Αλλάζουν όλα για το Επικουρικό κεφάλαιο με το άρθρο 48 του σχεδίου νόμου«Ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των Πιστωτικών Ιδρυμάτων – Ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα – Κύρωση της Σύμβασης – Πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και των τροποποιήσεών της και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή από τον Υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο.
Με το άρθρο 48 επιχειρείται μία σημαντική τομή στη λειτουργία του Επικουρικού κεφαλαίου ασφάλισης αυτοκινήτων με στόχο να το διατηρήσει εν ζωή μετά το έλλειμμα των 700 εκατ. ευρώ που αντιμετωπίζει, έτσι ώστε να συνεχίζει να επιτελεί τον κοινωνικό του ρόλο έστω και ελαφρώς περιορισμένο.
Επισημαίνεται ότι 123.000 ζημιές περίπου αφορούν σε αποζημιώσεις μέχρι 60.000 ευρώ (εκ των οποίων οι 118.000 μέχρι 10.000 ευρώ) ενώ μόλις 2.350 ζημιές αφορούν αποζημιώσεις από 60.000 ευρώ και πάνω ( εκ των οποίων 1.565 αφορούν ζημιές άνω των 100.000 ευρώ). Ωστόσο για αυτές τις τελευταίες το Επικουρικό κεφάλαιο καλείται να καταβάλλει 355 εκατ. ευρώ δηλαδή το μισό του έλλειμμα.
Με τις ρυθμίσεις που προωθεί το σχέδιο νόμου εισάγεται ανώτατο πλαφόν στις αποζημιώσεις οι 100.00 ευρώ, για μικρότερες αποζημιώσεις τίθενται ποσοστιαία πλαφόν. Επίσης καταργείται η αποζημίωση από το Επικουρικό για ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη. Με τον τρόπο αυτό το Επικουρικό θα συνεχίσει να αποζημιώνει την συντριπτική πλειοψηφία των παθόντων.
Με τις ρυθμίσεις που προωθεί το σχέδιο νόμου εισάγεται ανώτατο πλαφόν στις αποζημιώσεις οι 100.00 ευρώ, για μικρότερες αποζημιώσεις τίθενται ποσοστιαία πλαφόν. Επίσης καταργείται η αποζημίωση από το Επικουρικό για ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη. Με τον τρόπο αυτό το Επικουρικό θα συνεχίσει να αποζημιώνει την συντριπτική πλειοψηφία των παθόντων.
Ειδικότερα τροποποιείται το άρθρο 10 του ν.δ 400/70 για την εναρμόνιση του με τα οριζόμενα στην οδηγία 17/2001. Στο πλαίσιο αυτό καταργείται η διάταξη του άρθρου 10 παρ. 1 ν.δ 400/70 περί προτεραιότητας των απαιτήσεων από σχέση εξαρτημένης εργασίας επί του συνόλου της περιουσίας της ασφαλιστικής επιχείρησης στους κλάδους γενικών ασφαλίσεων όπως και στους κλάδους στους οποίους δεν τηρείται μαθηματικό απόθεμα, καθώς η προσθήκη της συγκεκριμένης διάταξης αλλοιώνει την πρόβλεψη της οδηγίας 17/2001 για την εξυγίανση και την εκκαθάριση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Επίσης εισάγεται πλαφόν αποζημιώσεων έστι ώστε σε περίπτωση ζημιάς άνω των 100.000 ευρώ ο οργανισμός να αποζημιώνει έως 100.000 ευρώ. Περαιτέρω καταργείται η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να καταβάλλει αποζημιώσεις για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη ενώ τίθενται όρια στις αποζημιώσεις ανάλογα με το μέγεθος τους. Π.χ. για ζημία ύψους μέχρι 2000 ευρώ το επικουρικό καταβάλλει αποζημίωση ίση με το 90% αυτής, για ζημιά ύψους από 2001 μέχρι και 4.000 ευρώ καταβάλλει αποζημίωση ίση με το 87,5% της αυτής κ.ο.κ. Για ζημία ύψους μεταξύ 60.001 και 100.000 ευρώ καταβάλλεται αποζημίωση ίση με το 60% αυτή και για ζημιές που το ύψος τους υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ καταβάλλεται αποζημίωση ίση με το 40% αυτής και πάντως όχι μεγαλύτερη των 100.000 ευρώ
ΠΗΓΉ
Οπότε πλέον όταν θα οδηγούμε θα κάνουμε την προσευχή μας μην μας χτυπήσει ανασφάλιστο αυτοκίνητο, το οποίο συνήθως ανήκει σε άτομα που δεν έχουν περιουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λογική της διάταξης είναι η ίδια με την έκτακτη εισφορά : αφού δεν μπορώ - δε θέλω να πατάξω το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και επειδή το Ε.Κ έχει βουλιάξει, το λογαριασμό θα πληρώσει και πάλι ο απλός πολίτης.
