Δημοσίευση: 20 Δεκ. 2015, 19:23
Νέες αντιδράσεις για την επετηρίδα
Στο
Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε ο σύμβουλος Επικρατείας Γεώργιος
Ποταμιάς ζητώντας να ακυρωθεί το από 23.10.2015 Προεδρικό Διάταγμα με το
οποίο προήχθη σε αντιπρόεδρο του ΣτΕ ο Ιωάννης Γράβαρης. Ο κ. Ποταμιάς
κάνει λόγο στην προσφυγή του για αδικαιολόγητη παρέμβαση στην επετηρίδα
των δικαστικών.
Τον περασμένο Οκτώβριο το υπουργικό συμβούλιο είχε καλύψει, μεταξύ των άλλων, την κενή θέση του προέδρου του ΣτΕ και τεσσάρων αντιπροέδρων του ΣτΕ.
Τον περασμένο Οκτώβριο το υπουργικό συμβούλιο είχε καλύψει, μεταξύ των άλλων, την κενή θέση του προέδρου του ΣτΕ και τεσσάρων αντιπροέδρων του ΣτΕ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Με όλο το σεβασμό προς τον κ. Πρόεδρο, όμως μάλλον ξέχασε (;) την παράγραφο 6 του άρθρου 90 του Συντάγματος «Οι αποφάσεις ή πράξεις κατά τις διατάξεις αυτού του άρθρου δεν προσβάλλονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας.».
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπομένως η προσφυγή τι σκοπό έχει; Απλά για να γίνεται ντόρος στα ΜΜΕ;
Εκτός του ότι πρόκειται για προδήλως απαράδεκτο ένδικο βοήθημα (90 παρ. 6 Συντ.), σφάλλει και κατ' ουσίαν ο προσφεύγων σύμβουλος, προεχόντως διότι ο συντακτικός νομοθέτης δεν επέλεξε την αρχαιότητα ως μέσο αυτοδίκαιης προαγωγής στις θέσεις του προέδρου και των αντιπροέδρων, αλλά προέκρινε την "επιλογή μεταξύ των μελών" του ανωτάτου δικαστηρίου με πρόταση του υπουργικού συμβουλίου. Ας μην συγχέονται, επομένως, ο πρόεδρος και οι αντιπρόεδροι του Συμβουλίου της Επικρατείας με τον πρόεδρο πρωτοδικών ή εφετών Δ.Δ., ο οποίος αναλαμβάνει την διεύθυνση του δικαστηρίου κατ' αρχαιότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε στο έτος 2015 και ακόμα μιλάμε για αρχαιότητα; Η θέση του Αντιπροέδρου ενός Ανώτατου Δικαστηρίου είναι διοικητική θέση και το δέον είναι να δοθεί σε κάποιον με διοικητικής φύσης χαρίσματα. Η αρχαιότητα ασφαλώς και δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά. Το κακώς νοούμενο προσόν της αρχαιότητας μας κατατρέχει ως ένα από τα δεινά αυτού του κράτους. Εμείς δικαστές είμαστε, δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι η απαρέγκλιτη τήρηση της αρχαιότητας είναι λανθασμένη για τέτοιου είδους θέσεις και αξιώματα; Ένας πολιτικός δικαστής
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ τότε να κάνετε εμένα Πρόεδρο του ΑΠ στις προσεχείς προαγωγές
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας Πρωτοδίκης
ΥΓ : και για να σοβαρευτούμε : σε αυτές τις ανώτατες θέσεις μιλάμε για ίσους μεταξύ ίσων. Έχουν αποδείξει την αξία τους στην διαδρομή των χρόνων, οπότε ελάχιστο και ίσως μοναδικό κριτήριο τοποθέτησης τους είναι η αρχαιότητα. Γιατί αρνούμαστε να δούμε το προφανές ; Και γιατί επιμένετε να λέτε διοικητικές θέσεις αυτές τις θέσεις ; Δηλαδή οι θέσεις των αντιπροέδρων και του Προέδρου του ΑΠ περιορίζονται σε εποπτικά-διοικητικά καθήκοντα ;
"Επιλογή μεταξύ των μελών" δεν σημαίνει απαρίθμηση των μελών του ανωτάτου δικαστηρίου και προαγωγή των πρώτων κατά σειρά αρχαιότητας. Δεν είναι αυτή η κατά το Σύνταγμα αρμοδιότητα του Υπουργικού Συμβουλίου.
ΔιαγραφήΑν έχει δίκιο ο αιτών, η αίτησή του θα απορριφθεί ως αλυσιτελώς ασκούμενη (= ακόμη κι αν ακυρωθεί, για παραβίαση της επετηρίδας, η πράξη, ο ίδιος δεν θα καταλάβει τη θέση, διότι είναι χαμηλά στην επετηρίδα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έχει άδικο ο αιτών, η αίτησή του θα απορριφθεί ως αβάσιμη.
Και ποιός μας βεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν αντισυνταγματικές διατάξεις του συντάγματος ή διατάξεις αντίθετες με το ευρωπαϊκό δίκαιο; 'Οποιο βιβλιο συνταγματικού δικαίου και να ανοίξουμε θα βρούμε έναν τέτοιο προβληματισμό.Ή υπάρχει διάκριση των λειτουργιών και ανεξαρτησία της δικαιοσύνης ή δεν υπάρχει. Καιρός είναι να αποδεχθούμε όλοι ότι η εκτελεστική εξουσία δεν μπορεί να επεμβαίνει στη δικαστική. Και αν συντρέχει περίπτωση, να ανακληθούν όλα τα προεδρικά διατάγματα των τελευταίων προαγωγών σε όλα τα ανώτατα δικαστήρια της χώρας μας. Υπάρχουν τόσες αντιδράσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δικαστικός που προσέβαλε την απόφαση φάσκει και αντιφάσκει. Από τη μία στο Α επιχείρημα θεωρεί ότι επεμβαίνει η ηγεσία του Υπουργείου στην ουσιώδη ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και στο Β επιχείρημα θεωρεί την απόφαση λανθασμένη γιατί δεν ερωτήθησαν οι Πρόεδροι της Βουλής σύμφωνα με το νόμο Καστανίδη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή