(το σχέδιο νόμου)
Διατάξεις που θεσπίζουν εισαγγελέα εγκλημάτων διαφθοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα εκτελεί τα καθήκοντα του συνεπικουρούμενος από δυο τουλάχιστον εισαγγελείς Πρωτοδικών, ο οποίος «θα εποπτεύει, θα καθοδηγεί και θα συντονίζει έρευνες αλλά και υποθέσεις που εμπίπτουν στο νόμο 4022/2011 περί διαφθοράς κρατικών αξιωματούχων», όπως για παράδειγμα η υπόθεση του Άκη Τσοχατζόπουλου, εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο για τον Κώδικα περί ναρκωτικών, που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτης. Ακόμη, στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται διάταξη που καταργεί και αναμορφώνει σύμφωνα και με τη νομολογία του Αρείου Πάγου, τη ρύθμιση που ορίζει συγκεκριμένο ποσό χρηματικής ικανοποίησης ηθικής βλάβης για προσβολή της προσωπικότητας, της τιμής και της υπόληψης από δημοσιεύματα Τύπου και εκπομπές ραδιοτηλεοπτικών μέσων.
Σε ό,τι αφορά τον εισαγγελέα διαφθοράς- σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο νομοσχέδιο - θα τοποθετείται με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου και οι δυο εισαγγελείς που θα συνδράμουν στο έργο του θα ορίζονται από τους διευθύνοντες τις εισαγγελίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Το έργο του εισαγγελέα διαφθοράς θα εποπτεύει ο και θα συντονίσει αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου.
Ακόμη, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις που προβλέπουν:
-Την κατά προτεραιότητα εκδίκαση υποθέσεων κακουργηματικού χαρακτήρα για τις περιπτώσεις επίορκων υπαλλήλων του στενού όσου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, π.χ ΔΕΚΟ, κρατικών τραπεζικών υπαλλήλων, ο κύκλος των οποίων διευρύνεται.
- Την υποχρεωτική επιβολή χρηματικής ποινής στο 50πλάσιο του ωφελήματος που αποκόμισαν οι επίορκοι δημόσιοι λειτουργοί-υπάλληλοι από την παράνομη συναλλαγή.
- Την θέσπιση συγκεκριμένου χρόνου εντός του οποίου θα περατώνεται η ανάκριση, η υποβολή πρότασης από τον εισαγγελέα στο Δικαστικό Συμβούλιο και η έκδοση από αυτό σχετικού βουλεύματος σε υποθέσεις διαφθοράς, μείζονος κοινωνικού ενδιαφέροντος και δημοσίου συμφέροντος, στις οποίες κατηγορούμενοι κρατούνται προσωρινά, ώστε να αντιμετωπισθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της αποφυλάκισης αυτών λόγω συμπλήρωσης του 18μηνου. Μάλιστα, η μη τήρηση των προθεσμιών αυτών από τους δικαστές θα καταγράφεται από τους επιθεωρητές τους και θα συνιστά αυτό ουσιαστικό στοιχείο για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό.
- Την επιβολή ποινών ισόβιας κάθειρξης στους δράστες ληστειών που φέρουν βαρύ οπλισμό (πυροβόλα όπλα, καλάσνικοφ κ.α).
Ακόμη, στο νομοσχέδιο υπάρχουν ρυθμίσεις σύμφωνα με τις οποίες:
- Συνιστά επιβαρυντική περίπτωση κατά την επιμέτρηση της ποινής η τέλεση εγκλημάτων που διαπράττονται από μίσος εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό ή λόγω διαφορετικού γενετήσιου προσανατολισμού
- Παρέχεται δικαίωμα στον εργαζόμενο να αξιώσει από τον υπερήμερο εργοδότη, εκτός από το μισθό του και πραγματική απασχόληση. Το δικαίωμα του αυτό μπορεί πλέον να ικανοποιείται και με ασφαλιστικά μέτρα.
