Η επιτάχυνση απονομής της Δικαιοσύνης και η άμεση επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν την ποινική και πολιτική δίκη, ήταν τα βασικά θέματα που τέθηκαν σήμερα, Δευτέρα, στο τραπέζι κατά τη μαραθώνια συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Δικαιοσύνης με τις κορυφές του Αρείου Πάγου και της Ανώτατης Εισαγγελίας της χώρας.
Κατά τη συνάντηση, η οποία έγινε υπό την προεδρία του υπουργού Δικαιοσύνης, Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, και διήρκεσε σχεδόν πέντε ώρες, τέθηκε το ζήτημα της αποποινικοποίησης των ήσσονος σημασίας αδικημάτων και της μετατροπής τους σε διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμα), όπως και το ενδεχόμενο λειτουργίας ποινικών τμημάτων στα μεγάλα δικαστήρια της χώρας.
Ακόμα, συζητήθηκε ορισμένα αδικήματα να μη διώκονται αυτεπάγγελτα, αλλά κατόπιν έγκλησης (μήνυσης), ενώ τέθηκε και πάλι θέμα παράτασης του ωραρίου λειτουργίας των δικαστηρίων κατά δύο ώρες.
Θετικά αντιμετώπισαν οι δικαστικοί λειτουργοί την πρόταση του κ. Παπαϊωάννου, οι αναβολές που θα δίνονται να είναι σε δικάσιμο με τον ίδιο πρόεδρο.
Συζητήθηκε -κατά τη σύσκεψη- η απλούστευση των δικαστικών διαδικασιών έτσι ώστε να κερδίζεται χρόνος, όπως για παράδειγμα η μη αυτοπρόσωπη εμφάνιση των κατηγορουμένων στα δικαστικά συμβούλια.
Διχασμένοι ήταν, όμως, οι δικαστές ως προς την αύξηση της δικαστικής δαπάνης.
Πάντως, οι δικαστές και εισαγγελείς δεσμεύτηκαν ότι έως τις 10 Οκτωβρίου 2011 θα στείλουν στο υπουργείο Δικαιοσύνης τις προτάσεις τους, οι οποίες θα είναι και νομοτεχνικά επεξεργασμένες, έτσι ώστε, αν γίνουν αποδεκτές από το υπουργείο, να ενταχθούν αμέσως σε νομοσχέδιο.
Επίσης, ο υπουργός Δικαιοσύνης ανέφερε ότι είναι στο τελικό στάδιο επεξεργασίας ο νέος οργανισμός των δικαστηρίων και στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα θα δοθούν στη δημοσιότητα νομοσχέδια που θα υλοποιούν τα ζητήματα που τέθηκαν κατά τις συσκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου Δικαιοσύνης με τους δικαστές των Ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας.
Στη σύσκεψη, εκτός του κ. Παπαϊωάννου, παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Πεταλωτής, ο γενικός γραμματέας, Νικόλας Κανελλόπουλος και οι ειδικοί γραμματείς, Γιάννης Ιωαννίδης και Μαρίνος Σκανδάμης. Από την πλευρά των δικαστών, παρόντες ήταν η πρόεδρος και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ρένα Ασημακοπούλου και Ιωάννης Τέντες αντίστοιχα, οι αντιπρόεδροι και οι αντεισαγγελείς του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Τέλος, η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης θα έχει την Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, ανάλογη συνεργασία με τους δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Παπαϊωάννου ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις στην απονομή της Δικαιοσύνης «έχουν φέρει στη χώρα μας ένα καθεστώς αρνησιδικίας» και προσέθεσε: «Ο απλός άνθρωπος, ο απλός πολίτης δεν μπορεί να βρει το δίκιο του και αυτός είναι ο στόχος, να τον βοηθήσουμε να το βρει».
«Πολύ σύντομα», τόνισε ο υπουργός Δικαιοσύνης, «θα είμαστε σε θέση να φέρουμε ένα νομοσχέδιο στη Βουλή προς αυτή την κατεύθυνση, που θα έχει ριζικές ανατροπές».
Ως προς το διάλογο που έχει ανοίξει με τις ηγεσίες των Ανωτάτων Δικαστηρίων, ο κ. Παπαϊωάννου υπογράμμισε ότι στόχος είναι η αναβάθμιση λειτουργίας της Δικαιοσύνης και του δικαιικού μας συστήματος συνολικά, με ριζικές τομές και αλλαγές και με τελικό στόχο την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα με την ποιότητα της Δικαιοσύνης».