Αλήθεια γιατί δεν κατάσχονται επι τόπου τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα;
Όσο δε για την κατάργηση της καταβολής αποζημίωσης για ηθική βλάβη - ψυχική οδύνη : δεν έχω να κάνω κανένα σχόλιο (τι μπορώ να πω άλλωστε).
Κατάργηση της ηθικής βλάβης από το Επικουρικό και της Ψυχικής Οδύνης και πλαφόν στις αποζημιώσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια 4 χρόνια ταλαιπωρούσε τους πάντες η 3/2007 Α.Π μέχρι που επιλήφθηκε η Ολομέλεια και ησυχάσαμε...Τώρα άλλα 4 χρόνια μέχρι να επιληφθεί το ΔΕΚ διότι (εάν ήμαστε έως τότε μέλη της ΕΕ) αυτά τα πράματα είναι αντίθετα στις οδηγίες για της ασφάλιση των αυτοκινήτων...Ως τότε απλά θα ξυλεύουμε εντατικά το ειδικό δάσος για την Ελληνική Δικαιοσύνη που παράγει τόνους χαρτιού για να γραφτούν τόσες αποφάσεις που μετά απλά θα ανατραπούν από το ΔΕΚ...όποιος ασχολείται με αυτοκίνητα και ξέρει όλη την ιστορία της 3/2007 ΑΠ και τι αναστάτωση προκάλεσε 'ήδη καταλαβαίνει για πόση ταλαιπωρία και φόρτο θα προκαλέσει αυτός ο νόμος σε όλους μας.... (χωρίς λόγο έτσι;..εκτός εάν είναι λόγος να σώσουμε ένα νομικό πρόσωπο ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ δικαίου)
Καλά κουράγια
Υ.Γ Ελπίζω να βρεθεί κανένα Δικαστήριο σύντομα που είτε θα κάνει προδικαστικό στο ΔΕΚ ή ακόμα καλύτερα θα τον απορρίψει διότι αντίκειται στο Κοινοτικό Δίκαιο
Και το ποιο ωραίο. Γίνεται αγωγή κατά του οδηγού/κυρίου αυτοκινήτου και κατά της ασφαλιστικής του εταιρίας, της τελευταίας η άδεια ανακαλείται προτού συζητηθεί η αγωγή, εισέρχεται το επικουρικό κεφάλαιο στη θέση της και την ηθική βλάβη (ή και ψυχική οδύνη) την πληρώνει ο οδηγός/κύριος, παρόλο που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του. Τέλεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήνομιζω ειναι ευθεως αντισυνταγματικο ασφαλισμενο αυτοκινητο, που ανακαλειται της ασφαλιστικης η αδεια, να υποχρεωνεται ο οδηγος να πληρωσει τα τεραστια κονδυλια ηθικής βλάβης ή ψυχικης οδυνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήστην περιπτωση του ανασφάλιστου λειτουργει ως κυρωση, στην περίπτωση της ανακλησης ποια η δικαιολογητικη βαση?
Τι γίνεται για όσες υποθέσεις έχουν ήδη εκδικαστεί και έχει επιδικαστεί ποσό για ηθική βλάβη, χωρίς αυτό να έχει ακόμα εισπραχθεί?
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι γίνεται για όσες υποθέσεις έχουν ήδη εκδικαστεί
=================
δείτε και ανάρτηση
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ
http://dikastis.blogspot.com/2011/09/blog-post_7673.html