-Υπάρχει η δυνατότητα αναψηλάφησης της δίκης ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων σε περίπτωση ευδοκίμησης προσφυγής από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Όχι στην αποποινικοποίηση
Με το νομοσχέδιο, τέλος, δεν αποποινικοποιείται η χρήση μαλακών ναρκωτικών, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά εξορθολογίζεται η ποινική μεταχείριση των κατηγορούμενων, και δίνεται έμφαση στη θεραπευτική αντιμετώπιση των τοξικομανών και όχι στην ποινική καταστολή. Μάλιστα, για τους κατ’ επάγγελμα εμπόρους ναρκωτικών ουσιών με προσδοκώμενο όφελος πάνω από 75.000 ευρώ οι ποινικές κυρώσεις θα είναι αυστηρότερες, αφού δεν θα αναγνωρίζονται δυνατότητες ηπιότερης μεταχείρισης λόγω τοξικομανίας.
http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=252938
Διατάξεις που θεσπίζουν εισαγγελέα εγκλημάτων διαφθοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα εκτελεί τα καθήκοντα του συνεπικουρούμενος από δυο τουλάχιστον εισαγγελείς Πρωτοδικών, ο οποίος «θα εποπτεύει, θα καθοδηγεί και θα συντονίζει έρευνες αλλά και υποθέσεις που εμπίπτουν στο νόμο 4022/2011 περί διαφθοράς κρατικών αξιωματούχων», όπως για παράδειγμα η υπόθεση του Άκη Τσοχατζόπουλου, εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο για τον Κώδικα περί ναρκωτικών, που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτης. Ακόμη, στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται διάταξη που καταργεί και αναμορφώνει σύμφωνα και με τη νομολογία του Αρείου Πάγου, τη ρύθμιση που ορίζει συγκεκριμένο ποσό χρηματικής ικανοποίησης ηθικής βλάβης για προσβολή της προσωπικότητας, της τιμής και της υπόληψης από δημοσιεύματα Τύπου και εκπομπές ραδιοτηλεοπτικών μέσων.
Σε ό,τι αφορά τον εισαγγελέα διαφθοράς- σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο νομοσχέδιο - θα τοποθετείται με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου και οι δυο εισαγγελείς που θα συνδράμουν στο έργο του θα ορίζονται από τους διευθύνοντες τις εισαγγελίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Το έργο του εισαγγελέα διαφθοράς θα εποπτεύει ο και θα συντονίσει αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου.
Ακόμη, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις που προβλέπουν:
-Την κατά προτεραιότητα εκδίκαση υποθέσεων κακουργηματικού χαρακτήρα για τις περιπτώσεις επίορκων υπαλλήλων του στενού όσου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, π.χ ΔΕΚΟ, κρατικών τραπεζικών υπαλλήλων, ο κύκλος των οποίων διευρύνεται.
- Την υποχρεωτική επιβολή χρηματικής ποινής στο 50πλάσιο του ωφελήματος που αποκόμισαν οι επίορκοι δημόσιοι λειτουργοί-υπάλληλοι από την παράνομη συναλλαγή.
- Την θέσπιση συγκεκριμένου χρόνου εντός του οποίου θα περατώνεται η ανάκριση, η υποβολή πρότασης από τον εισαγγελέα στο Δικαστικό Συμβούλιο και η έκδοση από αυτό σχετικού βουλεύματος σε υποθέσεις διαφθοράς, μείζονος κοινωνικού ενδιαφέροντος και δημοσίου συμφέροντος, στις οποίες κατηγορούμενοι κρατούνται προσωρινά, ώστε να αντιμετωπισθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της αποφυλάκισης αυτών λόγω συμπλήρωσης του 18μηνου. Μάλιστα, η μη τήρηση των προθεσμιών αυτών από τους δικαστές θα καταγράφεται από τους επιθεωρητές τους και θα συνιστά αυτό ουσιαστικό στοιχείο για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό.