Αναφερόμενος στις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις στα Διοικητικά Δικαστήρια, ο κ. Παπαϊωάννου επισήμανε ότι υπάρχει «ένα σχεδιάγραμμα να τελειώσουν το 15% των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων μέχρι το τέλος του χρόνου και μετά κάθε τρεις μήνες θα υπάρχει συνολική παρακολούθηση, ώστε τον Ιούνιο του 2013 να έχει τελειώσει το σύνολο των εκκρεμουσών φορολογικών υποθέσεων».
Όταν οι δημοσιογράφοι ζήτησαν από τον κ. Παπαϊωάννου να σχολιάσει τις προσφυγές των δικηγόρων κατά των οικονομικών μέτρων, εκείνος επισήμανε: «Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) υπάρχει η πρότυπη δίκη, όπως έχει θεσμοθετηθεί, ώστε να μην έχουμε πολλές δίκες. Το ΣτΕ να δώσει σύντομα απαντήσεις σε αυτό, ώστε τα παρακάτω Διοικητικά Δικαστήρια να έχουν τον μπούσουλα, να έχουν την κατεύθυνση πάνω στην οποία να αποφασίζουν. Αυτό βοηθά τους φορολογούμενους Έλληνες πολίτες να μην ξοδεύονται σε άσκοπες δίκες».
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_26/09/2011_408115
Πάλι ριζικές ανατροπές ακούω. Και ότι έλεγα να αγοράσω νέο κώδικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕαν δεν αλλάξει κάτι με την "απολογία" (βλ. αιτιολογία...) των δικαστικών αποφάσεων, κατά τη γνώμη μου, δεν πρόκειται να επιτευχθεί επιτάχυνση, έστω και αν προσλάβουν 200 (οι και παραπάνω)Δικαστές, έστω και αν παρατείνουν το ωράριο για δύο ή πέντε ... ώρες, έστω και αν συντμήσουν τις δικαστικές διακοπές σε ένα μήνα, μία εβδομάδα ή μία ημέρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι κακό να κοιτάξουμε και λίγο τι γίνεται σε άλλες χώρες...Αναρωτιέμαι αν κάποιος συνάδελφος έχει αναγνωρίσει δεδικασμένο ή έχει κηρύξει εκτελεστή (μια συνηθισμένη) απόφαση αλλοδαπού Δικαστηρίου που έχει έκταση μεγαλύτερη από 5-7 σελίδες;;; (αν όντως υπάρχει, μάλλον θα πρέπει να παίξει και τζόκερ!!!)
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως οι αναβολές θα δίνονται σε δικάσιμο με τον ίδιο πρόεδρο, ειδικά στα δικαστήρια με κληρώσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν τα τρία προηγούμενα σχόλια ανήκουν στον ίδιο σχολιαστή ή συμπτωματικά έχουν διαφορά ολίγων λεπτών μεταξύ τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπ' ευκαιρίας αυτού του γεγονότος (ισχύει δεν ισχύει) θα ήθελα να παρακαλέσω, να "σπάτε" το σχόλιο όσο γίνεται λιγότερο, καθώς έτσι εξοικονομείται χώρος στην ανάρτηση.
Ευχαριστώ
Κουβέντα δεν είπαν για τη διάσπαση του Πρωτοδ. Αθηνών που έχει περιφέρεια 5 εκατομ. κατοίκους (είχε αποφασιστεί από το 1981 αλλα δεν υλοποιήθηκε). Δεν είναι αυτό λειοτυργικό και τα μέτρα που θα πάρουν (με γνώμονα πάλι την κατάσταση στο Πρωτ.Αθηνών, αφού στα άλλα Πρωτ. δεν υπάρχουν σοβαρά προβλ. με τον προσδιορισμό) θα είναι για άλλη μια φορά αναποτελεσματικά. Αλλά δυστυχώς στο θέμα αυτό έχουν αντιρρήσεις κάποιοι συνδικαλ. του ΔΣΑ (ακόμα και αν παραμείνει ενιαιος ο Δικ. Σύλλογος) που αδιαφορούν για τα χάλια του Πρωτ.Αθηνών και την αρνησιδικία (προσδιορ στα εργατικά και στις μισθώσεις μετά από 2,5 χρόνια!) και τους νοιάζει το προσωπικό τους συμφέρον
