Στις 5 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να φέρει στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα του στρατηγικού διαλόγου που δρομολόγησε στα τέλη Ιανουαρίου σχετικά με το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το σχέδιο δράσης που θα προκύψει θα πρέπει να παρέχει στήριξη σε μια βιομηχανία που υφίσταται τεράστια πίεση και είναι υπεύθυνη, άμεσα και έμμεσα, για 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ενώ ο ετήσιος κύκλος εργασιών της υπερβαίνει το 1 τρισεκατομμύριο ευρώ (7 % του ΑΕΠ της ΕΕ). Στο παρόν ενημερωτικό δελτίο, το ΕΕΣ κάνει μια αναδρομή και σας προσκαλεί να ανακαλύψετε ή να ανασύρετε από τη μνήμη σας τις ακόμη και σήμερα εξαιρετικά επίκαιρες και συναφείς εκθέσεις που έχει δημοσιεύσει σχετικά με τα αυτοκίνητα.
Στόχος της στρατηγικής της ΕΕ για το κλίμα είναι η επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών έως το 2050. Ο περιορισμός ή η εξάλειψη των εκπομπών από τα επιβατικά αυτοκίνητα αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της στρατηγικής: εκτός από τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πρέπει να διερευνηθούν εναλλακτικές λύσεις για τα καύσιμα και να διασφαλιστεί η μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την αγορά. Οι έλεγχοι του ΕΕΣ έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος στόχος δεν έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής, ο δεύτερος δεν φαίνεται βιώσιμος σε μεγάλη κλίμακα, ενώ ο τρίτος διατρέχει τον κίνδυνο να κοστίσει ακριβά τόσο για τη βιομηχανία της ΕΕ όσο και για τους καταναλωτές.
Μείωση των εκπομπών από τα αυτοκίνητα: εύκολο στα λόγια, δύσκολο στην πράξη
Για την εν λόγω έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, το ΕΕΣ διαπίστωσε ότι, πριν από το 2020, για τις εκπομπές CO2 από επιβατικά αυτοκίνητα καταγράφονταν μειώσεις μόνο όταν μετρούνταν υπό εργαστηριακές συνθήκες. Έκτοτε, οι νέες μέθοδοι δοκιμών έχουν μειώσει το χάσμα μεταξύ εργαστηριακών και πραγματικών εκπομπών. Ωστόσο, οι πραγματικές εκπομπές των συμβατικών αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο δεν έχουν μειωθεί σημαντικά. Μαζί με τους αποδοτικότερους κινητήρες ήρθαν και βαρύτερα αυτοκίνητα (περίπου +10 % κατά μέσο όρο), με ανάγκες για μεγαλύτερη ισχύ κινητήρα (περίπου +25 %).
Εναλλακτικά καύσιμα: τοπίο στην ομίχλη
Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα ηλεκτροκαύσιμα ή το υδρογόνο, αναφέρονται συχνά ως πιθανοί διάδοχοι της βενζίνης και του ντίζελ. Ωστόσο, όπως διαπιστώσαμε τον Δεκέμβριο του 2023 στο πλαίσιο του ελέγχου μας για τα βιοκαύσιμα, δεν αποτελούν ακόμη αναγνωρισμένη ή αξιόπιστη εναλλακτική λύση δυνάμενη να αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα. Τα κυριότερα ζητήματα είναι τα εξής: η ποσότητα των διαθέσιμων καυσίμων, το κόστος παραγωγής και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ηλεκτρικά οχήματα: πραγματική σπαζοκεφαλιά για την ΕΕ
Οι χώρες της ΕΕ δυσκολεύονται να επιταχύνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά τους μόνο ομαλός δεν είναι. Το συμπέρασμά μας στην έκθεση ελέγχου που δημοσιεύσαμε τον Ιούνιο του 2023 είναι αδιαμφισβήτητο: η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών υστερεί παγκοσμίως. Προκειμένου, άρα, να επιτύχει τον στόχο της για στόλο μηδενικών εκπομπών έως το 2035, η ΕΕ μπορεί να μην έχει άλλη επιλογή από το να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα εκτός ΕΕ, εις βάρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και του εργατικού δυναμικού της.
Για μια διεξοδικότερη παρουσίαση του έργου μας σε θέματα σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον ιστότοπο του ΕΕΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish
5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