- Την επιβολή ποινών ισόβιας κάθειρξης στους δράστες ληστειών που φέρουν βαρύ οπλισμό (πυροβόλα όπλα, καλάσνικοφ κ.α).
Ακόμη, στο νομοσχέδιο υπάρχουν ρυθμίσεις σύμφωνα με τις οποίες:
- Συνιστά επιβαρυντική περίπτωση κατά την επιμέτρηση της ποινής η τέλεση εγκλημάτων που διαπράττονται από μίσος εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό ή λόγω διαφορετικού γενετήσιου προσανατολισμού
- Παρέχεται δικαίωμα στον εργαζόμενο να αξιώσει από τον υπερήμερο εργοδότη, εκτός από το μισθό του και πραγματική απασχόληση. Το δικαίωμα του αυτό μπορεί πλέον να ικανοποιείται και με ασφαλιστικά μέτρα.
-Υπάρχει η δυνατότητα αναψηλάφησης της δίκης ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων σε περίπτωση ευδοκίμησης προσφυγής από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Όχι στην αποποινικοποίηση
Με το νομοσχέδιο, τέλος, δεν αποποινικοποιείται η χρήση μαλακών ναρκωτικών, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά εξορθολογίζεται η ποινική μεταχείριση των κατηγορούμενων, και δίνεται έμφαση στη θεραπευτική αντιμετώπιση των τοξικομανών και όχι στην ποινική καταστολή. Μάλιστα, για τους κατ’ επάγγελμα εμπόρους ναρκωτικών ουσιών με προσδοκώμενο όφελος πάνω από 75.000 ευρώ οι ποινικές κυρώσεις θα είναι αυστηρότερες, αφού δεν θα αναγνωρίζονται δυνατότητες ηπιότερης μεταχείρισης λόγω τοξικομανίας.
http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=252938
Μάλιστα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όλα θα διορθωθούν.
Επίσης, τι ασφάλεια δικαίου μπορεί να υπάρξει στις ιδιωτικές διαφορές όταν θα υπάρχει ο κίνδυνος της αναψηλάφησης επειδή εκδόθηκε σχετική απόφαση από το Ε.Δ.Δ.Α.;
Άλλη μια μεγάλη νίκη των δικαστικών ενώσεων. Θα ελεγχόμαστε διότι υποχρεούμαστε στα αδύνατα.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Την θέσπιση συγκεκριμένου χρόνου εντός του οποίου θα περατώνεται η ανάκριση, η υποβολή πρότασης από τον εισαγγελέα στο Δικαστικό Συμβούλιο και η έκδοση από αυτό σχετικού βουλεύματος σε υποθέσεις διαφθοράς, μείζονος κοινωνικού ενδιαφέροντος και δημοσίου συμφέροντος, στις οποίες κατηγορούμενοι κρατούνται προσωρινά, ώστε να αντιμετωπισθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της αποφυλάκισης αυτών λόγω συμπλήρωσης του 18μηνου. Μάλιστα, η μη τήρηση των προθεσμιών αυτών από τους δικαστές θα καταγράφεται από τους επιθεωρητές τους και θα συνιστά αυτό ουσιαστικό στοιχείο για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό»
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε, πείτε μου τώρα, ποιος ανακριτής με βαριά χρέωση και δικογραφίες στο όριο (και εκτός ορίων) ατελείωτη θα "προφυλακίζει" σε τέτοιες περιπτώσεις διαφθοράς κλπ. Ιδίως σε δικογραφίες με πολλούς κατηγορουμένους, με δεδομένη την διενέργεια (λογιστικής-οικονομικής πραγματογνωμοσύνης), με άρσεις απορρήτου κλπ. κλπ.
Περιοριστικοί όροι και "άντε στο καλό και να είσαι καλό παιδί μέχρι την δίκη..." Άλλωστε, ως γνωστόν, η προσωρινή κράτηση είναι "το έσχατο μέσο δικονομικού καταναγκασμού, το οποίο πρέπει να επιβάλλεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, το οποίο μπορεί να μην επιβληθεί ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ, εφόσον επαρκούν οι περ. όροι και το οποίο δεν πρέπει να λαμβάνεται προς ικανοποίηση και κατευνασμό της κοινής γνώμης" κλπ. κλπ.(τα ξέρετε....)