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την αιτιολογία των αποφάσεων δεν μπορεί να αλλάξει κάτι χωρίς αναθεώρηση του άρθρου 93 παρ.3 του Σ. Η αιτιολογία των αποφάσεων είναι και θέμα του δικαστή και μπορεί να είναι διεξοδική εκεί που χρειάζεται αλλά και συνοπτική σε απλές υποθέσεις. Το να εξηγείς σε μία δυσχερή υπόθεση (ιδίως ως προς τα ουσιαστικά ζητήματα, αφού για τα νομικά αρκεί η παράθεση έγκυρων παραπομπών) γιατί ακολουθείται η μία ή η άλλη εκδοχή ή λύση δεν συνιστά απολογία αλλά στοιχείο ποιότητας της δικαιοσύνης. Αλλά και πάλι δεν εμποδίζεται στην πράξη η συνοπτική αιτιολόγηση, αφού στην πραγματικότητα το μόνο που αξιολογείται από τους Επιθεωρητές είναι η ταχύτητα έκδοσης των αποφάσεων και όχι η ποιότητά τους. Άρα η αιτιολογία είναι κυρίως θέμα φιλοτιμίας και συνείδησης του καθενός ατομικά (όπως λ.χ. και το να μην ενδίδει σε πιέσεις) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να επιβληθεί - σώνει και καλά - τηλεγραφική συγγραφή αποφάσεων σε όλους, επειδή κάποιοι την προτιμούν. Δεν χρειάζεται όλα να εξισώνονται προς τα κάτω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς κανένας από όλους εμάς,που υποστηρίζουμε οτι πρέπει να αλλάξουν τα σχέδια των αποφάσεων προς το ευσύνοπτο, ας το πω έτσι, προς το τηλεγραφικό όπως λαθεμένα το χαρακτηρίζουν κάποιοι, δεν υποστήριξε ποτέ και ούτε βέβαια δύναται να υποστηρίξει οτι αυτή η επιλογή είναι δεσμευτική για όλους. Επομένως στο σημείο αυτό υπάρχει παρεξήγηση και η συζήτηση είναι ουσιαστικά άνευ αντικειμένου. Αλλά να ρωτήσω το εξής. Τα κατηγορητήρια της Εισαγγελίας, που περιγράφουν την πράξη και την υπαιτιότητα λ.χ. σε σωματικές βλάβες από αμέλεια, σε ανθρωποκτονίες από αμέλεια, σε ακάλυπτες επιταγές, σε εργατικά ατυχήματα κλπ. κλπ. μέσα σε 15-20 σειρούλες είναι αόριστα και άρα άκυρα; Οχι βέβαια. Άρα και η αντίστοιχη δικαστική απόφαση με το ως άνω περιεχόμενο είτε πολιτική είτε ποινική περιέχει την κατά το Σύνταγμα πλήρη αιτιολογία. Και ευτυχώς, που ο ΑΠ έχει κρίνει οτι η γενική αναφορά στα αποδεικτικά μέσα αρκεί ώστε να θεωρηθεί οτι ελήφθησαν υπόψη όλα τα στοιχεία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι θα πει εξίσωση προς τα κάτω στη συγκεκριμένη περίπτωση. Προσωπικά μάλιστα πιστεύω βασιζόμενος σε μία σχετική εμπειρία ετών μέχρι στιγμής οτι πολλές πολιτικές αποφάσεις και δη σε μεγάλο αριθμό θα μπορούσαν να απαγγέλονται από την έδρα. Αλλά ας μην ασχοληθούμε με αυτό προς το παρόν. Πρέπει να υπάρξει μεγάλη ζύμωση και επιμονή προς την κατεύθυνση και τη σημασία αυτής της επιλογής, σημασία την οποία αντιλαμβάνεται κανείς στο μέγιστο δυνατό βαθμό, όταν έρθει η ώρα να δώσει τα ΄΄διαπιστευτήρια του΄΄ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Άλλο το 85 και το 100 και άλλο το 200 και το 250 με συγχρόνως βαρύ ποινικό, που σε πάει μέρες μέχρι να τελειώσει. Καμία μα καμία σχέση. Δεν υποτιμώ τον φόρτο εργασίας των άλλων Πρωτοδικείων, προς θεού, όλοι περάσαμε άλλωστε από αυτά, άλλο πράμα όμως η Ευελπίδων και η 26ης Οκτωβρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην αρχίσουμε συνάδελφε 10.16 πάλι το "εμείς στην Αθήνα δουλεύουμε περισσότερο" γιατί θα σε στεναχωρήσω. Όποτε θες αλλάζουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν Πρωτοδικεία πολύ δυσκολότερα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (τουλάχιστον ορισμένων τμημάτων τους) σε μεσαίες πόλεις της επαρχίας (λ.