ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η Ένωση Μελών Ν.Σ.Κ. εκφράζει την συναντίληψή της στους προβληματισμούς
που διατύπωσαν οι Δικηγορικοί Σύλλογοι, αλλά και εν γένει ο νομικός κόσμος της
Χώρας, για το προωθούμενο νομοσχέδιο του Κώδικα Πολίτικης Δικονομίας.
Ειδικότερα, οι αλλαγές στην τακτική διαδικασία ουσιαστικά αναιρούν τις
θεμελιώδεις αρχές της αμεσότητας και προφορικότητας που διέπουν μέχρι σήμερα
την πολιτική δίκη, η εμμάρτυρη απόδειξη αντικαθίσταται από τις, αμφισβητούμενης
αξιοπιστίας, ένορκες βεβαιώσεις και η διαγραφόμενη στα άρθρα 237, 238
διαδικασία φαλκιδεύει ουσιαστικά την αρχή της εκατέρωθεν ακρόασης για τα
πρόσωπα που υφίστανται τον αιφνιδιασμό της εναγωγής, θέση στην οποία συνήθως
βρίσκεται το Ελληνικό Δημόσιο ως διάδικος, με την θέσπιση ασφυκτικών προθεσμιών
για την κατάθεση των προτάσεων και την προσκόμιση του συνόλου των αποδεικτικών
μέσων, χωρίς μάλιστα δυνατότητα υποβολής αιτήματος αναβολής, στην μετά ταύτα
ορισθείσα δικάσιμο.
Περαιτέρω, οι τροποποιήσεις στο δίκαιο της εκτέλεσης και η εξ αυτών
αποδυνάμωση της προνομιακής κατάταξης του Δημοσίου και των Οργανισμών
Κοινωνικής Ασφάλισης, με ενδυνάμωση, αντίστροφα, αυτής για τις απαιτήσεις των
χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, θα έχει σαν συνέπεια, σύμφωνα και με την ειδική
έκθεση του άρθρου 75 του Συντάγματος, η οποία συνοδεύει το προτεινόμενο σχέδιο
Κ.Πολ.Δ., την απώλεια εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία θα αναπληρώνεται
από άλλες πήγες εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
|
Η
Ένωση Μελών Ν.Σ.Κ. καλεί τα μέλη της να παράσχουν κάθε αναγκαία διευκόλυνση στα
μέλη των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας κατά την προκηρυχθείσα από την Τρίτη
25-11-2014 έως και Παρασκευή 5-12-2014 αποχή από τα καθήκοντά τους.
Για το ΔΣ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
|
Αντώνης Αντωνίου Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.
|
|
Κωνσταντίνος Βαρδακαστάνης
Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.
Γιατί και οι Δικαστικές Ενώσεις δεν κάνουν δημοψήφισμα όπως οι Δικηγορικοί Σύλλογοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά στο νέο άρθρο 975 αριθ. 3 και 5 βλέπω μια σημαντική διεύρυνση των προνομίων του δημοσίου και των δήμων. Με "παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους" πέραν του ΦΠΑ και "απαιτήσεις από κάθε αιτία" χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ποιος νοιάσθηκε για την παραγωγή πλούτου, όταν έχει έτοιμη λύση την αναδιανομή από το κράτος;
Αν μας ενδιέφερε η παραγωγή πλούτου, και στις ενυπόθηκες απαιτήσεις θα δινόταν ουσιαστικό προνόμιο και στο άρθρο 975 αριθ. 3 θα αναφέρονταν μόνον οι μισθοί και η αποζημίωση απόλυσης των εργαζομένων.
Και τότε δύσκολα θα υποστήριζε κανείς την κατάργηση του τελευταίου εδαφίου του αριθ. 3, για την οποία πολλοί διαμαρτύρονται.
Που το βρήκατε όλοι σας, ότι η πολιτική δίκη διέπεται από την αρχή της προφορικότητας; δεν είναι σωστό, δεν ισχύει. Μήπως το μπερδεύετε με την ποινική δίκη; εκεί μάλιστα, ισχύει η αρχή της προφορικότητας στο ακροατήριο. Οι μάρτυρες είναι το καρκίνωμα της πολιτικής δίκης, το λ ιγότερο αξιόπιστο αποδεικτικό μέσο, που συνήθως δεν λαμβάνεται υπόψη. Είναι όμως ταυτόχρονα η εμφανέστερη εκδήλωση του τριτοκοσμικού χαρακτήρα της πολιτικής δίκης, όπως διεξάγεται στην Ελλάδα. Η απαγόρευση των μαρτυρικών καταθέσεων πρέπει κατά τη γνώμη μου να γενικευθεί και σε όλες τις ειδικές διαδικασίες, εκτός από τα ασφαλιστικά μέτρα. Αλλά να είναι οι δικηγόροι αντίθετοι δεν το καταλαβαίνω, εκτός αν υποκρύπτεται και σ' αυτό κομματική σκοπιμότητα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κομματική σκοπιμότητα δεν ξέρω, σίγουρα όμως υποκρύπτεται οικονομική σκοπιμότητα. Πώς αλλιώς θα δικαιολογήσουν τα λεφτά που παίρνουν; και ειδικά όταν ο πελάτης είναι στο ακροατήριο;
Διαγραφή