοια αρμοδιότητα επί υποβολής ερωτημάτων ιδιωτών επί μεμονωμένων νομικών θεμάτων που αντιμετωπίζουν κατά την καθημερινή τριβή τους με διάφορες υπηρεσίας δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, για τα οποία μπορούν να συμβουλευθούν επαγγελματίες ιδιώτες νομικούς ή ακόμα, συντρεχουσών των προϋποθέσεων, και το συνήγορο του πολίτη, προς επίλυση της όποιας διαφωνίας τους.
III. Με αυτά τα δεδομένα, δεν καθιδρύεται γνωμοδοτική μας αρμοδιότητα να αποφανθούμε επί του προαναφερθέντος αιτήματος του ανωτέρω και δη για θέμα που επιλύεται θεσμικά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Βουλής των Ελλήνων, οι οποίες, επ' ευκαιρία, ασχέτως ικανοποίησης του ιδίου, απάντησαν
θεμελιωμένα επί της υπ. αρ αναφοράς τ.., με το υπ. αριθ. πρωτ.
έγγραφο τ.. Προϊσταμέν... της Διεύθυνσης Κοινοβουλευτικού
Ελέγχου, ότι με βάση το άρθρο 69 παρ. 1 Σ. και 125 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Α'), οι αναφορές πολιτών, όπως του ανωτέρω, οι οποίες δεν προσυπογράφονται κατά την κατάθεσή τους από Βουλευτή, τίθενται στο αρχείο, και, επομένως, μπορεί να επανέλθει τηρώντας τον τύπο αυτό (επανακατάθεση μέσω Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου), ώστε η Υπηρεσίας τους να τη διαβιβάσει αρμοδίως.
Αντεισαγγελέας ΑΠ
Λάμπρος Σοφουλάκης.
=================================================
σσ. Επειδή το κείμενο έχει ληφθεί από pdf μέσω OCR, υπάρχει περίπτωση να έχουν εμφιλοχωρήσει σφάλματα. Το πρωτότυπο κείμενο βρίσκεται
https://eisap.gr/%ce%b3%ce%bd%cf%89%ce%bc%ce%bf%ce%b4%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-12-2020/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