χ. Ηράκλειο, Ιωάννινα κλπ.), όπου φαίνονται και περισσότερο τα κενά. Είναι άχαρες οι συγκρίσεις. Στο κάτω κάτω μετά από κάποια χρόνια υπηρεσίας ο κάθε δικαστής υπηρετεί στον τόπο της επιλογής του. Καλό θα είναι πάντως να γίνουν αλλαγές, ώστε ο φόρτος εργασίας να είναι περίπου ίδιως σε όλα τα Πρωτοδικεία (ορθολογική κατανομή των οργανικών θέσεων ανάλογα με τον πληθυσμό κάθε δικαστηριακής περιφέρειας, συγχώνευση μικρών Πρωτοδικείων και διάσπαση - επιτέλους - του Πρωτοδικείου Αθηνών σε τρία - τέσσερα μικρότερα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά κανόνα στην Αθήνα έχει περισσότερη δουλειά, αλλά εξαρτάται και τη θέση που έχει ο κάθε δικαστής. Λίγο πιο κάτω Θεσ/νικη και Πειραιάς και αμέσως μετά τα μεγάλα επαρχιακά Πρωτ. (λ.χ Χαλκίδα, Πάτρα, Ηράκλειο, Κορινθος, Καλαματα, Ιωάννινα, Λαρισα). Σημαντικό είναι ότι το κλίμα εκτός Αθηνών είναι καλύτερο. Απαιτείται αναθεώρηση του χωροταξικού των Δικαστηρίων και νομοθεσία όχι με βάση τα συμφέροντα των δικηγόρων (λ.χ διατήρηση έφεσης στα ασφαλ. νομής, παράσταση δικηγ. στα Δικ. Συμβ), αλλά με αυτό της Δικ/νης και του πολίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος 10.54. Βεβαίως, αλλά προέχει η οικογένεια. Κατά τα άλλα για έλα να δεις πως είναι να χειρίζεσαι μία δικογραφία, που ασχολείται όλη η Ελλάδα μαζί σου και με ένα λαθάκι γίνεσαι πρωτοσέλιδο! Αλλά μη το βλέπεις έτσι γιατί το πέρασμα μας από την Επαρχία ισχύει για όλους, όπως και με τα μεγάλα πρωτοδικεία και όλοι στο τέλος έχουμε δουλέψει το ίδιο. Απλά μόλις μπεις στα μεγάλα Πρωτ\κεια εκεί πλέον αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα σε όλη τους τη διάσταση. Τουλάxιστον αυτό αποτελεί μία αντικειμενική αλήθεια. Και εγώ ο ίδιος όταν υπηρετούσα στην επαρχία δεν μπορούσα εύκολα να καταλάβω διαμαρτυρίες συναδέλφων στα μεγάλα Πρωτοδικεία, παρά το οτι υπηρέτησα σε μεγάλες περιφέρειες. Ένα απλό παράδειγμα για να μην κουράζω. Ο προσδιορισμός σε ένα μέσης κίνησης περιφερειακό Πρωτοδικείο κατά μέσο όρο στην τακτική φτάνει τους τρεις με τέσσερις μήνες. Αν αυτό συμβεί σε Αθήνα Θεσσαλονίκη τα πινάκια της τακτικής θα έχουν από 60 τουλάχιστον υποθέσεις το καθένα, για έναν δικαστή εννοείται. Άστο καλύτερα. Αν ενδεχομένως δεν έχεις δει από κοντά μία κατάσταση κράτησε και μερικές επιφυλάξεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήεπανερχόμενοι στονομοσχέδιο ποσυπογράφω και επαυξάνω την αποποινικοποίηση, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί 'χθες'!!αρκετά πλέον με τις εξυβρίσεις, τα αδικήματα αυτοβλάβης(εργοδοτικές εισφορές), τον αγορανομικό κώδικα και τις ακάλυπτες επιταές. Επίσης επιτέλους να τεθεί τέλος στο κώλυμα εντοπιότητας, η Ελλάδα δεν βρίσκεται στην εποχή του 1960, ας απεμπλακούμε από τα σύνδρομα, τις φοβίες και τα κόμπλεξ του παρελθόντος΄...είναι προσβλητικό και άδικο να θεωρείται συνάδελφος από τις Σέρρες ότι δεν μπορεί να υπηρετήσει στο Πρωτοδικείο Σερρών γιατί υφέρπει η υπόνοια μεροληψίας, ενώ ο συνάδελφος των Ιωαννίνων να υπηρετεί στο Πρωτοδικείο Ιωαννίνων. Διαφορετικά να αποζημιωθούν με ιδιαίτερο ποσό όλοι οι συνάδελφοι που έχουν κώλυμα εντοπιότητας και πρέπει πάντα εφ όρου ζωής να υπηρετούν σε Πρωτοδικείο μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, στον οποίον πιθανότατα διαμένουν τα παιδιά και ο/η σύζυγος του. Ας βοηθήσει και η Ένωση στην υλοποίηση της πρότασης, δεν αντέχουν πλέον οι συνάδελφοι!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εχετε βαρεθει , στα μισα θεματα ,
ΑπάντησηΔιαγραφήνα ''τσακωνεστε'' για το ποιος δουλευει περισσοτερο ? Σαν συνδικαλιστες της δεκαετιας του 80 κανετε για μην πω τιποτε χειροτερο.