EL JUEZ-3 καλά τα λες. Πιστεύω ότι ο ανακριτής, ο εισαγγελέας και οι δικαστές των συμβουλίων θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ ταχύτητας και δικαιοσύνης fast - food ή να αγνοήσουν τέτοιου είδους νομοθετήματα και να κάνουν το καθήκον τους. Θεωρώ ότι και η Επιθεώρηση του Αρείου Πάγου θα καταλάβει το άτοπο τέτοιον ρυθμίσεων.
Η προθεσμία για την ολοκλήρωση της ανάκρισης από πότε θα αρχίζει όταν εκκρεμούν πολλές υποθέσεις? Οι προθεσμίες για κάθε υπόθεση θα συντρέχουν, ή θα ισχύει μία προθεσμία για όλες τις υποθέσεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω οτι το πρόβλημα της χωρας είναι η εκτελεστική εξουσία αλλα η διεφθαρμένη λαική εξουσία... πιο διεφθαρμένος απο την εκτελεστική εξουσία είναι ο απλός πολίτης ας πάψει αυτή η καραμέλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποιο άρθρο του νομοσχεδίου βρίσκονται οι ρυθμίσεις για την προσωρινή κράτηση? Με μια πρόχειρη ματία δε βρήκα κάτι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν χρειάζονται δίκες και ανακρίσεις εξπρες αλλά προσλήψεις δικαστών και γραμματέων. Όσο σύντομα και να είναι τα χρονικά περιθώρια αν δεν υπάρχουν δικαστές και γραμματείς πάλι θα υπάρχουν εκκρεμότητες.
ΑπάντησηΔιαγραφή..."πιο διεφθαρμένος από την εκτελεστική...ας πάψει αυτή η καραμέλα".Δε θα πάψει ανώνυμε, γιατί απλά δεν είναι καραμέλα.Και όσο για το ποιος είναι πιο διεφθαρμένος, έχει την απάντηση η λαϊκή σοφία: "το ψάρι βρωμάει απ'το κεφάλι"...
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η Επιθεώρηση του Αρείου Πάγου θα καταλάβει..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα πού ζεις;
Όταν "καταλάβει" ενημέρωσέ με.
Άλλη μία περιττή (για να μη χρησιμοποιήσω άλλη λέξη) ρύθμιση, για να μη διορθωθούν στρεβλώσεις, που θεωρώ πλέον ότι ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ δεν θίγονται από τους δικηγόρους - υπουργούς δικαιοσύνης.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Αν θέλουν γρήγορη ανάκριση, ας ξεφορτώσουν τους ανακριτές από το 95% τουλάχιστον των υποθέσεων που ανακρίνουν χωρίς λόγο (λες και είναι υπεραστυνομικοί) και ας κρατήσουν μόνο τις υποθέσεις διαφθοράς, και εν γένει πολιτικών προσώπων.
- Αν θέλουν γρήγορη εκδίκαση, είτε (α) να μας πουν ότι θα αφήσουμε τις παλιότερες υποθέσεις να παραγραφούν είτε (β) να ξεφορτώσουν τα ποινικά πινάκια από τις υποθέσεις που έρχονται οι δικομανείς για να κάνουν την πλάκα τους.
