Ελευθερίας Κώνστα, Εφέτη, μέλους ΔΣ ΕνΔε
Δημητρίου Φούκα, Πρ. Πρωτοδικών, μέλους ΔΣ ΕνΔε
Διεθνώς, ο βασικός σκοπός της δικαστικής εκπαίδευσης είναι η ανάπτυξη εκείνων των δεξιοτήτων που αφορούν αφ’ ενός τον κατάλληλο χειρισμό των δικογραφιών, ώστε η εκδιδόμενη απόφαση να είναι τεχνικά άρτια και εμπεριστατωμένη, αφ’ ετέρου την διεύθυνση και διαχείριση της δημόσιας διαδικασίας στο ακροατήριο. Σταθερά προσκόμματα συνιστούν τόσο οι συχνές και συχνά βιαστικές μεταβολές στο νομοθετικό καθεστώς, όσο και οι προκλήσεις που ανακύπτουν εξ αιτίας της εξέλιξης των κοινωνιών και των διεθνών σχέσεων. Αναδεικνύεται έτσι η αναγκαιότητα της συνεχούς επιμόρφωσης των λειτουργών της δικαιοσύνης σε νέους τομείς της νομικής επιστήμης και της διαμόρφωσης ενός συστήματος επιμόρφωσης, προσαρμοσμένου στις ιδιαιτερότητες εκάστου εθνικού Δικαστικού Σώματος και –κυρίως- στην ιδιότητα των προσώπων στα οποία απευθύνεται.
Κατά την διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου για την ΕΣΔΙ με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι, στο άρθρο 40 αυτού, προβλέπεται η διενέργεια εξετάσεων και βαθμολόγησης μετά την παρακολούθηση υποχρεωτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων και η εισαγωγή του αποτελέσματος στον υπηρεσιακό φάκελο του συμμετέχοντος λειτουργού. Επ’ αυτού επισημαίνουμε ότι από τον ισχύοντα κανονισμό λειτουργίας της ΕΣΔι προβλέπεται ήδη η «υποχρέωση» συμμετοχής σε επιμορφωτικά σεμινάρια, η οποία δεν συνάπτεται με συνέπειες ή κυρώσεις.
Εικάζουμε ότι σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης περί εξετάσεων και βαθμολόγησης μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου, είναι η αντιμετώπιση του φαινομένου της έλλειψης πραγματικής και ουσιαστικής παρακολούθησης και συμμετοχής στις εργασίες του σεμιναρίου και η τόνωση του ενδιαφέροντος των συμμετεχόντων σε αυτό. Ωστόσο, έχουμε την άποψη ότι οι σκοποί αυτοί εξυπηρετούνται με την υιοθέτηση πρακτικών που ακολουθούνται διεθνώς σε αντίστοιχες διοργανώσεις, όπως η προηγούμενη σύνταξη και αποστολή εργασίας σε θέμα που άπτεται της θεματικής του σεμιναρίου, η συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε ομάδες εργασίας, η προηγούμενη συμπλήρωση ερωτηματολογίου κλπ.
Σε κάθε περίπτωση, η προτεινόμενη ρύθμιση είναι άστοχη διότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους ανωτέρω σκοπούς, άτοπη διότι παραβλέπει το επιστημονικό και υπηρεσιακό υπόβαθρο των συμμετεχόντων, απαράδεκτη διότι πλήττει το κύρος της Δικαιοσύνης και των λειτουργών της, επιχειρώντας να μετατρέψει αυτούς σε «βαθμοθήρες μαθητές» και αντισυνταγματική διότι αναθέτει καθήκοντα οιονεί αξιολόγησης των Δικαστικών και Εισαγγελικών λειτουργών σε όργανα εκτός του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου και των Οργάνων Επιθεώρησης.
Καλούμε το Υπουργείο Δικαιοσύνης να προβεί στην απόσυρση της ανωτέρω διατάξεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