Και ποιος σας είπε οτι τσακωνόμαστε κύριε συνάδελφε; Αυτό το συμπεραίνετε εσείς με δικά σας κριτήρια. Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν διαφωνίες και μάλιστα όταν βρισκόμαστε σε τροχιά ριζικών αλλαγών στη Δικαιοσύνη, που σίγουρα θα επισυμβούν στο εγγύς μέλλον. Η οικονομική κατάσταση από την οποία διέρχεται η χώρα επιβάλλει πλέον άμεσα και πρακτικά μέτρα,για γρήγορη απονομή δικαιοσύνης, που αυτό απαιτεί αναγκαίως την αποσυμφόρηση του όγκου εργασίας. Άμα χάσουμε αυτή την ευκαιρία... τι να πω δεν ξέρω... Είπε πολύ σωστά κάποιος συνάδελφος τις προηγούμενες ημέρες οτι μία απλή λύση με τα σχέδια των αποφάσεων θα έλυνε το πρόβλημα, που δεν έχουν λύσει τόσοι και τόσοι νόμοι. Επιμένουμε σε αυτό, ας μας επιτρέψετε. Να αναφέρω μάλιστα ένα απλό παράδειγμα, που διευκολύνει τα μέγιστα χωρίς νομοθεσία: Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ΝΟΜΟΣ. Τα θεσμικά ζητήματα τα γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά. Και εμείς και όλοι γνωρίζουμε τι θα πει αιτιολογία, ανθρώπινα δικαιώματα, Σύνταγμα, ποιότητα στη Δικαιοσύνη κλπ.κλπ. δεν χρειάζεται να μας τα υπενθυμίζει κάποιος. Αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν πρέπει να αναζητούμε πρακτικές λύσεις στα προβλήματα. Επαναλαμβάνω για ακόμη μία φορά οτι στην οικονομία όλα συνέχονται το ένα με το άλλο. Όταν η Δικαιοσύνη λ.χ. καθυστερεί εξαιτίας αντικειμενικών δυσχερειών του ισχύοντος συστήματος, αυτό μπορεί να έχει και έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις παντού. Γι αυτό και έχουν ρίξει όλοι μεγάλο βάρος στο ζήτημα αυτό. Με την ισχύουσα όμως κατάσταση και για να επιτευχθεί απαιτείται αφενός αποποινικοποίηση ευρείας μορφής, όπως και δρομολογείται και αφετέρου έκδοση αποφάσεων στα πρότυπα της Γερμανίας. Ήδη συνάδελφοι έχουν μιλήσει αναλυτικά γι αυτό, που γνωρίζουν την κατάσταση εκεί καλύτερα. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή απαραίτητα. Οι ιθύνοντες του Υπουργείου Δικαισούνης δεν μπορούν εύκολα να γνωρίζουν τα περί δικαστικών αποφάσεων και διαδικασιών και πρέπει να τους τα θέσουμε υπόψη και όχι να απαιτούμε μονόπλευρα νομοθετικές αλλαγές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ περισσότερος χρόνος στα ποινικά δικαστήρια καταναλώνεται με ψευδορκίες, ψευδείς καταμηνύσεις, συκοφαντικές δυσφημήσεις, αυτοδικίες κλπ., ήτοι ποινικά αδικήματα, που όταν αποδεικνύονται, και ποινική απαξία έχουν και νομοθετημένα ως τέτοια είναι σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπως άλλωστε και η εξύβριση, η σωματική βλάβη κλπ. . Άλλο αν στην Ελλάδα λόγω της νοοτροπίας του κόσμου και του πληθωρισμού των δικηγόρων (που συνδέεται με την ανάγκη διαρκούς επινόησης υποθέσεων και ανακύκλωσης των ήδη υπαρχουσών) γίνεται κατάχρηση της δυνατότητας προσφυγής στην ποινική δικαιοσύνη λόγω και των μειωμένων εξόδων, που αυτή συνεπάγεται. Η αποποινικοποίηση "ήσσονος σημασίας" αδικημάτων δεν θα είναι η λύση, αφού δεν θα αφορά τα ανωτέρω αδικήματα. Άλλωστε, ούτε