εισαγγελέας διαφθοράς μας έλειπε!!! φθοράς και αφθαρσίας δηλαδή...όταν θα έρθει ο ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ εισαγγελέας μπορεί και να το σκεφτώ να πάω να καταγγείλω ο,τιδήποτε..προς το παρόν έχουμε τους θεόπνευστους εισαγγελείς της χώρας να διώκουν, να ασκούν εφέσεις και γενικά να διαφθείρονται για εξυπηρετήσεις πολιτικών, πολιτειακών και λοιπών τοπικών παραγόντων και ύστερα από επίμονη όχλησή τους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ.Α. Δικηγόρος Αθηνών
Εγώ είμαι αφελής και ρωτώ:Τι θα πει Εισαγγελέας Διαφθοράς;;;οι κρατικοί αξιωματούχοι δηλ. δε θα έχουν το φυσικό τους δικαστή και εισαγγελέα;θα έχουν προεπιλεγμένα άτομα σε συγκεκριμένες θέσεις;πόσο συνταγματική είναι μία τέτοια πρόβλεψη;και τι θα γίνει με τις υποθέσεις που εκκρεμούν στα χέρια των άξιων, ευτυχώς και αδέκαστων Εισαγγελέων, Πεπόνη και Μουζακίτη;θα αναλάβει ο Εισαγγελέας Διαφθοράς;;;νομίζω ότι αυτή τη φορά δε θα πρέπει να αφήσουμε μόνους τους Οικονομικούς Εισαγγελείς.Ας μην παρασυρόμαστε μόνο από τις διατάξεις που αφορούν την ανάκριση. Ο Εισαγγελέας "Διαφθοράς" πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά. Αυτοί κι αν είναι λόγοι για να αντιδράσουν οι δικαστικοί λειτουργοί. Και θα έχουν και όλο τον κόσμο στο πλευρό τους...Η μισθολογική απαξίωση ήρθε μετά από μία περίοδο μακράς αδράνειας και απραξίας απέναντι σε νομοθετήματα που απαξίωναν λίγο λίγο και συρρίκνωναν τη δικαστική εξουσία.Τώρα, κάτω από τις παρούσες συγκυρίες ειδικά, πώς ξεπρόβαλε ο Εισαγγελέας Διαφθοράς;σε τι εξυπηρετεί και ποιος είναι ο πραγματικός εμπνευστής του;από πού μας έρχεται η νομοθετική πρόβλεψη, λαμβανομένου υπόψη ότι τελευταία υπήρξε επίσημη ομολογία ότι το κείμενο του μνημονίου δεν το έκανε ο Υπουργός, άλλοι το έκαναν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ανώνυμο 27 Ιανουαρίου 2013 9.35 μ.μ. Οι χαρακτηρισμοί που κάνετε για τους εισαγγελείς είναι ακραίοι και άδικοι. Είστε μάλιστα και δικηγόρος και έπρεπε να σκεφτείτε πολύ, πριν αφορίσετε τους πάντες. Ο ευρωπαίος εισαγγελέας που έρχεται και οι ευρωπαίοι εισαγγελείς γενικά έχουν συνεργασία με επιτελεία ειδικών που στηρίζουν το έργο τους. Οχι μόνο το φιλότιμό τους και δύο γραμματείς για ολόκληρη την εισαγγελία που υπηρετούν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί ο ΓΑ να το πει επώνυμα ; Τι έγινε κύριε συνήγορε ; Πόσα πρότεινε ο κακός Εισαγγελέας για τον προφανώς αθώο πελάτη σας ; Άντε αρκετά με τα κόμπλεξ του καθενός.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ κ. Γ.Α. Δικηγόρο Αθηνών
ΑπάντησηΔιαγραφή31-1-2013 23.35
στους προσχολιάσαντες τα εξής:
(Αδημοσίευτο)
=================
Θα παρακαλούσαμε αν δε σας κάνει κόπο να μας αποστείλετε εκ νέου το σχόλιό σας, με κάπως διαφορετική διατύπωση της τελευταίας ημιπεριόδου του στοιχείου 3 (όχι ως προς το νόημα και την ουσία της, αλλά ως προς την "οξύτητα" των λέξεων).
Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας και περιμένουμε το σχόλιό σας.
ΤΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙΣ ΜΙΑ ΠΟΙΝΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ 3-5 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΧΟΡΤΟ ΓΙΑ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΓΙΝΕΤΕ....
ΑπάντησηΔιαγραφή