από την αποποινικοποίση ή τη μετατροπή σε πταίσμα τέτοιων αδικημάτων (ΚΟΚ, υγειονομικά, αγορανομικά) επήλθε κάποια σημαντική βελτίωση. Πρέπει όμως και οι εισαγγελείς να μην εισάγουν όλες τις υποθέσεις στο ακροατήριο αλλά να αξιοποιούν τις δυνατότητες αρχειοθέτησης και απόρριψης εγκλήσεων και εμείς ως δικαστές να εφαρμόζουμε τη διάταξη του άρθρου 585 ΚΠΔ για επιβολή εξόδων σε βάρος των ασκούντων προφανώς αβάσιμες και καταχρηστικές εγκλήσεις ή μηνύσεις (κάτι που σήμερα δεν γίνεται). Επίσης, να μη βάζουμε εφέσιμες ποινές, όταν δεν χρειάζεται (αποδεικτική καθαρότητα σε συνδυασμό με μικρής απαξίας πράξεις), έστω και αν το ζητάνε οι συνήγοροι. Η γνώμη μου είναι ότι η ρίζα του προβλήματος είναι ο πληθωρισμός των δικηγόρων σε συνδυασμό με τη νοοτροπία των συμπολιτών μας αλλά και η ευκολία, με την οποία δίδονται οι αναβολές, που οδηγούν σε άσκοπή μεταφορά των υποθέσεων από τη μία σύνθεση στην άλλη χωρίς σοβαρό λόγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔικάζετε εξυβρίσεις, ψευδορκίες και ψευδείς καταμηνύσεις διότι όλα τα σοβαρά και ουσιώδη αδικήματα ΒΑΛΤΩΝΟΥΝ ΣΤΑ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΆ ΓΡΑΦΕΊΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΑ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ. κι αυτό γιατί ούτε ο δικαστής ούτε ο εισαγελέας έχει το περιθώριο χρόνου να αφοσιωθεί σε ένα κακούργημα σπουδαίας σημασίας ή να επιταχύνει την επεξεργασία του, καθόσον κύριοι συνάδελφοι ο εισαγγελέας είναι χρεωμένος με 350 δικογραφίες, εκ των οποίων οι 300 αφορούν αδικήματα όπως η εξύβριση η απειλή μεταξύ συγγενών, εραστών, πρώην συζύγων, μεταξύ οδηγών σε ώρα αιχμής της κυκλοφορίας. αυτές όλες πρέπει να τύχουν επεξεργασίας!! κάποιος(ένας εισαγγελέας μόνος του) διαβάζει τις καταθέσεις τις εξηγήσεις γράφει κατηγορητήρια, διατάξεις αναφορές και απασχολείται άπειρες εργατοώρες γι όλα αυτά ενώ εκκρεμούν και λιμνάζουν σοβαρά αδικήματα με θύματα που έχουν υποστεί σοβαρή βλάβη-ζημία!! Επιτέλους, όλες οι πολιτισμένες χώρες έχουν ήδη προχωρήσει σε αποποινικοποίηση αδικημάτων ήσσονος σημασίας αντιλαμβανόμενοι οι ιθύνοντες ότι η επιβολή ποινής 20 ημερών/30 ημερών/2 μηνών /3 μηνών με αναστολή δεν αρκεί για την αποτροπή από την τέλεση τους πέραν του ότι η κοινωνική συνοχή, ο πολιτισμός, η ευπρέπεια και η ηθικοκοινωνική ανάπτυξη μας δεν κινδυνευουν από τέοιου είδους αδικήματα!!ΑΠΟΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Θα μπορούσε να καταργηθεί το πρωτοβάθμιο πολυμελές και το τριμελές.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Να αυξηθεί το όριο της εφέσιμης ποινής
3. Να γράφεται πλήρης απόφαση μόνο αν ζητηθεί με την καταβολή παραβόλου π.χ. 500 ευρώ
Τέλος προτείνω να αποζημιώνονται οι συνάδελφοι που λόγω άδειας εγκυμοσύνης επιβαρύνονται με τις αποφάσεις της εγκυμονούσας, με την καταβολή επιδόματος ίσου με τις συνολικές απολαβές της εγκυμονούσας που να καταβάλλονται μηνιαίως κατά ίσα μέρη στους εναπομείναντες συναδέλφους.
-μια χαρα τα λεει ο ανωνυμος του 5:14..
ΑπάντησηΔιαγραφή500 ΚΟΚ να εχει ενα πινακιο σε 4-5 ωρες εχεις τελειωσει..
μια ψευδορκια να εχει, μπορει να κανεις και 3 ημερες διαδικασια..
-επισης δεν βλεπω πολλοι να προβληματιζονται για τη νεα συντμηση της προθεσμιας προσδιορισμου των αγωγων και εκδοσης αποφασεων.. με τη μειωση του αριθμου των Πρωτοδικων, εχετε αντιληφθει τι μας περιμενει, ή θα συνεχισετε να μαλωνετε αν ο συναδελφος της Αθηνας δουλευει επι 18 ωρες ενω της Κορινθου επι 17 ωρες?????????????????
-αν εξαιρεσεις την εκουσια, που παλι μικρη η ωφελεια, καμμια αλλη μειωση της αιτιολογιας δεν θα περασει και δεν μπορει να περασει στο ελληνικο δικαστικο συστημα...δηλαδη αμα το εφετειο γραφει τηλεγραφικά, λογοι αναιρεσης τι θα ειναι??
επισης σε πολλες αποφασεις ειναι αδυνατη οποιαδηποτε μειωση.. δηλαδη σε εμπραγματεςα αγωγες τι θα γραφουμε? ανηκει πχ στον εναγοντα λόγω χρησικτησιας, και τελος?σε αυτοκινητα τι θα γραφουμε με τα 20 κμονδυλια σε καθε αγωγη? παρε απ' αυτα τα 20 τα 15 και τελος??
δεν γινονται αυτα...
σκεφτειτε οτι και οι παοφασεις διατροφης που γραφουμε ειναι οριακες απο αποψης αιτιολογιας.. βασει ΑΚ θα επρεπε να βγαζουμε αναλυτικα τα εξοδα των τεκνων (πχ γαλα τοσο, παπουτσια τοσο), αναλυτικα τη συνεισφορα της μητέρας, και μετα βασει πολυπλοκου μαθηματικου τυπου να βγαζουμε τη διατροφη... ενημερωτικα..
Υποθετω ολοι εχετε ακουσει τη φραση "μη δινετε αποφασεις διατορφης στον επιθεωρητη...."
Αν αποποινικοποιηθούν αδικήματα όπως η εξύβριση, η απειλή κλπ., πολλοί θιγόμενοι, που τους αρκεί σήμερα η ποινική καταδίκη του αντιδίκου τους, θα προσφεύγουν στα πολιτικά δικαστήρια βάσει των άρθρων 57 και 932 ΑΚ. Έτσι θα γεμίσουν τα πινάκια και εμείς θα γράφουμε αντίστοιχες αποφάσεις καταβάλλοντας πολύ περισσότερο κόπο για πράγματα, που διευθετούνται σήμερα στο μονομελές πλημμελειοδικείο. Το να καταργηθεί δε και το άρθρο 57 ΑΚ είναι ανέφικτο, όπως ο καθένας αντιλαμβάνεται. Δεν μπορούμε να πούμε ότι στην Ελλάδα ο καθένας θα βρίζει και θα δέρνει ελεύθερα, για να μην έχουν δουλειά τα δικαστήρια (εξάλλου υπάρχουν και τα άρθρα 2 παρ.1 και 20 παρ.1 του Σ). Εκείνο που χρειάζεται είναι αλλαγή νοοτροπίας και όχι αλλαγή νομοθεσίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνω απολυτα με τον απο πανω
ΑπάντησηΔιαγραφήηδη με τις αθροοες αποφυλακισεις η δικαιοσυνη εχει αποκτησει διαχειριστικο χαρακτηρα
μην ξεφτυλιστει τελειως
ας μην μετατοπιζεται το βαρος απο τη διοικηση της δικαιοσυνης στην αναγκαιοτητα υπαρξης καποιων κανονων
πληροφοριακά η εξύβριση στην Αγγλία είναι αστικό αλλά όχι ποινικό αδίκημα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΠΙΤΕΛΟΥΣ υπηρξε φωνή...που δικαιώνει τους συναδέλφους που διατείνονται υπερ της ποινικοποίησης....ευχαριστούμε συνάδελφε της 30/09 11:19, ωραίο παράδειγμα η ΑΓΓΛΙΑ,γιατί ο πολιτισμός, η ανάπτυξη και το ήθος της κοινωνίας ΔΕΝ ΔΙΑΣΩΖΕΤΑΙ με την ποινικοποίηση της εξύβρισης, ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΙΑ: όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος...η αποποινικοποίηση είναι αρετή μίας κοινωνίας, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΎΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ έπρεπε να είχαμε αντιληφθεί ότι η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ στην εξύβριση και την απειλή!!..ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΠΟΙΝΙΚΟΠΌΙΗΣΗ...??? απολαμβανουν οι λοιποί το έργο τους και νιώθουν παραγωγικοί δικάζοντας την εξύβριση την απειλή τη μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών την αυτοδικία ...???ΜΟΝΟ λίγοι? θέλουμε χρόνο και χώρο να ασχοληθούμε με όλα εκείνα που βαλτώνουν και λιμνάζουν και παραγράφονται ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι ύψιστης προτεραιότητας...??
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ
Η ποιότητα της δικαιοσύνης συνίσταται στο να απολαμβάνει προστασία και ο τελευταίος πολίτης, που προσβάλλεται η τιμή του ή η περιουσία του, έστω και αν η υπόθεση του δεν είναι "ύψιστης προτεραιότητας". Ευτυχώς ή δυστυχώς τα δικαστήρια υπάρχουν για όλους και όχι μόνο για υποθέσεις μεγάλης σημασίας (ποιος άλλωστε το ορίζει αυτό;). Δεν νομίζω ότι οι σημαντικές ποινικές υποθέσεις καθυστερούν στην ανάκριση ή στα Εφετεία Κακουργημάτων λόγω της απασχόλησης των δικαστών στα μονομελή πλημμελειοδικεία. Υπάρχουν πολύ βαθύτερες αιτίες, που θα δημιουργούσε ενόχληση σε κάποιους συναδέφους να τις αναφέρουμε. Αλήθεια πόσοι από μας, αν μας έβριζαν ή μας απειλούσαν, θα λέγαμε "δεν έγινε τίποτε" και δεν θα αναζητούσαμε δικαστική προστασία; Τα δικαστήρια της Δυτικής Ευρώπης δεν δικάζουν τέτοιου είδους αδικήματα, γιατί εκεί δεν συμβαίνουν λόγω της παιδείας του κόσμου, και όχι επειδή έχουν αποποινικοποιηθεί. Το παράδειγμα βέβαια της Αγγλίας συντείνει στην αποποινικοποίηση και εσφαλμένα παρεξηγήθηκε. Αλλά αν όλα αυτά ήταν μόνο αστικά αδικήματα στην Ελλάδα, όλες αυτές τις υποθέσεις του ΜονΠλημ θα τις βλέπαμε σε αγωγές και άρα θα προέκυπτε μεγαλύτερη επιβάρυνση. Και αφού τα θεωρούμε τόσο επουσιώδη γιατί όλοι σχεδόν από μας (εμού συμπεριλαμβανόμενου) βάζουμε εφέσιμες ποινές επιβαρύνοντας και το ΤριμΠλημ; Ας "κακοκαρδίζουμε" καμιά φορά και τους δικηγόρους. Δεν θα πάθουμε τίποτε. Μην τα περιμένουμε όλα από το νομοθέτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήπάντως, για την ιστορία, εμένα με έχουν βρίσει , όπως και λοιπούς συναδέλφους μου, τόσο κατά την ώρα της υπηρεσίας μας όσο και εκτός υπηρεσίας, κατά τον καθημερινό μας βίο.....και ναι είπαμε, 'δε βαριέσαι, δεν έγινε τίποτα!!' Και δεν νιώσαμε ότι στερούμεστα ή υπολειπόμαστε εκτίμησης ή αξιοπρέπειας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την ¨επιτάχυνση¨ της απονομής της δικαιοσύνης, εγώ θα πρότεινα να καταργηθούν οι δικαστικές-κατ΄ευφημισμόν-διακοπές (που μόνον διακοπές δεν είναι, αφού,ως γνωστόν, ακόμη και τότε δουλεύουμε για να περαιώσουμε την, καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς, υπερβολικώς συσωρευθείσα εργασία), να αυξάνονται οι δικάσιμες και τα πινάκια, να μειώνονται στον αριθμό όλο και περισσότερο οι δικαστές, να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η διαστηριακή ύλη, να αυξάνονται συνεχώς οι δικηγόροι(και,άρα, περαιτέρω αύξηση της δικαστηριακής ύλης) κ.ο.κ. Δηλαδή, ότι άκριβώς γίνεται τώρα! Κι εδώ,λοιπόν,τίθεται το εύλογο ερώτημα: με πιο μαγικό τρόπο θα έχουμε επιτάχυνση;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή